pawD
Mon, 09 Aug 2021 - 22:09
Ile moge uzyskac modami w tym silniku? Jest szansa z 333km zrobic 450-470?
Chcialbym male kolko kompresora wsadzic, dolot wymienic, wydech.
Wydech to na pewno AWE, innego nie biore pod uwage. Pytanie co z reszta? Jakiej firmy, czego szukac? Gdzie stroic? Gregor? Sportmile?
rwtnt
Tue, 10 Aug 2021 - 19:49
Tak jest szansa, mniejsze kółko, wydech, może być dolot + wymiennik ciepła kompresora. Każda normalna firma tunigowa to wystroi.
Mis
Tue, 10 Aug 2021 - 21:59
460KM realnej mocy na pb98 ciężko przebić bez portingu kompresora, przelotowego głośnego wydechu i przepustnicy większej.
dany_47
Tue, 10 Aug 2021 - 22:15
tylko ta skrzynia.... słabo wykorzystuje te 400+
Mis
Wed, 11 Aug 2021 - 09:18
Bo te skrzynie to ogólnie ruiny, kupa ludzi ma problemy z DL501.
Po pierwsze to hobby tej skrzyni to awarie czujników krańcowych, mechatroniki, elektrozaworów.
Po drugie to ludzie nie zmieniają oleju regularnie i sami proszą się o awarie stojąc jak barany na hamulcu po 15min w korku i przegrzewając czułe sprzęgła tej skrzyni (4600zł po rabacie nowy kosz sprzęgłowy z ASO, zamienniki można sobie na ścianie powiesić tarczek szarpią po miesiącu jazdy).
Po trzecie seryjny soft trzyma 1100rpm co niesamowicie służy dwumasie.
pawD
Wed, 11 Aug 2021 - 22:01
To co zrobic zeby zwiekszyc zywotnosc tej skrzyni? Oczywiscie tiptronic 7b
DanielFM
Thu, 12 Aug 2021 - 08:51
Zrobiłem kilkanaście S4 B8 z silnikiem CAKA na 460+PS samym softem silnika i skrzyni. Bez mniejszego kółka i innych zmian mechanicznych.
https://www.facebook.com/media/set/?vanity=...065729656792839
pawD
Thu, 12 Aug 2021 - 21:21
Bez mniejszego kolka 460+? Brzmi az za dobrze, to mozliwe w ogole? Samym programem taki przyrost? Jestem z Lubartowa to moze podskocze.
_adams_
Fri, 13 Aug 2021 - 06:59
CYTAT(Mis @ Tue, 10 Aug 2021 - 21:59)
460KM realnej mocy na pb98 ciężko przebić bez portingu kompresora, przelotowego głośnego wydechu i przepustnicy większej.
Kluczowy w tym zdaniu jest zwrot "realnej mocy"...
Chyba że wolisz papierowe konie
Poza tym temat był wałkowany, może zechciałbyś poszukać? Dowiesz się wtedy że wydech w S4 to ciężki temat.
Mis
Fri, 13 Aug 2021 - 17:03
Otóż to właśnie o papierowe konie chodzi, szczególnie jak seria po ponad 200tys. pokazuje na danej hamowni 360KM praktycznie na seryjnym sofcie...
7biegowa skrzynia to S-Tronic DL501 czyli DSG, nie tiptronic.
Najlepiej zmierzyć 100-200 tym rodzynkom co mają 460KM+ na stg1 i wszystko się dowiemy.
przemek530d
Sat, 14 Aug 2021 - 11:26
CYTAT(Mis @ Fri, 13 Aug 2021 - 17:03)
Otóż to właśnie o papierowe konie chodzi, szczególnie jak seria po ponad 200tys. pokazuje na danej hamowni 360KM praktycznie na seryjnym sofcie...
7biegowa skrzynia to S-Tronic DL501 czyli DSG, nie tiptronic.
