Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Czy to spalanie stukowe?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Heli1922
Witajcie, autko Corsa D 1.6T po mapie na 196KM i 305Nm.
Specyfikacja:
- wydech bez katów, na 2.5",
- większe wtryski 395cc.

Auto jeżdżone tylko na paliwie 98 i na takim zostało wystrojone. Przedwczoraj został zamontowany większy IC o wymiarach 550x180x65. Z ciekawości stwierdziłem, że sprawdzę czy jest lag na niskich obrotach, od 60 depnąłem na 5 a auto się zadławiło i słyszałem stuki z przodu jakby z silnika, dodatkowo ala wibracje. Auto wtedy ma niecałe 2 tyś obrotów, więc trochę nisko, nie jeżdżę tak na codzień ale chciałem sprawdzić. Gdy depnę na 5 od 80 to nie występuje. Dodatkowo po tych stukach i dławieniu, wyraźnie czuć, że ECU(Bosch) obcina doładowanie, bo auto nie przyspiesza tak dobrze, jak przed depnięciem, muszę włączyć i wyłączyć, dlatego do głowy przychodzi mi spalanie stukowe. Auto ma nową cewkę i świece, więc wypadanie zapłonu to chyba nie jest, tymbardziej, że błędów brak podczas diagnostyki. Wiem, że po montażu IC warto zrobić korektę softu, na taką też się udam, ale ciekawi mnie co to takiego może być? Generalnie aktualnie jedyna znana mi usterka samochodu to pasek/rolka/napinacz/koło pasowe alternatora, bo cos piszczy pod obciazeniem na postoju, lecz to raczej nie ma nic do rzeczy.
Mis
Sprawdź chociaż błędy diagnostyką w ecu zanim założysz kolejny temat na forum, ok? smile.gif
Heli1922
CYTAT(Mis @ Sun, 08 Aug 2021 - 22:35) *
Sprawdź chociaż błędy diagnostyką w ecu zanim założysz kolejny temat na forum, ok? smile.gif


Było sprawdzane, lecz błędów brak, kompletnie żadnych, była robiona diagnostyka podczas jazdy i nie wyłapuje żadnych błędów.
Mis
No to jak nie ma błędów to nie może odcinać mocy, proste, to tylko Opel ME7 ecu. smile.gif
Pozostaje Ci jechać do tunera i wyjaśnić sytuację albo zrobić korektę.
mateusz1605
Nie ma możliwości żeby sterownik wszedł w tryb awaryjny i nie wyrzuciło żadnego błędu w ECU, chyba że przy okazji softu ktoś wyczyścił cała tablice błędów.
Heli1922
CYTAT(mateusz1605 @ Mon, 09 Aug 2021 - 07:17) *
Nie ma możliwości żeby sterownik wszedł w tryb awaryjny i nie wyrzuciło żadnego błędu w ECU, chyba że przy okazji softu ktoś wyczyścił cała tablice błędów.


Auto nie wchodzi w tryb awaryjny, zupełnie nie o tym mowa. Chodzi mi bardziej o to, jak zachowuje się ECU, gdy wykryje stukowca? Czytałem że Bosch cofa boost i zapłon i trwa to przez jakiś czas, lecz czy to prawda? Kiedyś na tym forum to przeczytałem i tak próbowałem poskładać fakty. No umówiłem się na korektę softu na czwartek, zobaczymy.
deejey!
Benzynę jak diesla traktujesz? Heh. Jak byś stuk słyszał w ten sposób to już byś silnik szufelką zmiatał. Według mnie to były boost cuty, albo inne zabezpieczenie sterownika przed trudnym użytkownikiem. Tak jak Miś napisał, kolejny temat, kolejne wróżenie z szklanej kuli. Ogólnie mam wrażenie, że Twoje ambicje przerastają możliwości tego samochodu.
jackkpl
CYTAT(deejey! @ Mon, 09 Aug 2021 - 13:16) *
Benzynę jak diesla traktujesz? Heh. Jak byś stuk słyszał w ten sposób to już byś silnik szufelką zmiatał. Według mnie to były boost cuty, albo inne zabezpieczenie sterownika przed trudnym użytkownikiem. Tak jak Miś napisał, kolejny temat, kolejne wróżenie z szklanej kuli. Ogólnie mam wrażenie, że Twoje ambicje przerastają możliwości tego samochodu.


Mam doświadczenia z paru samochodów, gdzie stuk słyszalny w kabinie nie zrobił silnikowi absolutnie nic smile.gif.
Heli1922
Po zrobieniu korekty softu nic już nie przerywa, nie szarpie, a autko mimo przyrostu 6KM i 3Nm idzie dużo lepiej. Najwidoczniej objawy pisane wyżej były efektem montażu IC.
@agresja
Czy możesz z ciekawości podrzucić wykres po sofcie bez IC i z tym samym softem ew. po proprawce z FMIC?
Heli1922
Tutaj wykres po samym sofcie:


Wykres po korekcie z zamontowanym IC, wymienione cewki, świece i n75


Wiem, że pewnie możnaby lepiej, ale te auto ma bardzo słaby dol i korby, a mi się jeździ dobrze w tym setupie. Może i wykres tego nie oddaje, ale różnica jest spora, pewnie wynikająca z montażu ic i mniejszych temp w dolocie.
Heli1922


Panowie, ktoś mi doradzi co może być zwalone, bo zaraz chyba egzorcystę będę wzywać do tego auta.

1. zatankuje auto do pełna to potem potrafi szarpać/przerywać przez 2-3km jazdy
2. Auto rozgrzane, stanę gdzieś, po 10 min wracam do auta odpalam i włącza się wentylator, auto szarpie przerywa, nie ma boostu, nie da się jechać, w trakcie jazdy temp 96-98 st przy normalnej jeździe, ale nie wchodzi powyżej 100, na postoju normalnie przy 100 st odpala się pierwszy bieg wentylatora, dochodzi do 105-107 i zbija do 82.

Ktoś ma jakiś pomysł? Błędów brak.
Heli1922
Sprawa temperatury ogarnięta, padnięty rezystor wentylatora. Inny błąd to czujnika pedału sprzęgła też to wymienię. Byłem dzisiaj na logach u innego tunera z ciekawości, zaniepokoiła nas pewną sprawa, pod obciążeniem auto cofa zapłon na 4,3 a potem na każdym już cylindrze i to na -7, -8 stopni. Ciekawa sprawa, lane 98, wygląda to jakby bronił się przed stukowym? Mam wątpliwości co do tej mapy.
Mis
Pokaż te logi najlepiej.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.