Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Peugeot 106 turbo - problem ze sprzęgłem.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Pan. B
Panowie.
Pacjent 106 1.6 8v NFZ z turbo. Sprzęgło z s16 200mm.
Czy ktoś ma sprawdzony patent na mocne sprzęgło do wozu z tematu? Docisk z jakiegoś diesla? Albo docisk z helix performance?
Sachs po nie dużym przebiegu trafił szlag przez wyciek z uszczelniacza wałka (Skrzynia po regeneracji z allegro. Uszczelniacz zostawili stary... )
Tulejka prowadząca z uszczelniaczem wymieniona. Tarcza wraz z kołem i dociskiem pojechała do maklanda. Powierzenie wyrównane, tarcza nabita kevlarem.
I jest lipa bo od 4 tys sprzęgło uslizguje.
~200KM i 250Nm (Na więcej na strojeniu nie pozwoliło sprzęgło)
Zrobiłem już około 300km i lipa. Chyba się już nie ułoży.
Kiedyś miałem podobną sytuację z kevlarowa tarczą w seryjnym e46.
Natomiast wtedy pomogło przypalenie sprzęgła. Tutaj jest gorzej ...
Ktoś coś?
Ziuzio
A docisk jaką ma katalogową "siłę wyrzutu"?
200mm przy wadze 106ki powinno z takim momentem sobie radzić, grubość tarczy po wyrównaniu powierzchni zamachu i docisku jest ok( za gruba tarcza też spowoduje pracę sprężyny docisku w niewłaściwym zakresie)?
Może to psuje efekt kevlarowych oklładzin?
Pan. B
Ziuzio
Nie mam dostępu do takich danych jak "siła wyrzutu"
A co do grubości tarczy myślę że makland wie co robi ..mam taką nadzieję.
Ziuzio
Większość katalogów online do zamawiania części to podaje, szczególnie z Valeo produkty są dobrze opisane,np. w IC.
moritz86
Ja w turbo 106 miałem podwójne słoneczko i przenosiło 380 niuta. Niestety z minus to trzeba pedał sprzęgła podeprzeć z drugiej strony, zapodac mocniejszą krótką linkę i pobawić się długościami dźwigni, żeby zwiększyć skok.
Pan. B
Ziuzio Dzięki. W sumie nigdy nie zwróciłem uwagi na takie rzeczy przy zamawianiu części.
mortiz86 Tarcze miałem fabryczną czy Kevlar /spiek?
Dziś założyłem nowy kpl. z luk'a. Zrobiłem może że 150km i klei.
Tarcza z maklanda jest cała zeszklona...
moritz86
Jakiś pseudo kevlar.
nomad66
pytanie czy obniżyli zamach o powierzchnię która została zeszlifowana z powierzchni roboczych. Jak nie to po prostu docisk nie dociska z pełną mocą
Jacoob92
Koleżka ma w szmelcwagenie docisk bodajże 1.9 SDI słoneczko też i spiek, a ma blisko 300KM i daje radę na tarczy 200mm
Musisz znaleźć docisk z jakiegoś diesla i zawalić spieka 3 łopatowego agresywnie będzie, ale nie uślizg nie się. Oddać tarczę docisk i zamach do jakiejś firmy i to Ci skleją wink.gif
Pan. B
No już skleili...tak że luk z pudełka trzyma a ich produkt nie. nomad66 tarcza z maklandu była cieńsza o prawie 2mm względem nowego luka. Więc chyba tutaj był problem. Będę reklamował, zobaczę co powiedzą.
Mis
Wsadzenia tarczy 2mm cieńszej od fabrycznej nie mogło się udać. biggrin.gif
Jacoob92
To czyli popadłeś na jakiś typowych januszów. Tarcza sprzęgłowa przeważnie się sprawdza z sachs ma twardziejsze sprężyny zawsze można roznitować zawalić jeszcze mocniejsze... Temat na dzisiejsze czasy jest przetarty. Czasami nie warto dać komuś co za 100zł mniej zrobi a potem masz koszty razy dwa i wydzieranie skrzyni itp...
Pan. B
Robię w tym na co dzień i zawsze sprawdzam stare części vs nowe.
Tutaj nie miałem takiej opcji bo stary set pojechał do nabicia i wyrównania powierzchni. Dopiero jak wkładałem luka to pomierzylem i wyszła pyta. Szczerze mowiać nie patrzyłem na koszta, miało być dobrze. A wyszło jak zawsze. Męczą mnie już wszelkiej maści usługi regeneracyjne. Zawsze wychodzi jakaś lipa.
bina
Wczoraj jeździłem z kolega fiatem ponad 500 kunia. Testowalismy nowe kompletne sprzęgło z UK. Wczesniej był makaland obity kewlarem. Nie wytrzymał nawet 1000 km. A kiedy kolega na lotnisku w Pile chciał mi pokazać jak fiat się zbiera sprzęgło się poddało. Po rozebraniu okazalo sie że kewlaru brak. Więc zapadla decyzja aby o sprzęglo zapukac do innych drzwi
srbenda
Jaki Fiat ponad 500KM?
bina
Podłubany Fiat Coupe 20V R5 turbo seria jskies 220 kucy. Przez ileś tam lat samochód modyfikowany jako zabawka i auto testowe
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.