Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opel Astra F - adaptacja zawieszenia wielowahaczowego
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
emtees
Witajcie, przebudowuję całkowicie swoją zabawkę, szykuję nową budę zupełnie od zera w związku z czym wpadłem na kilka trudnych do zrealizowania pomysłów. Oczywiście wiem, że lepiej to sprzedać i kupić civica, po za tym bez sensu marnować czas i pieniądze na starego trupa itd - to już wiem, przechodzimy dalej wink.gif Wiem również, że muszę tak to wstawić, żeby nie spieprzyć roll Axis. Mam zamiar zaadoptować zawieszenie wielowahaczowe na tył. Na przód wstawiam całą kolumnę mcphersona z civica 7g (najbardziej zbliżone konstrukcyjnie auto, maglownica na ścianie grodziowej, duża dostępność dobrej klasy zawieszeń, rozstaw śrub 4x100 tak jak w astrze oraz na dzień dobry przedni hebel od wersji 1.6 ma taki sam rozmiar jak w GSi). To też determinuje typ konstrukcji amortyzatora oraz sprężyny na tyle, aby nie kupować dwóch kompletów zawieszeń. Do zastosowanego wielowahacza musi dać się zaadoptować civicowy amor że sprężyną, co za tym idzie motion ratio musi być zbliżone do docelowego z zastrzeżeniem, że można nieco przenieść punkty mocowania amortyzatora. Oczywiście kielichy będą customowe. Na dzień dobry nie chce popełnić błędu z wyborem "dawcy" tylnego wielowahacza. Główne założenie to oczywiście konstrukcja oparta na wózku, fajnie jakby było 4x100 lecz nie jest to konieczne. Mam kilka typów np.MX5, Focus MK1 czy Vectra C. Każde ma swoje wady i zalety dotyczące adaptacji (przykładowo MX5 mega łatwe do przymocowania, 4x100, amor od civica podejdzie pięknie ale dość wysokie, węższe od fabrycznej belki i bardziej double wishbone niż wielowahacz). Dlatego zasadnicze pytanie brzmi - na co najlepiej zwrócić w takiej sytuacji uwagę przy wyborze dawcy. Czy masa auta z którego będzie pochodził wózek z wahaczami ma znaczenie? Czy lepiej szukać zawieszenia, które na dzień dobry ma podobną szerokość jak fabryczna belka, czy nieco szersze? (Przód można też wtedy nadrobić na szerokość)
Blaid
Nie chcesz na przód czegoś lepszego? Przednie zawieszenie w 7g jest oględnie mówiąc nienajlepsze, poteżny bumpsteer, drążki kierownicze na pół auta, fatalny skręt, słaby negatyw pod obciążeniem itp
emtees
Myślałem o tym, stanęło na c7g głównie dlatego żeby poprawić sobie dostępność lepszych zawieszeń w dobrej kasie przy jak najmniejszym stopniu przeróbek. Liczę na to że regulacja pochylenia koła i kwsz na wahaczach poprawią dostatecznie sytuację. Jestem na to rozwiązanie zdecydowany, ale może się mylę i są jeszcze jakieś ciekawe pomysły wink.gif
radzio_gsi
chyba najłatwiej będzie z mx5 nb, aczkolwiek nie wiem czy astra napewno potrzebuje wielowahaczowego zawieszenia tylnego. może się skończyć, że przez duuuuuuuużo lepszą przyczepność tyłu będzie mega ryło przodem
emtees
To w kontekście zawieszenia z MX5 - double wishbone vs multilink - są jakieś konkretne "zady lub walety" przemawiające na korzyść danego rozwiązania?

Ps: Jeśli tak jak piszesz przyczepność tyłu będzie na tyle lepsza w stosunku do przodu, że będą problemy z podsterem to będzie zajęcie na kolejne długie wieczory żeby poprawić przód laugh.gif

Trzeba próbować, może jakiś ciekawy Frankenstein z tego wyjdzie.
[Yossarian]
Jako ktoś kto miał chyba najmocniej w kraju przerobione prowadzenie Astry F muszę zapytać: czyś Pan oszalał? tongue.gif Gdy juz nauczyłem się, ze z tego pudła z wiszącym przed przednią osią żeliwnym klocem dobrze prowadzącego się wozu nie zrobię, to szukając następcy odrzuciłem właśnie EP3 bo ma tak samo kretyńskie rozwiązanie z kilometrowymi drążkami i wypieprzaniem koła w pozytyw przy skręcie. Nawet jak ciut lepiej niż w Oplu to działa, to gra tak absolutnie nie warta zachodu, ze szkoda gadać. Chyba najgorszy układ kierowniczy w historii Civików. To jest zamiana starego chłamu na nieco nowszy chłam. Natomiast z tyłu to ja osobiście nic nie ruszałem, ale jak juz miałbym dostać fioła i robic tam zawieszenie niezależne, to poszukałbym gratów z Vectry/Calibry 4x4 - największa szansa, że coś podejdzie.

