Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Peugeot 508 PSE Nordschleife
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
mystek
Peugeot 508 PSE na Nordschleife https://www.youtube.com/watch?v=JJS-tCN8dTE

od 5 minuty problem hybryd :/ a było tak pięknie...
Honada
Miałem okazję go wczoraj testować na torze Kuchara koło Mszczonowa. Opinie kolegów po fachu byly raczej negatywne, ale wg mnie auto dobrze ukrywa swą masą nawet na tak ciasnym torze. Przyznam, że spodziewałem się dużo gorszego prowadzenia, a tu miałem autentycznie frajdę z jazdy miedzy pachołkami. Według mnie czuć, że ktoś robił co mógł, żeby z tej landary zrobić przyczepne i szybkie auto. Ale bateria to niespełna 12kWh więc na długo nie starczy.
piwo
Powiedz. Jako że pracuje w Mszczonowie. Da się tam wbić na tor i poupalac swoim autem czy tylko szkolenia za 800zl ich autami? Masz jakieś namiary na ludzi co wpuszczają na tor inne auta?
kylo
Tragedii nie ma, bo raczej nie jest to auto zrobione z myślą o katowaniu cały dzień na torze i nie sadze żeby ktoś takie auto kupił w tym celu. Natomiast przejechać się dynamicznie po fajnej drodze czy nawet do okazjonalnego wypadu żeby kółko czy dwa zrobić na ringu, jak widać po pierwszej części raczej się nadaje.
Honada
CYTAT(piwo @ Sat, 24 Apr 2021 - 17:22) *
Powiedz. Jako że pracuje w Mszczonowie. Da się tam wbić na tor i poupalac swoim autem czy tylko szkolenia za 800zl ich autami? Masz jakieś namiary na ludzi co wpuszczają na tor inne auta?


Wiesz co, nie mam jeszcze rozeznania. Świeży temat. Ale będę go zgłębiał, bo tor bardzo fajny, wg mnie lepszy niż Modlin, gdzie mnie bliskość tych opon jednak odstrasza od szukania swoich limitów.

Zrobiłem przejazd 508 PSE żeby pokazać nitkę toru. Lipa, bo najpierw zrobiłem chyba 16 okrążeń non-stop, zjechałem styrany, a potem patrzę, że nic się nie nagrało. Pozwolili mi wjechać na 2 dodatkowe kółka, żeby pokazać tor. Szkoda, bo 4 okrążenie miałem dobre. Fajnie można się zgrać z tym torem i złapać tempo. Coś jak Łódź trochę, ale ma swój styl.

piwo
najebali tam tych pacholkow. szklana szybe w podlodze nalezaloby wstawic by lepiej je widziec smile.gif
Honada
Haha biggrin.gif teoretycznie mieli pokazać na ile jest to auto podsterowne, ale w praktyce najbardziej wyciągnęlo mnie tam, gdzie pocholkow nie było i gdzie można było minimalnie szybciej pocisnac. Więc być może te pacholki miały to ukryć wink.gif
piwo
no 508 to chyba jeden z lepiej prowadzacych sie sedanow co pokazal test 77km
https://www.youtube.com/watch?v=MjmX-s_GWqM...hannel=km77.com

ogolnie fajne auto takie troche mniej ekscytujace od alfy gulii ale nie taj nudne jak vagi skody czy audi. ma auto swoje zalety. piekne wnetrze.
Honada
508 GT prowadzi się wybornie. Jest niesamowicie lekki w szczycie zakrętu. Tylko Giulia sprawia wrażenie lżejszej. Bardzo lubię 508 za prowadzenie, choć jestem chyba jedyny w PL, który kompletnie nie może się przekonać do wyglądu tych nowych frontów Pugów. Ale jeśli myślę o podróży w Polskę, to z uwagi na to prowadzenie na myśl przychodzi mi zawsze Pug. I za to jak się w nim siedzi. Fajna maszyna, o dziwo z dieslem nawet jeszcze fajniejsza w trasę (przy 200 km/h tylko 2900 obr./min i porządne wyciszenie kabiny).

