Hej,
Mam do was kilka pytań związanych z tuningiem mojego złomka
Jako że z angielskim nie stoję na zbyt wysokim poziomie i a na polskich stronach niewiele jest ciekawych tematów to sporo rzeczy wyszło mi metodą prób i błędów niejednokrotnie powtarzając czynności z anglojęzycznych stron i sprawdzając co się stanie
Do rzeczy, od dobrych kilku tygodni mam MPPS 13 i EDC Suite w samochodzie siedzi już chyba dwudziesty rodzynek moich wypocin
Zabawy z obcięciem obrotów w torq limiterze, LC, czy dynamiczny EGR mam za sobą, jakiś anglojęzyczny tuner pokazał jak zrobić popcorn w TDI po kilku podejściach i kilku chwilach zwątpienia nawet działa ;p panie strzela jak benzynka haha, wiem że w dieslu można lać na AFR, najpierw pakować powietrze a później paliwa ale tu nadchodzi pora na moje pytania bo jak szukam już od około tygodnia tak nie mogę znaleźć nic konkretnego ;/
Gdzie znajdę dane techniczne:
- pompy paliwa co by wiedzieć na ile ona pozwoli?
- turbiny a dokładniej ile można od niej wymagać?
Czy najtańszy wskaźnik EGT z ali lub ale wystarczy do upewnienia się że nie usmażę turbiny ?
Swoją drogą, do czasu aż odkryłem SVRL ograniczałem obroty przez odcięcie paliwa w torq limiterze, czy obie opcje są poprawne, jakoś się wykluczają ?
Jest jakaś książka/poradnik w której doczytam o kątach wtrysku i działaniu nich na silnik ? Tu głównie chodzi mi o zrozumienie popcornu, trzeba było sporo pozmieniać kąty żeby chciało to strzelać, wyższy kąt jest w stronę wyprzedzenia czy opóźnienia zapłonu?
Można zrobić multimap z dodatkowego przycisku? Nie mam tempomatu a nie chciałbym bawić się pedałami.
Chcecie to hejtujcie moje podejście, nie obrażę się, nie nauczę się nie próbując a jak mam coś zepsuć to wolę swoje jak czyjeś