CYTAT(Aspirant @ Thu, 27 May 2021 - 21:29)
Dziękuję Panowie za pomoc, wskazówki, oczywiście do Walasa bedzie dzwonione.
Auta specjalnie nie podawałem, chodzi mi o zakład, który się nie boi przeróbek, zna się na spawaniu, itd. i schludnie i z głową wrzuci turbo, ktore kosztuje kolo 10 tys pln. Budżet jest, auto jest takie jakby zwykłe, a strojenie i tak skłaniam się zrobić jeszcze gdzie indziej.
Czyli do Czornego się nie skuszę (foty kolego może jakieś drobne podaj, bo nie wiadomo czy ich nie oczorniasz
), go chodzi mi o gości dokładnych i profesjonalnych (albo gościa).
Jeszcze mam ze 3 miesiące, bo najpierw auto się naprawia, głównie łancuch rozrządu, przenosze aku itd.
Z 20 lat temu zobaczyłem pierwszy raz na oczy audi A8 i zakochałem się w tych kształtach. Kilka lat później byłem posiadaczem golfa mk3 20 jahre z silnikiem AFN.
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=98&...a67eb6218e268c7https://www.youtube.com/watch?v=N_bGy4rgLaYMam dwa kanały, najazd i trzy garaże, pełno kluczy i spawarek także sprawy mechaniczne ogarniam w większości sam. Zaczęło się wszystko przypadkiem przez kłopot z pompą wtryskową. Wymieniłem na 11stke później program u Usego z Łodzi. Dalej wtryski 230 i program u Goodhope. Później było przerobione kilka turbin i frontowy IC. Kilka turbin padło przez to że miałem kawałek dolotu z czarnej stali a w środku odpadające boble po spawaniu. Po małym poszukiwaniu kto w okolicy spawa nierdzewkę natrafiłem na firmę Genowefa Garage 50km dalej która specjalizuje się w swapach grupy VAG. A że dzień później pękł wałek na turbinie i olej poszedł na tłoki tak że zgasił silnik przy 4tyś to z góry założyłem że silnik idzie na złom a czas na projekt A8 D2 quattro + 1.9 TDI AFN tym bardziej że w golfie brakowało trakcji w deszczu i śniegu.
Osprzęt już był łącznie z turbo z volvo GTB2056vl które sam przerobiłem na podciśnienie. Telefon, jedno spotkanie i już szukałem gratów na mój projekt.
Szukając skrzyni biegów 6b z quattro natrafiłem na audi a6 c5 z padniętym 2.5 tdi. Po zakupie okazało się że jest w na tyle dobrym stanie że chwilowo 1.9 wjedzie w budę a6 c5. I tak 3 miesiące później miałem audi a6 c5 1.9 AFN z 6 biegowym quattro.
https://www.youtube.com/watch?v=UdBfIw5_zgwByły kiedyś zdjęcia tego swapu na
http://www.genowefa-garage.pl. Później była jeszcze zmiana docisku na przerobiony u Radzikowskiego z dwoma słoneczkami. I tak sobie upalałem auto w miarę bezawaryjnie 6 lat.
Nadszedł dzień w którym stwierdziłem że ogniska rdzy tak się rozrosły że nie ma co już ratować tylko trzeba szukać A8 która na szczęście jest aluminiowa i nie ma tego problemu. Kilka tygodni później byłem już posiadaczem A8 2.5 TDI quattro ze skrzynią automatyczną i drugiej A8 ze skrzynią manualną na dawce kilku części. Szybki telefon do Genowefy i małe rozczarowanie bo odeszli od swapów i robią już tylko programy plus ewentualnie pomagają ogarnąć elektrykę.
Pech chciał że trafiłem na firmę czornycustoms z wolsztyna.
Z ustaleń wynikało że robił już takiego swapa i termin realizacji to 2 tygodnie a koszt to 6 tysięcy.
Najpierw dostarczyłem mu auto na dawcę części do przekładki na manuala. Tydzień później zaprowadziłem audi a8 d2 2.5tdi quattro automata i audi a6 c5 1.9tdi quattro manuala, przy okazji zabierając budę i silnik ze skrzynią od dawcy.
Chciałem również żeby mi przełożył ogrzewanie postojowe analogowe które sam założyłem sobie do golfa a później przełożyłem do a6 c5 ale stwierdził ze to za dużo roboty.
Kilka dni przed zawiezieniem audi a6 c5 do wolsztyna pękła mi łapa od pompy wtryskowej, auto chodziło głośniej ale Pan Jakub stwierdził że i tak będą go uszczelniać to wszystko zdemontują i obejrzą żeby było dobrze. Co oznacz wg Pana Jakuba dobrze to nie wiem ale na pewno nie to samo co dla mnie.
Prace szły mozolnie, Pan Jakub nie widział jak się blokuje się pompę wtryskową do wymiany rozrządu ale wysłałem mu informacje na fb i sobie poradził.
