Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Doładowanie jest, mocy brak.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Heli1922
Witajcie, pisze z taką zagwozdką. Moja Corsa 1.6T będąc na strojeniu z większymi wtryskami i zrobionym wydechem bez katów, zregenerowana turbina, nowym żeliwem, ładowała 1.3 bar, niestety dało to przyrost tylko 12KM, ale niuton podskoczył o 60. Maksymalna moc dostępna dość szybko, bo już przy 4900 obrotów. Było wtedy 27 stopni, tuner powiedział że jest za wysoka temp w dolocie (ponad 70st) i dlatego zbija doładowanie i nie ma mocy na górze, mam zmienic IC i przyjechać na korektę. Faktycznie w przyszłym tygodniu montuje IC i korekta. Lecz dzisiaj mój znajomy z autem z tym samym silnikiem, tymi samymi modami, lecz motor zakuty i ic już założony, też pojechał na strojenie. Auto ładuje 1.5bar, niuta o 80 więcej a moc tylko o 10km do góry względem serii. Jego tuner nie wie co jest przyczyną. W moim przypadku tuner mówił że to nie wina wastegate bo wszystko pasuje i jest jak ma być. Ktoś ma jakieś obycie z tymi motorami i wie czemu tak może być? Czy to wina softu, czy może osprzętu? Pytam z ciekawości.
Mis
Zrób logi i wklej tutaj, ocenimy.
MisioLBN
CYTAT(Heli1922 @ Thu, 29 Jul 2021 - 13:19) *
Witajcie, pisze z taką zagwozdką. Moja Corsa 1.6T będąc na strojeniu z większymi wtryskami i zrobionym wydechem bez katów, zregenerowana turbina, nowym żeliwem, ładowała 1.3 bar, niestety dało to przyrost tylko 12KM, ale niuton podskoczył o 60. Maksymalna moc dostępna dość szybko, bo już przy 4900 obrotów. Było wtedy 27 stopni, tuner powiedział że jest za wysoka temp w dolocie (ponad 70st) i dlatego zbija doładowanie i nie ma mocy na górze, mam zmienic IC i przyjechać na korektę. Faktycznie w przyszłym tygodniu montuje IC i korekta. Lecz dzisiaj mój znajomy z autem z tym samym silnikiem, tymi samymi modami, lecz motor zakuty i ic już założony, też pojechał na strojenie. Auto ładuje 1.5bar, niuta o 80 więcej a moc tylko o 10km do góry względem serii. Jego tuner nie wie co jest przyczyną. W moim przypadku tuner mówił że to nie wina wastegate bo wszystko pasuje i jest jak ma być. Ktoś ma jakieś obycie z tymi motorami i wie czemu tak może być? Czy to wina softu, czy może osprzętu? Pytam z ciekawości.

70*C W dolocie pieknie zabija moc smile.gif Ja przy 60*C mam missfire i z 415km to zostaje może 350...
Heli1922
Mis, logi wstawię od kolegi wieczorem, jak mi podeśle.

MisioLBN, wiem, że zabija niestety czuje pod butem, temp nawet do 80*C potrafiła dochodzić..i tak naprawdę te auto coś jedzie tylko w nocy. Dlatego większy IC już kupiony i będzie montowany, szkoda silnika więc zainwestowałem. Ile *C w dolocie jest ok? O 15 więcej niż otoczenia?
srbenda
15-20°C
jackkpl
Dobry icek potrafi zrobić w kolektorze kilka stopni powyżej temp otoczenia.
MisioLBN
Ważne żeby temp w dolocie spadala pod butem. U mnie jest stałe 60*C jak były te upały po 30*C+ i nie chcialo pod butem spaść. U kolegi 7R na coolerze doo88 stoimy 58*C daje w palnik i temp w oczach w dół.
Mis
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 29 Jul 2021 - 16:09) *
Ja przy 60*C mam missfire

