Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przekładka 1.8T do Golf V/Octavia 2/Passat B6 2.0TFSI
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
marszall
Ktoś z was przerabiał taki temat? Wiem że kiedyś ktoś wsadził do A3 8P ale szczegółów nie znam.

Z tego co sie zorjętowałem to:

wywalam spreżareklimy z 1.8T, pompe wspomy i alternator z całą łapą, daje łapę wraz z klimą i alternatorem z 2.0 TFSI
do przerobienia dolot pod frontowy cooler
nowy TIP pod jakiś filtr z diesla
łapa prawa najprawdopodobniej z jakiegoś diesla podejdzie
łapa lewa zostaje ze skrzynią z 2.0TFSI
wydech coś tam podrezać ale w obu przypadkach to ośka wiec nie problem

I teraz najważniejsze: da sie tak ogarnąć sterownik silnika aby wszystko działało? Klima ABS zegary?
Serducho to AMK
toffic
Po co chcesz robic kilka kroków wstecz? Jak już to EA888 zamiast EA113.
Ładując dinozaura 1.8t stracisz wszystkie zalety MEDa
MisioLBN
Akurat ea888 jest gorzy niz ea113 smile.gif ale po co 1.8t to juz sam nie wiem
nba
Pakujesz ster z A4 B7 i działa, oczywiście trzeba wystroić pod odpowiedni osprzęt. Moim zdaniem manewr kompletnie bez sensu, bo wg mnie 2.0 TFSI jest lepszy prawie w każdym aspekcie.
Mis
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 07 Oct 2021 - 14:39) *
Akurat ea888 jest gorzy niz ea113 smile.gif

Rozwiń proszę, szykuje się gunwoburza.
Frolik
Rzeczywiscie ciężko zrozumiec taki ruch.
Chyba że ten swój 2.0 TFSI masz zajechany do totalnego wyrzucenia, a masz swój sprawdzony pewny idealny 1.8T na podworku pod ręką.
To wtedy to może ma jakis sens, choc bardziej ekonomiczny niż techniczny.

Albo lubisz miec cos całkiem innego niz wszyscy smile.gif
W końcu tuning nie musi być mądry, ani podobać sie ludziom - tylko właścicielowi.
marszall
Juz odpowiadam:

Tak mam bardzo zdrowego AMK na podwórku po dzwonie, buda Cupra 1. Buda ucierpiała silnik nie. Silnik po programie i podrobione masę nowych Czesci. Generuje zdrowe 250hp. Dodatkowo gaz który ta moc obsługuje.
Zacząłem szukać jakiejs budy na przekładki aby zrobić sobie fajne Daily Ale warunek to kombi.
Zostaje mi golf/bora lub octavia I.
Dlatego tez zaczolem myśleć o Octavia 2 Rs. Da się tanio kupić z jebnietym silnikiem i wyszedlby fajny statek. Mozna tez pakować do a3 8p bo to tez fajne wozidelko. Pytanie czy to wszystko zabangla.
Mis
Fajne kombi to Oct1gen albo Bora/Golf Variant i tyle pod AMK.
Bugalon
CYTAT(Mis @ Thu, 07 Oct 2021 - 16:00) *
Rozwiń proszę, szykuje się gunwoburza.


Pewnie chodzi o to, że w dzisiejszych czasach lepszy = mniej awaryjny. A w takim EA113 rozrząd na łańcuchu nie pęka i nie żre to hektolitrów oleju. To pewnie główna zaleta "lepszości" bo jeśli chodzi o resztę to każdy wie jak jest. Postęp zawsze generuje jakieś dodatkowe korzyści w postaci charakterystyk przebiegu mocy i sterowania.
16vg60
Ale octawia mk1, bora, śmierdzi naftalina, a takie mk2 lub 8p zawsze swieższe
Octavia mk2 rs z takim piecem i gaziutkiem bardzo fajny pomysł na daili, dobrze kombinuje tym bardziej to sam zrobi i dla siebie

W sprawie ecu pisz do dzikuna, a jak nie to dam Ci namiar na znajomego co mi elektronicznie erke w mk2 podpinał,
Teraz do "nowego" cadyka erke pakowal w dsg i bangla wszytsko więc pewnie ogarnie to bez problemu
Frolik
jeśli tak to robiłbym albo Octavię 1, albo jeśli już w inną budę nie kompatybilną z 1.8T, to brałbym Passata B6. To jednak wygodniejsze auto, zupełnie co innego niż te na platformie golf4/golf5.



Nie wiem czy koszty grają rolę, ale robiąc to na Octavii 1 zamiast na Octavii 2 RS to wyjdzie Cię pewnie 10/15 tysiecy taniej....
Mis
CYTAT(Bugalon @ Fri, 08 Oct 2021 - 12:31) *
Pewnie chodzi o to, że w dzisiejszych czasach lepszy = mniej awaryjny. A w takim EA113 rozrząd na łańcuchu nie pęka i nie żre to hektolitrów oleju. To pewnie główna zaleta "lepszości" bo jeśli chodzi o resztę to każdy wie jak jest. Postęp zawsze generuje jakieś dodatkowe korzyści w postaci charakterystyk przebiegu mocy i sterowania.

