Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: ASTRA G na TPTD
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
andorDrakon
Hej,

Mam samochód torowy Astra G OPC 1, 2.0 160KM. Powoli zbliżam się do limitu możliwości tego samochodu wiec przydałoby się trochę go poprawić mechanicznie i mam na tu myśli moc. Z racji, ze jest to silnik wolnossący to max co można z niego wyciągnąć to mniej więcej 200KM i to dość sporym kosztem. Wpadłem na pomysł aby zrobić swap i wsadzić silnik z Saaba i zrobić z tego 300KM. I teraz pytanie - czy to dobry pomysł ładować się w turbo tuning w samochodzie na tor? Czy może jednak odpuścić sobie Astre i kupić Civca tak jak 90% ludzi i nie kombinować? Astrą fajnie się jeździ i jeśli można w sensownych pieniądzach wyciągnąć jakimś turbo silnikiem ze 300KM tak, żeby bez problemowo można było przejechać sesję TPTD bez robienia okrążeń chłodzących / awarii / problemów z przegrzewaniem to bym się zdecydował na takie rozwiązanie.
Ziuzio
CYTAT(andorDrakon @ Tue, 21 Sep 2021 - 16:27) *
Hej,

Mam samochód torowy Astra G OPC 1, 2.0 160KM. Powoli zbliżam się do limitu możliwości tego samochodu wiec przydałoby się trochę go poprawić mechanicznie i mam na tu myśli moc. Z racji, ze jest to silnik wolnossący to max co można z niego wyciągnąć to mniej więcej 200KM i to dość sporym kosztem. Wpadłem na pomysł aby zrobić swap i wsadzić silnik z Saaba i zrobić z tego 300KM. I teraz pytanie - czy to dobry pomysł ładować się w turbo tuning w samochodzie na tor? Czy może jednak odpuścić sobie Astre i kupić Civca tak jak 90% ludzi i nie kombinować? Astrą fajnie się jeździ i jeśli można w sensownych pieniądzach wyciągnąć jakimś turbo silnikiem ze 300KM tak, żeby bez problemowo można było przejechać sesję TPTD bez robienia okrążeń chłodzących / awarii / problemów z przegrzewaniem to bym się zdecydował na takie rozwiązanie.


Jeśli masz OPC 1, to bez problemu wstawisz Z20LEH/LER/LET; hybrydowa turbosprężarka i bezawaryjne 300km masz z krótką skrzynią F23. Astra G jest na tyle prosta elektronicznie, że wystroisz to choćby na Emu Black . Na większe moce też części trochę znajdziesz, szczególnie na niemieckich stronach:).
Niestety wadą jest waga bazowa, Civic EK9 lżejszy, no i zawieszenie troszkę lepsze do jazdy po zakrętach.
Blacharsko tu i tu może być różnie w takim wieku:).
piwo
A ile obecnie robisz na poznaniu i jaki masz cel? Kolega zwiększając moc z 147km z22se na 230km K20 polepszył czas o całe 3s. Ja przechodząc z z22se 180km na b207r (z20ner) 320km to czasy poprawiły się około 5s przy sporej ilości innych modów. I ogólnie wszystko się kotłuje strasznie. Olej ponad 150stopni a woda 120. Wszystko się psuje co parę kilometrów i szczerze to mogę z czystym sumieniem turbo odradzić na tor. Inna sprawa to lag przy wyjściu z łuków i gwałtowny wzrost momentu oraz przeciąganie przyspieszenia podczas puszczenia gazu. Ogólnie nic dobrego nie mówiąc o dodatkowych 30kg wagi ( turbina 10kg, dodatkowy olej woda z 5kg, chłodnice dodatkowe z 10kg, i wiele innych pierdol). Ogólnie szedlbym w budowę itb na bazie tego co masz u konkretnego specjalisty tylko od tego silnika. Ponad 200 koni powinno wyjść przy niskich temperaturach przy wyższych prędkościach na poszczególnych biegach i przez to będziesz mógł dłużej jechać na niższych biegach a więc z dużo wyższym momentem na kołach.
andorDrakon
https://www.youtube.com/watch?v=DsuxPS4J_bI
Sporo mam do poprawienia jeśli chodzi o technikę jazdy ale wątpię, żebym w najbliższym czasie był w stanie urwać więcej niż 1,5 sekundy. Chciałbym mieć furę, którą można realnie zejść na 1:50 albo trochę lepiej. Zdaję sobie sprawę, że do tego trzeba więcej niż tylko mocniejszy silnik, ale bez tego i tak się nie uda a silnik to jest największy (?) koszt.
piwo
Kolega speedsterem 147 koni zrobił z pasażerem 1:50s na starych węższych niż obecnie krawężnikach (obecne są szersze więc można bardziej wypuszczać)



