Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Klimatyzacja w wyścigówce - szukam specjalisty
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Albert
w swoim wyścigowym TTRS 8J odpaliłem klimatyzację, niestety po 2 dniach padł kompresor. Szukamy przyczyny.

Czy polecicie jakiegoś specjalistę ?

Układ wypadało by przepłukać, założyć drugi kompresor (mam) i uzupełnić czynnik. Staram się jednak znaleźć powód awarii.

Fotka auta
flapjck1
padl czyli co? zatarl sie?
Albert
kompresor terkocze jak stary wiatrak, co prawda klima działa podając zimne powietrze ale pewnie za długo nie pociągnie
Ziuzio
Masz to sterowane z SA? Kontroluje ciśnienie i włącza odpowiednio wentylator chłodnicy?
Układ miałeś rozpinany i napełniany, nim uruchomiłeś klimatyzację? Czy był nie ruszany i działał ok przed postojem? Jeśli układ był rozpięty i niezabezpieczony odpowiednio przez dłuższy czas, to wtedy zawsze pasuje zmienić osuszacz przed napełnieniem układu. Jeśli działał ok, wentylator włączał się odpowiednio, to być może nadszedł jego czas:)
_adams_
CYTAT(Albert @ Mon, 14 Jun 2021 - 20:37) *
kompresor terkocze jak stary wiatrak, co prawda klima działa podając zimne powietrze ale pewnie za długo nie pociągnie



Próbowałeś wysłać go do regeneracji?
flapjck1
tam kompresor jest ze sprzegielkiem na kole pasowym ( czyli stary uklad z cewka itp ) czy nowszego typu ze zmienna wydajnoscia bez zadnego sprzegla?
tomeczekcbr
Szybko zdejmuj. Jak zdejmiesz kompresor on na środku obudowwy pewnie ma śrubę od oleju. Spuść go. Jak będzie ładny zielony to nie musisz płukać ukladu. Jak szaRy to masz lipę. Chłodnica i skraplacz nowe, przewody można płukać. Kompresorow klimy oprócz sprzegiel się nie regeneruje. A może padło tylko łożysko w kole pasowym? Zobacz ciśnienia. Za duże uwalaja kompresor.
Jeśli chodzi o ciśnienia na układzie to 1 bieg wentylatora powinien wychodzić koło 13 barów. Drugi koło 18. I w tych cisnieniach powinno oscylować jak jest ciepło. Awaryjne wyłączenie kompresora max 28, raczej mniej.
Albert
CYTAT(tomeczekcbr @ Tue, 15 Jun 2021 - 14:40) *
Szybko zdejmuj. Jak zdejmiesz kompresor on na środku obudowwy pewnie ma śrubę od oleju. Spuść go. Jak będzie ładny zielony to nie musisz płukać ukladu. Jak szaRy to masz lipę. Chłodnica i skraplacz nowe, przewody można płukać. Kompresorow klimy oprócz sprzegiel się nie regeneruje. A może padło tylko łożysko w kole pasowym? Zobacz ciśnienia. Za duże uwalaja kompresor.
Jeśli chodzi o ciśnienia na układzie to 1 bieg wentylatora powinien wychodzić koło 13 barów. Drugi koło 18. I w tych cisnieniach powinno oscylować jak jest ciepło. Awaryjne wyłączenie kompresora max 28, raczej mniej.


olej zielony bez opiłków (napewno nie szary), kompresor nowego typu - platforma MQB
koło pasowe ok
ciśnienia nie za duże, w normie

zakładamy drugi kompresor, dolewamy oleju i jutro napełniamy z rana
Tomek_P
Myślę że obroty w jakich użytkuje się auto na torze na pewno nie pomagają, pompy wspomagania też lubią się poddać w motorsporcie. Może zmniejszyć przełożenie na kole pasowym jeżeli to możliwe.
done4
CYTAT(Tomek_P @ Tue, 15 Jun 2021 - 21:20) *
Myślę że obroty w jakich użytkuje się auto na torze na pewno nie pomagają, pompy wspomagania też lubią się poddać w motorsporcie. Może zmniejszyć przełożenie na kole pasowym jeżeli to możliwe.

Te sprężarki mają zmienną pojemność skokową, zmiana koła pasowego jest niepotrzebna.
Sprężarki nowego typu zabija jazda bez czynnika (nie posiadają sprzęgła, pracują cały czas).
siewcu
Szczelność sprawdzałeś? Może warto by było nabić tam azotu i zobaczyć co wyjdzie...
Albert
wszystko na razie ok, na poznaniu przy 30+ temp powietrza klima dawała radę
moritz86
Przywracam w moim kompocie klimę, będzie sterowana z emu black. Pod powiedzcie do jakich max obrotów można kręcić sprężarkę żeby się nie rozsypała.
mlody1921
moritz86 tylko black moze sterować klimatyzacją ?a classic ?

A czy ktoś próbował włożyć kompressor elektryczy klimy ?
Ziuzio
CYTAT(mlody1921 @ Thu, 24 Jun 2021 - 16:42) *
moritz86 tylko black moze sterować klimatyzacją ?a classic ?

A czy ktoś próbował włożyć kompressor elektryczy klimy ?


Classic też może.
Sporadycznie 6.5krpm każda sprężarka przyjmie, ale jeżeli miałaby pracować cały czas w takim zakresie, to nie będzie zadowolona. Lepiej powyżej 5krpm dać jej odpocząć lub jak jest taka możliwość, to dać mniejsze koło na wał, wtedy cały osprzęt również będzie szczęśliwszy.
Maxim555
CYTAT(moritz86 @ Sun, 20 Jun 2021 - 09:20) *
Przywracam w moim kompocie klimę, będzie sterowana z emu black. Pod powiedzcie do jakich max obrotów można kręcić sprężarkę żeby się nie rozsypała.

Przeglądam właśnie manual Hondy civic 2002r i max obroty podają 12tys.
siewcu
A podali przełożenie przy fabrycznym kole?
Maxim555
Tylko samą spec kompresora podali. Nie znalazłem rozmiarów kół pasowych.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.