Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mercedes AMG GT GT3
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
Stron: 1, 2, 3
radzio_gsi
kirpek
Ale zazdro!
piwo
Zazdro nie zazdro pewnie od niejednej fury tuningowej na trackdayach to auto by dostało łomot. Auto typowo wyczynowe i koszty również. Zmiana układu hamulcowego pewnie za grubo ponad 50tys zł co 1000km? Raczej nie ma czego zazdrościć, raczej można współczuć.
Gusiew
CYTAT(piwo @ Wed, 21 Jul 2021 - 16:44) *
Zazdro nie zazdro pewnie od niejednej fury tuningowej na trackdayach to auto by dostało łomot. Auto typowo wyczynowe i koszty również. Zmiana układu hamulcowego pewnie za grubo ponad 50tys zł co 1000km? Raczej nie ma czego zazdrościć, raczej można współczuć.

W twoim samochodzie zuzywa sie to wolniej? Ja w 330 ci e46 robiac 500km po torze zuzywam komplet ds3000 Tarcze zmianiam co dwa klocki wiec co 1000km. Przy okazji zmieniam plyn hamulcowy. Wydaje Mi sie ze to dosc zwyczajny przebieg dla Hebli. Po prostu skala finansowa jest Inna. Ja wydaje powiedzmy ze hmm tarcze klocki 3-3.5k plus robota. A Oni wydaja 50 tys. Brzmi sensownie.
Rkarcz
Jak ktoś zarabia 20-30 baniek rocznie to wydaje. Dla jednych 50k to rok życia, dla innych zmiana hebli co kwartał jak zmiana worka w koszu na śmieci.
Nie ma co gderać z tego powodu tylko cieszyć się że kto ma na taką fantazję i nie kitra w skarpecie tylko żyje.. smile.gif
piwo
No racja
jackkpl
CYTAT(piwo @ Wed, 21 Jul 2021 - 16:44) *
Zazdro nie zazdro pewnie od niejednej fury tuningowej na trackdayach to auto by dostało łomot. Auto typowo wyczynowe i koszty również. Zmiana układu hamulcowego pewnie za grubo ponad 50tys zł co 1000km? Raczej nie ma czego zazdrościć, raczej można współczuć.

To jest samochód dla kogoś, kto chce mieć zawsze 100% sprawne auto, dostępne części zapasowe i know how. Dlatego to tyle kosztuje.
Dla nas dłubaczy to jest inny świat.
done4
CYTAT(piwo @ Wed, 21 Jul 2021 - 16:44) *
Zazdro nie zazdro pewnie od niejednej fury tuningowej na trackdayach to auto by dostało łomot. Auto typowo wyczynowe i koszty również. Zmiana układu hamulcowego pewnie za grubo ponad 50tys zł co 1000km? Raczej nie ma czego zazdrościć, raczej można współczuć.

Na dzień dzisiejszy żaden garażowy projekt w Polsce nawet nie jest w stanie zbliżyć się do czasów jakie to auto robi na Silesii.
Seryjny AMG GT R na semi zrobił 1:40.
piwo
No to do 1:30 daleko mu, a z tego co wiem garażowe projekty do tego czasu w tym roku zmierzają.
jackkpl
CYTAT(done4 @ Wed, 21 Jul 2021 - 21:26) *
Na dzień dzisiejszy żaden garażowy projekt w Polsce nawet nie jest w stanie zbliżyć się do czasów jakie to auto robi na Silesii.
Seryjny AMG GT R na semi zrobił 1:40.

Na Silesii niestety czas robi się mocą. A mocny silnik, który przetrwa torowe upalanie kosztuje swoje.
MadeInPoland
W PL to albo malolitrazowe albo slabe wiec co ma szybko jezdzic? Ale spokojnie taki v8 jak tu na filmie sie sklada w wersji BS co ma w serii 631KM, a ruszaja tez inne mocne meroprojekty w kilku garazach nad Wisla v8 i v12 i zawiasy i aero i co tylko w carbonie umorusane.
Type-R
CYTAT(piwo @ Wed, 21 Jul 2021 - 21:36) *
No to do 1:30 daleko mu, a z tego co wiem garażowe projekty do tego czasu w tym roku zmierzają.