Więc zawias opony i waga i aero są dużo dużo ważniejsze niż silnik
andorDrakon
Jest szansa czas koło 1:50 z obecnym silnikiem zrobionym na 200KM? Na razie samochód jest fabryczny oprócz zawieszenia i wsadzonej klatki (waga mniej więcej fabryczna). Można z astry zdjąć 150-200KG wagi?
piwo
Nie wiem. Astra nie ma podwójnego wahacza trójkątnego jak Honda Civic. Ale możesz zacząć od slikow 13' z f3000 jak lądują do civicow. Do tego dużo kombinacje w zawias typu unibale auto w dół zmiana mocowań wahaczy drążków itd w inne punkty właściwe dla niższego auta. Duża lotka na tył długi soliter z przodu płaska podłoga od spodu i można probowac
Andrzejsr
CYTAT(andorDrakon @ Tue, 21 Sep 2021 - 15:27) *
...odpuścić sobie Astre i kupić Civca tak jak 90% ludzi i nie kombinować? Astrą fajnie się jeździ i jeśli można w sensownych pieniądzach wyciągnąć jakimś turbo silnikiem ze 300KM tak, żeby bez problemowo można było przejechać sesję TPTD bez robienia okrążeń chłodzących / awarii / problemów z przegrzewaniem to bym się zdecydował na takie rozwiązanie.


Fajnie się Ci jeździ bo jest niepokombinowana pewnie za bardzo ta Astra, a każda , najmniejsza modyfikacja, a co dopiero turbo czy inne kompresory, to proszenie się o wieczne kłoptoy, testy, naprawy , przeróbki... chyba że masz własne zaplecze serwisowe, ludzkie i sam masę wolnego czasu.
Te Civiki (nie mam, ale "chodzę pod oknami i iwdzę to i owo" ) nie bez powodu są tak często wybierane i tak często z sukcesami - lekkie, silniki porozpracowywane (2 litry pod 250-300 koni wolnossące jeżdżą w czołówce timeattack , można im zakładać opony 13" z F3 - tanie i super przyczepne, skrzynie biegów - oglądam onboardy civików i widzę że tam fabryczne skrzynie mają przełożenia jak moja na zamówienie i pewnie z 10x droższa , do tego precyzyjne i szzybkie mimo synchronizatorów, pewnie za grosze z używek w razie W dostępne. I mają swój puchar VtecCup od chyba 2 sezonów, na różnych torach, z klasami itp.
Jak zaczniesz modyfikować i ładować w Astrę to musisz pamiętać też że nigdy tego nie odzyskasz (czasu to wiadomo, ale środków też).

Co do tego odelżania - ja odjąłem ok 100 kg z i tak przyzwoicie lekkiej 156 cup (1150 na 1050 ) - i spektakularnych efektów to to nie dało. Dla lekkiego auta to trzeba wyjść od "fabrycznie" lekkiego auta .
piwo
No to fakt. Podmiana na civica najlepiej już porobionego pod tor z właściwym silnikiem to nie byłby zły pomysł. Na pewno tańszy.
Lepiej samemu nie przecierać szlaków a naśladować tych najszybszych. Dużo prostsze z pominięciem miliona błędów.
[Yossarian]
Jako ktoś kto miał porzeźbionego Opla (Astra F GSi znana jako Disastra) i zmienił na Hondę (Civic EG B16) to moze się wypowiem: Bierz Hondę. 100 KM z litra seryjnie, zawieszenie na podwójnych wahaczach, lekkie, niskie auto. Do tego rozpracowane i w większości wypadków bezproblemowe jeśli chodzi o części zamienne i te do motorsportu. Plus te slicki 13stki - komplet kupujesz za 300-600 PLN i trzyma to dużo lepiej niż nawet najlepsze semi slicki. To zalety. Ale są też wady. B-seria ostatnio jest dość ciężko dostępna i się ceni, szczególnie w dobrym stanie (około 6-8k za B16 dajace nadzieję ze nie będzie zużywać tyle oleju co benzyny). Znalezienie niezgnitego V albo VI jest bardzo trudne. Zaś skrzynie do B-serii nie kosztują fortuny ale są znacznie droższe niż w przypadku Opla. Układ kierowniczy daje przyzwoitą precyzję ale trzeba sie nim nakręcić. No ale na Poznaniu to raczej nie bedzie problem.

Civic ma swoje wady, jak każde auto, ale jak chcę w nim coś poprawić to po prostu patrzę na rozwiazania jakie zastosowali inni i ewentualnie kupuję to samo. A nie kombinuję z custom rzeźbą jak to było w Oplu. Także OPC na sprzedaż a na tor Civic wink.gif Alternatywnie jakieś inne rozpracowane auto. Po prostu popatrz jakie samochody robia te Twoje wymarzone 1:50 na Poznaniu i coś z tego kup wink.gif.

A rzeźbienie na grubo Astry na 200 KM bez doładowania, gdzie to jest seryjna moc K20 to nie ma żadnego sensu. Tak samo jak 300 KM z turbo bo na prostych to bedzie fajnie ale na wyjściach z zakrętów to bez szpery płytkowej i grubej inwestycji w zawieszenie to ja tego nie widzę w ogóle tongue.gif.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.