A w sumie to najlepiej kup jakieś bite/zgnite prowadzące się auto i obuduj karoserią z Astry jak juz musi być stary Opel tongue.gif
radzio_gsi
w multilinku koło wraz z ugięciem idzie na zbieżność, więc będzie jeszcze gorzej skręcać. to co działa w rwd nie zadziała w fwd.
pewnie skończy się na tym, że z tyłu trzeba będzie zamontować betonowy stabi, co definitywnie zakończy okres niezależności tongue.gif
emtees
CYTAT([Yossarian] @ Tue, 09 Feb 2021 - 13:22) *

Jako ktoś kto miał chyba najmocniej w kraju przerobione prowadzenie Astry F muszę zapytać: czyś Pan oszalał? tongue.gif Gdy juz nauczyłem się, ze z tego pudła z wiszącym przed przednią osią żeliwnym klocem dobrze prowadzącego się wozu nie zrobię, to szukając następcy odrzuciłem właśnie EP3 bo ma tak samo kretyńskie rozwiązanie z kilometrowymi drążkami i wypieprzaniem koła w pozytyw przy skręcie. Nawet jak ciut lepiej niż w Oplu to działa, to gra tak absolutnie nie warta zachodu, ze szkoda gadać. Chyba najgorszy układ kierowniczy w historii Civików. To jest zamiana starego chłamu na nieco nowszy chłam. Natomiast z tyłu to ja osobiście nic nie ruszałem, ale jak juz miałbym dostać fioła i robic tam zawieszenie niezależne, to poszukałbym gratów z Vectry/Calibry 4x4 - największa szansa, że coś podejdzie.

A w sumie to najlepiej kup jakieś bite/zgnite prowadzące się auto i obuduj karoserią z Astry jak juz musi być stary Opel tongue.gif



W szaleństwie jest metoda - a brzmi ona "dawno nie robiłem nic, co spowodowało konkretny przyrost wiedzy" smile.gif Vectra/Calibra nie pasuje tak samo bardzo mocno jak reszta, a do tego dostępność i ceny nie zachęcają smile.gif Również przez chwilę nad tym myślałem, zawieszenie z Omegi w sumie wygląda bardzo podobnie.


Radzio - teraz pytanie czy nie mylę pojęć - multilink, to określenie ogólne na zawieszenie wielowahaczowe niezależnie od tego czy auto fwd czy RWD? Bo posługując się takim określeniem przy przeszukiwaniu neta wyskakują oba typy. Jeśli tak to taki wielowahacz z Vectry też może mieć podobne tendencje do wpadania w zbieżność czy producenci zwykle jakoś rozwiązują ten problem?
radzio_gsi
większość nowych aut jest tak budowanych, żeby walić przodem nie tyłem, więc w sporej części nowych aut tylne koła wraz z ugięciem idą w zbieżność. jeżeli już uparłeś się koniecznie na wielowahacz to ten z mx5 nc będzie najlepszy. jest tani, ma równoległe prowadzenie koła jest 4x100 no i mocowania belki to idealny prostokąt. z tym, że raczek nie obejdzie się bez zbudowania tylnych podłużnic od zera. jest to dosyć wysoki wózek, na seryjnych pewnie będzie ciągał jajami po asfalcie
emtees
CYTAT(radzio_gsi @ Tue, 09 Feb 2021 - 14:01) *
większość nowych aut jest tak budowanych, żeby walić przodem nie tyłem, więc w sporej części nowych aut tylne koła wraz z ugięciem idą w zbieżność. jeżeli już uparłeś się koniecznie na wielowahacz to ten z mx5 nc będzie najlepszy. jest tani, ma równoległe prowadzenie koła jest 4x100 no i mocowania belki to idealny prostokąt. z tym, że raczek nie obejdzie się bez zbudowania tylnych podłużnic od zera. jest to dosyć wysoki wózek, na seryjnych pewnie będzie ciągał jajami po asfalcie