Bednarek (to samochód jego klienta), jak sam wspomniał, ściga się ze 40 lat, a zaczynał od malucha, w czasach gdy w Mistrzostwach Polski w tej klasie trzeba było robić eliminacje eliminacji, zeby wyłonić grupę na finałowy wyścig.
Przerobił przez ten czas różne wynalazki, beemki, jakieś Alfy Romeo, Mercedesy SLS klasy GT, Audi R8, trafił się jakiś Radical, poprzednio mieli też AMG GT, tyle że GT4.......I za każdym razem mówi mi, ze ten wóz to absolutny top, i nic czym jeździł nie robi takiego wrażenia i nie jest tak dopracowane.

Ale garażowa lepianka objedzie tego merola, najlepiej na Słomczynie...

Idź już lepiej p...dolić kocopoły w temacie o Toyocie Camry.
MadeInPoland
Nie ma nic ten samochod czego nie moze miec amator garazowiec obecnie w projekcie za 1/4 ceny. Nic. Wiekszosc czesci o ile nie wszystkie sa dostepne w salonach MB. Ceny czasem wysokie czasem niskie.

P. S. Bazowy protoplasta sls jest wolniejszy rzekomo na torze od c klasy 204BS

P. S. Czekam az ktos zrobi sls czy jakiegos bs na naprawde motorsportowa modle bez tych kagancow jak w gt3.
Type-R
To idź do salonu Mercedesa, kup śrubki i zbuduj w garażu auto klasy GT3, za 1/4 ceny biggrin.gif


Zdradzą Ci też tajemnicę - nie tylko części, a nawet całe auto jest dostępne w salonie Mercedesa. Bo tam właśnie zostało kupione.....
MadeInPoland
Bywam tam czasem i kupuje rozne ciekawe rzeczy. Nie interesuje mnie jazda slabym gt3. W lepiance zrobilem m. In. Dzieki czesciom nabytym w MB samochod ktory przyspieszeniem zostawia juz te gt3 w tyle. Hamulce ceramiczne to nawet gt3 chyba ma zbanowane, a ja nie. Pozwolisz na montaz? Aero nie trzyma mnie zaden regu.zawieszenie? Obecnie nowe amory do sls na alle po 2 tysie. Ty idz lepiej spusc gdzies nadmiar negatywnych emocji
Type-R
Cóż, jedni nie wsiądą w nic poniżej wozu klasy GT3, i scigają się tylko z podobnymi im gentleman-drivers, bo wszystko poniżej jest dla nich uwłaczające (i lubia mieć podstawiony gotowy do jazdy, czysty i sprawny wóz, który pokażą w Eurosporcie).

Inni lepią z poxiliny DTM-wannabe.

Nie mnie oceniać, która ścieżka jest bardziej chwalebna.

A negatywnych emocji we mnie nie ma zupełnie. Tyle że opinia człowieka opiekującego się tym wozem, parokrotnego mistrza Polski (w czasach gdy nie ścigał się tylko Miękoś z paroma kolegami) waży dla mnie trochę więcej niż Twoja. Pozwolisz?
MadeInPoland
Twoja sprawa jakie opinie cenisz. Nie zmieni to faktu, ze klasa gt3 jest wolna i kastrowana nawet na filmie preze towane sa zwezki silnik 550KM gdzie w serii byo 631 a po lekkich modach robia ludzie blisko 700 nie wspominajac o kompresorach gdzie wychodzi blisko 1500KM. Skoro to szczyt techniki dka niektorych to tylko swiadczy o nich. Aero regu masa regu nawet opony regu. Lepiankowcy nie maja tych problemow ale to tez trzeba rozumiec po co jlasa gt3 ma te kagance bo chyba nie sadzisz ze ma to na celu jej przyspieszenie? Oczywoscie mero z filmu to super fura i dopracowana ale sam Oan powiedzial ze w sekundzie jezdzi kazda inna gt3 wiec co mial tak naprawde na mysli mowiac ze ona taka super na tle innych?
Type-R
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 21 Jul 2021 - 23:32) *
Twoja sprawa jakie opinie cenisz. Nie zmieni to faktu, ze klasa gt3 jest wolna i kastrowana nawet na filmie preze towane sa zwezki silnik 550KM gdzie w serii byo 631 a po lekkich modach robia ludzie blisko 700 nie wspominajac o kompresorach gdzie wychodzi blisko 1500KM. Skoro to szczyt techniki dka niektorych to tylko swiadczy o nich. Aero regu masa regu nawet opony regu. Lepiankowcy nie maja tych problemow ale to tez trzeba rozumiec po co jlasa gt3 ma te kagance bo chyba nie sadzisz ze ma to na celu jej przyspieszenie? Oczywoscie mero z filmu to super fura i dopracowana ale sam Oan powiedzial ze w sekundzie jezdzi kazda inna gt3 wiec co mial tak naprawde na mysli?