Ale 508 PSE waży o ponad 400 kg więcej niż 508 GT 1.6 225 KM...
kosmita
Fronty nowych pugów byłyby ok, gdyby nie te festyniarskie LEDY
Honada
No właśnie ...
Maciek1234
Ciekawe, czy te festyniarskie seledynowe zaciski i pseudodyfuzory są po to, by za jakiś czas pojawił się Peugeot 508 1,2/130KM z PSE-pakietem za 10 tysięcy złotych biggrin.gif

I, ciekawe kiedy Peugeot się opamięta i zrozumie, że nie da się sprzedać osobie prywatnej Peugeota 508 za 300 tysięcy.
Honada
Ale da się te 300 tys. zł wciągnąć w leasing wink.gif Powiem tak, wnętrze tej wersji PSE jest totalnie niesamowite, ma klimat i niesamowitą tapicerkę, grubą, porządną alcantarę (nie to co np. w Kii) i można się poczuć jak w klasie premium (o ile człowiek nie ma wbite do głowy, że premium to może być tylko audi, bmw, merc i volvo). Ale z drugiej strony za te pieniądze kupujecie Giulię Veloce albo Stingera GT z pakietem paliwa na kilka lat... I oba auta, choć może gorzej wykończone w środku, w zasadzie biją Puga prawie pod każdym względem. Ale z opinią ostateczną wstrzymam się do normalnego testu, bo wtedy ocenię też na ile osiągi 100-200 km/h różnią się na tle Alfy i Kii oraz co potrafią hamulce. Chociaż ja nie czułem tych 360 KM, bardziej 300 KM. Tylko, że nie było też jak sprawdzić dynamiki powyżej 120 km/h.
Maciek1234
a co za problem dać taką samą alcantarę w wersji 1,2/130KM? Właśnie tak się buduje premium. Jest jakaś tam topowa wersja, której i tak nikt nie kupuje, bo kosztuje 300-350 tysięcy, ale można mieć identycznie wyglądający samochód, z identycznymi spoilerami, wielkimi felgami, 'unikatowym kolorem', wybajerzonym wnętrzem, ale z malutkim, 3-cylindrowym silniczkiem, za to za pół ceny. Ludzie kupują 218i, dorzucają M-Pakiet, niebieski kolor i udają, że są M235iX. To nic, że pod maską są 3-cylindry i 130KM - ważne, że wygląda jak milion dolarów.

I tą samą ścieżką powinien pójść Peugeot. Zrobić od samego początku tego 508 PSE 360KM, wypromować to jakoś sensownie, a do normalnych wersji, które kupują ludzie, dorzucić PSE-pakiet. Tak działa M-Pakiet, S-Line, R-design, czy AMG-line.
piwo
Myślę że koszt mocniejszego silnika to może 20tys więcej a reszta ceny to właśnie dodatki do wnętrza. Więc jakbyś wyposażył 130 konne 3 cylindry jak wersję 360 konna to by kosztowała nie 350tys zł a 330tys zł. Nie wiem czy by to ktoś kupil
kompot
CYTAT(piwo @ Tue, 27 Apr 2021 - 19:14) *
Myślę że koszt mocniejszego silnika to może 20tys więcej a reszta ceny to właśnie dodatki do wnętrza. Więc jakbyś wyposażył 130 konne 3 cylindry jak wersję 360 konna to by kosztowała nie 350tys zł a 330tys zł. Nie wiem czy by to ktoś kupil

Mocniejsza wersja ma droższy silnik plus inne rzeczy, hamulce, często lepsze wyposażenie w serii albo zaczyna się od droższego pakietu. W każdym razie zwyżka ceny jest nieproporcjonalna do tych kosztów. Flotówki i tanie wersje są na minimalnej marży, a lepsze wersje/silniki, których sprzedaje się mniej są na wysokiej.
Honada
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 27 Apr 2021 - 19:01) *
I tą samą ścieżką powinien pójść Peugeot. Zrobić od samego początku tego 508 PSE 360KM, wypromować to jakoś sensownie, a do normalnych wersji, które kupują ludzie, dorzucić PSE-pakiet. Tak działa M-Pakiet, S-Line, R-design, czy AMG-line.


