Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: flat shift & gear cut w skrzyni H pattern - emu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
tomeczekcbr
Sory za ten elaborat - bedzie długi. bawię się flat shiftem w emu blacku do skrzyni biegów h pattern. Najlepsze nie jest to, że podtrzymuje turbo, tylko że wycina zapłon, szybko spadają obroty do wbicia następnego biegu. Ale dalej ten bieg trzeba wbić w odpowiednim czasie, w między czasie napędy się luzują i strzał ze sprzegła niszczy je. Do tego oczywista kwestia flatshift aktywowany sprzęgłem nie rozróżnia przyspieszania od redukcji, więc żeby działały redukcje z międzygazem flatshift może być aktywowany >4000...4500.


Pomyślałem, żeby użyć gearcut dla skrzyń kłowych, a emu poinformować o dokładnym momencie kiedy wybierak jest bardzo blisko wbicia konkretnego biegu oraz o tym czy jest to redukcja czy bieg następny.

Chciałbym zrobić do tego kontroler (prosta sprawa), który na podstawie dwóch "tps'ów" na osiach wybieraka skrzyni poziomego i pionowego poda w/w informacje w postaci masy na dwa switche ecumastera. W sofcie tegoż kontrolera oprócz dekodera biegu musi się znajdować ustawialny próg tps'a pionowego, który zdecyduje, że bieg już jest wbijany.

Pozostaje problem sprzęgła, które musi być wciskane przed całą procedurą obsługi lewarka i puszczane po. W tym czasie, jeśli przepustnica jest otwarta chciałem aktywować flat shift sprzęgłem tylko w celu utrzymania obrotów. Ich zmniejszaniem i zwiększaniem na czas synchronizacji zajmie się gear cut.


Z tym sprzęgłem jest problem, teoretycznie nie ma prawa to działać. Wciśnięcie sprzęgła odłącza wałek sprzęgłowy (którego obroty chcemy synchronizować) od silnika, (który wycinamy i blip'ujemy przepustnicą)..... Zauważyłem, że flatshift, który wycina 100% zapłonu, faktycznie przyspiesza synchronizacje ale może tylko dlatego, że jest aktywowany "dotknięciem" sprzęgła, kiedy jeszcze ono przenosi i wtedy luzuje wałek sprzęgłowy.......

Co myślicie o takim czymś? czy włączony na raz flat shift nie pogryzie się z gear cutem? a może istnieje już taki "coś" i wymyślam koło na nowo?

pozdr
Ziuzio
W warunkach bojowych, to raczej nie używasz sprzęgła do zmian biegów, wystarczy czujnik wybierania wzdłużnego(a może być i jakiś tps lub nawet dwa, jak chce Ci się tworzyć) lub tensometryczny i na tym robi się gear cut w trybie ze sprzężeniem zwrotnym(jak np. geartronics.co.uk ma opcję pracy w CL) lub bez sprzężenia w oparciu o dobrany czas zmiany biegu.

Chyba, że źle odbieram przekaz i chcesz to zrobić w skrzyni z synchronizowanej, to wtedy może warto pomyśleć nad układem zautomatyzowanym jak np. od mme-motorsport
AT89S52
Co to za auto i jakie przeznaczenie?
tomeczekcbr
Volvo daily ok 400 koni. Tak, skrzynia synchronizowana w sumie bez możliwości wymiany na inną chyba że 6 biegów to biegi krótsze prze to różnice prędkości mniejsze i czasy krótsze. Chciałbym sam manualnie zmieniać biegi żeby sterownik tylko dobierał obroty. Widzialem mme jest piekielnie szybkie. Ale nie będę tego stawiał. Więcej warte niz auto.
Tomek_P
Ja w jednym aucie na tor ze skrzynią seryjną H tak zrobiłem "blip-a":

Zamontowany czujnik na sprzęgle i czujnik hamulca .
I w teraz w [Param. output] ustawione formuły że jak samo sprzęgło to [gear cut] , a hamowanie i sprzęgło to [blip], całkiem spoko to działa ale tylko jak hamujesz i zbijasz biegi.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.