Oczywiście, piotr B, który zjadł zęby na tym sporcie się nie zna, lepiankowcy się znają biggrin.gif

Czy mógłbym wiedzieć, w jakiej serii wyścigowej wystartujesz swoją wydumką?
MadeInPoland
Moze pojutrze trackday w Lodzi. Moze byc? Nie wiem czy wystartuje w jakiejs serii czy nie. Motorsport ma to do siebie, ze licza sie czasy a nie opinie. Tutaj wiekszosc ludzi to rozumie. Dlatego jest ciekawy temat niech ktos udostepni czasy jakie robi ten samochod z kagancami i bez na torach i niech jaskiniowcy podejmuja wyzwanie.
A bicie piany to wiesz. Strata czasu.
Ostatnie lata pokazaly w motoryzacji kto jest prawdziwym jaskiniowcem. Musk jezdzil przed laty McLF1 ktorym zachwycal sie swiat i twierdzil ze zrobi w lepiance fure szybsza niz ten 'badziew'. Zrobil? Niejaki Rimac stwierdzil, ze Bugatti robi wolne pojazdy i co? Zrobil w lepiance fure szybsza? Jeszcze wchlania bugatti. Wiec wiesz. Nie ma sie co napinac. Swiat jest pełen niespodzianek a to ze te wolne spalinowce to padliny pokazali Ci elektrykomanii w ostatnich latach bardzo wyraznie. I nic nie zmieni tego opi ia zadnego Pana B czy Z.

P. S. Rekordu toru w Lodzi Jacka Kedziora fura z jaskini nie pobil nikt nawet ostatnio formula3.

Byc moze Pan B ma racje ze nie kezdzil niczym lepszym co nie oznacza ze cos takiego nie istnieje

Zawsze znajdzie sie ktos lepszy czy szybszy ode mnie czy od Ciebie.
Andrzejsr
Nie no co innego jeden czas okupiony połowa kółek chłodzących czy DNS dnf co któryś trackday bo costam się posypało a co innego łomotanie w warunkach wyścigowych gdzie wóz obrywa znacznie mocniej i musi znieść więcej niż jedno szybkie kółko przy czym wyposażenie bezpieczeństwa też jest innej ligii. Samo to że po każdej imprezie wóz jest rozbierany i sprawdzane śrubki, a części dobre wymieniane na nowe ( sądzę że i dla niezawodności czyli ukończenia ale i bezpieczeństwa)
Gdzie jaki garażowy projekt do takiego poziomu niezawodności podskoczy. Inna liga jak Jacek zauważył.
Wyścig nieco inaczej obciąża auto niż Timeattack.
Bio
CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 21 Jul 2021 - 23:32) *
Twoja sprawa jakie opinie cenisz. Nie zmieni to faktu, ze klasa gt3 jest wolna i kastrowana nawet na filmie preze towane sa zwezki silnik 550KM gdzie w serii byo 631 a po lekkich modach robia ludzie blisko 700 nie wspominajac o kompresorach gdzie wychodzi blisko 1500KM. Skoro to szczyt techniki dka niektorych to tylko swiadczy o nich. Aero regu masa regu nawet opony regu. Lepiankowcy nie maja tych problemow ale to tez trzeba rozumiec po co jlasa gt3 ma te kagance bo chyba nie sadzisz ze ma to na celu jej przyspieszenie? Oczywoscie mero z filmu to super fura i dopracowana ale sam Oan powiedzial ze w sekundzie jezdzi kazda inna gt3 wiec co mial tak naprawde na mysli mowiac ze ona taka super na tle innych?


Znasz jakichś lepiankowców, co będą w stanie robić nurba (GP + Szlaufa) w 8:30-9 minut przez 24h (powyżej 9 minut to już wchodzimy na terytorium GT4)?

Ile znasz samochodów, które przez kilka kółek utrzymają te 1500KM na wyjściu z zakrętu i na prostej bez totalnej kastracji elektroniki?

Do GT3 może wejść każda marka z wozem produkcyjnym, a regulacje są po to, aby utrzymać sprawiedliwą konkurencyjność (dochodzi jeszcze tzw. BOP). Może dlatego klasa GT3 ma chyba najwięcej serii wyścigowych? Może dlatego DTM przechodzi na wozy GT3?