No to raczej masz coś źle, bo 2-3 razy w tygodniu mają tyle wozy przy stg1 w dolocie nawet przy 180-200km/h i żaden nie ma misfire od tego. wink.gif

CYTAT(srbenda @ Thu, 29 Jul 2021 - 18:32) *
15-20°C

+1

Wyjątkiem są setupy grubsze i butowanie autostradowe typu v-max w lecie.
MisioLBN
CYTAT(Mis @ Fri, 30 Jul 2021 - 00:34) *
No to raczej masz coś źle, bo 2-3 razy w tygodniu mają tyle wozy przy stg1 w dolocie nawet przy 180-200km/h i żaden nie ma misfire od tego. wink.gif


+1

Wyjątkiem są setupy grubsze i butowanie autostradowe typu v-max w lecie.

Juz nawet mi sie komentowac nie chce co w tym aucie jest zle... Ale przy upalach mam -10 stopni na zaplonie i czuc jak wypadaja zaplony, az lekko szarpie. Zrobilo sie chlodniej zaplony juz -7 i lepiej pracuje ale dalej potrafi zgubic zaplon. Strojony byl przy 15*C na zewnatrz na -1 zaplonu i wtedy wszystko bylo ok. W mega upaly boje sie dac mu w palnik bo potrafi wywalic checka i zamknac przepustnice bo blad missfire.

Juz sie zaczynam martwic ze przez wtope z przerywaniem ujebalo kuty motor bo duzo bylo logowania tego przerywania wiec troche auto pojezdzilo ze znikajacym paliwem. Teraz nie przerywa ale missfiruje i cofa zaplony. Jak zmiana coolera nie naprawi tematu missfire to bedzie nieciekawie.
deejey!
CYTAT(jackkpl @ Thu, 29 Jul 2021 - 20:12) *
Dobry icek potrafi zrobić w kolektorze kilka stopni powyżej temp otoczenia.


Chyba przy doładowaniu 0,4bar i to w deszczu... Tradycyjny IC powietrze-powietrze w aucie gdzie jest jakieś doładowanie powyżej bara z jakieś małej sprężarki nie zdziała cudów, to czysta fizyka. Te 15st różnicy wyżej wspomniane to już naprawdę dobry wynik by był w takim wozie, ale jakoś bym na niego nie liczył specjalnie... smile.gif
jackkpl
CYTAT(deejey! @ Fri, 30 Jul 2021 - 08:21) *
Chyba przy doładowaniu 0,4bar i to w deszczu... Tradycyjny IC powietrze-powietrze w aucie gdzie jest jakieś doładowanie powyżej bara z jakieś małej sprężarki nie zdziała cudów, to czysta fizyka. Te 15st różnicy wyżej wspomniane to już naprawdę dobry wynik by był w takim wozie, ale jakoś bym na niego nie liczył specjalnie... smile.gif

Przy pomiarze 100-200 mam parę stopni ponad otoczenie. 2.0 300hp smile.gif.muszę sprawdzić kiedyś przy vmaxie. Icek 300*600*76

evo11 kiedyś pisał, że w wyścigowym lotusie k20 z rotrexem (450hp?) na chłodzeniu woda miał ok 10 stopni powyżej otoczenia. A tam są 2 punkty wymiany ciepła ,a nie jeden jak w powietrznym.
przemek530d
w oplowskim 1.6T oryginalna suszarka najprawdopodobniej jest limiterem, do seryjnych 180KM da się niewiele dorzucić jeśli chodzi o moc i tu obawiam się, że IC wiele nie wniesie do sytuacji,
poza tym nie napisałeś ile teraz wypluł, a ile byś chciał
jackkpl
CYTAT(przemek530d @ Fri, 30 Jul 2021 - 09:37) *
w oplowskim 1.6T oryginalna suszarka najprawdopodobniej jest limiterem, do seryjnych 180KM da się niewiele dorzucić jeśli chodzi o moc i tu obawiam się, że IC wiele nie wniesie do sytuacji,
poza tym nie napisałeś ile teraz wypluł, a ile byś chciał

