CYTAT(A d a m @ Thu, 19 Aug 2021 - 20:43)
Co do T6 to jeździłem i moje odczucia są takie:
-Siedzi się bardzo wysoko i jak na krześle mi ta pozycja zupełnie nie odpowiada w moim egzemplarzu były jakieś podstawowe fotele i po 20km bolały mnie plecy. Będąc kiedyś w salonie VW siedziałem w innym egzemplarzu i tam fotel był wyraźnie lepszy więc warto zwrócić na to uwagę.
-Zawieszenie jest strasznie wysokie porównując T6 i Vito/v klase to mercedes jest bardzo niski, wysokość typowej osobówki, vw wysokością zaszeregował bym typowo do busów
-Silnik i napęd w moim przypadku 2.0 TDI 150KM 6 biegów manual 4x4, odczucia tragedia. Już tłumaczę dlaczego, skrzynia biegów zdecydowanie za długa do masy i gabarytów tego pojazdu, ruszając człowiek by najchętniej wyszedł i pomógł autu ruszyć, jak bujniesz auto na trasie to leci bez problemów. Piszę o wersji 4x4 jak zachowuję się oska tego nie wiem. Czy T6 wychodziło z skrzyniami z różnymi przełożeniami nie wiem, warto sprawdzić.
-Auto było wersją 8 osobową i szło demontować siedzenia co kiedyś uczyniłem do montażu podeszło 3 inżynierów i jak dziś pamiętam jak się męczyliśmy żeby zamontować z powrotem siedzenia
-Wyciszenie moim zdaniem dobre oprócz uszczelek drzwi, które niestety szumią podczas jazdy ale to problem gruby vag nie samego modelu t6
-Wykończenie wnętrza moim zdaniem jest dobrze taki typowy vw na pierwszy rzut oka żadna tandeta nie bije po oczach
Siedzi się dość wysoko, ale to chyba dobrze. W końcu ludzie po coś te suvy kupują, nie ?
Wysokość zawieszenia to akurat dla mnie zaleta, bo jazda po nierównych drogach czy wjeżdżanie w dziwne miejsca w ogóle nie jest problemem.
Co do skrzyni to moje odczucia są takie, że 1., 2. i 3. bieg są denerwująco krótkie, zwłaszcza podczas jazdy po mieście, wyższe biegi zupełnie ok. Przy 2krpm jest ok. 120kmh.
System mocowania siedzeń nie jest najprostszy na świecie, ale bez przesady jeden średnio silny człowiek sobie poradzi sam.
Przypomniało mi się jeszcze jedno auto: Toyota Proace i klony od PSA Citroen i Peugeot. Trochę mniejszy niż VW czy Merc, całkiem komfortowe zawieszenie. Wersja 180KM AT fajnie się odpycha, silnik bardziej kulturalny niż TDI, przyjemny, ale nie za szybki automat.