Cześć!
Kupiliśmy tuleje cylindrów do Kserii Rovera z firmy westwood:
https://westwoodcylinderliners.co.uk/produc...-1-6-1-8-litre/
Model L3124 (Ductile Iron - sferoidalne żeliwo) czyli wzmocnione (silniki turbo, 250-300KM docelowo). Robią się dziwne historie z pasowaniem :/ Pomierzyliśmy je kilkukrotnie (na 3 wysokościach w 2 kierunkach), tak wyszło:
Poniżej wyciąg z serwisówki Rovera, gdzie określają wymiary tulei:
Dodatkowo, wszystkie tuleje są o ok. 0.08mm wyższe niż seria (wystają więcej ponad płaszczyznę bloku silnika). Tłoki mam z wymiarem 79,98-79,99mm. Próba włożenia tłoka w tuleje kończy się blokowaniem już na początku płaszcza, do tego stopnia, że ciągnąc tłoka do góry wychodzi razem z tuleją. Producent twierdzi, że wszystko jest OK - te tuleje mają pasować p&p w miejsce seryjnych i nawet nadają się pod kute tłoki. Co radzicie? mi się pasowanie na "0" czy 1 setkę pod silnik turbo średnio widzi, tuleje kosztowały 3k za 8 sztuk więc nie mało, a wyglądają na kiepsko zrobione :/ Co myślicie? czy one po dokręceniu głowicą się jakoś "ułożą", że moje obawy są bezpodstawne?