Najlepiej zmierzyć 100-200 tym rodzynkom co mają 460KM+ na stg1 i wszystko się dowiemy.
+1
sam jestem tego przykładem, dużo modów a może 460 na 98
s tronic nie jest taki zaś zły, serwisowany i z niewielkim realnym przelotem, mi nie sprawa żadnych problemów na mocnym sofcie od kilku lat
pawD
Sat, 14 Aug 2021 - 20:03
Wydech to na pewno AWE, ale na razie poluje. Czekam moze na jakas uzywke. Marzy mi sie realne 450 i bede zadowolony. A no i 100-200 11.2 np, to juz bedzie dobrze.
nosport
Mon, 15 Nov 2021 - 15:25
CYTAT(DanielFM @ Thu, 12 Aug 2021 - 08:51)
Zrobiłem kilkanaście S4 B8 z silnikiem CAKA na 460+PS samym softem silnika i skrzyni. Bez mniejszego kółka i innych zmian mechanicznych.
https://www.facebook.com/media/set/?vanity=...065729656792839Samym softem 460+, a to dobre
Jak widać, hamownia jest tylko narzędziem w rękach tunera.
Jestem ciekaw czasów 0-100, 100-200kmh w tych rzekomych 460+
DanielFM
Tue, 16 Nov 2021 - 13:36
CYTAT(nosport @ Mon, 15 Nov 2021 - 15:25)
Samym softem 460+, a to dobre
Jak widać, hamownia jest tylko narzędziem w rękach tunera.
Jestem ciekaw czasów 0-100, 100-200kmh w tych rzekomych 460+
Nie wiem co tu kogo dziwi ?? Chyba tylko to, że można w sofcie wykorzystać max potencjał seryjnego kompresora, zamiast naciągać klienta na mniejsze kółko.
Każdy ma swoją metodę, kto stroi 3.0TFSI wie jakie tam są problemy z termiką, co mniejsze kółko jeszcze potęguje. Dobry zapłon, wysoka odcinka, niska temperatura zewnętrzna i mamy wynik. Do stg2 czyli mniejszego kółka wymagamy zmienionego wymiennika + porządek z seryjnymi katami inaczej nawet nie podchodzimy do tematu.
Auto jak każde u Nas, od lat mierzone na hamowni Maha, regularnie kalibrowanej przez serwis, więc nie ma tu miejsca na oszustwa.
Nikt nikomu nie zabrania zmieniać kółka na mniejsze i robienia podobnych mocy. Generalnie 3.0TFSI to już stary kibel nad którym już szkoda się waflować.
dany_47
Tue, 16 Nov 2021 - 19:07
CYTAT(DanielFM @ Tue, 16 Nov 2021 - 13:36)
Nie wiem co tu kogo dziwi ?? Chyba tylko to, że można w sofcie wykorzystać max potencjał seryjnego kompresora, zamiast naciągać klienta na mniejsze kółko.
Każdy ma swoją metodę, kto stroi 3.0TFSI wie jakie tam są problemy z termiką, co mniejsze kółko jeszcze potęguje. Dobry zapłon, wysoka odcinka, niska temperatura zewnętrzna i mamy wynik. Do stg2 czyli mniejszego kółka wymagamy zmienionego wymiennika + porządek z seryjnymi katami inaczej nawet nie podchodzimy do tematu.
Auto jak każde u Nas, od lat mierzone na hamowni Maha, regularnie kalibrowanej przez serwis, więc nie ma tu miejsca na oszustwa.
Nikt nikomu nie zabrania zmieniać kółka na mniejsze i robienia podobnych mocy. Generalnie 3.0TFSI to już stary kibel nad którym już szkoda się waflować.
Pisali chłopaki wyżej, wrzuć pomiar 100-200 takiej sztuki 460+ i wszystko będzie jasne...
nosport
Tue, 16 Nov 2021 - 19:41
CYTAT(DanielFM @ Tue, 16 Nov 2021 - 13:36)
Nie wiem co tu kogo dziwi ?? Chyba tylko to, że można w sofcie wykorzystać max potencjał seryjnego kompresora, zamiast naciągać klienta na mniejsze kółko.
