Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Sterownik a przepływomierz
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Michau187
Witam wszystkich.
Przygotowuję pewne stanowisko z turbosprężarką. Posiadam sterownik (1.9TDI ASZ), przepływomierz powietrza od 1.9TDI (Bosh 028 906 461, termoanenomtr warstwowy) oraz wejście diagnostyczne. Podałem zasilanie do ECU jak na schemacie, podłączyłem również wejście OBD. Komputer się połączył ze sterownikiem bez problemów. Podpiąłem przepływomierz powietrza, zbadałem miernikiem przewody i napięcia się zgadzają na przepływomierzu. Jednakże kiedy dmucham kompresorem przez przepływomierz wartość się nie zmienia, odczytana (850mg/H specified, 1249,5mg/H actual). Chciałem sprawdzić czy to nie aby coś ze sterownikiem, wziałem MAP sensor z 1.9tdi avf i podpiałem pod ten sterownik i prawidłowo odczytał wartości temperatury i ciśnienia. Temperatura się zmieniała jak delikatnie podgrzałem MAPa a i ciśnienie też się zmieniało jak wywarłem na czujniku ciśnienie. Moje pytanie to dlaczego przepływomierz nie reaguje? Czy ten sterownik po prostu tak ma, bo podpiałem vaga pod audi a4 b6 1.9tdi avf i na zapłonie dmuchałem w przepływomierz i również wartośc była taka sama jak na sterowniku od ASZ i sie nie zmieniała. Chcący to sprawdzić, podpiąłem komputer pod toyotę 1.8VVTi, zapłon, wykres MAFa, lekko ustami dmuchnąłem i wartość od razu się zmieniała. Sterownik od vaga tak ma czy dałoby się go jakoś oszukać żeby ten przepływomierz odczytywał strumień?
Pozdrawiam

Mis
Musisz odpalić, by widzieć odczyty.
tomeczekcbr
temat pomiarów. Sterownik, który masz podaje masę powietrza w gramach na stroke czyli zassaną do jednego cylindra. wyliczana jest z ciągłego przepływu masy powietrza kg/h i dzielona na liczbę obrotów. Jeśli obroty są zero, dzielenie przez zero daje nieskończoność stąd tak duża wartosć 1000mg/stroke.

Z tego sterownika nie będziesz miał pożytku. Miałbyś z jakiegoś, który wyświetla masę w kg na godzinę. Ale ecu najczęściej wykrywają usterkę mafa jeśli przepływ zbyt różni się od zadanego przy danych warunkach, obroty tps itakdalej i wtedy odczyt znika. Więc nie będziesz miał z niego pożytku. Musisz zlogować sobie napięcie przepływomierza vs przepływ podawany przez sterownik podczas jazdy i samemu sobie stworzyć mapkę w excelu napięcia -> przepływ w kg/h. Możesz ją także wyciągnąć z wsadu ecu, albo z dokumentacji samego przepływomierza czasem jest jakiś wykres. musisz szukac w google po numerze. Ja sobie kiedyś zlogowałem mapke jednej popularnej wkładki hfm i używam do dziś do oceny czy strojenie poszczególnych elementów silnika podnosi przepływ czy samo doładowanie i opory, a przepływ nie. Potem kupujesz det3 z wbudowanym mapem podłączasz maf do analog in i w trybie swinki do mapy pwm bazowanej na tym analogu na osi masz wolty, na mapie wstawiasz wartosci przepływu, a na wyjściu masz sygnał 0-100 czyli np 0-1000kg/h z dokładnością do 10. i w logach masz doładowanie, przepływ, temperaturę, jeśli chcesz mierzyć i to w bardzo dobrej rozdizelczości. Wszystko zapisujesz sobie na laptopie.

pozdr
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.