Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Prawidłowe umieszczenie maglownicy.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
olozwirski
Auto audi A2, ma oryginalny wózek, wahacze, ale zmienione zwrotnice na takie z wąsami do magla umieszczonego przed osią. Z bmw E46. I teraz muszę ustawić w prawidłowej pozycji maglownicę, wiem że drążki kierownicze muszą być równolegle do dolnego wahacza.

Ale po pierwsze, czy ma znaczenie czy są wyżej, niżej? Mogę ustawić wyżej/niżej bo mocowanie końcówki drążka kierowniczego będzie z możliwością regulacji wysokości.

I dwa, czy ma jakieś znaczenie czy magiel jest bardziej do przodu lub tyłu?

I jeszcze trzy, szerokość samej maglownicy, dać takiej samej szerokości jak oryginał czy coś kombinować?
Andrew01-1
Wyżej / niżej - będzie miało wpływ na bump steering.

Do przodu / do tyłu - będzie miało wpływ na ackermana.

Długość drążków kierowniczych i relacja punku obrotu drążka i punktu obrotu wahacza też mają duży wpływ.

Najlepiej jakbyś pomierzył jak to w e46 wygląda i umieścił maglownice w takiej samej pozycji. Temat jak ustawić maglownicę od zera w sytuacji gdzie wszystkie wymiary i kąty są niewiadome nadaje się na długą rozprawkę. Spróbuję później odszukać jakąś literaturę na ten temat.

edycja:
Jeśli zwrotnice i maglowncę masz z e46 to powinieneś sprawdzić czy długość wahaczy i odległość między punktami ich obrotu jest też taka sama jak w e46 - wtedy będzie największa szansa powodzenia.
jackkpl
Z mojego amatorskiego doświadczenia to ackerman lub jego brak w jeździe torowej jakoś mocno nie przeszkadza. Ale bump steer to proszenie się o problemy.
olozwirski
Ackerman będzie zachowany.
Generalnie często wyczytuję że bump steer można ograniczyć tylko w jakimś tam zakresie, przy mcphersonie nie da się go całkowicie wyeliminować.

Oczywiście wszystko do pomiarów mam, oba wózki z wahaczami, maglami.

Tu jeszcze dwa linki do wydaje mi się dużo wnoszące.

https://grassrootsmotorsports.com/forum/grm...n/169634/page1/
https://www.onallcylinders.com/2014/06/27/c...ect-bump-steer/




To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.