Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Trochę o sterownikach 8hp70
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
piwo
DealMan
Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobisz?
kompot
No właśnie podpytywałem trochę w tematach o 8HP jak to pracuje itd, bo już po obrotomierzu widać, że niektóre sterowniki nie ogarniają, ślizgają się sprzęgła, obroty falują. Z filmiku widać, że jednak są też lepsze produkty na rynku.
Temat ogólnie wygląda na mniej rozgryziony niż sterowniki silnika, jestem mega ciekaw jak jeżdżą auta na najlepszych sterownikach i logice.
done4
No niestety, ewidentnie widać brak doświadczenia w programowaniu skrzyń 8hp, a wystarczy wyszukać na youtube pierwszy lepszy poradnik i wszystko staje się jasne.

https://www.youtube.com/watch?v=bAc2TNQxGaI
dany_47
Sterowniki do DQ500 tyle samo warte (zasłyszane).
soltyk
Odnosnie fuckupow z filmu.

1) Nawet kazdy amator wie, ze w automacie nie wolno wlaczac neutrala w czasie jazdy. Koles ma bardzo kiepska wymowke, ze robil to w seryjnych autach i pozornie nie dzialo sie nic zlego. Tez bym splawil kogos, kto mi mowi, ze skrzynia zrobila fikola po wlaczeniu N przy 230 km/h.

2) Za malo wiemy o drugim fuckupie. Blokada przy 70 km/h, ale co dokladnie stalo sie? O jakich 16 przelozeniach on mowi? To skrzynia, 8+2. Wiemy tylko, ze po tym, wleciala nowa skrzynia i sterownik.

Kolejna opinia na korzysc sterownika od Lamika, jednak nie skreslalbym jeszcze tego drugiego.

pszczelaszkov
Z tymi 16 przełożeniami, zrozumiałem że to bug w sofcie i wyjechał poza bande.
soltyk
a ha, ja pomyslalem, ze to wszystkie mozliwe kombinacje ustawien sprzegiel, z czego 10 jest wykorzystywanych
Mis
CYTAT(soltyk @ Mon, 04 Oct 2021 - 21:32) *
Nawet kazdy amator wie, ze w automacie nie wolno wlaczac neutrala w czasie jazdy.

Dawno nie słyszałem większej bzdury.

Silnik się kręci, skrzynia się kręci, w każdym seryjnym automacie wrzucisz luz i będzie ok, ze względów bezpieczeństwa MUSI BYĆ TAKA MOŻLIWOŚĆ BEZ NEGATYWNYCH KONSEKWENCJI DLA UŻYTKOWNIKA I SKRZYNI.
MisioLBN
CYTAT(Mis @ Mon, 04 Oct 2021 - 21:52) *
Dawno nie słyszałem większej bzdury.

Silnik się kręci, skrzynia się kręci, w każdym seryjnym automacie wrzucisz luz i będzie ok, ze względów bezpieczeństwa MUSI BYĆ TAKA MOŻLIWOŚĆ BEZ NEGATYWNYCH KONSEKWENCJI DLA UŻYTKOWNIKA I SKRZYNI.

To samo miałem napisać. W DSG przestawilem przy pelnym bucie S na N (chcialem na D) jedyny efekt to natychmiastowy brak ciagu i cisza w aucie smile.gif
kompot
CYTAT(soltyk @ Mon, 04 Oct 2021 - 20:50) *
a ha, ja pomyslalem, ze to wszystkie mozliwe kombinacje ustawien sprzegiel, z czego 10 jest wykorzystywanych

Sprzęgieł to tam jest 5, a dokładnie 3 sprzęgła i 2 hamulce (albo na odwrót, już nie pamiętam).
16 to może być sygnał trwającej zmiany biegu.

Z tym neutralem to jest tak, że nic nie powinno się stać, ale jednak na SA spróbowałbym od 10 km/h a nie od 230 smile.gif
moritz86
CYTAT(soltyk @ Mon, 04 Oct 2021 - 21:32) *
Odnosnie fuckupow z filmu.

1) Nawet kazdy amator wie, ze w automacie nie wolno wlaczac neutrala w czasie jazdy. Koles ma bardzo kiepska wymowke, ze robil to w seryjnych autach i pozornie nie dzialo sie nic zlego. Tez bym splawil kogos, kto mi mowi, ze skrzynia zrobila fikola po wlaczeniu N przy 230 km/h.

2) Za malo wiemy o drugim fuckupie. Blokada przy 70 km/h, ale co dokladnie stalo sie? O jakich 16 przelozeniach on mowi? To skrzynia, 8+2. Wiemy tylko, ze po tym, wleciala nowa skrzynia i sterownik.

Kolejna opinia na korzysc sterownika od Lamika, jednak nie skreslalbym jeszcze tego drugiego.


Jak czytam Twoje ostatnie posty to mam wrażenie że zatrzymałeś się w czasach windowsa 95.