Rzucanie takimi sobie teoriami "bo nie mam homologacji i zbuduję co chcę" brzmi jak chwalenie się wujka Staszka, jaki on to w szkole nie był. A potem się okazuje, że niekoniecznie tak było.


Może do Twoich rozważań pasują wozy z World Time Attack, gdzie po kilku lapach muszą przechodzić pełną rewizję do śrubki. Tyle, że trochę się różni "one lap hero" do samochodu, który ma robić dobre kółka przez godzinę w zwyż.
[Yossarian]
MiP Myśle, że cholernie nie doceniasz dopracowania tej konstrukcji. Owszem, GT3 ma oraniczenia regulaminowe, ale w ramach tego regulaminu wykorzystuje wszystko na 100% i jest po prostu mega dopracowanym autem poprzez wiele godzin testów (takze w tunelu aerodynamicznym), symulacji itd. To jest wóz, który może napieprzać 24h non stop ogniem po Nordschleife i się nie zepsuć. Jest to wóz do wygrywania wyscigów a nie tylko machniecia jednego szybkiego kółka. Bo tak realnie to nie liczą się w motorsporcie czasy, a wyniki. Kto wygrywa wyścig? Ten z najszybszym czasem okrążenia, czy ten kto przekroczy linię mety jako pierwszy? No właśnie.

Z resztą w rajdach masz ulepy spod znaku Proto, które na papierze mają silnikową przewagę nad R5. A jakoś w porównywalnym kierowcą R5 jest znacznie szybsze.
MadeInPoland
Po co ta napinka? Przeczytaj uwaznie kto w odpowiedzi na co wrzucal niepotrzebne emocje w dyskusji i zaczynal rzucanie piaskiem. Jest w Polsce sporo jaskiniowcow i to jest piekno tego sportu. Jeden dlubie to drugi tamto. Jeden tansze drugi drozsze. Ciekawi ludzie. Mero gt3 super fura nikt nie kwestionuje. Gdybym mial 3 wolne banki to kupilbym i dlubal w jaskini jak kazdy inny jaskiniowiec stad. Tutaj nikt nie pisal ze gt3 awaryjne w wyscigach 24g. Wiecej luzu, opinie na bok. Niech przemowia czasy. W TP gt3 jezdzi szybciej od 20 letniego mero DTM ktory ma ofi rekord toru od 10 lat?
MadeInPoland
CYTAT([Yossarian] @ Thu, 22 Jul 2021 - 08:29) *

MiP Myśle, że cholernie nie doceniasz dopracowania tej konstrukcji. Owszem, GT3 ma oraniczenia regulaminowe, ale w ramach tego regulaminu wykorzystuje wszystko na 100% i jest po prostu mega dopracowanym autem poprzez wiele godzin testów (takze w tunelu aerodynamicznym), symulacji itd. To jest wóz, który może napieprzać 24h non stop ogniem po Nordschleife i się nie zepsuć. Jest to wóz do wygrywania wyscigów a nie tylko machniecia jednego szybkiego kółka. Bo tak realnie to nie liczą się w motorsporcie czasy, a wyniki. Kto wygrywa wyścig? Ten z najszybszym czasem okrążenia, czy ten kto przekroczy linię mety jako pierwszy? No właśnie.

Z resztą w rajdach masz ulepy spod znaku Proto, które na papierze mają silnikową przewagę nad R5. A jakoś w porównywalnym kierowcą R5 jest znacznie szybsze.


Zle myslisz ja bardzo doceniam ten woz jak rowniez inne mero. Zreszta dlubie mero. Na pewno to dzielo sztuki inzynieryjnej wszak amg to rzadzi w f1 od lat.
Nie zmiania to faktu ze jest to tylko gt3. Nie gt2 czy gt1 czy lm czy hypercar czy formula. O ile mozna dyskutowac czy jakis jaskiniowiec objedzie f1 czy dtm to w przypadku gt3 jalowa dyskusja.
jackkpl
Pytanie, czy Pan z filmu jeździł prototypem lub formułą.
Przy masie 1300kg te gt3 rzeczywiście robi czasy. Ale kto do licha buduje auto do wyścigów, które waży tyle co cywilny wóz?
Gdyby nie te pieprzone regulaminy, to ten mero kosztowałby połowę , a robiłby czasy 5-10s lepsze na Silesii czy Poznaniu.
Bio
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 22 Jul 2021 - 09:32) *
Po co ta napinka? Przeczytaj uwaznie kto w odpowiedzi na co wrzucal niepotrzebne emocje w dyskusji i zaczynal rzucanie piaskiem. Jest w Polsce sporo jaskiniowcow i to jest piekno tego sportu. Jeden dlubie to drugi tamto. Jeden tansze drugi drozsze. Ciekawi ludzie. Mero gt3 super fura nikt nie kwestionuje. Gdybym mial 3 wolne banki to kupilbym i dlubal w jaskini jak kazdy inny jaskiniowiec stad. Tutaj nikt nie pisal ze gt3 awaryjne w wyscigach 24g. Wiecej luzu, opinie na bok. Niech przemowia czasy. W TP gt3 jezdzi szybciej od 20 letniego mero DTM ktory ma ofi rekord toru od 10 lat?