Zależy, która generacja EA888. wink.gif
[Yossarian]
a może A4 Avant generacji B7? Tam było 1.8T seryjnie tylko wzdłużnie wiec swap powinien w miaaarę iść bez dużej rzeźby (choć przyznaję, ze nie wiem ile by trzeba zmienić w tym 1.8T Leona by pasowało wzdłużnie). Buda w miarę świeża i chyba przyjemniejsza na daily niż Octavia np.
marszall
B6 i B7 to bardzo dobre konstrukcje ale przerabiać poprzeczniaka na wzdłużniaka jak w poprzeczniaku do wymiany cały osprzęt to sie troche mija z celem, tym bardziej że turbo wychodzi wydechem w przód.
Ale wiadomo jak by było jakies b7 z padnietym 1.8T to w quattro nie głupia opcja, bo słupek można podmienić a reszte sprzedać
Mi sie zawsze podobały auta ze smaczkami jak własnie RS. I fakt brałem Octavie I RS na celownik ale pomijając że ceny są nie małe, zamieniłbym 1.8T na inne 1.8T to najgorsze jest to ze już mam octavie klekota i poprostu nie moge przeboleć jak jest wykonana w srodku i jak jest głośna.
Octavia II to juz jest inny poziom ale wiadomo i nowe trudnosci przy swapie
Passat B6 - nienawidze tego auta, poza Roomsterem najgorsze auta z grupy VAG
Borka fajna bo i wykonana nieźle tyle że najmniejsza

Temat ogolnie rozwojowy, zbieram info. I wielkie dzieki za odzew
MisioLBN
CYTAT(Bugalon @ Fri, 08 Oct 2021 - 12:31) *
Pewnie chodzi o to, że w dzisiejszych czasach lepszy = mniej awaryjny. A w takim EA113 rozrząd na łańcuchu nie pęka i nie żre to hektolitrów oleju. To pewnie główna zaleta "lepszości" bo jeśli chodzi o resztę to każdy wie jak jest. Postęp zawsze generuje jakieś dodatkowe korzyści w postaci charakterystyk przebiegu mocy i sterowania.

Nie bez powodu wszystkie mocniejsze wersje dostawaly ea113 zamias ea888.
Nie jest to tylko moje zdanie ze ea113 jest lepszy ale rowniez m.in Froga
Frolik
Bardzo często da się tanio kupić Seaty Exeo z padnietymi 1.8 TFSi i 2.0 TFSI. Ładne, swietnie wykonane auto, mechanicznie a4b7, wkladasz 1.8T i smigasz. Zreszta w nich fabrycznie też były 1.8T, zanim nastała era TFSI.

Jesli nie liczysz się z budzetem, w sensie że nie musi byc octavia 1, to ja bym brał takie EXEO.
Auto o wiele poziomów lepsze od octavii 2, nawet RS.


Passata b6 sam wrzuciłeś w temat smile.gif Osobiscie też wolałbym 1.8T w EXEO czy A4b7 niz passacie.


Octavia 1/Bora to dobry wybór, ale w wersji budżetowej.
Octavie 1 jak sie chce ładniej i wygodniej to tylko RS albo Laurin/Klement, bo zwykłe to rzeczywiscie bida.
Wersje LK też fabrycznie byly przeciez z 1.8T.
marszall
CYTAT(Frolik @ Sat, 09 Oct 2021 - 14:36) *
Bardzo często da się tanio kupić Seaty Exeo z padnietymi 1.8 TFSi i 2.0 TFSI. Ładne, swietnie wykonane auto, mechanicznie a4b7, wkladasz 1.8T i smigasz. Zreszta w nich fabrycznie też były 1.8T, zanim nastała era TFSI.

Jesli nie liczysz się z budzetem, w sensie że nie musi byc octavia 1, to ja bym brał takie EXEO.
Auto o wiele poziomów lepsze od octavii 2, nawet RS.


Passata b6 sam wrzuciłeś w temat smile.gif Osobiscie też wolałbym 1.8T w EXEO czy A4b7 niz passacie.


Octavia 1/Bora to dobry wybór, ale w wersji budżetowej.
Octavie 1 jak sie chce ładniej i wygodniej to tylko RS albo Laurin/Klement, bo zwykłe to rzeczywiscie bida.
Wersje LK też fabrycznie byly przeciez z 1.8T.


Ogolnie chciałbym zostać przy poprzeczniaku z racji tego silnika który posiadam, chociaz sercem zawsze wole wzdłużne

tak, co do octavii I to też najbardziej chodzi mi po głowie RS ale ceny mają spore, zbliżające sie włąsnie do uszkodzonych octavii 2 RS
marszall
CYTAT(MisioLBN @ Sat, 09 Oct 2021 - 11:16) *
Nie bez powodu wszystkie mocniejsze wersje dostawaly ea113 zamias ea888.
Nie jest to tylko moje zdanie ze ea113 jest lepszy ale rowniez m.in Froga


Tak BTW to tez to zauważyłem

Ogolnie to ea113 prostszy i taki toporniejszy. Poza popychaczem pompy paliwa i napędem pompy oleju to jakie ma jeszcze wady? Bo te głównie zauważyłem
EA888 to wadliwy napęd łańcuchowy, bardziej skomplikowana odma, pojebana pompa wody na paseczku klinowym, niepotrzebne wałki balansujące
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.