Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: GR Yaris
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Japanese Performance
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
TTE





więcej fotek:
http://gt-four.pl/sciagnij-tapete-z-gr-yar...uter-pa50-351-2

Jeździł ktoś z Was?
Jakby co to zapraszam do testowania. Info na konrad@gt-four.pl

Pozdro!
yotomeczek
Jaka masa tego gokarta i czy jest bardzo twardy?
TTE
CYTAT(yotomeczek @ Wed, 25 Nov 2020 - 15:20) *
Jaka masa tego gokarta i czy jest bardzo twardy?

1280kg i nie jest twardy. Zawieszenie jest naprawdę fajnie wystrojone - daje mega dużo przyczepności, ale nie urywa głowy...
Suseł
Yaris ogólnie mega, ale przy tak napompowanych błotnikach brakuje dużego spoilera.
monev
Super auto. Dobrze te felgi siedzą, zimówki już naciągnięte? Też myślałem też o tych OZtach, ale chyba są dość ciężkie
mystek
Jeździ też całkiem zacnie https://www.youtube.com/watch?v=IkuyTmjwQrE
piwo
Ja wolę to porównanie

jackkpl
Ściganie na 1/4 w fwd na mokrym. Jaja se robią z ludzi.
piwo
Pokazanie po prostu zalet napędu 4x4. W sumie wad też bo i tak dostał w dupę.
mystek
3 cylindry i... fakeowy dźwięk silnika idący z głośników w kabinie. A taki fajny był ten Yaris...
MadeInPoland
Tutaj robi jakieś 15.5s 100-200 to w sumie wynik taki sam jak S4 B5 o podobnej mocy sprzed 20 lat, ale Audi ponad 200kg cięższe. Yaris ma nawet więcej Nm/kg z uwzględnieniem kierowcy jak i bez.
https://www.youtube.com/watch?v=IkuyTmjwQrE

Limiter prędkości i jego histereza to serio toyota 2020?
Mis
Z tym 15,5s 100-200km/h w seryjnym s4 b5 to nie wyrywałbym się tak. Nie wiem czy idealnie zdrowe, fabryczne w sedanie i jak najmniejszą ilością wyposażenia tyle zrobi w serii.
pawel934
Świetny wóz, przeszło mi przez chwilę przez myśl zmiana MX-5 ND na takiego Yarisa. Ciekawe, jak na dłuższą metę zniesie upalanie po torze?
TTE
CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 29 Nov 2020 - 13:35) *
Tutaj robi jakieś 15.5s 100-200 to w sumie wynik taki sam jak S4 B5 o podobnej mocy sprzed 20 lat, ale Audi ponad 200kg cięższe. Yaris ma nawet więcej Nm/kg z uwzględnieniem kierowcy jak i bez.
https://www.youtube.com/watch?v=IkuyTmjwQrE

Limiter prędkości i jego histereza to serio toyota 2020?

Serio, porównujesz auto z 2.7 V6 biturbo z 3 cylindrami turbo 1.6 przy prędkościach ~200 km/h biggrin.gif
nieźle...
ale ogólnie przyspieszenie przyspieszeniem... zapraszam do porównania przyczepność i możliwość pokonywania zakrętów wink.gif
MadeInPoland
CYTAT(TTE @ Mon, 30 Nov 2020 - 10:20) *
Serio, porównujesz auto z 2.7 V6 biturbo z 3 cylindrami turbo 1.6 przy prędkościach ~200 km/h biggrin.gif
nieźle...
ale ogólnie przyspieszenie przyspieszeniem... zapraszam do porównania przyczepność i możliwość pokonywania zakrętów wink.gif


Porównuję przyspieszenie samochodów o podobnej mocy i momencie obrotowym, to dla Ciebie coś dziwnego? Metodyka pomiarowa KM i Nm z 1.6 turbo i 2.7v6 biturbo jest inna? znasz jakiś przelicznik korygujący jak to można porównać?

