Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wychetane cylindry a dopuszczalny luz
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
kontrolm
Hej

Niestety i mnie dopadła zgroza w postaci małych japońskich silników jednorazówek w wykonaniu Toyoty.
Konkretnie 1.3 VVTI 2SZ-FE. Przebieg 190 tyś auto zaraz zacznie palić tyle oleju co benzyny. Myślałem że coś jest uszkodzone pęknięty pierścień ETC. Pomiar kompresji drastycznie. Niestety po rozebraniu okazało się że wszystkie tuleje są po prostu zużyte. Pomiar luzu na zamku pierścienia okolice 1.5mm!. Pomiar tulei wykazał zużycie tulei sięgające 0,12m natomiast jest ona w miarę równomiernie zużyta bez żadnych progów co ciekawe.

I teraz pytanie - jak wsadzę nowe pierścienie to będą one w stanie uszczelnić taki luz jako tako i polata to jeszcze paręnaście tysięcy km ?
Nie chcę używanego silnika ponieważ zdecydowana większość z nich cierpi na tą samą przypadłość, u kolegi z warsztatem Yarisy przyjeżdżają i już nie wyjeżdżają bo trzeba remont silnika robić. A każde wyjęcie włożenie silnika to też koszt.

Dzięki za wsparcie.
tomeczekcbr
To jest silnik wolnossący on będzie dosyć ciasno pasowany ma małe tłoczki które mało się rozrzerzają cieplnie więc pewnie z 4 setki. To jak będzie te 12+4 czyli 16 setek luzu tłok cylinder, to jak to ma działać? Nadwymiar najczęściej bardziej się opłaca niż tuleje. Nie zapomnij zrobić głowicy.
kontrolm
CYTAT(tomeczekcbr @ Sun, 15 Aug 2021 - 20:33) *
To jest silnik wolnossący on będzie dosyć ciasno pasowany ma małe tłoczki które mało się rozrzerzają cieplnie więc pewnie z 4 setki. To jak będzie te 12+4 czyli 16 setek luzu tłok cylinder, to jak to ma działać? Nadwymiar najczęściej bardziej się opłaca niż tuleje. Nie zapomnij zrobić głowicy.

luz który podałem jest luzem całkowitym czyli 0,12-0,04=0,08 się wytarło. Wspaniały japoński producent nie przewidział żadnych nadwymiarów i w sieci też takich nie znajdziesz. Jednorazówka pełną gębą.
Batorer
Wiem, że to trochę nie do końca na temat, ale nie da się niczego innego tam wrzucić?
grayfox
Z danych, które znalazłem - maksymalny dopuszczalny luz tłok-cylinder przy tym silniku to 0.1mm. Ile zmienią 2 setki więcej chyba nikt nie jest w stanie przewidzieć. Jak dla mnie to nawet ta dziesiątka brzmi mega luźno (nominał 0.040-0.067mm).
Jednak, o ile nie było kilku różnych odmian tego silnika (bo wybrałem losową yariskę z katalogu, byle był 2SZ-FE), to jak najbardziej wspaniały japoński producent przewidział nadwymiar 0.5 i zestaw tłoka ze sworzniem ma numer: 13103-0J020. wink.gif
kontrolm
grayfox - dzięki. Ja nie byłem w stanie tego namierzyć.
Batorer - coś by się dało. Znalazłem tłoki 73mm od Hondy L12, L13 i silniki Suzuki K12. Z pobieżnych oględzin wynika że dałoby się to dopasować.
Czytałem że silniki wyczynowe żużlowe albo Maluchy to składali nawet na 0.25mm
m119
Ale źle myślisz. Czym innym jest duży luz pasowania do okrągłego cylindra a czym innym pasowanie tłok do jajowatego cylindra. Możesz zrobić nawet te 0,1-0,2 ale pierścien to uszczelni bo cylinder jest okrągły. Jak się ma ułożyć pierścień do jajowatej tulei?
kontrolm
CYTAT(m119 @ Mon, 16 Aug 2021 - 07:28) *
Ale źle myślisz. Czym innym jest duży luz pasowania do okrągłego cylindra a czym innym pasowanie tłok do jajowatego cylindra. Możesz zrobić nawet te 0,1-0,2 ale pierścien to uszczelni bo cylinder jest okrągły. Jak się ma ułożyć pierścień do jajowatej tulei?