W zasadzie to Peugeot tak robi od pewnego czasu. Jest u niego coś takiego jak GT Pack. Niebawem będziemy mieli do testów 208 GT Pack z silnikiem ... 1.2 T 130 KM wink.gif
srbenda
Widziałeś 116i F40 M performance? To jest dopiero niedorzeczne...
Maciek1234
CYTAT(piwo @ Tue, 27 Apr 2021 - 21:14) *
Myślę że koszt mocniejszego silnika to może 20tys więcej a reszta ceny to właśnie dodatki do wnętrza. Więc jakbyś wyposażył 130 konne 3 cylindry jak wersję 360 konna to by kosztowała nie 350tys zł a 330tys zł. Nie wiem czy by to ktoś kupil

W 508 PSE dali silnik 1,6 i dodatkowo 2 elektryki o mocy 110kW każdy. Jeden normalny silnik elektryczny o takiej mocy kosztuje 20k, a tu masz 2x takie coś, plus wysterowanie tego, no i instalacja na 220kW potrafi kosztować kilkadziesiąt tysięcy. Te 300k się z czegoś wzięło (aczkolwiek BMW sprzedaje 330e za 250k).

Mało kto potrzebuje 5 sekund do paki, ale taki pakiecik stylizacyjny PSE do 1200ccm za parę tysięcy to pewnie wielu chętnie by przytuliło, tym bardziej, że Peugeot nie oferuje żadnych dodatków stylizacyjnych do 508.


CYTAT(srbenda @ Tue, 27 Apr 2021 - 23:24) *
Widziałeś 116i F40 M performance? To jest dopiero niedorzeczne...

jak wywalisz z tyło znaczek 116i, to sąsiad z garażu nie odróżni tego od M135i. I o to chodzi biggrin.gif
Batorer
Z tymi dekoracjami słabszych wersji to jest straszne. Jak widzę e36 m3 to mi się wydaje jakby to był gruz warty nie więcej jak 20 tysięcy.

Co do Peugeota to ciekawe jak w normalnej jeździe wygląda spalanie i czy w normalnej jeździe jest odczuwalna ta utrata mocy po rozładowaniu baterii i jak szybko się wtedy rozładowuje
matteusz
Utratę mocy bardzo dobrze widać na filmie, zobacz co się dzieje przed Karuzelą, a co za.
Honada
to jak zaczyna odjeżdżać BMW po rozładowaniu baterii w Pugu robi wrażenie. Ale co się dziwić, jeśli ważace ponad 1800 kg auto ma wtedy do dyspozycji tylko 200 KM i to z silnika 1.6T. Cudów nie będzie.
Batorer
CYTAT(matteusz @ Wed, 28 Apr 2021 - 16:27) *
Utratę mocy bardzo dobrze widać na filmie, zobacz co się dzieje przed Karuzelą, a co za.

Tylko to jest jazda torowa, a mi chodzi o uliczną
Maciek1234
Z tego, co piszą na tym filmiku, to jak bateria będzie naładowana w 100%, to powinno wystarczyć na 50km na Nurburgringu, czyli 2,5 pętli. Znając życie, to za chwilę na torach zaczną się pojawiać supermocne ładowarki, więc problem nie będzie specjalnie dokuczliwy. 2 kółka, chwila przy ładowarce na schłodzenie hamulców i z powrotem na tor.

Jeśli komuś przeszkadza wysoka masa, to porównywalne BMW M340iX waży od 1750kg w górę.
mystek
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 28 Apr 2021 - 09:03) *
jak wywalisz z tyło znaczek 116i, to sąsiad z garażu nie odróżni tego od M135i. I o to chodzi biggrin.gif


Audi też sprytny trick zastosowało z tymi oznaczeniami 35-55. Jedzie takie Audi A6 35 i człowiek myśli, że to musi być kurewsko mocne, a tu psikus smile.gif
kylo
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 28 Apr 2021 - 19:16) *
Z tego, co piszą na tym filmiku, to jak bateria będzie naładowana w 100%, to powinno wystarczyć na 50km na Nurburgringu, czyli 2,5 pętli. Znając życie, to za chwilę na torach zaczną się pojawiać supermocne ładowarki, więc problem nie będzie specjalnie dokuczliwy. 2 kółka, chwila przy ładowarce na schłodzenie hamulców i z powrotem na tor.

