Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Najbardziej osobowy Van
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic > Kupujemy samochód eksploatacyjny
As_
Który z kilkuletnich vanów (do 100k) będzie dawał najbardziej osobowkowe odczucia z jazdy?
Vito? Transit? T6?
nomad66
Jak jeździłem chwilę busami to najlepiej mi się jeździło Vito, potem Trafic-em. Dla siebie wolałbym Merca
kosmita
Merc i VW chyba będą najbardziej cywilizowane.
Ja korzystam z T6 na co dzień i jest ok.
akim
Długi caddy za mały?
cowboy
caddy ma resor z tyłu
jedzie się ok ale to zupełnie inna sprawa od transportera
mihau_dst
Tylko T6 najlepiej w Multivanie (raczej poza budżetem) albo Caravelle, zwykły blaszak mocno odstaje choćby wyciszeniem. Multivanem z DSG robiłem autostradami po 1000 km dziennie bez zmęczenia a zwykły Transporter męczył na A4 Wro - Legnica
cowboy
cravelle to minimum
tak samo jak merc v-klasse bo jak trzasnałem traske 1400km rozjebanym (3 letnim) vito z wypozyczalni to do dzisiaj mnie boli głowa wink.gif
mihau_dst
CYTAT(cowboy @ Fri, 13 Aug 2021 - 13:27) *
cravelle to minimum
tak samo jak merc v-klasse bo jak trzasnałem traske 1400km rozjebanym (3 letnim) vito z wypozyczalni to do dzisiaj mnie boli głowa wink.gif


Proszę nie wspominaj Vito, przez 5 lat i jakieś 180000km był to mój służbowóz, był tak zajebisty, że rodzina nie chciała nim jeździć biggrin.gif i musiałem i tak mieć prywatną osobówkę w domu
InnyLogin
Mi z tych do 3,5t to 313, 316 z małym kołem kierownicy prowadziły się jak osobówki. Z dość żwawym podejściem do prędkości autostradowych do limitera.
Ten no chyba moja wiedza jest trochę przestarzała. Aczkolwiek miałem mały kontakt z przednionapędowymi dostawczakami.
Driftman
Koniecznie przejedź się Chryslerem Voyagerem 2015+
kremat0r
CYTAT(Driftman @ Thu, 19 Aug 2021 - 09:33) *
Koniecznie przejedź się Chryslerem Voyagerem 2015+


Tez szukam podobnej machiny.

Z reserchu wyszlo, ze najlepsze oceny ma wlasnie T6 caravella/multivan z automatem.

Dzieki @driftman obczaje tego Chryslera.
Mis
Z T6 byłbym ostrożny, polecam bardziej T5 polift 2.0tdi 140hp dsg. wink.gif
A d a m
Co do T6 to jeździłem i moje odczucia są takie:

-Siedzi się bardzo wysoko i jak na krześle mi ta pozycja zupełnie nie odpowiada w moim egzemplarzu były jakieś podstawowe fotele i po 20km bolały mnie plecy. Będąc kiedyś w salonie VW siedziałem w innym egzemplarzu i tam fotel był wyraźnie lepszy więc warto zwrócić na to uwagę.

-Zawieszenie jest strasznie wysokie porównując T6 i Vito/v klase to mercedes jest bardzo niski, wysokość typowej osobówki, vw wysokością zaszeregował bym typowo do busów

-Silnik i napęd w moim przypadku 2.0 TDI 150KM 6 biegów manual 4x4, odczucia tragedia. Już tłumaczę dlaczego, skrzynia biegów zdecydowanie za długa do masy i gabarytów tego pojazdu, ruszając człowiek by najchętniej wyszedł i pomógł autu ruszyć, jak bujniesz auto na trasie to leci bez problemów. Piszę o wersji 4x4 jak zachowuję się oska tego nie wiem. Czy T6 wychodziło z skrzyniami z różnymi przełożeniami nie wiem, warto sprawdzić.

-Auto było wersją 8 osobową i szło demontować siedzenia co kiedyś uczyniłem do montażu podeszło 3 inżynierów i jak dziś pamiętam jak się męczyliśmy żeby zamontować z powrotem siedzenia

-Wyciszenie moim zdaniem dobre oprócz uszczelek drzwi, które niestety szumią podczas jazdy ale to problem gruby vag nie samego modelu t6

-Wykończenie wnętrza moim zdaniem jest dobrze taki typowy vw na pierwszy rzut oka żadna tandeta nie bije po oczach


scorpio_24
Albo Sienna lub Odyssey
rysa
Viano 3.0 po 2014 roku. Wersja Ambiente. Gdyby nie skrzynia 5 b to ideal. Po 2014 pelen ocynk.

Chyba ze starczy na klase V Bo to przeskok jakosciowy.