Stety niestety wiem o tym a myślę że rozwiercić całe cylindry pod największy wymiar tulei to może być ciężko bo napewno złapią też i to najszersze miejsce plus honowanie które też swoje zabiera.
Coraz bardziej skłaniam się do opcji rozwiertu na 73mm.
Sprawdziłem ceny tych nadwymiarów od Toyoty to z cłami podatkami wyjdzie z 2 tyś ohmy.gif
A cały blok od Suzuki mam za 450 zeta z wysyłką w tym w nim jest ze 150 zeta za alu na złomie laugh.gif
Maxim555
Mam pytanie, czy w starych Hondach 1.4 lub VW 1.4 też wycierały się tuleje? Pojemność niemalże identyczna, a jakoś nie spotkałem się, żeby na forach często ktoś o tym wspominał.
kontrolm
CYTAT(Maxim555 @ Tue, 17 Aug 2021 - 22:53) *
Mam pytanie, czy w starych Hondach 1.4 lub VW 1.4 też wycierały się tuleje? Pojemność niemalże identyczna, a jakoś nie spotkałem się, żeby na forach często ktoś o tym wspominał.

ja się z Hondami nie spotkałem żeby się cokolwiek wycierało. Stare VW lubi sobie powycierać to i owo i stukać podczas jazdy jakby miał panewkę uszkodzoną. Zdarzają sie też silniki głównie 1.6 8v które po 200 tyś. to ciekną jak durszlak z każdej stronyi drastyczie leci w nich kompresja.
Mis
K20 niestety lubi wycierać cylindry, w motocyklach 954 jest z tego bardzo znane.
ledziu
CYTAT(kontrolm @ Sun, 15 Aug 2021 - 13:13) *
Hej

Niestety i mnie dopadła zgroza w postaci małych japońskich silników jednorazówek w wykonaniu Toyoty.
Konkretnie 1.3 VVTI 2SZ-FE. Przebieg 190 tyś auto zaraz zacznie palić tyle oleju co benzyny. Myślałem że coś jest uszkodzone pęknięty pierścień ETC. Pomiar kompresji drastycznie. Niestety po rozebraniu okazało się że wszystkie tuleje są po prostu zużyte. Pomiar luzu na zamku pierścienia okolice 1.5mm!. Pomiar tulei wykazał zużycie tulei sięgające 0,12m natomiast jest ona w miarę równomiernie zużyta bez żadnych progów co ciekawe.

I teraz pytanie - jak wsadzę nowe pierścienie to będą one w stanie uszczelnić taki luz jako tako i polata to jeszcze paręnaście tysięcy km ?
Nie chcę używanego silnika ponieważ zdecydowana większość z nich cierpi na tą samą przypadłość, u kolegi z warsztatem Yarisy przyjeżdżają i już nie wyjeżdżają bo trzeba remont silnika robić. A każde wyjęcie włożenie silnika to też koszt.

Dzięki za wsparcie.


Kup słupek i olej temat. Zawsze tak robie i jeszcze żadnego 1,3 nie remontowałem a trochę mi się ich przewinęło z dużym nalotem nawet na lpg.

rysa
Cześć,

zadzwon tu.

https://mrtpolska.pl/


za tulejowanie 4 cylindrowego silnika wraz z planowaniem, myciem oraz malowaniem bloku biorą 600 zł. Robią na tulejach mahle albo kolbenshmidt. Silniki robią w ogromnej ilości. Wszystko na eksport do Holandii.

Robiłem kilka sztuk u nich. Jestem zadowolony.

Może są w stanie pomóc. Termin około tyg max 2. Czasami bywam w Starachowicach. Jeśli jesteś z okolic Warszawy to nawet mogę Ci tam to zawieź i odebrać.

Pozdrawaim,
Konrad
kontrolm
Wielkie dzięki za podpowiedź. To świetna informacja.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.