Kamiiil
Sun, 29 Aug 2021 - 07:43
Witam wszystkich, jakis czas temu wpadł mi do głowy pomysł modyfikacji mojej a4 b5 2.8 quattro, gdyż brakuje mi mocy. Auta używam głównie na torach do jazdy w zawodach autocross(trochę lepsza wersja wrak race). Jednak postanowiłem zmienić całkiem samochód i celwac w +300km a najlepiej w 350, stąd mój wpis na forum ponieważ mam dwóch kandydatów i szczerze mówiąc nie wiem którego wybrać że względu na nakady finansowe i wytrzymałość silnika. Mianowicie myślę o audi tt 1.8t quattro 180 lub 225 km oraz o A6 2.7 biturbo ze skrzynia manualna. Doradźcie mi. Proszę który silnik zniesie mocniejsze upalanie i o jakich mniej kosztach muszę myśleć w wypadku 1.8t aby uzyskać te +300km ((oprócz programu montaż wszystkiego robię sam z ojcem), wiem że przy 2.7t samym programem otrzymuje się ok 320km.
Proszę o konstruktywne wypowiedzi, każda informacja mi się może przydać. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
Edit :dodam, że auto jeździ w dosyć ciężkich warunkach piaszczystych í ½í¸Š
siewcu
Sun, 29 Aug 2021 - 14:18
Turbo, IC, wtryski, wydech na te 300, choć też nie poszalejesz, bo się zaraz korby pogną. 2.7 byłoby lepsze, ale A6 to ciężka krowa i musisz o tym pamiętać. Nie lepiej pójść w innym kierunku? Nie wiem czy więcej frajdy nie dałaby np impreza z klatką na szutrowym zawiasie i na szutrówkach... Nawet zwykłe 2.0, wypruć to ze wszystkiego, i jak coś to zbierać na swapa na turbo. Chyba że masz straszne parcie na moc, no to pchaj do tej a4 jakieś v8 i dmuchaj. Ale moim zdaniem parcie na moc to nie jest dobry kierunek. A, no i licz się z tym, że turbo się będzie szybciej gotować.
nomad66
Sun, 29 Aug 2021 - 14:58
a6 1660kg
tt 1465kg
zawsze lepiej zmienić kierunek czymś lżejszym niż cięższym, nie ważne ile kół ciągnie. 200kg na start to całkiem sporo moim zdaniem
16vg60
Sun, 29 Aug 2021 - 23:18
Daj spokój z 2.7 ,zameczysz tatę ...
Na 3paki robi się 1.8t śmiesznymi nakladami ,w razie awarii szybki ,łatwy dostęp ,części w brud za grosze
2.7stary sracz,obsługa tego to dramat ,a jak zaczniesz upierdalac starego kibla to będzie więcej stało jak jeździło
Kamiiil
Mon, 30 Aug 2021 - 16:16
A zakładając, że zdecydowałbym się na tt 1.8t, zrobionym na początek stage 1, uzbieralnym tylko na kute korby to pociągnie na seryjnych tłokach te 350km? Jeżeli chodzi o dmuchanie w v8 czy v6 to spore koszty i zależy mi na skrzyni manualnej no i wiadomo chce wszystko jak najmniejszym kosztem zrobić. Chyba, ze macie inne propozycje 4x4 które fajnie by zamiatało
done4
Mon, 30 Aug 2021 - 21:33
Ja bym poszedł w lekkie mocne FWD/NA.
bolus1
Mon, 30 Aug 2021 - 21:46
CYTAT(nomad66 @ Sun, 29 Aug 2021 - 14:58)
a6 1660kg
tt 1465kg
zawsze lepiej zmienić kierunek czymś lżejszym niż cięższym, nie ważne ile kół ciągnie. 200kg na start to całkiem sporo moim zdaniem
a6c5 z 2.7 1660kg yooooo Mój Olek na wadze pokazał 2.100.. więc A6 1850-1900
troublemaker
Mon, 30 Aug 2021 - 23:21
CYTAT(bolus1 @ Mon, 30 Aug 2021 - 21:46)
a6c5 z 2.7 1660kg yooooo Mój Olek na wadze pokazał 2.100.. więc A6 1850-1900
A nie zapomniałeś przed ważeniem czegoś z bagażnika wyjąć?
Rozumiem, że a6c5 2.7 raczej 1700+ nieco ale u Ciebie te 1850 to maks powinien być...
Tyle ile podałeś to GLE V167 300d (4matic oczywiście) mojego wspólnika nie waży a gabarty ma kościoła
Borek123
Tue, 31 Aug 2021 - 10:40
CYTAT(troublemaker @ Mon, 30 Aug 2021 - 23:21)
A nie zapomniałeś przed ważeniem czegoś z bagażnika wyjąć?
