Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tuleje cylindrowe (mokre) i pasownie
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
markzo
Cześć!
Kupiliśmy tuleje cylindrów do Kserii Rovera z firmy westwood:
https://westwoodcylinderliners.co.uk/produc...-1-6-1-8-litre/

Model L3124 (Ductile Iron - sferoidalne żeliwo) czyli wzmocnione (silniki turbo, 250-300KM docelowo). Robią się dziwne historie z pasowaniem :/ Pomierzyliśmy je kilkukrotnie (na 3 wysokościach w 2 kierunkach), tak wyszło:


Poniżej wyciąg z serwisówki Rovera, gdzie określają wymiary tulei:


Dodatkowo, wszystkie tuleje są o ok. 0.08mm wyższe niż seria (wystają więcej ponad płaszczyznę bloku silnika). Tłoki mam z wymiarem 79,98-79,99mm. Próba włożenia tłoka w tuleje kończy się blokowaniem już na początku płaszcza, do tego stopnia, że ciągnąc tłoka do góry wychodzi razem z tuleją. Producent twierdzi, że wszystko jest OK - te tuleje mają pasować p&p w miejsce seryjnych i nawet nadają się pod kute tłoki. Co radzicie? mi się pasowanie na "0" czy 1 setkę pod silnik turbo średnio widzi, tuleje kosztowały 3k za 8 sztuk więc nie mało, a wyglądają na kiepsko zrobione :/ Co myślicie? czy one po dokręceniu głowicą się jakoś "ułożą", że moje obawy są bezpodstawne?
flapjck1
a probowaliscie wlozyc tlok w tuleje luzem? ( nie w bloku )
tloki ktore wsadzacie sa nowe czy uzywki?
markzo
CYTAT(flapjck1 @ Mon, 26 Apr 2021 - 09:43) *
a probowaliscie wlozyc tlok w tuleje luzem? ( nie w bloku )
tloki ktore wsadzacie sa nowe czy uzywki?

ad.1 Tak, pomiary były robione na stole, tłoki wkładałem i "luzem" i do bloku - efekt ten sam,
ad.2 Tłoki i tuleje nówki.

Kumpel kupił nowe tuleje (seryjne) za ułamek tej kwoty i pasowanie/wymiary wychodzą jak trzeba, te same tłoki wchodzą elegancko bez żadnych problemów :/
flapjck1
no to tuleje zdupcone, chyba ze producent od razu mowi ze to prefabrykat do dalszej obrobki
goofer
Jeżeli pomiary ok, to tuleje skopane bo przy pasowaniu fabryki od 1 do 4 setek machnąć się na produkcji o 1,5 to nie bardzo. Co nie zmienia faktu, że nawet jakby się nie machnęli i zrobili deklarowane 80,00 a chcesz uturbiać i pasować luźniej to i tak pasowało by zawieźć do szlifu z tłokami i obrobić.
flapjck1
Te tuleje to taki specyficzny szpej wsadzany w blok bez żadnego wcisku praktycznie, trzeba pogadać ze szlifiernia jak oni widza obróbkę tego
Slawo2000
Fabrycznie w silnikach K16 zdaje się, że tłoki i tuleje cylindrowe występują w dwóch grupach selekcyjnych i ich odpowiednia kombinacja daje włąsciwy luz tłok-cylinder. Tutaj producent określa średnicę wewnętrzną tulei konkretnie na 80.00 mm więc w sumie można się domyślać, że nie będzie to współpracować z fabrycznymi tłokami, ewentualnie może tylko z jedną grupą selekcyjną.
Informacja jest, że tuleje są wykończone na gotowo, ale chyba można je przetoczyć? Inna sprawa, że jeżeli niedokładność wykonania to faktycznie nawet 0.02 mm, jak wynika z pomiarów, to faktycznie wydaje się sporo.
GrzesiekK.
Wkładać w blok, skręcić płytę i przehonować jak należy. Od anglików nie wolno nic kupować jako p&p bo i tak nigdy nie pasuje smile.gif
markzo
CYTAT(GrzesiekK. @ Mon, 26 Apr 2021 - 20:58) *
Wkładać w blok, skręcić płytę i przehonować jak należy. Od anglików nie wolno nic kupować jako p&p bo i tak nigdy nie pasuje smile.gif

Jeśli dobrze kojarzę, reprezentujesz Dziaków smile.gif jaki koszt takiej roboty dla 8 tulei u Was?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.