Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gotujący się plyn w turbinie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Andrzej19
Witam mam A4 b6 1.8t avj została wrzucona turbina td04hl-19t od k64 i problem jest taki że nawet po normalnej dłuższej jeździe słychać jak płyn w turbinie się gotuję na ori turbo nic takiego nie było w dodatku węże są twarde więc zamontowałem dodatkowa pompę wody na wężu odprowadzającym płyn z turbo jako że na zasilaniu jest ok 5 cm z bloku do turbiny i problem nie występuje z tym że pompka musi chodzić co najmniej 10 min czy ktoś ma jakieś pomysły czy może pompa jest zbyt mało wydajna.? dry.gif
srbenda
Nie jest czasem turbo wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy?
Mis
Norma.
srbenda
Rozwinąłbyś wypowiedź?
Andrzej19
Nie turbo jest praktycznie w tym samym miejscu co stare przewody mają w środku średnicę fi 8 jedynie co się zmieniło to że wyjścia chłodzenia z turbiny są po bokach
_adams_
Miałem to samo w AVJ na GT28RS, tyle że po nieco ostrzejszym poganianiu. Ten silnik z większym turbo generuje ogromne ilości ciepła, które przy wolnej jeździe w upalne dni nie ma gdzie się wydostać, po podniesieniu maski nie sposób się pochylić nad turbiną. Aż mi lakier popękał na masce.

Jak masz pompkę to bez problemu, ja nie miałem i nic szczególnego się nie działo, auto zrobiło 150kkm bez awarii silnika (pomijam turbo, czujnik wału czy osprzęt).
Andrzej19
Dzięki za informację to chyba tylko wstawię jąkas pompę o większym przepływie bo nie chce żeby czasami Olej się przypalił jak płyn wygotuje
Mis
Część aut gotuje płyn w turbo po zgaszeniu i nic złego się nie dzieje, jeżdżą i żyją.
Odnośnie oleju to nic mu nie grozi, wtedy ani turbo nie wydziela ciepła, ani oleju wiele w nim nie ma, bo spływ jest grawitacyjny przecież.
Turbo oddaje ciepło i po prostu rozchodzi się to na dolot/płyn chłodzący/przewody.
caro86wlkp
Miał ktoś z Was sytuacje że ubywał płyn przez turbo? Chodzi mi dokładnie o GTB2056VL z Volvo. Na dwóch różnych autach w identycznej konfiguracji miałem ten problem. Było szukanie wycieków z płynem UV które nic nie pokazały. Profilaktyczne remonty głowic. Przy konkretnym bucie zawsze robił się ubytek.
Stander_M
CYTAT(caro86wlkp @ Tue, 14 Sep 2021 - 20:53) *
Miał ktoś z Was sytuacje że ubywał płyn przez turbo? Chodzi mi dokładnie o GTB2056VL z Volvo. Na dwóch różnych autach w identycznej konfiguracji miałem ten problem. Było szukanie wycieków z płynem UV które nic nie pokazały. Profilaktyczne remonty głowic. Przy konkretnym bucie zawsze robił się ubytek.


Miałem dwa lub trzy przypadki mikropęknięć bloku i uszkodzonych tulei w silnikach d5
caro86wlkp
CYTAT(Stander_M @ Wed, 15 Sep 2021 - 11:51) *
Miałem dwa lub trzy przypadki mikropęknięć bloku i uszkodzonych tulei w silnikach d5



Akurat wszystkie GTB2056VL z volvo siedziało w poczciwych 1.9 TDI AFN. Budy to były audi a6 c5 i A8 D2.
Zastanawiam się czy turbo samo w sobie może powodować ubytek płynu chłodzącego.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.