Rozumiem, że a6c5 2.7 raczej 1700+ nieco ale u Ciebie te 1850 to maks powinien być...
Tyle ile podałeś to GLE V167 300d (4matic oczywiście) mojego wspólnika nie waży a gabarty ma kościoła
Co prawda nie 2.7, ale A6 C5 2.5 TDI quattro manual, na ciężkich 17 z Allroada z 1/4 zbiornika ważyło 1770kg.
Kamiiil
Tue, 31 Aug 2021 - 19:29
Panowie, audi tt raczej odpada ze wzglÄ™du na haldexa, którego jak mi wiadomo nie tanio jest przerobić 50 na 50. Inne pomysÅ‚y? JakieÅ› pomysÅ‚y na mody mojej 2.8 193 ps też przyjmÄ™. H pipe już wstawiony, niby jakÄ…Å› poprawa jest ale szaÅ‚u nie ma, myÅ›laÅ‚em o kompresorze z w204 ale nie chce tu burzy wywoÅ‚ywać í ¾í´£.
Gusiew
Wed, 01 Sep 2021 - 08:09
Haldex ma przeciez sterownik od Ecumastera?
Dziku
Wed, 01 Sep 2021 - 16:40
CYTAT(Kamiiil @ Tue, 31 Aug 2021 - 19:29)
myślałem o kompresorze z w204 ale nie chce tu burzy wywoływać ������.
M65 z w204 to możesz tylko zaszkodzić tylko temu 2.8
Żeby zrobić 0.1bara musisz mieć przełożenie 2.1:1, na 0.3 już 2.5:1 czyli masz grzejnik do powietrza generujący 10-20km obciążenia...
Kamiiil
Wed, 01 Sep 2021 - 20:04
Macie jakieś informacje jak haldex się sprawuje na tym sterowniku od ecumastera? I czy jest to wykonalne żeby samemu sobie zrobić 50 na 50 czy raczej Turner musi zaglądać?
marszall
Wed, 01 Sep 2021 - 22:40
Z tego co podałeś to najlepszym wyborem jest twoje a4 b5. Waży w miare mało, dodatkowo ma stały napęd 4x4 i dobre zawieszenie do skręcania. Niestety nie bede orginalny ale swapuj do a4 1.8T i bedzie to najlepiej jezdzić. Jak z głową to zrobisz to koszty tych 300HP nie beda duże.
PS. Co niby miałoby dać H-pipe w 2.8 V6?
Leo
Thu, 02 Sep 2021 - 07:41
dobre samopoczucie kierownika
Kamiiil
Thu, 02 Sep 2021 - 22:38
Dokładnie, trochę się dźwięk zmienia. Jeżeli chodzi o swap to jakiego oznaczenia silnika polecilibyście szukać? Oprócz BAM'a oczywiście
Edit.
Bo wpadÅ‚ mi do gÅ‚owy pomysÅ‚ kupna z Niemiec jakiejÅ› a4 z silnikiem 150 km i zmiana gÅ‚owicy od np BAM'a bo sÅ‚yszaÅ‚em że te. GÅ‚owice pasujÄ… do siebie z różnych oznaczeÅ„ silnika. ProszÄ™ o ustosunkowanie siÄ™ do tego pomysÅ‚u í ½í¸Š oczywiÅ›cie taka opcja byÅ‚aby chyba najtaÅ„sza bo i tak trzeba rewizje silnika przed robieniem na 300 km zrobić
Kamiiil
Fri, 03 Sep 2021 - 21:35
Przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli kupiłbym Passata b5 fl to czy wszystkie oznaczenia skrzyń biegów quattro pasują? Bo wiadomo że kupiłby ośkę a interesuje mnie quattro.
Dziku
Fri, 03 Sep 2021 - 23:44
Passat b5 fwd ma inną podłogę niż awd, bo to jest przednie pół b5 a tylne c5,, dlatego bez spawania nie idzie zrobić superba awd...
siewcu
Sat, 04 Sep 2021 - 21:02
Jeśli chodzi o to czy skrzynia siądzie - to tak, siądzie. Bez różnicy czy kupisz ośkę czy 4motion. Ale ja bym mimo wszystko poszedł w kierunku czegoś innego, nawet wolnossącego subaru... Grosze to będzie kosztować, a funu też raczej nie braknie. Kupić jakieś szutrówki, zawias z czegoś dopasować i hejo...
Dziku
Sun, 05 Sep 2021 - 08:54
CYTAT(siewcu @ Sat, 04 Sep 2021 - 21:02)
Jeśli chodzi o to czy skrzynia siądzie - to tak, siądzie. Bez różnicy czy kupisz ośkę czy 4motion. ...
A zawieszenie? Bo wszystkie informacje dostępne, mówią że nie zrobisz z fwd awd bez spawania podłogi z tyłu, skrzynia to nie wssystko...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.