Dsg w duzym samochodzie jakim jest t5 czy t6 czasem glupieje i mocno szarpie. Do tego szybko sie zuzywa przy ciezkim aucie.
kosmita
CYTAT(A d a m @ Thu, 19 Aug 2021 - 20:43) *
Co do T6 to jeździłem i moje odczucia są takie:

-Siedzi się bardzo wysoko i jak na krześle mi ta pozycja zupełnie nie odpowiada w moim egzemplarzu były jakieś podstawowe fotele i po 20km bolały mnie plecy. Będąc kiedyś w salonie VW siedziałem w innym egzemplarzu i tam fotel był wyraźnie lepszy więc warto zwrócić na to uwagę.

-Zawieszenie jest strasznie wysokie porównując T6 i Vito/v klase to mercedes jest bardzo niski, wysokość typowej osobówki, vw wysokością zaszeregował bym typowo do busów

-Silnik i napęd w moim przypadku 2.0 TDI 150KM 6 biegów manual 4x4, odczucia tragedia. Już tłumaczę dlaczego, skrzynia biegów zdecydowanie za długa do masy i gabarytów tego pojazdu, ruszając człowiek by najchętniej wyszedł i pomógł autu ruszyć, jak bujniesz auto na trasie to leci bez problemów. Piszę o wersji 4x4 jak zachowuję się oska tego nie wiem. Czy T6 wychodziło z skrzyniami z różnymi przełożeniami nie wiem, warto sprawdzić.

-Auto było wersją 8 osobową i szło demontować siedzenia co kiedyś uczyniłem do montażu podeszło 3 inżynierów i jak dziś pamiętam jak się męczyliśmy żeby zamontować z powrotem siedzenia

-Wyciszenie moim zdaniem dobre oprócz uszczelek drzwi, które niestety szumią podczas jazdy ale to problem gruby vag nie samego modelu t6

-Wykończenie wnętrza moim zdaniem jest dobrze taki typowy vw na pierwszy rzut oka żadna tandeta nie bije po oczach

Siedzi się dość wysoko, ale to chyba dobrze. W końcu ludzie po coś te suvy kupują, nie ? smile.gif
Wysokość zawieszenia to akurat dla mnie zaleta, bo jazda po nierównych drogach czy wjeżdżanie w dziwne miejsca w ogóle nie jest problemem.
Co do skrzyni to moje odczucia są takie, że 1., 2. i 3. bieg są denerwująco krótkie, zwłaszcza podczas jazdy po mieście, wyższe biegi zupełnie ok. Przy 2krpm jest ok. 120kmh.
System mocowania siedzeń nie jest najprostszy na świecie, ale bez przesady jeden średnio silny człowiek sobie poradzi sam.

Przypomniało mi się jeszcze jedno auto: Toyota Proace i klony od PSA Citroen i Peugeot. Trochę mniejszy niż VW czy Merc, całkiem komfortowe zawieszenie. Wersja 180KM AT fajnie się odpycha, silnik bardziej kulturalny niż TDI, przyjemny, ale nie za szybki automat.

pinin
CYTAT(A d a m @ Thu, 19 Aug 2021 - 20:43) *
Co do T6 to jeździłem i moje odczucia są takie:

-Siedzi się bardzo wysoko i jak na krześle mi ta pozycja zupełnie nie odpowiada w moim egzemplarzu były jakieś podstawowe fotele i po 20km bolały mnie plecy. Będąc kiedyś w salonie VW siedziałem w innym egzemplarzu i tam fotel był wyraźnie lepszy więc warto zwrócić na to uwagę.

-Zawieszenie jest strasznie wysokie porównując T6 i Vito/v klase to mercedes jest bardzo niski, wysokość typowej osobówki, vw wysokością zaszeregował bym typowo do busów

-Silnik i napęd w moim przypadku 2.0 TDI 150KM 6 biegów manual 4x4, odczucia tragedia. Już tłumaczę dlaczego, skrzynia biegów zdecydowanie za długa do masy i gabarytów tego pojazdu, ruszając człowiek by najchętniej wyszedł i pomógł autu ruszyć, jak bujniesz auto na trasie to leci bez problemów. Piszę o wersji 4x4 jak zachowuję się oska tego nie wiem. Czy T6 wychodziło z skrzyniami z różnymi przełożeniami nie wiem, warto sprawdzić.

-Auto było wersją 8 osobową i szło demontować siedzenia co kiedyś uczyniłem do montażu podeszło 3 inżynierów i jak dziś pamiętam jak się męczyliśmy żeby zamontować z powrotem siedzenia

-Wyciszenie moim zdaniem dobre oprócz uszczelek drzwi, które niestety szumią podczas jazdy ale to problem gruby vag nie samego modelu t6

-Wykończenie wnętrza moim zdaniem jest dobrze taki typowy vw na pierwszy rzut oka żadna tandeta nie bije po oczach


W firmie mamy 4x4 i fwd. Wersje 150 i 204km, generalnie w 4x4 skrzynia jest krótka, na trasę średnie rozwiązanie, choć Wawa - Austria bez jakiegoś większego zmęczenia robię. W FWD jest całkiem ok.
Co do foteli, to bez przesady z tymi 3 inżynierami, chyba, że to goście od ochrony środowiska laugh.gif Są dość ciężkie, ale system wpinania działa całkiem spoko.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.