Napinki nie ma - po prostu trzeba patrzeć na "cały komplet", a nie wycinać poszczególne elementy typu "bo można zrobić mocniejszy wóz". Można - czy będzie to tak samo bezawaryjne? Czy będzie to opracowany w sensownym czasie?
Balans całości jest tu mega ważny.

CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 22 Jul 2021 - 09:32) *
Tutaj nikt nie pisal ze gt3 awaryjne w wyscigach 24g.


Nikt tak nie twierdził. Moja hipoteza była inna, ale pozwolę sobie ją zadać ponownie: "czy lepianka jaskiniowca mająca 1500KM będzie w stanie zbliżyć się do zrobienia tak długich stintów, utrzymując tempo?"

GT3 nie buduje się pod rekord 1 lapa.


Nikt się nie napina - po prostu twierdzenie, że "można sobie zbudować lepsze", często kończy się na tym zdaniu. A potem i tak ludzie kopiują homologowane wozy.
MadeInPoland
A czy tu ktos buduje fure na 24g czy rajd Paryz Wieden? Widze sporo 1/4 sporo wyscigowek do robienia szybkich czasow.

W jakiej klasie pojada moje fury? Czy te 1500KM mozna bezawaryjnie katowac w drodze ze Szwecji do Dubaju? Czy te 0-400-0 moge ppwtarzalnie naparzac orzez caly dzien?
Sadzisz ze Koenigsegg zadaje sobie takie pytania?
piwo
CYTAT([Yossarian] @ Thu, 22 Jul 2021 - 09:29) *

To jest wóz, który może napieprzać 24h non stop ogniem po Nordschleife i się nie zepsuć.


chyba tak dorbrze nie ejst skoro heble trzeba wymieniac co 1000km. zakladajac srednia 130km/h to po 8h jazdy po nurbie czas na wymiane hebli.
jackkpl
CYTAT(piwo @ Thu, 22 Jul 2021 - 10:20) *
chyba tak dorbrze nie ejst skoro heble trzeba wymieniac co 1000km. zakladajac srednia 130km/h to po 8h jazdy po nurbie czas na wymiane hebli.

No dobra,ale to jest serwis,a nie awaria. Natomiast zapewnienie bezawaryjności w takim samochodzie wiąże się z tym, co było mówione w filmie. Po imprezie auto przechodzi pełną inspekcję, czy nie poluzowały się śrubki. A myślałem, że tylko u mnie muszę to sprawdzać wink.gif.
MadeInPoland
Warto wspomniec ze gt3 to najwolniejsza klasa wyscigowa. Do DTM traci 6s na minute.

