Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Montaż chłodnicy oleju a ciśnienie oleju
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
sophisty
Hej Panowie,

Powiedzcie jak u Was z doświadczenia wpływa na ciśnienie oleju montaż chłodnicy oleju. U mnie w silniku F4RT z rodziny Renault po montażu malutkiej chłodnicy Setraba 163x125, węże AN10 4x40cm i relokatora filtra oleju + termostat Mocal ciśnienie spadło o ok 0,4bara. Pompa oleju nowa OEM z pudełka. Czy to normalna sytuacja?
Leo
chłodnica na powrocie czy na zasilaniu za filtrem oleju ?
piwo
A da się zamontować na powrocie? Powrót to chyba spływa grawitacyjnie do miski
sophisty
zamontowane w taki sposób
sophisty
Temat do zamknięcia. Z pośpiechu i zmęczenia przewód zasilający z podstawki w bloku został podłączony pod powrót w relokatorze.
maaaad
Ok, to napisz, jak jest teraz smile.gif Czy spadło coś w ogóle, czy może wzrosło (w związku z obniżeniem temperatury oleju).
DealMan
Chłodnica nie może mieć wpływu na ciśnienie, to układ zamknięty. Może mieć nawet 100 litrów, jeżeli nie ma ubytku z układu to będzie tak samo.
piwo
No ma. I są na to przeliczniki na spadek ciśnienia. Wraz z długością układu ciśnienie spada. Tak samo spada napięcie wraz z długością przewodu.
DealMan
Przy odległościach "silnikowych" to raczej wartość pomijalna.
nomaster
I kwestia średnicy przewodów. An10 zazwyczaj wystarczą ale u mnie nie wystarczało i ciśnienie nie dobijało do zadanych 5b tylko stawało na około 3.5 przez natryski na denka. Dołożyłem drugie tyle i mam 5.2b
sophisty
Ciśnienie ostatecznie przy mojej konfiguracji jest praktycznie bez zmian. Mam może niecałe 0.1 bara mniej na jałowych. Chłodnicy w boju jeszcze nie zweryfikowałem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.