Każdy ma swoją metodę, kto stroi 3.0TFSI wie jakie tam są problemy z termiką, co mniejsze kółko jeszcze potęguje. Dobry zapłon, wysoka odcinka, niska temperatura zewnętrzna i mamy wynik. Do stg2 czyli mniejszego kółka wymagamy zmienionego wymiennika + porządek z seryjnymi katami inaczej nawet nie podchodzimy do tematu.
Auto jak każde u Nas, od lat mierzone na hamowni Maha, regularnie kalibrowanej przez serwis, więc nie ma tu miejsca na oszustwa.
Nikt nikomu nie zabrania zmieniać kółka na mniejsze i robienia podobnych mocy. Generalnie 3.0TFSI to już stary kibel nad którym już szkoda się waflować.
Co Ty wgl pierd.....
Obudź się, zesrałeś się.
Stary kibel który w Polsce nawet nie został uturbiony, nie pomijając faktu ze nieliczni tylko zbliżyli się do 600hp na kompresorze, a seryjny osprzęt więcej przyjmuje na klatę niż n54/n55.
Jak próbujesz dużo pisać to chociaż poprzyj swoje słowa, a nie powielasz swoje wykreowane dziwne fantazje
Przedstaw log z tego 460+ hp, pokaz ten boost, wysoki zapłon, IAT, powiemy ile tam mocy wyszło.
MadeInPoland
Tue, 16 Nov 2021 - 20:45
600KM na tym seria kompresorze?
_adams_
Tue, 16 Nov 2021 - 21:38
Aż otworzyłem ten link... i faktycznie, to co tam modził to stary kibel
DanielFM
Wed, 17 Nov 2021 - 10:45
CYTAT(nosport @ Tue, 16 Nov 2021 - 19:41)
Co Ty wgl pierd.....
Obudź się, zesrałeś się.
Stary kibel który w Polsce nawet nie został uturbiony, nie pomijając faktu ze nieliczni tylko zbliżyli się do 600hp na kompresorze, a seryjny osprzęt więcej przyjmuje na klatę niż n54/n55.
Jak próbujesz dużo pisać to chociaż poprzyj swoje słowa, a nie powielasz swoje wykreowane dziwne fantazje
Przedstaw log z tego 460+ hp, pokaz ten boost, wysoki zapłon, IAT, powiemy ile tam mocy wyszło.
Kolego spinasz się jak za czasów 1.9TDI z których chyba jeszcze nie wyrosłeś
Boost 1 bar przy odcince, zapłon 23.5 stopnie, IAT 43 stopnie - co jeszcze chcesz wiedzieć ?
Czasów żadnych nigdy nie mierzyłem, nie jeżdżę autami klientów, bo nie mam na to czasu - to auto i tak nie jest szybkie by się trzepać czasami..
nosport
Wed, 17 Nov 2021 - 12:04
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 16 Nov 2021 - 20:45)
600KM na tym seria kompresorze?
Większe przełożenie kompresora, duża przepustnica, kompresor po portingu, paliwo e40.
Misior
Sat, 27 Nov 2021 - 15:54
Tak z ciekawości zapytam - ile przebiegu mogą mniej więcej wytrzymać seryjne katy?
Wyrzuca mi czasem błąd sprawności jednego katalizatora - przebieg 124kkm. Nie zaświeca się check ale błąd jest widoczny w pamięci.
przemek530d
Sun, 28 Nov 2021 - 17:32
moje były całkowicie ok przy przelocie ok 150tys km (z czego 20 tys po tuningach), z uwagi na bezpieczeństwo i tuningi wyleciały, jak są błędy to już raczej po nich. Chyba, że po pierwszym skasowaniu już nie wrócą.
u jednego wytrzymają 150, u innego 250
Misior
Sun, 28 Nov 2021 - 18:29
Zrobiłem autem dopiero 2kkm i za ten czas 2 razy błąd się pojawił w pamięci ale czeka nie zaświeca.