No racja, zupełnie zapomniałem o tej zasadzie! Podłużnice to nie problem, blachy jest dużo, drutu do migomatu też wink.gif


No dobra, a co do przodu, bo Yossarian poruszył temat tych zjebanie długich drążków i można to pociągnąć - ogólnie wrzucić inny magiel na grodziówkę może też by się udało. Miałem kiedyś pomysł żeby zmienić wspomaganie na elektryczne (oryginalna pompa i układ są średnie i w kiepskim stanie), chciałem wykorzystać właśnie magiel od EP3. Zrezygnowałem ze względu na kiepskie opinie dotyczące tego typu wspomagania (przynajmniej w EP3 ponoć daje kiepskie czucie tego co dzieje się na drodze). Tak z czapki mogę sprawdzić przykładowo magiel z E46, mam taki w garażu, uszkodzony od mojego daily... A może są jakieś elektryczne magle, które nie dają takich zjebanych odczuć jak ten z EP3? Gdyby udało się taki zarzucić to byłoby fajnie - wywalam cały układ hydrauliczny dzięki temu i ucinam sporo masy z przodu auta... Do tego eliminuję osprzęt obciążający silnik i możliwość awarii powodującej wyciek wink.gif Są to zalety, które powodują, że warto pochylić się nad tym rozwiązaniem smile.gif
olozwirski
W170/171 lub troszkę szersze W201.
Prawdziwy multi link, wszczepienie tego to banalna robota.
kris4cars
ja bym się zastanowił nad swapem wózka z AG. magiel na wózku, kolumny trochę rzeźby i gicio. Nadal masz kolumnę mcphersona oraz jej wady i zalety ale normalne drążki. Myślę że dostępność zawieszeń też całkiem okay.
emtees
AG? Co to "AG"? biggrin.gif Swapu przedniego wózka chciałem sobie oszczędzić, żeby mieć chociaż jeden odnośnik fabryczny do późniejszego montażu tylnego wózka smile.gif Ale sam magiel przeszczepić - wszystko do zrobienia. Do tego oszczędzę sobie kolejnej kombinacji ze zwrotnicami jeśli "jakiś" magiel powieszę po prostu na grodziówce wink.gif Jeśli się nie mylę - i tak najistotniejsze z tego wszystkiego jest, żeby drążek kierowniczy szedł równolegle z wahaczem do góry.
The Driver
A jak by pójść we "francuską belkę" ?
emtees
Rozumiem że masz na myśli coś takiego jak jest w 206? W adaptacji łatwe, ale wolałbym raczej całkowicie niezależne zawieszenie.

Męczy mnie temat tej maglownicy - przeglądam olx i widzę, że przykładowo cenowo przystępne są magle od C3, C2 czy Astry J. Pytanie tylko czy na pewno warto iść w pełnego elektryka. Nigdy nie upalałem auta z w pełni elektrycznym wspomaganiem i ciekawi mnie jak to jest z tym czuciem. No i pytanie nr 2 czy na pewno warto się z tym pieprzyć, niby seryjna ma te długie drążki, ale jak Marcin ustawił u Piotrka w disAstrze sworzeń w odpowiednim położeniu to jednak bump steer praktycznie zniknął...
The Driver
Bawiłem się trochę civiciem 7g z 1.6 z tym elektrycznym wspomaganiem. Jak dla mnie sam feedback kierownicy nie był jakiś zły. Ale że jestem mocno oblatany w civicach od 4g do 6g i trzymam CRX'e to samochód mnie mocno zawiódł, i stracił ducha i prowadzenie poprzednich civiców, podsterowny gniot i czuć że ten przód nie ogarnia, pozbyłem się dosyć szybko wink.gif

A belkę z francuza proponuje, bo miałem też styczność z francuskimi hot hatchami poprzedniej epoki, i choć mi bardziej odpowiada prowadzenie Hond, to francuzy im niczym nie ustępują i te belki tam robią robotę.
[Yossarian]
CYTAT(emtees @ Wed, 10 Feb 2021 - 07:40) *
Rozumiem że masz na myśli coś takiego jak jest w 206? W adaptacji łatwe, ale wolałbym raczej całkowicie niezależne zawieszenie.

