CYTAT(piwo @ Thu, 02 Sep 2021 - 08:42)
to saab 9-3 fwd?
zbieznosc przodu +40 wydaje sie bardzo duza. idz bardziej lacznie w +10. na cholere az tyle.
fabryczna zbieżność taka była. poprawię ją. pewnie miała pudrować brak stabilności na wprost. ja z 2 stopni WSZ zrobiłem 4 stopnie i najchętniej jeszcze bym dodał WSZ i odjął wtedy pochylenia koła. Na 1 stopnien PK?, camber gain zrobi?
CYTAT(InnyLogin @ Thu, 02 Sep 2021 - 21:07)
Jeżeli "dupa" ci podskakuję po zjechaniu z takiego np. progu zwalniającego. To masz albo za twarde sprężyny lub za "miękkie" amortyzatory.
Mi też to tak wygląda. ale akurat progi zwalniające nie są problemem. Duże skoki zawieszenia akurat dobrze są tłumione, problem jest wzbudzanie przy bardzo małych amplitudach, wystarczy mała poprzeczna nierówność drogi. Podskakiwanie ma dosyć małą amplitudę i dużą częstotliwość. Teraz jest 3-4x na sekundę. przed utwardzeniem amortyzatorów, amplituda była duża, a częstotliwość mała ok 1 puls na sekundę, bujał się powoli jak stara taksówka. Muszę obejrzeć pracę dosyć miękkich górnych mocowań amorów. Może one przejmują ruch przez pierwsze 0,5cm? To samo dotyczy opon, może to one uginają się? 2,6 bara dałem.
Tak masz rację z progresywnymi sprężynami ale kompletnie nie mam pomysłu jak je dobrać. Z tyłu nie ma mcpersona, jest układ wahaczowy coś jak w124, nie mam pomysłu jak ustabilizować połączenie dwóch spręzyn (głównej i helpera) Raczej będę musiał zostać przy sprężynach z MB modele 202/203 mają odpowiednią średnicę zwoju pasującą w gniazdo i bardzo dużo różnych twardości praktycznie co 0,5mm grubości drutu. I są tanie. Tylko ciąć na długość. Teraz mam 13,5mm. mogę spróbować dać 13.
Sprężyny uginają się pod ciężarem stojącego samochodu do połowy skoku amortyzatora. W pełni rozciągnięty amortyzator = 0 napięcia sprężyny. Sprężyna przy 0 napięciu rozciąga amor na 100% jego skoku.
Ogólna idea była taka, żeby płużąca, ciężka cegła stałą się neutralna albo lekko nadsterowna. Stąd właśnie twardy tył. Może za twardy? Z tyłu jest gruby stabilizator, który bardzo zwiększył nacisk zewnętrznego tylnego koła w zakręcie, odciążając przednie. Zastanawiam się co będzie jeśli gruby stab będize w połączniu ze zbyt miękkimi sprężynami?