To może być problem.Jak się pędzi sprężarkę przy marnej sprawności , to będzie ciepło.
jackkpl
CYTAT(deejey! @ Fri, 30 Jul 2021 - 08:21) *
Chyba przy doładowaniu 0,4bar i to w deszczu... Tradycyjny IC powietrze-powietrze w aucie gdzie jest jakieś doładowanie powyżej bara z jakieś małej sprężarki nie zdziała cudów, to czysta fizyka. Te 15st różnicy wyżej wspomniane to już naprawdę dobry wynik by był w takim wozie, ale jakoś bym na niego nie liczył specjalnie... smile.gif

Zrobiłem pomiar, masz rację. 80-200 , na dworze 25 stopni w dolocie 38 pod koniec pomiaru smile.gif.
Heli1922
CYTAT(przemek530d @ Fri, 30 Jul 2021 - 09:37) *
w oplowskim 1.6T oryginalna suszarka najprawdopodobniej jest limiterem, do seryjnych 180KM da się niewiele dorzucić jeśli chodzi o moc i tu obawiam się, że IC wiele nie wniesie do sytuacji,
poza tym nie napisałeś ile teraz wypluł, a ile byś chciał


U mnie seria była 150KM, ludzie z wydechem i dolotem robią 230KM, na 1.5bar doładowania. U innego znajomego tyle wyszło ale do tego byly większe wtryski. U mnie wypluło 196KM i 310Nm w porównaniu do seryjnych 150KM i 210Nm(seria seria), ale jako że miałem zrobiony wydech bez katów i jakiś słaby program to wyszło 180KM i 250Nm. Celuje w 210-215KM. Fakt faktem że auto jedzie całkiem dobrze ale tylko w chłodne dni, to Corsa, jest mała więc odczucia z jazdy są super, jednak wiem, że aby to miało ręce i nogi, większy IC musi być. Niuton ładnie poszedł do góry, do wartości która chciałem mieć, ale moc niestety nie
yotomeczek
Seryjne Twingo 1,2T 100KM łatwo osiąga +30 stopni do temperatury otoczenia przy bucie na 4tym biegu (2-6k). Tam jest icek o powierzchni czynnej 19x19cm o grubości 6,4cm smile.gif
Heli1922
CYTAT(yotomeczek @ Fri, 30 Jul 2021 - 12:35) *
Seryjne Twingo 1,2T 100KM łatwo osiąga +30 stopni do temperatury otoczenia przy bucie na 4tym biegu (2-6k). Tam jest icek o powierzchni czynnej 19x19cm o grubości 6,4cm smile.gif


To jeszcze nie ma tragedii, u mnie przy 23 stopniach na hamowni, podczas hamowania temp robiła do 74 stopni..a seryjny IC ma wymiary 570x130x52
yotomeczek
CYTAT(Heli1922 @ Fri, 30 Jul 2021 - 12:45) *
To jeszcze nie ma tragedii, u mnie przy 23 stopniach na hamowni, podczas hamowania temp robiła do 74 stopni..a seryjny IC ma wymiary 570x130x52


Hamownia to zawsze wyzwanie gdy chodzi o temperaturę - przeważnie wiatraki robią za ekwiwalent kilkudziesięciu km/h - więc jest dużo gorzej niż na drodze. Często również hamownia nie ma źródła "świeżego" powietrza i kotłuje to z pomieszczenia..
jackkpl
Taki chinol cały z alu ma jeszcze tę przewagę, że zanim rozgrzejemy 10kg aluminium (tyle waży ten u mnie), to chwila mija. Stąd się biorą lepsze temperatury , niż seryjny lekki icek.
Heli1922
Witam po krótkiej przerwie. O ile u siebie zamontowałem ic'ka 550x180x65 i czekam na termin strojenia, tyle kolega ma problemy po zrobieniu mapy. U niego turbo zregenerowane 3 miesiące temu. Ewidentnie turbo nie trzyma doładowania do końca, jest peak po czym doładowanie spada. Mówiłem mu o logach, wziął kumpla i zrobili coś takiego na 4 biegu od dołu. Ponoć nie umieją zrobić logów w pliku, bo jego program tego nie obsługuje. Dodał tylko, że było słychać buczenie wastegate'a.

