Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Polish Racers Stay Home - Assetto Corsa
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Games Forum
GodISmE
Zapraszamy do drugiego sezonu POLISH RACERS STAY HOME w Assetto Corsa. Prawdziwi kierowcy różnych serii w Polsce (WSMP, GSMP, TAP, Rallycross, itp.) będą mieli okazję zmierzyć się ze sobą w jednym miejscu i czasie! Możliwe jest również uzyskanie statusu VIP (gwarantowany udział w wyścigu) - prosimy o kontakt na info@timeattackpoland.pl.

Podczas każdej z sześciu planowanych rund odbędą się kwalifikacje oraz dwa sprinterskie wyścigi, przy czym w drugim będzie odwrócona kolejność czołowej 10-tki z pierwszego wyścigu.

Ścigać będziemy się autami klasy GT3 z wyrównanimi osiągami za pomocą Balance of Performance:
1) BMW Z4 GT3
2) Audi R8 LMS 2016 - Ready to Race pack
3) Ferrari 488 GT3 - Red Pack
4) Lamborghini Huracan GT3 - Dream Pack 2
5) McLaren 650S GT3 - Dream Pack 3
6) Mercedes-Benz AMG GT3 - Dream Pack 3
7) Porsche 911 GT3 R 2016 - Porsche Pack 3

Nagrodą główna będzie darmowy udział w wybranej rundzie TAP 2021. Dla I, II i III miejsca puchary oraz nagrody rzeczowe! Wszystkie szczegóły oraz regulamin znajdziecie wkrótce na stronie naszego partnera Republic of Simracers.

Po zarejestrowaniu się podeślemy na meila szczegółowe instrukcje odnosnie udziału.

http://www.timeattackpoland.pl/index.php/c...builder/10-prsh
mystek
#God - widzę na jakich torach będziecie jeździć (dzisiaj Imola np), ale gdzie mogę zobaczyć wyniki TA? Chętnie pojeżdżę sobie offline i popróbuję smile.gif
Bio
CYTAT(mystek @ Thu, 03 Dec 2020 - 17:02) *
#God - widzę na jakich torach będziecie jeździć (dzisiaj Imola np), ale gdzie mogę zobaczyć wyniki TA? Chętnie pojeżdżę sobie offline i popróbuję smile.gif

https://www.republicofsimracers.com/event/p...ay-home-runda-2
mystek
#Bio - ok, obadam w domu, ale 1:45 chyba nie miałem. Zobaczę z ciekawości jaki najlepszy czas zrobiłem na Imola, bo grałem w AC jakoś 2 lata tylko offline na defaultowych setupach.
Bio
CYTAT(mystek @ Fri, 04 Dec 2020 - 09:42) *
#Bio - ok, obadam w domu, ale 1:45 chyba nie miałem. Zobaczę z ciekawości jaki najlepszy czas zrobiłem na Imola, bo grałem w AC jakoś 2 lata tylko offline na defaultowych setupach.

tutaj się zmienia grip dodatkowo. Nie kojarzę ustawień serwera ale jest spora szansa, że full grip tor będzie miał na drugi wyścig dopiero wink.gif
mystek
#Bio - ee, GT3 mało co grałem na Imola. Tylko AMG GT3 i Huracanem. Czasy biedne bo 1:48:7 i 1:49. Muszę pograć więcej. Patrzyłem na regulamin, to jest opisane o zużyciu paliwa, opon i coś tam jeszcze, ale nie kojarzę wzmianki o zmianie przyczepności toru. Jest taka opcja w AC w ogóle? W ACC jest, ale w AC zwykłym nie kojarzę.
mystek
Widzę, że w AC rekord na Imola to wysokie 1:41 (a zazwyczaj na YT można zobaczyć 1:42). W ACC na Monza jest 1:45 wysokie i 1:46 zazwyczaj, a ja mam PB 1:48:130 więc w sumie gdybym potrenował w AC to mógłbym osiągnąć ten poziom 1:45-1:46 na Imola (leży mi ten tor). Tylko AC względem ACC jest mega dziwne, tj w AC walczę o metry toru, a w ACC o centymetry. Mam pewnie jakoś dziwnie kierownicę ustawioną. Pojeżdżę w wolnym czasie (którego mega brak, w ACC grałęm regularnie 8 miesięcy, a teraz już gdzieś od pół roku nie grałem ani razu, bo brak czasu :/)
Bio
CYTAT(mystek @ Sat, 05 Dec 2020 - 06:10) *
Jest taka opcja w AC w ogóle?

