Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: termostat chłodnicy oleju M54
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
troublemaker
Witam,

jak w temacie. Potrzebuje garnąć termostat chłodnicy oleju do M54. Podstawek/adapterów dedykowanych multum ale nie znalazłem takiej z termostatem.

Wie ktoś cokolwiek na temat istnienia takowej? Bedę wdzięczny za jakiś link.

A jeśli nie ma pytanie - jaki termostat założyć?

Jaka powinna być temperatura otwarcia?

Firmówki typu mocal mają 80 do 90 pełnego.

A może wystarczy takie coś?

Wersja mono budżetowa ale tutaj pełne otwarcie 75 stopni.

Poradźcie dobrzy ludzie.

maaaad
Podstawa filtra oleju z M3 e36/46 ma termostat, otwiera się przy 85 stopniach, o ile dobrze kojarzę.
troublemaker
CYTAT(maaaad @ Sun, 09 May 2021 - 19:15) *
Podstawa filtra oleju z M3 e36/46 ma termostat, otwiera się przy 85 stopniach, o ile dobrze kojarzę.



Dzięki bardzo za info.

Mogę rozumieć, że do M54 P&P pasuje?
maaaad
Nie biggrin.gif Ale prawie. Po pierwsze - trzeba jakoś sobie poradzić z zasilaniem oleju do Vanosa (s50/s54 ma to inaczej rozwiązane, niż m50/52/54), druga kwestia - nie wiem, jak m54, ale m52 ma inną pompę wspomagania niż Mki, przez co trzeba sobie przyszykować tulejkę (taki dystans) na śruby mocujące pompę wspomagania, niestety nie pamiętam już, jaki ten dystans, ale na revlimited piszą, że ok. 16 mm.
https://www.r3vlimited.com/board/forum/e30-...ith-m52-ps-pump

Tu masz foto, o co chodzi dokładnie:
https://www.moreheadspeedworks.com/wp-conte...pg?v=1575390296
https://www.moreheadspeedworks.com/product/...filter-housing/

Co do zasilania olejem Vanosa - możesz próbować nawiercić i nagwintować obudowę w odpowiednim miejscu, ale są też takie patenty:
https://epytec.de/en/engine-and-gears/engin...-5-vanos-engine
https://www.hackengineering.co.uk/product/v...lt-m50-m52-m54/
KonradGT
Moja obudowa miała dwa zaślepione gwinty po prostu. Wykrecasz korki i dajesz czujnik i vanos.
Heniek22
Spoko temat bo też ostatnio to rozkminiałem.

Ale wracając do pierwotnego pytania autora co z termostatami zewnętrznymi. Jeżeli nie chcę rzeźbić z podstawą S50/S54.
Mocal robi zewnętrzne adaptery. Niestety nie jest w tak atrakcyjnej cenie jak ten z R8 ale zasada działania pewnie ta sama.
sajmondesign
Załóż podstawę filtra z M50 z miejscami na wyjście chłodnicy jak w m3, trzeba tylko wywiercić i nagwintować, lub korek z wyjściami na chłodnicę i do obu rozwiązań zewnętrzny termostat np. mishimoto, mocal, earl's itp. (ja mam u siebie chiński tego typu i na razie działa)

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.