Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Stabilizatory- wymiana
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
TyMo
Cześć wszystkim!

Ostatnio chodzi mi po głowie zmiana stabilizatorów.
Oczywiście na grubsze, zachowując propocje przód-tył.
Zalety każdy zna, a ja sie zastanawiam jakie są wady?
Przeszukałem wiele wątków i każdy wychwala, same zalety. Ale gdyby nie było wad to producenci/projektanci wrzucili by sami te kilka mm grubsze.
I wtedy jak to wpłynie na codzienną jazdę i w jakich sytuacjach(mówimy o negatywach).
Mam nadzieję że nie zdublowałem tematu itd
Dziękuję i pozdrawiam
Tymek
DealMan
Stabilizator zmniejsza przechył pojazdu, ale jednocześnie może doprowadzać do odrywania się koła od jezdni przy mocnych zakrętach.
pszczelaszkov
Moge ci dać moją teorie z dupy:
Tam gdzie chcesz zmniejszyć trakcje tam grubszy, jak się pojazd kładzie to lepiej skręca, tylko czasami to przekracza granice stabilności w zakręcie i trzeba grubszy. Cywilnie nikt nie wchodzi w winkiel z butem, to stabilizator musi być słabszy, aby umożliwić przechył i niezależną prace kół.
w0jta5
Na jutubach jest taki film:
Stabilizatory zawieszenia | Jak ustawić zawieszenie? | radzio FLAT OUT
https://youtu.be/NqzSZ-8vRQI
kidzio_r5gtt
a ja wrzuce od siebie... jak sie ma do tego wszystkiego to że auta jeżdżace na torze w pucharach kia ceed czy picanto były szybsze jak się odpięło łączniki stabilizatora - czyli bez stabilizatora...

P.S.
ja wiem na czym to polega, ale zagadnienie ciekawe
Andrzejsr
CYTAT(kidzio_r5gtt @ Tue, 28 Sep 2021 - 11:59) *
a ja wrzuce od siebie... jak sie ma do tego wszystkiego to że auta jeżdżace na torze w pucharach kia ceed czy picanto były szybsze jak się odpięło łączniki stabilizatora - czyli bez stabilizatora...

P.S.
ja wiem na czym to polega, ale zagadnienie ciekawe


Odczułem to na żywo również na sobie, miałem w Westfieldzie mega gruby i sztywny stab przód (dodatkowo z obciętymi ramionami więc "miękkie" ustawienie było już mocno twarde. I po odpięciu dziób auta zaczął się wręcz wżerać w zakręty, wcześniej wypluwało i trzeba było po prostu wolniej wchodzić i mocno dociążać przód na wejściu. Mowa o takich autodromowych zakrętach, na szybkich nie jeździłem
Z drugiej strony zupełnie bez to na kamber dynamiczny będzie żle wpływać, przechył itd. Więc jak wszędzie suma wielu czynników i jakiś kompromis trzeba.
Jak auto na ulicę to szkoda roboty wg mnie.
Co do pucharówek to Alfa 156 pucharowa ma stabilizatory grubości cywilnej zupełnie jak TS zwykły i to nie z GTA. Za to ma tył inaczej utwardzony - sprężynami co daje bardziej nerwowy (bo mniej przyczepny) tył i możliwość fajnej rotacji na wejściu niemożliwej w zwykłej 156 .
kompot
CYTAT(DealMan @ Mon, 27 Sep 2021 - 20:41) *
Stabilizator zmniejsza przechył pojazdu, ale jednocześnie może doprowadzać do odrywania się koła od jezdni przy mocnych zakrętach.

Ale auto chce zachować proporcje przód-tył, to raczej dacha nie wywinie, chyba, że chodzi o Tico.
To zjawisko zachodzi jak robi się jedną oś sztywną, a druga jest miękka - wtedy na tej sztywnej podnosi. Zresztą czasami dobrze podnieść tylne w FWD, żeby zwiększyć kąt znoszenia i zmniejszyć podsterowność.
The Driver
W codziennej jeździe pogorszy się jazda po dziurach. Wjeżdżając jednym kołem w dziurę, stab będzie ciągnąć za drugie i będzie wrażenie sztywniejszego zawieszenia, już nie będzie tak fajnie wybierać głębokich dziur. Przy ostrym pałowaniu po nierównościach będzie to wszystko jeszcze bardziej odczuwalne i pogorszy się stabliność, bardziej "rzuca" na dziurach.
voytekk1
U siebie w Ibizie 6L założyłem z tyłu stabilizator 24mn (fabrycznie nie ma nic). Odnośnie komfortu nie zauważyłem żadnych różnic (lekki tył + mega twarde sprężyny od cupry). Odnośnie prowadzenia różnica była ogromna na plus bo podsterowność się bardzo zmniejszyła i pod względem frajdy było to zupełnie inne auto. Im bardziej cisnęło się na zakrętach tym bardziej stabilizator dociska przednie koła. Polecam
damianz
Ostanio przegladalem grubosc w roznych sportowych auta typu Porsche itp, tam akurat jest bardzo gruby w wersjach GT2,3,4, to ponad 30mm. Osobiscie bawilem sie w grubosc przod/tyl RWD i najlepszy setup to jednak amor/sprezyna, a duzo osob smiga po torach autami typu BMW bez tylnego stabilizatora, lecz BMW ktore sa zrobione przez ich dzial motorsportu to maja tak grube jak Porsche, po 30mm i wiecej (auta tylko na tor). Najlepiej kupic regulowany i sie bawic. Dla mnie w przypadku BMW to twarda sprezyna, tylko juz na daily robi sie .... twardo smile.gif, wiec finalnie mam twardy przod i troche bardziej miekki tyl, seria zas jest odwrotnie. Sporo tutaj indywidualnych ustawien, ale bardzo gruby stabilizator to zly pomysl.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.