W pierwszym założeniu wszystko miało chodzić na sterowniku z AFN-a ale nie mógł sobie poradzić bo A8 było z już CAN i zapadła decyzja wymiany na nowszy sterownik. (1. czy luźno wrzucony sterownik niczym nie przymocowany do obudowy to partactwo?)
W międzyczasie przy demontażu licznika, w sumie do tej pory nie wiem po co go demontowali urwali taśmę od airbagu. (2. czy to nie jest partactwo?)
Co najlepsze to sam później wyciągałem licznik bez demontażu kierownicy i swobodnie wychodził.
W końcu audi odpaliło bez błędów ale głośno chodzi i coś jest nie tak. Przypominam że silnik mieli przejrzeć i uszczelnić. (3. czy to nie jest partactwo?)
Ale trudno mogłem sam łapę zmienić od pompy wtryskowej może coś się przestawiło i przytłukło.
Przyprowadziłem na kołach auto na dawce silnika. Po kolejnych długich miesiącach w końcu przyszło do odbioru.
Niby wszystko ok niby się wszystko trzyma ale w drodze powrotnej coś mi klekotało za dużo.
Po małych poszukiwaniach wyszło że brakuje 2 śrub co skręca deskę rozdzielczą z jej aluminiową podstawą nad pedałami, (4. czy to nie jest partactwo?)
metalowa rurka od sprzęgła co przechodzi przez grodź nie ma żadnej gumki do okoła która był ją zabezpieczała przed radosnym podskakiwaniem w aluminiowym otworze (5. czy to nie jest partactwo?)
Przy uszczelnianiu pierwszego silnika było również założone nowe koło pasowe jak i rozrząd + szklanki. Miało to być przełożone na drugi silnik razem z wałkiem (był od sdi)
Miesiąc po odebraniu przy spokojnej jeździe auto samo zgasło. Do garażu wróciłem na holu. Dekiel w górę i jest diagnoza; przestawiony rozrząd.
Oglądam wałek i widzę że nie przełożyli go z pierwszego silnika. (z sdi ma oznaczenie 38e) Wałek w górę a tam kolejna niespodzianka, SZKLANKI TEŻ NIE PRZEŁOŻONE, CO WAŻNIEJSZE JEDNA MA DZIURĘ!!! (5. czy to nie jest partactwo?)
Koło pasowe też nie zostało przełożone mimo że jest puknięte, na nowym też jest puknięcie. (6. czy to nie jest partactwo?)
Belka przednia nie została zamontowana w ogóle! (7. czy to nie jest partactwo?)
Turbina na części ssącej miała powyrywane łopatki, oczywiście nic nie zgłosił, tłumaczył się że niby mi o tym wspominał ale nic nie mówiłem. Przynajmniej dwa razy powinien ją montować to musiał zauważyć. GTB2056VL można kupić za 300-500zł dlatego lubię ten model a przeróbka to godzina z zegarkiem w ręku.
(8. czy to nie jest partactwo?)
Węże od paliwa na a6 c5 miały już 6-7 lat do A8 miały być nowe a zostały założone stare (9. czy to nie jest partactwo?)
Między skrzynią a silnikiem była blaszka osłaniająca kawałek dwumasy żeby nic nie leciało na tryby. po przekładce już jest nie było (10. czy to nie jest partactwo?)
Termokurcze założone na przewody tak że druty z pod nich wystają (11. czy to nie jest partactwo?)
Wężyk od sprzęgła gubi gumową powłokę mimo to został zamontowany a nie wymieniony na nowy (12. czy to nie jest partactwo?)
Montowali mi również ori hak holowniczy, dostali komplet ze śrubami w ocynku. zamontowane zostały zardzewiałe śruby (13. czy to nie jest partactwo?)
Montowali również pompę wspomagania po regeneracji, nie była dokręcona i kapało z niej (14. czy to nie jest partactwo?)
Miał zostać fabryczny filtr powietrza, w a6 był stożek w obudowie ze względu na brak miejsca. Myślałem że wspawają jakiś łącznik żeby to wszystko razem pasowało a oni poszli na łatwiznę i przełożyli simotę nawet jej nie czyszcząc (15. czy to nie jest partactwo?)
Mi bez problemu udało się wszystko podłączyć pod fabryczny filtr powietrza
W a6 c5 łapa prawdopodobnie pękła przez to że śruba się urwała. Po ich przejrzeniu próbowali ją nieudolnie rozwiercić ale nie udało się. To co zrobili? zamontowali łapę co trzyma pompę wtryskową w wysilonym silniku co miał 216KM na dwóch śrubach (15. czy to nie jest partactwo?)
zdjęcia:
https://photos.google.com/share/AF1QipNHKWx...XVvdUhJWE5WelNBmam również fakturę proforma jakby kogoś interesowało