Oczywiście. Czy z poziomu serwera, czy z Content Managera - można ustawić progresywny grip, który się zwiększa wraz z ilością "rozjeżdżenia się" toru.
mystek
#Bio - faktycznie, że jest, nawet nigdy tego nie ustawiałem. Pojeździłem teraz z 10 kółek, jedyna zmiana w setupie to podniesienie ciśnienia lewego przedniego koła o 2PSi. Z licznymi błędami (jeszcze nawet punkty hamowań nie rozkminione co do centymetra, nawet widać w pierwszym zakręcie tongue.gif) 1:47:900 zrobione. Na dzień dobry do urwania 1-1,5s a szlifując dalej detale spokojnie 2s i więcej

https://youtu.be/EfRaJTA7jfg
Bio
Moim laickim okiem - za późno hamujesz do szykan + przedostatniego lewego.
W sumie, jak sobie spojrzałem jeden z wcześniejszych sezonów, gdzie jechałem AMG GT3 (ten sam BOP był) to na 98% gripie - 1:44.9

Topka schodziła nawet na 1:42,7. Ale nissana nie ma, więc 1.42.98 pierwszy merc
https://www.republicofsimracers.com/event/g...imola?preq=true
mystek
te szykany są mega zdradliwe, szczególnie drugi zakręt w lewo i wyjście na prostą - koło ewidentnie jest w powietrzu (lewy tył) i jak da się za wcześnie gaz w opór, to jest spin, na razie boję się trochę tej szykany smile.gif. Lewy przedostatni poprawię, zawsze tu patrzę na prędkościomierz i nauczyłem się z tych aut typu GT3RS, Ferrari Italia, że tam z 80-85kmh można iść, zapominam, że GT3 ma aero smile.gif)). Wszystko przyjdzie z czasem. Teraz kolejne 4 czy 5 kółek i zrobione 1:46:700 i następne kółko jechałem już w delcie na 1:45:500 ale oczywiście mnie poniosło. Oczywiście znam dobrze ten zakręt (nagrałem na filmiku) i wiedziałem, że tak się stanie, ale liczyłem, że może tym razem nie i jak zawsze się myliłem wciskając gaz do oporu smile.gif).

Swoją drogą niby GT3 mają ustawienia TC, a w Huracanie nie da się tego zrobić, jedynie ABS można zmieniać. TC off pozostaje :/ z TC bankowo byłoby łatwiej i szybciej, mniej bym się bał gazu.

PS: ja tu walczę o 1:45-1:44 a widzę, że 1:42 wypadałoby robić biggrin.gif jeszcze długa droga przede mną smile.gif

https://youtu.be/1eM4qYV2Bko
Bio
coś masz zepsute - Hurracan GT 3 ma chyba z 10 poziomów TC :V
mystek
#Bio - no właśnie wiem, bo wszystkie auta GT3 mają ABS i TC, dlatego dziwię się, że nie mogę tego zmienić (przypisałem sobie przyciski, wchodzę do hot lapa i nie da się nic zmienić), nawet widać na replayu na YT, że TC jest off, ABS na poziomie 3 standardowo. W ogóle przed sesją w garażu jak sobie można pozmieniać setup, to nie ma nigdzie TC. Dziwię się, bo w ACC normalnie sobie zmieniam wszystko, również mapy silnika. No nic, będę miał trudniej smile.gif
Bio
masz dobry samochód? Bo szkoliłem i robiłem setupy dla jednego VIP z sezonu w C+ jaki jechaliśmy. i TC ustawiałem O.o
mystek
Tak, na pewno jest to Huracan GT3, a nie Super Trofeo smile.gif) dzisiaj nie włączam komputera, więc nie sprawdzę, jutro może uda mi się zagrać rano przed pracą, bo tak to ogólnie komputer stoi zakurzony, a zabawy to tylko z dzieckiem smile.gif

