uesik
Sat, 28 Aug 2021 - 02:14
Witam.
Mam pytanie odnośnie elektronicznego sterowania ciśnienia doładowania.
Mam w turbinie gruszkę nadciśnieniową i w związku z tym zastanawiam się czy do regulacji doładowania zamontować dodatkowy westgate z gruszką podciśnienieniową, czy wystarczy tani zawór dv i nim będę sterował ciśnieniem doładowania.
przema72
Sat, 28 Aug 2021 - 10:14
zaworem dv nie reguluję sie ciśnienia doładowania
erikson74
Sat, 28 Aug 2021 - 12:20
MBC to jest regulator doładowania i tym możesz regulować, ale nie polecam dla niedoświadczonych
uesik
Sat, 28 Aug 2021 - 20:05
CYTAT(erikson74 @ Sat, 28 Aug 2021 - 12:20)
MBC to jest regulator doładowania i tym możesz regulować, ale nie polecam dla niedoświadczonych
Mam MAC EBC. Chodzi mi czy muszę westgate sterować czy mogę zaworem dv .
Może dokładniej. EBC jako regulator a zawór dv jako element wykonawczy regulujący ciśnienie w danych partiach obrotów.
Mis
Sat, 28 Aug 2021 - 20:30
Reguluje się za pomocą wg, a nie dv.
Co innego jakieś nowsze turbobenzyny na mądrych ecu, tam to współpracuje ze sobą.
uesik
Sat, 28 Aug 2021 - 20:57
CYTAT(Mis @ Sat, 28 Aug 2021 - 20:30)
Reguluje się za pomocą wg, a nie dv.
Co innego jakieś nowsze turbobenzyny na mądrych ecu, tam to współpracuje ze sobą.
No u mnie jest det3+.
marszall
Sun, 29 Aug 2021 - 00:26
chyba nie wiesz jak to działa. Owszem pewnie by dało sie sterować DV aby utrzymac zadane ciśnienie tyle że tu nie chodzi o samo ciśnienie a o predkosc sprężarki. DV upusci nadmiar cisnienia ale turbo bedzie sie kreciło na maxa, jak długo? Tyle ile wytrzyma. Znam jeden przypadek iż po źle zregenerowanym turbo auto jeździło jakiś czas ale po jednym mocnym depnięciu wirnik ssacy poszedł w pizdu. Problemem była dzióra w dolocie, ciśnienie doładowania było - tylkoże przy innych obrotach turbiny
uesik
Sun, 29 Aug 2021 - 01:11
CYTAT(marszall @ Sun, 29 Aug 2021 - 00:26)
chyba nie wiesz jak to działa. Owszem pewnie by dało sie sterować DV aby utrzymac zadane ciśnienie tyle że tu nie chodzi o samo ciśnienie a o predkosc sprężarki. DV upusci nadmiar cisnienia ale turbo bedzie sie kreciło na maxa, jak długo? Tyle ile wytrzyma. Znam jeden przypadek iż po źle zregenerowanym turbo auto jeździło jakiś czas ale po jednym mocnym depnięciu wirnik ssacy poszedł w pizdu. Problemem była dzióra w dolocie, ciśnienie doładowania było - tylkoże przy innych obrotach turbiny
Dobra teraz rozumiem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.