Nie trzeba jezdzic 24g. Juz nurburgring jest dobrym testem wytrzymalosci sprzetu.
radzio_gsi
Wooow, ale tu się dzieje!
To może po kolei. Ciężko jest zestawiać auto zbudowane przez fabrykę z garażowymi projektami. Nie znam się bardzo na wyścigach, ale wydaje mi się, że spokojnie mogę zestawić sytuację do rajdów i aut proto i r5 (bo właściwie r5 i gt3 nie jest najszybszym dostępnym produktem). Wydaje mi się, że w ciągu kilku ostatnich miesięcy wraz z Maneyem udowodniliśmy, że da się w szopie w kilka osób zbudować konkurencyjny samochód do fabrycznych rajdówek, którym da się błysnąć... ale z całą odpowiedzialnością twierdzę, że nasza konstrukcja jest po prostu gorsza. Autem poza regulaminami, można czasem trochę oszukać, np. w naszym przypadku aktywnym dyfrem, w rajdach trochę większą pojemnością. Natomiast nigdy tego typu konstrukcje w ogólnym rozrachunku nie będą lepsze i tak przetestowane jak produkty fabryczne.
Co do Merca. Moje pierwsze wrażenie było takie, że jest to auto po prostu wolne. Ma absolutnie bezbłędną reakcję na gaz, świetnie hamuje, ale na prostej idzie tempem hyper hatcha (tego dnia jeździłem też a45s amg i amg gtr serią). Przewagą tego auta jest to, że przez 4h może hetać taki sam szybki czas, bez awarii, bez peaków temp. bez utraty mocy itd. Tak jak Piotr powiedział, ten samochód trzeba rozpatrywać jako jeden organizm. Wszystko jest tak skonfigurowane, że pozwala na trochę więcej niż one lap hero. Chociażby fakt, że fura zużywa całkiem mało paliwa...
MadeInPoland
https://www.roadandtrack.com/news/a34699527...lap-record-643/

"With speeds of up to almost 168 mph in the Kesselchen section of the track and well over 186 mph on the long Döttinger Höhe straight, the AMG GT Black Series is significantly faster than my GT3 race car," Engel said in a statement released by AMG. "It's really impressive how much downforce the Black Series generates and how confident and reliably it can be driven, even at the absolute limit."

Tu mamy drogową wersję BS.
Jaki czas robią auta gt3 na Nurbie?

P.S. Radzio zestawiać jest bardzo łatwo. Porównujesz czasy i masz wszystko jasne. Stoper nie pyta czy z jaskini czy ze świątyni. Dorabianie ideologii do tego, że ten ma zielone koła, tamten zjadł na śniadanie wiejską kiełbasę, a tamten kawior nie ma sensu.
radzio_gsi
Nie da się zestawiać czasów okrążeń. Bo GT3 nie jest zbudowane do ich bicia. GT3 jest zbudowane by względnie szybkim tempem przejechać np 4h wyścig. Więc chcąc porównywać auta trzeba by je zestawić w naturalnym środowisku gt3.
jackkpl
CYTAT(radzio_gsi @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:06) *
Nie da się zestawiać czasów okrążeń. Bo GT3 nie jest zbudowane do ich bicia. GT3 jest zbudowane by względnie szybkim tempem przejechać np 4h wyścig. Więc chcąc porównywać auta trzeba by je zestawić w naturalnym środowisku gt3.

Co do jednego chyba się zgodzimy - te samochody ważą 500kg za dużo. Przez to mają słabsze osiągi i wyższe koszty eksploatacji.
MadeInPoland
CYTAT(radzio_gsi @ Thu, 22 Jul 2021 - 10:06) *
Nie da się zestawiać czasów okrążeń. Bo GT3 nie jest zbudowane do ich bicia. GT3 jest zbudowane by względnie szybkim tempem przejechać np 4h wyścig. Więc chcąc porównywać auta trzeba by je zestawić w naturalnym środowisku gt3.


To co gt3 jest zbudowane do jazdy rekreacyjnej? Oczywiscie jest zbudowane do szybkiej jazdy po torze w warunkach regulaminowych danej klasy co sprawia ze samochod jest wolniejszy od wersji drogowej (BS).

radzio_gsi
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:15) *
To co gt3 jest zbudowane do jazdy rekreacyjnej? Oczywiscie jest zbudowane do szybkiej jazdy po torze w warunkach regulaminowych danej klasy co sprawia ze samochod jest wolniejszy od wersji drogowej (BS).


no i? enkowy lancer też był wolniejszy niż np seryjny fq400. Takie są zasady FIA, albo je akceptujesz albo budujesz w szopie coś do super hyper time attack series...
Type-R
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:15) *
To co gt3 jest zbudowane do jazdy rekreacyjnej? Oczywiscie jest zbudowane do szybkiej jazdy po torze w warunkach regulaminowych danej klasy co sprawia ze samochod jest wolniejszy od wersji drogowej (BS).


W czym jest wolniejszy?! W przyspieszeniu na ćwiarę?

Gościu, spinasz się jak baranie jaja, a przedmówcy już Ci napisali - to jest samochód do WYŚCIGÓW. I ma bezawaryjnie i w miarę powtarzalnie robić kolejne okrążenia, walcząc z rywalami.