PS: należysz do tego Actina PACT? (Facebook to zło wink.gif ) w jakie gry tam gracie wyścigowe?
Bio
CYTAT(mystek @ Wed, 09 Dec 2020 - 07:37) *
Tak, na pewno jest to Huracan GT3, a nie Super Trofeo smile.gif) dzisiaj nie włączam komputera, więc nie sprawdzę, jutro może uda mi się zagrać rano przed pracą, bo tak to ogólnie komputer stoi zakurzony, a zabawy to tylko z dzieckiem smile.gif

PS: należysz do tego Actina PACT? (Facebook to zło wink.gif ) w jakie gry tam gracie wyścigowe?

Nie należę do żadnej organizacji, ale znam kilku stamtąd.
mystek
#Bio - pytam, bo FB wskazał mi po Twoim imieniu i nazwisku jakiegoś simracera właśnie z tej Actina PACT i próbowałem połączyć fakty smile.gif)
Bio
CYTAT(mystek @ Wed, 09 Dec 2020 - 15:10) *
#Bio - pytam, bo FB wskazał mi po Twoim imieniu i nazwisku jakiegoś simracera właśnie z tej Actina PACT i próbowałem połączyć fakty smile.gif)

spoko wink.gif

Jak coś to ustawienia Nurburgringa:
Grip: 98%
Temp Powietrza: 22
Temp Asfaltu: 36

I Imoli:
Grip: 98%
Temp Powietrza: 22
Temp Asfaltu: 34
mystek
#Bio - już rozkminiłem o co chodzi, po prostu miałem wyłączone TC z poziomu menu głównego, dlatego nie mogłem nic zmieniać. Włączyłem na "Factory" i wskoczyło mu TC na poziom 2, ABS poziom 3 jest cały czas. Gram na takich ustawieniach (temperaturę zmniejszyłem na 21 stopni z 26 defaultowych):




Udało się zrobić 1:45:567 i spokojnie do zrobienia 1:44 wysokie, po kilku zakrętach tak mi delta pokazywała (zresztą widać na pierwszych 3 zakrętach ogromne błędy), ale oczywiście błąd tongue.gif. Z TC gra się znacznie łatwiej, szykanę mogę bardziej agresywnie przejść, bo auto nie ma takiej tendencji do spina.

https://youtu.be/2XdZjATq6QI

Bio
CYTAT(mystek @ Thu, 10 Dec 2020 - 08:04) *
#Bio - już rozkminiłem o co chodzi, po prostu miałem wyłączone TC z poziomu menu głównego, dlatego nie mogłem nic zmieniać. Włączyłem na "Factory" i wskoczyło mu TC na poziom 2, ABS poziom 3 jest cały czas. Gram na takich ustawieniach (temperaturę zmniejszyłem na 21 stopni z 26 defaultowych):




Udało się zrobić 1:45:567 i spokojnie do zrobienia 1:44 wysokie, po kilku zakrętach tak mi delta pokazywała (zresztą widać na pierwszych 3 zakrętach ogromne błędy), ale oczywiście błąd tongue.gif. Z TC gra się znacznie łatwiej, szykanę mogę bardziej agresywnie przejść, bo auto nie ma takiej tendencji do spina.

https://youtu.be/2XdZjATq6QI

pewnie lekki lifting ustawień tylnej osi i na TC4/5 byś mógł spokojnie śmigać (w AC im wyższe ustawienie ABS/TC tym mniej ingeruje)

Po onboardzie - daj 2-3 kliki mniej bumpa w damperach na tylnej osi.