To nie zawracam sobie tym głowy.
Na wiosnę pewnie będę coś pitrasił z mocą to wtedy pewnie wylecą.
Mis
Mon, 29 Nov 2021 - 15:02
Check się niedługo zapali, wystarczy, że w jednym cyklu jazdy potwierdzi ten błąd ecu.
Mocy Ci nie obetnie, nic inaczej nie będzie jeździć.
Misior
Mon, 29 Nov 2021 - 20:27
A co w takim razie jest pierwszym bardziej złym sygnałem, który mówi wymień bo się posypie coś grubszego?
KrisC
Tue, 30 Nov 2021 - 20:15
nie lekceważ tego bo zapchany kat może Ci całkowicie załatwić głowicę
nosport
Fri, 03 Dec 2021 - 12:26
Dokładnie jak pisze przedmówca. Zapchany kat może rozwalić silnik, ciśnienie zwrotne nie jest zdrowe. Katy nie diagnozuje się przez obd
Mis
Fri, 03 Dec 2021 - 14:14
Błąd P0420 i P0430 niestety związku z zapchanym katem ma tyle ile powie wróżka.
Te błędy pojawiają się nawet jak kat się rozszczelnia albo zużywa ze starości, nie musi wcale być zapchany, sporo aut ma zapchane i nie generuje błędu.
Najlepiej zlogować sobie cofanie zapłonu i już coś wiadomo w związku z katami więcej. Przypchane kat powodują problem z opróźnianiem, wzrost egt i męki dla zaworów i gniazd wydechowych.
Przyznaję fakt, że rozsypujący się kat może cofnąć się z falami gazów wydechowych aż pod zawór, rzadko, ale zdarza się, że głowica przez to ucierpi.
Misior
Fri, 03 Dec 2021 - 20:22
Dzięki Panowie. Zainteresuje się tym bardziej.
Gallardo
Tue, 18 Jan 2022 - 21:33
Pytanie zeby nie zakladac nowego tematu. Posiada ktos scuiagacz do kola kompresora i moze wypozyczyc za kase ?
Dziku
Thu, 20 Jan 2022 - 16:04
CYTAT(Gallardo @ Tue, 18 Jan 2022 - 21:33)
Pytanie zeby nie zakladac nowego tematu. Posiada ktos scuiagacz do kola kompresora i moze wypozyczyc za kase ?
A tam jest jakiś rocket science, czy grzejesz kółko, chłodzisz wałek i ściągasz normalnym ściągaczem?
Mis
Fri, 21 Jan 2022 - 11:09
Pas przedni przeszkadza dla normalnego ściągacza.
Gallardo
Wed, 26 Jan 2022 - 07:50
Temat nie aktualny , zrobiłem swój ściągacz na wzór tych dostępnych w USA . Jezeli ktoś będzie chciał pożyczyć to PW . Minus taki że trzeba pas luzować żeby ściągnąć . Mi to nie przeszkadzało ponieważ i tak ściągałem zderzak żeby zrobić custom quad pass chłodnice do chłodzenia kompresora więc za jednym razem ogarnięte.
pawD
Thu, 10 Feb 2022 - 22:51
CYTAT(Gallardo @ Wed, 26 Jan 2022 - 07:50)
Temat nie aktualny , zrobiłem swój ściągacz na wzór tych dostępnych w USA . Jezeli ktoś będzie chciał pożyczyć to PW . Minus taki że trzeba pas luzować żeby ściągnąć . Mi to nie przeszkadzało ponieważ i tak ściągałem zderzak żeby zrobić custom quad pass chłodnice do chłodzenia kompresora więc za jednym razem ogarnięte.
jak moge sie z Toba skontaktowac? Bardzo chetnie bym pozyczyl
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.