Porównywanie tego do lepianki bijącej samotnie rekord okrążenia toru Pszczółki, to aberracja...
jackkpl
CYTAT(Type-R @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:25) *
...
Gościu, spinasz się jak baranie jaja, a przedmówcy już Ci napisali - to jest samochód do WYŚCIGÓW. I ma bezawaryjnie i w miarę powtarzalnie walczyć robić kolejne okrążenia, walcząc z rywalami.
...


Są cywilne wozy, chociażby te 911 czy AMG, które wjeżdżają na Tor Poznań, walą 20 minut ogniem bez stresu i nic im się nie dzieje. Gdyby miały odpowiednią oponę, a nie taką z HOMO E, to jechałyby 2h takim tempem.
Najważniejsza różnica między cywilem a takim torowym wozem to chłodzenie. Jak zrobisz 2-3x bardziej wydajne chłodzenie w cywilu (hamulców też, może skrzyni i dyfra), to też zniesie 1h chłostę.

CYTAT(Type-R @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:25) *
...
Porównywanie tego do lepianki bijącej samotnie rekord okrążenia toru Pszczółki, to aberracja...

Rozumiem, że to komentarz do mnie smile.gif.
AMG GT3 to profi fura. Jest to poziom dla nas nieosiągalny, jeśli chodzi o technikę. Tzn w ramach regulaminu GT3 nie ma szans, żebyśmy zbudowali coś porównywalnie szybkiego. Wyżej technicznie były DTM i tam to technologicznie było prawie F1 z karoserią.
Natomiast dla mnie najważniejszym przekazem tej całej dyskusji jest to, że regulaminy w obecnej formie zabijają motorsport i sprawiają, że jest to zabawa dla najbogatszych.

MadeInPoland
Ty przeczytaj co wczoraj napisales w odpowiedzi piwo. Moze na trzezwo inaczej to ocenisz. Piwo nie pisal nic o zadnym wyscigu. Ja tez nie. Czytaj ze zrozumieniem wowczas nie bedzie dochodzilo do nieporozumien. Zapytaj Engela z AMG co mial na mysli twierdzac, ze BS jest szybszy od jego gt3.
Type-R
CYTAT(jackkpl @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:28) *
Są cywilne wozy, chociażby te 911 czy AMG, które wjeżdżają na Tor Poznań, walą 20 minut ogniem bez stresu i nic im się nie dzieje. Gdyby miały odpowiednią oponę, a nie taką z HOMO E, to jechałyby 2h takim tempem.
Najważniejsza różnica między cywilem a takim torowym wozem to chłodzenie. Jak zrobisz 2-3x bardziej wydajne chłodzenie w cywilu (hamulców też, może skrzyni i dyfra), to też zniesie 1h chłostę.


Nie, akurat w tym wozie najważniejsza różnica to aero....
Type-R
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:30) *
Ty przeczytaj co wczoraj napisales w odpowiedzi piwo. Moze na trzezwo inaczej to ocenisz. Piwo nie pisal nic o zadnym wyscigu. Ja tez nie. Czytaj ze zrozumieniem wowczas nie bedzie dochodzilo do nieporozumien. Zapytaj Engela z AMG co mial na mysli twierdzac, ze BS jest szybszy od jego gt3.


Skoro nie piszesz o wyścigu, to po kiego udzielasz się w temacie o wozie WYSCIGOWYM? Próbując desperacko udowodnić wyższość lepianki na jednym, samotnym okrążeniu toru kartingowego?
(mieszając jeszcze do tego bez żadnego związku elektryki. Jest obecnie jakaś seria/klasa wyścigowych elektryków, która nie jest żałosna?)
jackkpl
CYTAT(Type-R @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:31) *
Nie, akurat w tym wozie najważniejsza różnica to aero....


No widzisz, tutaj mogę z Tobą dyskutować. Te samochody mają bardzo biedne aero (bo regulamin) i masz niestety braki informacyjne.
https://youtu.be/tOCrwI3lZsM?t=363
Type-R
CYTAT(jackkpl @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:37) *
No widzisz, tutaj mogę z Tobą dyskutować. Te samochody mają bardzo biedne aero (bo regulamin) i tutaj nie masz niestety braki informacyjne.
https://youtu.be/tOCrwI3lZsM?t=363