W lamikowym sterowniki żeby było zabawniej wystarczy wcisnąć P podczas jazdy i pieknie wbija luz. Jest to specjalnie zrobione do pomiarów na hamowni. Na Gcu kilka razy hamowalem kompota i wbijalem luz naszczescie nic się ze skrzynią nie stało, ale czuć było że do końca to się wszystko w skrzyni nie wysprzeglilo i hamuje.
soltyk
Po prostu pamietam wyklad, ze przy przelaczeniu na N w czasie jazdy, jest duzy skok cisnienia i skrzynia tego nie lubi. U siebie pstrykam dopiero, gdy stane.
moritz86
O jakich skrzyniach mówisz, bo chyba nie współczesnych gdzie masz zawór upustowy sterujący ciśnieniem globalnym w skrzyni.
soltyk
tak o starych, skoro w 8hp zawor zalatwia sprawe, to nie bylo tematu
kompot
CYTAT(moritz86 @ Mon, 04 Oct 2021 - 21:12) *
Na Gcu kilka razy hamowalem kompota i wbijalem luz naszczescie nic się ze skrzynią nie stało, ale czuć było że do końca to się wszystko w skrzyni nie wysprzeglilo i hamuje.

To może być właśnie kwestia tego co robi GCU na luzie zamiast faktycznie wrzucać luz.
moritz86
Po pierwszej jeździe na gcu, jak zobaczyłem jak to pracuje to pierwsze co zrobiłem to zdemontowalem zapadkę od parkingu. Strach był że wrzuci parking pod czas jazdy.
m119
Miałem kiedyś okazję "pobawić" się samochodem na chwilę przed złomowaniem. Stara skrzynia automat 4 biegowa z blokadą mechaniczną w postaci koła z nacięciami na wałku wyjściowym i "pazura". Wrzucanie P powyżej 10 km/h powodowało jedynie efekt "kija w szprychach" - pazur przeskakiwał nad wycięciami i nie zdążał wskoczyć na miejsce.




Jak widać, prawie pół wieku temu już było o tym pomyślane. Jak jest teraz, w dobie wątpliwego ulepszania sprawdzonych rozwiązań - nie wiem.
Mis
CYTAT(kompot @ Mon, 04 Oct 2021 - 22:00) *
Sprzęgieł to tam jest 5, a dokładnie 3 sprzęgła i 2 hamulce (albo na odwrót, już nie pamiętam).
16 to może być sygnał trwającej zmiany biegu.

Chodzi zapewne o liczbę kombinacji uruchomienia poszczególnych zaworów, dlatego jest aż 16 przy 8 biegach.
W DSG też przy 6 biegach jest kilkanaście kombinacji rozpisanych i to przy fabrycznym tcu i fabrycznym software, pewne kombinacje muszą być rozpisane nawet jeśli są absurdalne i nie używane.
deejey!
Gdyby to był jednostkowy przypadek to można by było coś tam mieć wątpliwości - ale świat motorsportu jest mały, tu się każdy zna i takich info dociera dużo więcej z różnych regionów kraju wink.gif
jackkpl
CYTAT(deejey! @ Wed, 06 Oct 2021 - 13:20) *
Gdyby to był jednostkowy przypadek to można by było coś tam mieć wątpliwości - ale świat motorsportu jest mały, tu się każdy zna i takich info dociera dużo więcej z różnych regionów kraju ;)

I spoza kraju też smile.gif.
kompot
CYTAT(Mis @ Wed, 06 Oct 2021 - 07:53) *
Chodzi zapewne o liczbę kombinacji uruchomienia poszczególnych zaworów, dlatego jest aż 16 przy 8 biegach.

Kombinacji jest sporo więcej przy 5 aktuatorach. W każdym razie z tego co kojarzę, to właśnie "naście" (15, 16, czy tam 18) wysyła taki ZF w kilku autach na jednym z sygnałów podczas trwającej zmiany biegu.
kris4cars
CYTAT(m119 @ Wed, 06 Oct 2021 - 06:38) *
Miałem kiedyś okazję "pobawić" się samochodem na chwilę przed złomowaniem. Stara skrzynia automat 4 biegowa z blokadą mechaniczną w postaci koła z nacięciami na wałku wyjściowym i "pazura". Wrzucanie P powyżej 10 km/h powodowało jedynie efekt "kija w szprychach" - pazur przeskakiwał nad wycięciami i nie zdążał wskoczyć na miejsce.




Jak widać, prawie pół wieku temu już było o tym pomyślane. Jak jest teraz, w dobie wątpliwego ulepszania sprawdzonych rozwiązań - nie wiem.



#potwierdzone_info
Stare hydrauliki nie są w stanie zablokować się przy prędkościach 10-20kph
obstawiam że takie 8hp też ma coś podobnego w środku i o ile ciśnienie oleju nie blokuje tego pazura to też się nie zablokuje.
Co nie zmienia faktu że wsteczny już jest w stanie wrzucić podczas jazdy a straty podobne jak nie większe.
G-Rad
Czy ktoś mi wyjaśni dlaczego nie wszystkie zmiany biegów zadane z selektora nie przekładają się na faktyczną zmianę biegów ? Widać to ok 19m40s na filmiku podczas testu na hamowni. Tak ma być?
kompot
Prawdopodobnie obroty na jedynce w tym przypadku są niższe niż w mapie, która określa minimalne rpm przed zmianą na dwójkę. Sam problem to że silnik będzie miał za niskie rpm na dwójce po zmianie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.