Męczy mnie temat tej maglownicy - przeglądam olx i widzę, że przykładowo cenowo przystępne są magle od C3, C2 czy Astry J. Pytanie tylko czy na pewno warto iść w pełnego elektryka. Nigdy nie upalałem auta z w pełni elektrycznym wspomaganiem i ciekawi mnie jak to jest z tym czuciem. No i pytanie nr 2 czy na pewno warto się z tym pieprzyć, niby seryjna ma te długie drążki, ale jak Marcin ustawił u Piotrka w disAstrze sworzeń w odpowiednim położeniu to jednak bump steer praktycznie zniknął...


Bump steer zniknął ale precyzja nadal żadna. Mody Disastry tylko uwydatniły wszystkie wady fabrycznych rozwiązań. Masz cholernie długie drążki zakończone gumowymi połączeniami - nie ma szans by to było precyzyjne i się nie wyginało. Może jakby dać uniballe a same drążki wykonać z jakiegoś bardzo sztywnego materiału to byłaby szansa że coś się poprawi. Nadal jednak rzeźba w gównie tongue.gif

Elektrycznego wspomagania nie ma co się bać - tak od okolic 2010 większość aut nie ma z tym żadnego problemu. Civic VIII np daje na prawdę dobre wyczucie, jeśli chodzi o samo kręcenie kierownicą to na pewno nie jest gorzej niż w Civiku EG którego też posiadam smile.gif. Tylko VII była taką totalną wtopą Hondy jeśli chodzi o układ kierowniczy tongue.gif
emtees
Uniballe w zasadzie już były właśnie w drążkach jak kupiłem auto, ale faktycznie - ich sztywność i tak jest słaba.

Dzięki za opinie co do elektrycznej wspomy smile.gif Muszę wymierzyć jakiej szerokości magla szukać żeby był jak najbardziej zbliżony do rozstawu mocowań wahaczy, aczkolwiek ideału na pewno nie będzie przez wysokość na której będzie zamontowany.

Jak wykombinuje w tej kwestii coś ciekawego to podzielę się tym z wami wink.gif
radzio_gsi
CYTAT(emtees @ Wed, 10 Feb 2021 - 10:00) *
Uniballe w zasadzie już były właśnie w drążkach jak kupiłem auto, ale faktycznie - ich sztywność i tak jest słaba.

Dzięki za opinie co do elektrycznej wspomy smile.gif Muszę wymierzyć jakiej szerokości magla szukać żeby był jak najbardziej zbliżony do rozstawu mocowań wahaczy, aczkolwiek ideału na pewno nie będzie przez wysokość na której będzie zamontowany.

Jak wykombinuje w tej kwestii coś ciekawego to podzielę się tym z wami wink.gif


jak juz musisz kombinować to wrzuć cały przedni wózek z jakiegoś renault sport clio 3, Megane 2, 3? najlepeij od razu z 2,0t smile.gif
Chyba nie ma lepiej zaprojektowanej (dostępnej w rozsądnym hajsie) kinematyki przedniego zawieszenia.

Tył w ogóle bym olał, chyba że tam każde oko na maroko
pszczelaszkov
Czasami kadett nie miał takiego problemu że tracił precyzje bo mu najzwyczajniej w świecie maglownica od naprężeń uciekała od wózka razem z karoserią? Asteriks daleko nie leży raczej konstrukcyjnie. Może faktycznie lepiej dać jakiś zwarty wózek na front i zostawić zamiatający tył.
emtees
Mega ciekawa opcja z tym renówkowym zawieszeniem, z tego co widzę Type R 10tka też ma coś na podobę. Przejrzałem olx'a i trochę mam teraz ćwieka zabitego. Poszedłbym chętnie w tym kierunku, ale chyba troszkę to jeszcze przydrogawe. Nie ukrywam, że obecna koncepcja z wielowahaczem (jak już ustaliliśmy z MX5) i ten civicowy mcpherson z przodu na customowych, regulowanych wahaczach wyjdą przysłowiowe parę złotych - tyle co na materiały, bo czas i robota moja smile.gif Ale przyznam szczerze, że jeszcze chwilę dzisiaj pomyślę nad tym przednim wózkiem - mimo, że trochę mnie przeraża wstawianie przodu i tyłu od zera, bez żadnych punktów odniesienia biggrin.gif Wstawienie samego tyłu wydaje mi się mniej straszne, mając odnośnik w postaci seryjnego przodu, ale może strach ma wielkie oczy wink.gif