Tu jego wykres z hamowni:


I tu logi, naprawdę to tylko takie są, więc trochę lipne, które raczej za dużo do sprawy nie wniosą.





Z drugiej strony mogę powiedzieć, że u mnie przy podobnym setupie też zbija doładowanie górą, z tym, że miałem temp w dolocie ponad 70st przy strojeniu, bo seryjny IC i tuner dał polecenie, żeby wymienić IC'ka i przyjechać. U mnie regenerowana turbina, z nowym żeliwem, nowa pokrywa zaworów z odmą, były sprawdzane przewody turbiny. W marcu był sprawdzany zawór DV i grucha, czy za szybko nie puszcza, wszystko git. Tuner też mówił że to nie kwestia WG. Chyba, że przy regeneracji mi coś źle ustawili.

Tu z kolei mój wykres:


Po zamontowaniu IC'ka czuję, że auto odżyło, jednak trochę góry faktycznie brakuje, środek obrotów bardzo mocny mam. Teraz kombinuję, czy jechać na strojenie po montażu ic'ka i liczyć, że to on był problemem, czy jednak działać coś w kierunku zdiagnozowania czemu nie trzyma doładowania górą?
Heli1922
Po długim czasie udało się w końcu znaleźć tunera, który ogarnął temat.

Został zamontowany ic 550x180x65, dałem auto na korektę. Lecz zauważyłem cofki zapłonu po -7,-8 stopni powyżej 4.5 tyś obrotów i tu pojawił się trop.

Diagnostyka i wyszedł padnięty czujnik położenia pedału sprzęgła oraz coś nie pasowało w czujniku temperatury wody, który też został wymieniony. Pojedyncze przerywania i szarpania podczas przyspieszenia zostały zażegnane.

Dałem auto do innego tunera, pomiar i wyszło 199KM przy 4400 obrotów i 344Nm przy 3900 obrotów, chore wartości i bardzo nisko, auto jechało jak diesel co zupełnie mi nie odpowiadało. Po przejrzeniu softu wyszło na jaw, że jest za bardzo dowalone dołem, przez co skrzynkowy kolektor szybko się zapycha i auto nie za bardzo robi moc, stąd też cofki zapłonu. Padła decyzja na zrobienie mniejszego ciosu z dołu, bardziej płaski przebieg niuta, co przy turbinie K03 ma znaczenie. Aktualnie czekam na furę po strojeniu.
Mis
Dlatego dmucham w nie 1,35bar płasko, bo nie ma to sensu więcej, tutaj setup bez przedniego kata i paliwo 95, cofka max 3-4,5st w gorący dzień.
Heli1922
CYTAT(Mis @ Wed, 08 Sep 2021 - 15:24) *
Dlatego dmucham w nie 1,35bar płasko, bo nie ma to sensu więcej, tutaj setup bez przedniego kata i paliwo 95, cofka max 3-4,5st w gorący dzień.


Wyszło u mnie 206KM i 274Nm, jest płasko. Wcześniej miałem zadane 1.5 bar od samego dołu..Teraz auto idzie płasko, doszło sporo góry, mimo że niuta jest mniej, jedzie się dużo przyjemniej, nie wyrywa kierownicy z rąk i przyspieszenie jest lepsze, bo nie wariuje trakcja. Co najważniejsze, przy 25st jakie dziś były 0 cofek zapłonu. Corsa była mierzona na hamowni drogowej i 3 biegu.
Heli1922
Ponieważ w internecie na próżno szukać informacji o prawidłowym ustawieniu aktuatora w A16LEL, chciałbym się dowiedzieć czy to ustawienie jest w porządku jak na doładowanie w peaku ~1.4 bar?

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.