Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Temperatura chłodzenia
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
lancer_r32t
Witam jako ze jeszcze jestem amatorem sportow motorowych mam pytanie apropo temperatury chlodziwa w silniku. Temperatura w mojej R przy autostradowej jezdzie oscyluje w granicach 100-105 stopni. Jednak w miescie czy na postoju skacze do 117 118 stopni. Czy to sa normalne temperatury ? Oczywiscie mysle juz o wymianie oryginalnej chlodnicy, pompy wody i termostacie + zmiana oryginalnych przewodow na jakies lepsze. Albo co moge zrobic zeby troche zbic te temperatury ? Dzieki
kontrolm
Elektronicznie sterowane termostaty w mieście utzymują takie temperatury. Na autostradzie znów trochę za wysoko ale wogóle nie podałeś przy jakich prędkościach i wogóle skąd zaczytujesz tą temperaturę. Co do wymiany chłodnicy niby na co ją wymienisz ? Bo tylko oryginał wchodzi w grę całą reszta to nieudolne podróbki fabryki. A zacząłbym od wyczyszczenia syfu z żeberek chłodnic.
Mis
Na szczęście te elektroniczne da się zazwyczaj w ecu ustawić rozsądniej. smile.gif
dany_47
Zamawiałem nową chłodnice do swojego kaszalota i też mi się grzał.
Okazało się że nowa chłodnica jest za cienka. Zmiana na grubszą, i auto przestało się mocno nagrzewać.
Mis
Bardzo często chłodnice z zamiennika mają cieńszy oszukany rdzeń względem ori. sad.gif
AT89S52
CYTAT(Mis @ Thu, 29 Jul 2021 - 09:22) *
Bardzo często chłodnice z zamiennika mają cieńszy oszukany rdzeń względem ori. sad.gif


A do tego okrągłe kanały zamiast owalnych.
jackkpl
CYTAT(AT89S52 @ Thu, 29 Jul 2021 - 09:50) *
A do tego okrągłe kanały zamiast owalnych.

To nie są chłodnice, tylko atrapy chłodnicy smile.gif
Misior
CYTAT(lancer_r32t @ Wed, 28 Jul 2021 - 15:14) *
+ zmiana oryginalnych przewodow na jakies lepsze

ten zabieg według mnie jest zupełnie zbędny jeśli rozpatrywać go w aspekcie temperatury płynu.
lancer_r32t
Taka temp pokazuje na kompie podpietym pod obd. Predkosci autostradowe 140+. Teoretycznie silnik uturbiony jest dosc swiezy bo zrobilem na nim jakies 1500km, jednak chcialbym zeby samochod zrobil kilka razy tyle bez problemowo, a te temp IMO sa troche za wysokie ;/ Moze wlasnie jakas wieksza chlodnica bedzie rozwiazaniem(jezeli cos wogole upcham jeszcze do tej komory) ? smile.gif
16vg60
A w czym to masz, mk2?

Zwróć uwagę przy jakiej temp. wentylatory odpalaja...
Może wytraczy termostat i termowlącznik zmienic na zimniejszy
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.