CYTAT
Jak silnik ostygnie i ponownie go odpalisz to natychmiast przebiera czy chwilę mu to zajmuje?
Wygląda to tak:
1. Po ponownym włożeniu wyciśniętych z oleju popychaczy silnik działa poprawnie, aż do momentu ich odpowietrzenia.
2. Przy każdym kolejnym uruchomieniu silnik już nierówno pracuje.
CYTAT
dziwne i ciekawe. Pytanie czy faktycznie wystają zbyt mocno czy może coś z wałkiem nie tak?
Wystawanie zaworów było sprawdzone sprawdzianem dla silnika C16NZ i było OK. Jednak ten silnik jest modyfikacją wykonaną przez Daewoo na rynek amerykański i nie wiem czy nie ma jakiś różnic.
Gniazda zaworów były naprawiane dwa razy:
1. W jednym serwisie, gdzie na trasie padła mi uszczelka po głowicą. Jak się okazało później wykonali naprawę gniazd za pomocą ręcznego narzędzia, a zawory były docierane pastą - silnik działał kilka miesięcy poprawnie.
2. Drugą naprawę wykonałem już w miejscu zamieszkania i gniazda były frezowane na maszynie, gdzie nie jest już wymagane docieranie zaworów. Na gniazdach wydechowych zebrano: C1 - 0,2mm, C2 - 0,2mm, C3 - 0,2mm, C4 - 0,2mm oraz na gniazdach ssących: C1 - 0,2mm, C2 - 0,3mm, C3 - 0,2mm, C4 - 0,2mm
C1, C2, C3, C4 - numer cylindra.
Po tej felernej pierwszej naprawie uszkodzeniu uległ: wałek rozrządu (starła się krzywka na 4 cylindrze), dźwigienki się uszkodziły - widoczne wytarcie na powierzchni styku wałek-dźwigienka (wszystkie 8 dźwigienek).
CYTAT
A nie możesz skrócić elementów, by uniknąć potencjalnego podpierania/podstawiania zaworów?
Masz na myśli skrócenie trzonków zaworów?