+ masz też ustawiony BOP lokalnie?
Lamborghini Huracan GT3 (10/49), czyli +10kg i 49% restrictora.
mystek
#Bio - na pewno tak jest w AC? Bo w ACC jest to zależne od samochodu, tj z grubsza 90% samochodów ma tak, że np 1-10TC to 1 oznacza mniejszą ingerencję, a 10 większą z wyjątkiem bodajże Porsche (któe właśnie ma odwrotnie) i chyba czegoś jeszcze. Jeśli tak jest, jak mówisz, to chętnie zbliżę się bliżej TC OFF, aczkolwiek wydaje mi się (z odczuć), że wcale na tym 2 poziomie nie ingeruje jakoś mocno i można spokojnie wychodzić z gazem w podłodze na prostych kołach, a on będzie szedł lekkim uślizgiem.

Wg regulaminu TAP można grzebać w zawieszeniu? Bo wiem, że mi auto podbija i chętnie bym coś pogrzebał w tylnej osi (w ACC się bawiłem w to po telemetrii na Motecu i dawało to mega dobre efekty) Oczywiście nie walczę w TAP, ale chętnie porobię szybkie kółka offline zgodnie z regulaminem TAP.

Oj nie wiem jak jest z tym BOPem szczerze mówiąc, gdzie to mogę sprawdzić? Ogólnie tryb to hot lap i defaultowy setup na Imola tym autem, ale nie wiem gdzie mogę BOP zmienić i czy w ogóle się da.
Bio
CYTAT(mystek @ Thu, 10 Dec 2020 - 11:19) *
#Bio - na pewno tak jest w AC? Bo w ACC jest to zależne od samochodu, tj z grubsza 90% samochodów ma tak, że np 1-10TC to 1 oznacza mniejszą ingerencję, a 10 większą z wyjątkiem bodajże Porsche (któe właśnie ma odwrotnie) i chyba czegoś jeszcze. Jeśli tak jest, jak mówisz, to chętnie zbliżę się bliżej TC OFF, aczkolwiek wydaje mi się (z odczuć), że wcale na tym 2 poziomie nie ingeruje jakoś mocno i można spokojnie wychodzić z gazem w podłodze na prostych kołach, a on będzie szedł lekkim uślizgiem.

Tak,

CYTAT(mystek @ Thu, 10 Dec 2020 - 11:19) *
Wg regulaminu TAP można grzebać w zawieszeniu? Bo wiem, że mi auto podbija i chętnie bym coś pogrzebał w tylnej osi (w ACC się bawiłem w to po telemetrii na Motecu i dawało to mega dobre efekty) Oczywiście nie walczę w TAP, ale chętnie porobię szybkie kółka offline zgodnie z regulaminem TAP.

Nie czytałem regulaminu, ale jeśli set były zablokowany to było by wyszczególnione, że "setup samochodu jest zablokowany" czy coś

CYTAT(mystek @ Thu, 10 Dec 2020 - 11:19) *
Oj nie wiem jak jest z tym BOPem szczerze mówiąc, gdzie to mogę sprawdzić? Ogólnie tryb to hot lap i defaultowy setup na Imola tym autem, ale nie wiem gdzie mogę BOP zmienić i czy w ogóle się da.