Jeśli komuś przeszkadza wysoka masa, to porównywalne BMW M340iX waży od 1750kg w górę.

Te superszybkie ładowarki to nie dla 508. Peżocika minimum przez 2h trzeba ładować i podobnie jest w przypadku wielu plug in-ów.
kompot
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 28 Apr 2021 - 08:03) *
W 508 PSE dali silnik 1,6 i dodatkowo 2 elektryki o mocy 110kW każdy. Jeden normalny silnik elektryczny o takiej mocy kosztuje 20k, a tu masz 2x takie coś, plus wysterowanie tego, no i instalacja na 220kW potrafi kosztować kilkadziesiąt tysięcy. Te 300k się z czegoś wzięło (aczkolwiek BMW sprzedaje 330e za 250k).

Podejrzewam cenę całego zespołu napędowego w Peugeocie na poziomie 50 tys. zł. BMW zarabia na swoim aucie, chociaż pewnie niewiele.
maj0nez
CYTAT(kosmita @ Tue, 27 Apr 2021 - 11:11) *
Fronty nowych pugów byłyby ok, gdyby nie te festyniarskie LEDY



CYTAT(Honada @ Tue, 27 Apr 2021 - 11:38) *
No właśnie ...

Tego przodu nie widziałem z bliska, ale jak jest taki półmrok i wyłania się taki ciemny kot to wygląda genialnie IMHO.
kosmita
CYTAT(Maciek1234 @ Tue, 27 Apr 2021 - 19:01) *
I tą samą ścieżką powinien pójść Peugeot. Zrobić od samego początku tego 508 PSE 360KM, wypromować to jakoś sensownie, a do normalnych wersji, które kupują ludzie, dorzucić PSE-pakiet. Tak działa M-Pakiet, S-Line, R-design, czy AMG-line.

Popularne marki też próbują iść tą ścieżką, ale to chyba lepiej działa w premiumach.

BTW ja sobie cenię, że moje m135 wygląda jak zwykłe 118i tongue.gif

CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 28 Apr 2021 - 19:16) *
Z tego, co piszą na tym filmiku, to jak bateria będzie naładowana w 100%, to powinno wystarczyć na 50km na Nurburgringu, czyli 2,5 pętli. Znając życie, to za chwilę na torach zaczną się pojawiać supermocne ładowarki, więc problem nie będzie specjalnie dokuczliwy. 2 kółka, chwila przy ładowarce na schłodzenie hamulców i z powrotem na tor.

Jeśli komuś przeszkadza wysoka masa, to porównywalne BMW M340iX waży od 1750kg w górę.

Piszą też, że baterii starczy na 50km, a potem się okazuje, że po 30km bateria pusta smile.gif No i kwestia ile pożyje bateria jak będziemy jeździć pełnym ogniem i potem ją szybko ładować.


CYTAT(maj0nez @ Wed, 28 Apr 2021 - 22:53) *
Tego przodu nie widziałem z bliska, ale jak jest taki półmrok i wyłania się taki ciemny kot to wygląda genialnie IMHO.

Przecież te pionowe LEDy wyglądają jakby to robił Janusz tuningu 15 lat temu jak producenci zaczęli wrzucać światła do jazdy dziennej.
kontrolm
CYTAT(Maciek1234 @ Wed, 28 Apr 2021 - 09:03) *
W 508 PSE dali silnik 1,6 i dodatkowo 2 elektryki o mocy 110kW każdy. Jeden normalny silnik elektryczny o takiej mocy kosztuje 20k, a tu masz 2x takie coś, plus wysterowanie tego, no i instalacja na 220kW potrafi kosztować kilkadziesiąt tysięcy. Te 300k się z czegoś wzięło (aczkolwiek BMW sprzedaje 330e za 250k).


Chyba nie wierzysz w to że producent płaci z silnik 20 tyś laugh.gif on za ten silnik nie płaci nawet 3 kafle...
To samo z elektroniką. Taka cena jest tylko dla zwykłego zjadacza chleba.
Tak Cię tylko oświecę że Chińczk produkuje wał korbowy do europejkiego auta za mniej niż 100 zł.
Różnica w produkcji mniejszego a większego silnika to naprawdę nie jest 20 tyś laugh.gif to nawet nie jest dwa tysiące...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.