Witam po krótkiej przerwie. O ile u siebie zamontowałem ic'ka 550x180x65 i czekam na termin strojenia, tyle kolega ma problemy po zrobieniu mapy. U niego turbo zregenerowane 3 miesiące temu. Ewidentnie turbo nie trzyma doładowania do końca, jest peak po czym doładowanie spada. Mówiłem mu o logach, wziął kumpla i zrobili coś takiego na 4 biegu od dołu. Ponoć nie umieją zrobić logów w pliku, bo jego program tego nie obsługuje. Dodał tylko, że było słychać buczenie wastegate'a.
Tu jego wykres z hamowni:
I tu logi, naprawdę to tylko takie są, więc trochę lipne, które raczej za dużo do sprawy nie wniosą.
Z drugiej strony mogę powiedzieć, że u mnie przy podobnym setupie też zbija doładowanie górą, z tym, że miałem temp w dolocie ponad 70st przy strojeniu, bo seryjny IC i tuner dał polecenie, żeby wymienić IC'ka i przyjechać. U mnie regenerowana turbina, z nowym żeliwem, nowa pokrywa zaworów z odmą, były sprawdzane przewody turbiny. W marcu był sprawdzany zawór DV i grucha, czy za szybko nie puszcza, wszystko git. Tuner też mówił że to nie kwestia WG. Chyba, że przy regeneracji mi coś źle ustawili.
Tu z kolei mój wykres:
Po zamontowaniu IC'ka czuję, że auto odżyło, jednak trochę góry faktycznie brakuje, środek obrotów bardzo mocny mam. Teraz kombinuję, czy jechać na strojenie po montażu ic'ka i liczyć, że to on był problemem, czy jednak działać coś w kierunku zdiagnozowania czemu nie trzyma doładowania górą?