Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Sterowanie doładowania westgate czy dv
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
uesik
Witam.
Mam pytanie odnośnie elektronicznego sterowania ciśnienia doładowania.
Mam w turbinie gruszkę nadciśnieniową i w związku z tym zastanawiam się czy do regulacji doładowania zamontować dodatkowy westgate z gruszką podciśnienieniową, czy wystarczy tani zawór dv i nim będę sterował ciśnieniem doładowania.
przema72
zaworem dv nie reguluję sie ciśnienia doładowania
erikson74
MBC to jest regulator doładowania i tym możesz regulować, ale nie polecam dla niedoświadczonych
uesik
CYTAT(erikson74 @ Sat, 28 Aug 2021 - 12:20) *
MBC to jest regulator doładowania i tym możesz regulować, ale nie polecam dla niedoświadczonych


Mam MAC EBC. Chodzi mi czy muszę westgate sterować czy mogę zaworem dv .

Może dokładniej. EBC jako regulator a zawór dv jako element wykonawczy regulujący ciśnienie w danych partiach obrotów.
Mis
Reguluje się za pomocą wg, a nie dv.
Co innego jakieś nowsze turbobenzyny na mądrych ecu, tam to współpracuje ze sobą.
uesik
CYTAT(Mis @ Sat, 28 Aug 2021 - 20:30) *
Reguluje się za pomocą wg, a nie dv.
Co innego jakieś nowsze turbobenzyny na mądrych ecu, tam to współpracuje ze sobą.


No u mnie jest det3+.
marszall
chyba nie wiesz jak to działa. Owszem pewnie by dało sie sterować DV aby utrzymac zadane ciśnienie tyle że tu nie chodzi o samo ciśnienie a o predkosc sprężarki. DV upusci nadmiar cisnienia ale turbo bedzie sie kreciło na maxa, jak długo? Tyle ile wytrzyma. Znam jeden przypadek iż po źle zregenerowanym turbo auto jeździło jakiś czas ale po jednym mocnym depnięciu wirnik ssacy poszedł w pizdu. Problemem była dzióra w dolocie, ciśnienie doładowania było - tylkoże przy innych obrotach turbiny
uesik
CYTAT(marszall @ Sun, 29 Aug 2021 - 00:26) *
chyba nie wiesz jak to działa. Owszem pewnie by dało sie sterować DV aby utrzymac zadane ciśnienie tyle że tu nie chodzi o samo ciśnienie a o predkosc sprężarki. DV upusci nadmiar cisnienia ale turbo bedzie sie kreciło na maxa, jak długo? Tyle ile wytrzyma. Znam jeden przypadek iż po źle zregenerowanym turbo auto jeździło jakiś czas ale po jednym mocnym depnięciu wirnik ssacy poszedł w pizdu. Problemem była dzióra w dolocie, ciśnienie doładowania było - tylkoże przy innych obrotach turbiny


Dobra teraz rozumiem.smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.