Cóż, moje braki informacyjne pochodzą od osoby opiekującej się projektem.
Najbogatsze aero mają jak wiadomo cywile...
MadeInPoland
Taka mamy tradycje na swiecie ze mozliwosci pojazdu mierzy sie czasem okrazenia jakiegos toru i tak mozna porownywac samochody miedzy soba. I mnie interesuje jakie czasy robi ten gt3 zeby sobie porownac czasy moich kolegow znajomych i moje czasy.
Pierwszy raz jak zyje czytam jakies wynurzenia ze czas okrazenia nie ma znaczenia tylko ilosc okrazen :)
Ten czas tego bs na nurbie to zaliczamy czy przejechal za malo okrazen? Ile okrazen trzeba przejechac zeby sie czasy liczyly?
To raczej Ty probujesz udowadniac ze gt3 jest najszybszy na swiecie. I najlepszy bo pojedzie 4 godziny czy 24.bo jakis koles tak powiedzial. Nawet to smieszne, ale to Twoj problem, a nie moj i zostawiam Cie z nim. Dla mnie zmaczenie maja czasy okrazenia.
jackkpl
CYTAT(Type-R @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:38) *
Cóż, moje braki informacyjne pochodzą od osoby opiekującej się projektem.
Najbogatsze aero mają jak wiadomo cywile...

Nie wal focha, bo wtedy to nie dyskusja. Dowiedz się, ile taki wóz generuje docisku przy 200km/h. Ja obstawiam (bo cyferek muszę poszukać po artykułach), jakieś 25% masy samochodu. Porównamy to z najnowszymi cywilami.
MadeInPoland
CYTAT(jackkpl @ Thu, 22 Jul 2021 - 10:47) *
Nie wal focha, bo wtedy to nie dyskusja. Dowiedz się, ile taki wóz generuje docisku przy 200km/h. Ja obstawiam (bo cyferek muszę poszukać po artykułach), jakieś 25% masy samochodu. Porównamy to z najnowszymi cywilami.


A skad wiesz czy mu chodzi o docisk czy o niski opor? Tak samo jak czas okrazenia sie nie liczy za moment sie dowiemy ze ma najmniejszy drag na swiecie ta gt3. A moze efektywnosc aerodynamiczna?
jackkpl
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:54) *
A skad wiesz czy mu chodzi o docisk czy o niski opor? Tak samo jak czas okrazenia sie nie liczy za moment sie dowiemy ze ma najmniejszy drag na swiecie ta gt3. A moze efektywnosc aerodynamiczna?

Zamknięte konstrukcje mają bardzo dużą efektywność. Tzn generują duży docisk z niewielkim oporem. Niestety ten docisk przy tej masie niewiele daje.
Andrzejsr
CYTAT(MadeInPoland @ Thu, 22 Jul 2021 - 11:44) *
Taka mamy tradycje na swiecie ze mozliwosci pojazdu mierzy sie czasem okrazenia jakiegos toru i tak mozna porownywac samochody miedzy soba. I mnie interesuje jakie czasy robi ten gt3 zeby sobie porownac czasy moich kolegow znajomych i moje czasy.
Pierwszy raz jak zyje czytam jakies wynurzenia ze czas okrazenia nie ma znaczenia tylko ilosc okrazen smile.gif
Ten czas tego bs na nurbie to zaliczamy czy przejechal za malo okrazen? Ile okrazen trzeba...


Tyle ile dany regulamin klasy przewiduje.
W wyścigu liczy się wygrana a nie czas. A do tego trzeba _ukonczyc_ wyścig, to podstawowy warunek. Auta do ta garażowe miałby sądzę mocne problemy z tym.

Dlatego wszelkie porównywanie aut poza klasami jest bez sensu.
MadeInPoland
CYTAT(Andrzejsr @ Thu, 22 Jul 2021 - 10:58) *
Tyle ile dany regulamin klasy przewiduje.
W wyścigu liczy się wygrana a nie czas. A do tego trzeba _ukonczyc_ wyścig, to podstawowy warunek. Auta do ta garażowe miałby sądzę mocne problemy z tym.

Dlatego wszelkie porównywanie aut poza klasami jest bez sensu.


Przeciez miliony aut jezdza tysiace km po drogach.z roku na rok coraz szybsze auta. I sa modzone w garazach. Niejeden projekt garazowy ludzi z tego forum jezdzi codziennie i nawet rodzine wozi.
MadeInPoland
Jesli dka Ciebie Andrzej porownanie roznych klas nie ka sensu to nie znaczy ze dla innych nie ma. Takie porownania sa zwykle bardzo interesujace i nie takie leszcze jak ja sie nimi zajmuja:
https://youtu.be/a-lfocbxnn4
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.