Ps: Dość zabawne, że podobne rozwiązanie jak w Renówkach RS jest też w Pugu 407/Cytrynie C5. Tył w tych autach swoją drogą też jest ciekawy...
kris4cars
AG - astra g
jedyna magia jaką trzeba zrobić to wrzucić górne poduszki od astry f. Na upartego da się to spiąć na poduszkach z AG alee no.
emtees
Górne poduszki to tam pal sześć, i tak kielichy będę przerabiał, wstawiał płytki itd itd. Myślę jednak, że jakby się bawić w zmianę przedniej zawiechy to faktycznie najlepiej wstawić rozwiązanie z Renault RS albo Type R'a 10tki. Z tego co się wczoraj wieczorem zdążyłem doedukować to na dzień dobry mamy korzyść z wyeliminowaniem Torque Steer'a, ale jestem pewny, że to nie jedyna rzecz którą można zyskać wink.gif Muszę jeszcze poszukać i poczytać na ten temat więcej.


Póki co chyba zostanę z przodem przy pierwotnej koncepcji, myślę jedynie czy bawić się ze zmianą magla czy na razie dać sobie siana i ewentualnie udoskonalić obecne rozwiązanie tj uniballe, customowe, mocne drążki i poprawione mocowanie maglownicy żeby się nie przesuwała tak jak napisał pszczelaszkov.
redwater
Zastanów się nad tym, bo jeśli pod względem prowadzenia sięcośpoprawi, to pod względem prawnym będziesz miał mega problemy. A jeśli zostawisz to tak, to będą problemy na przeglądach. Znam to z autopsii, bo sam przerobiłem w terenówce zawieszenie z niezależnego z przodu na sztywny most i teraz mega problemy na przeglądach. Poczytaj też temat o klatkach bezpieczeństwa.
emtees
To jest i tak rajdówka z pełną klatką itd więc przeglądy wiadomo jak się załatwia laugh.gif Ale dzięki smile.gif Prawdę mówiąc nie liczę na to, że kiedykolwiek jeszcze będę w tym aucie jakiś przegląd robił.
redwater
CYTAT(emtees @ Thu, 11 Feb 2021 - 08:29) *
To jest i tak rajdówka z pełną klatką itd więc przeglądy wiadomo jak się załatwia laugh.gif Ale dzięki smile.gif Prawdę mówiąc nie liczę na to, że kiedykolwiek jeszcze będę w tym aucie jakiś przegląd robił.


To jak same rajdy, to luzik.
borman
włóż alu wahacze i belkę z 9-3 i tyle.
przód wychodzi wtedy ok. -2.5 w negatywie a z tyłu jest stabi 24mm i chyba trochę szerszy rozstaw.
radzio_gsi
CYTAT(borman @ Thu, 11 Feb 2021 - 10:03) *
włóż alu wahacze i belkę z 9-3 i tyle.
przód wychodzi wtedy ok. -2.5 w negatywie a z tyłu jest stabi 24mm i chyba trochę szerszy rozstaw.


nie znałem tego modu, jeżeli tak rzeczywiście jest to dużo lepszego rozsądnego setupu nie rozkminisz
emtees
Też nie znałem, wygląda jakby rzeczywiście chciało to pasować wink.gif Tylko nie spełnia to do końca moich pierwotnych założeń - dobrej dostępności sensownych zawieszeń (zanim jeszcze założyłem ten temat miałem już prawdę mówiąc kupionego Teina SS od c7g) i pytanie co z kwsz'tem? Wiadomo jak te wahacze na niego wpływają? Mogę ewentualnie ewentualnie pożenić mcphersona z c7g z tymi wahaczami. Tylna belka to na pewno ciekawa opcja, w sumie amorki ze sprężynami na pewno da radę do tej belki przymocować, nie wiem natomiast jak to wpłynie na twardość - seryjnie sprężyna leży na belce, a tutaj byłaby cała kolumna. Belkę jeszcze rozważę, chociaż naprawdę bardzo chciałbym się porwać na ten wielowahacz - nie mam ciśnienia na efekt, chciałbym zrobić sobie coś nietypowego, jakby się okazało że będzie działać to byłbym po prostu mega zadowolony smile.gif Jakby dało się tym śmigać tak samo lub lepiej od astry Pochłopienia to byłoby rewelacyjnie wręcz laugh.gif
Blaid
Może łatwiej przerobić dobry gwint od czegoś popularnego, żeby pasował do wahaczy takiego saaba, niż wkładać całe zawieszenie?