Zależy czego używasz. Ja "obsługuję" AC przez Content Managera. Dorwij mnie na FB to Ci podrzucę screeny gdzie to jest.
mystek
Miałem trochę czasu dzisiaj pograć. Dopadła mnie pierwsza ściana przy 1:45:500 i zanim ją przeszedłem, to z 15-20 kółek musiałem zrobić. Non stop krążyłem wokół tego czasu, później oczywiście przyszło znudzenie, więc wiele razy przesadziłem, no i w końcu siadło kolejne dobre kółko. Względem ostatniego PB poprawiłem się o ponad 0,400s i teraz jest 1:45:144 https://youtu.be/S48djyH_lgo dodatkowo z licznymi błędami. Nie wprawione oko od razu zauważy mega podsterowność przy 3 zakrętach, przy jednym delikatną podsterowność (ta nawrotka w lewo, ale tam zauważyłem, że idąc właśnie tak na lekkiej podsterowności jest lepiej, tj jak się wtrafi tak, że zaczyna klieć gdzieś od połowy tego zakrętu, to jest idealnie, najszybsze wyjście na długą prostą i omijać zewnętrzną tarkę), no i na ostatnim zakręcie to już w ogóle poszedłem bokiem cały zakręt smile.gif, tj tak wyczuwalnie, na prostych kołach z gazem, no ale z 1 setną sekundy stracone.




mystek
Spróbowałem z ciekawości inne auta:

Ferrari 488 GT3 - bardziej podsterowny od Lamborghini, ale nadal bardzo skrętny, genialny silnik i skrzynia biegów, mocy od samego dołu (turbo), niuta bardzo dużo od samego wciśnięcia gazu, niekiedy trzeba uważać z tym gazem. Trudniejszy do utrzymania podczas uślizgu tylnej osi.

Nissan GTR Nismo GT3 - strasznie dziwne auto, mega nienaturalne zachowania - wydaje się, że auto jest mega przyklejone do asfaltu, a na tarkach podskakuje jakby ważył znacznie mniej. Silnik przeciętny, nie ma jakiegoś pierdo..., skręca też przeciętnie. Najgorsze zachowanie podczas hamowania - skręca samoczynnie w którąś ze stron. Niekiedy nawet nie ma znaczenia czy masz skręconą kierownicę np w lewo, a on i tak skręci w prawo podczas hamowania smile.gif). Po 1 kółku odpuściłem.

Porsche 911 GT3 R 2016 - auto ma najlepsze wyjścia z zakrętów (RR w końcu, choć wersja GT3 zdaje się, że miała przesunięty silnik ku środkowi by było miejsce na aero), wyprowadzanie z poślizgów jest bardzo łatwe, auto jest mega skrętne, ale bardzo nerwowe, bardzo często korygowałem kierunek jazdy kierownicą. Ogólnie auto z potencjałem na bardzo dobry czas na Imoli. On z kolei podczas hamowania w ogóle nie skręca i zawsze hamuje na wprost (nie da się lekko korygować linii hamowania)

McLaren MP4-12C GT3 - najbardziej stabilny samochód z wszystkich wymienionych, bardzo skrętny, przy wyjściach przyczepny, wydaje się, że robimy dobry czas, patrzymy, a tam... 1:46 czy 1:47 :| auto najwolniejsze ze wszystkich, brakuje mu z 30KM względem w/w aut, na długiej prostej hamujemy z 253kmh gdzie Lambo, czy Ferrari hamuje się z 263kmh około. Na tym dużo traci. Do długodystansowego wyścigu spoko, bo stabilność jest niesamowita.

BMW Z4 GT3 - skrętny, bardzo dobry silnik N/A więc charakterystyka mi mega odpowiada, typowe zachowanie FR, więc auto bardzo łatwo kontrolowalne. Super wychodzenie z zakrętów z gazem w podłodze - auto bardzo fajnie dokręca się podczas gazu, no i dzięki temu wykręciłem ponownie najlepszy czas 1:45:102 już na 4 kółku tym samochodem.

https://www.youtube.com/watch?v=gcvAo9rwQds...eature=youtu.be

edit: dobra, jednak Lambo najlepsze biggrin.gif oczywiście tym razem skróciłem skrzynię biegów, tj z max bodajże 303kmh jest 280 czy jakoś tak, dotychczas tego nie robiłem, ale jednak Huracan robi robotę smile.gif. Na długiej prostej wcześniej dohamowanie z 268kmh a teraz z 271kmh więc nieco lepiej. https://youtu.be/ortxQrWgF9g 1:44:719 , następny etap 1:43
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.