Nie wiem czy się praktykuje w profesjonalnych zastosowaniach takie rozwiązanie, w rożnych beemkach do upalania widziałem kilka razy implementacje np gwintu z passata itp. Dospawanie uszu do innego mcphersona wydaje mi się, że nie jest jakimś niewykonalnym modem, z fabryki też są dospawane

edit: o widze, że w sumie to samo napisałeś smile.gif
emtees
Jak już zaczęliśmy temat przednich wahaczy - na nie wcześniej miałem pomysł, żeby skopiować wahacze z poniższego obrazu - w miejscu czerwonego okręgu wstawić poli, w miejscu żółtego oczywiście uniball, a miejscu sworznia mógłbym zastosować zwykłą metalową tuleję ze stożkowym otworem ponieważ zwrotnica z civica posiada sworzeń skierowany "do dołu". Dlaczego akurat połączenie poliuretanu i uniballa -bo po prostu je posiadam. Zastanawiałem się jeszcze nad regulowaną wysokością sworznia, ale nie wiem czy mój pomysł byłby bezpieczny wink.gif Myślałem o przyspawaniu do wahacza tulei nagwintowanej drobnozwojnym gwintem w środku, do tego tuleja z gwintem po zewnątrz, kontrowane dwiema nakrętkami z góry i z dołu. Wada jest taka, że musiałbym użyć jakiegoś długiego sworznia np. wewnętrzny od E46 żeby długość tulei była sensowna i zakres regulacji dostatecznie duży.


EDIT - pisałem o obrazie, ale szkoda, że go nie dodałem nie? laugh.gif




EDIT2 - no i pytanie pod jakim kątem ustawić tuleję z gniazdem sworznia wink.gif
scyzor
Jak już wiele osób pisało zawias astra f i pochodne to słabe rozwiązanie. Ale adaptacja innego zawieszenia to może być drogą przez mękę. Zważywszy na skomplikwaną geometrię zawieszenia, odpowiedni rollcenter, bumpster, a pożniej wynikowe i odpowiednie kwsz, kąt pochylenia koła oraz zwrotnicy. Ciekaw jestem efektów końcowych, bo sam wiele lat grzebałem w gsi
emtees
Dlatego właśnie chciałem to uprościć wstawiając całe zawieszenie na tył - pozostanie tylko ustalenie odpowiedniego roll axis, a z przodu tak defacto regulowane wahacze i już smile.gif I dlatego też chciałem uniknąć wstawiania na przód całego zawieszenia z wózkiem itp bo to mocniej skomplikuje sprawę smile.gif Jedyne co mnie ciągle nurtuje to dość mały skok tego Teina, mam obawy czy ten zawias nada się żeby jeździć na jakiejkolwiek innej nawierzchni niż nitka asfaltowa toru wink.gif Na pewno jeśli użyję tylnego wózka z MX5 to będę musiał przeliczyć motion ratio, żeby nie było zonka i ewentualnie skorygować go przesunięciem mocowania amorka wink.gif Z przodu... cóż, będzie i tak cała kolumna z civica więc tutaj nie poszaleję, najtrudniejsze i najważniejsze będzie ustalenie odpowiedniego ride height. I nie wiem jeszcze jak ja to zrobię, ale właśnie o to w tej zabawie chodzi, żeby się dowiedzieć, zrobić i czegoś nauczyć smile.gif


Ps: A jak tylko stanieją trochę rozwiązania typu dual axis strut, będę miał jeszcze to auto i chęci to się zarzuci takie cosik na przód wink.gif No chyba, że nie wiem - ma to bardzo wielki sens, żeby wrzucić zwykłego mcphersona ale z innego auta typu CTR UFO. Ale wydaje mi się, że zmiana jednego mcphersona na innego nieco innego konstrukcyjnie, tj z maglem na wózku, raczej nie da spektakularnych efektów? wink.gif
radzio_gsi
CYTAT(scyzor @ Thu, 11 Feb 2021 - 18:38) *
Jak już wiele osób pisało zawias astra f i pochodne to słabe rozwiązanie. Ale adaptacja innego zawieszenia to może być drogą przez mękę. Zważywszy na skomplikwaną geometrię zawieszenia, odpowiedni rollcenter, bumpster, a pożniej wynikowe i odpowiednie kwsz, kąt pochylenia koła oraz zwrotnicy. Ciekaw jestem efektów końcowych, bo sam wiele lat grzebałem w gsi


eee tam. to jest najłatwiejsza droga.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.