Ja bardzo chciałbym zobaczyć jakie samochód robi przeciążenia w trakcie przyspieszania w zakręcie i w trakcie hamowania. Widzę, że tutaj kilka osób posiada ten samochód oraz przyrządy pomiarowe i zastanawiam się w czym tkwi problem w umieszczeniu danych, które są jak rozumiem bardzo dobre. Nie sądzę, żebym był jedynym, którego takie dane interesują. Nie twierdzę, ze yaris skręca jak S4 B5 odniosłem się tylko do papierowych koni.
TTE
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 30 Nov 2020 - 11:47) *
Porównuję przyspieszenie samochodów o podobnej mocy i momencie obrotowym, to dla Ciebie coś dziwnego? Metodyka pomiarowa KM i Nm z 1.6 turbo i 2.7v6 biturbo jest inna? znasz jakiś przelicznik korygujący jak to można porównać?

Podstaw to audi i sprawdzimy na żywo. Aut o mocy 260-270KM jest całe mnósto - od catherhama po suvy Mercedesa.
Pooglądaj testy i pomiary tego auta, wypluwa po 280KM na hamowaniach i czeszą po 5 sekund do setki - cały czas z 3 cylindrów smile.gif

CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 30 Nov 2020 - 11:47) *
Ja bardzo chciałbym zobaczyć jakie samochód robi przeciążenia w trakcie przyspieszania w zakręcie i w trakcie hamowania. Widzę, że tutaj kilka osób posiada ten samochód oraz przyrządy pomiarowe i zastanawiam się w czym tkwi problem w umieszczeniu danych, które są jak rozumiem bardzo dobre. Nie sądzę, żebym był jedynym, którego takie dane interesują. Nie twierdzę, ze yaris skręca jak S4 B5 odniosłem się tylko do papierowych koni.

Pewnie w tym tkwi problem, że tych aut w Polsce aktualnie po drogach jeździ pewnie kilka-kilkanaście sztuk i to dopiero od tygodnia, może dwóch. Więc czasu jeszcze mało, ale Japonia, Australia, Nowa Zelandia i UK już upalają te auta od kilku miesięcy po hamowniach i torach i już coś można wywnioskować z tego co to auto robi.
Ja swoim zrobiłem już ponad 1000km, więc można uznać że auto jest dotarte. Robi mega robotę w zakrętach, trzyma się niesamowicie i im bardziej nierówna nawierzchnia tym zawieszenie lepiej sobie radzi i z przyspieszeniem i z hamowaniem i z prowadzeniem. Kosmicznie to zestroili.
Tommo
CYTAT(pawel934 @ Mon, 30 Nov 2020 - 11:13) *
Ciekawe, jak na dłuższą metę zniesie upalanie po torze?

Mam wątpliwości czy to dobry samochód na tor. Chyba że na Słomczyn.
kirpek
To ma szpery jakieś? Kilka miesięcy temu niby zapowiadali ze mają być. Jesli zrobili dobre chlodzenie oleju, to nie powinno być problemu z upalaniem. 100-200 to chyba nie jest target i pomysł na takie auto aczkolwiek lekki jest i mocy dużo.
duzo malych turbo doladowanych silników puchnie mocno przy długich sprintach, np właśnie w takim 100-200.
marka która produkuje głównie auta dla grzybów, robi takie ciekawe auta. Mi się podoba i byłbym jeździł.
mystek
Mam podobne myślenie co Tommo. Odnoszę wrażenie, że Yaris GR to ma być bardziej samochód rajdowy niż wyścigowy jak aktualne hot hatche (typu Golf R, Focus itp). No i Yaris wydaje się być bardziej spartański niż wspomniane wozy.
pawel934
CYTAT(kirpek @ Mon, 30 Nov 2020 - 21:00) *
To ma szpery jakieś? Kilka miesięcy temu niby zapowiadali ze mają być. [...]


Tak, w pakiecie Sport ma Torsena z przodu oraz z tyłu.

CYTAT(Tommo @ Mon, 30 Nov 2020 - 19:35) *
Mam wątpliwości czy to dobry samochód na tor. Chyba że na Słomczyn.


CYTAT(mystek @ Tue, 01 Dec 2020 - 13:35) *
Mam podobne myślenie co Tommo. Odnoszę wrażenie, że Yaris GR to ma być bardziej samochód rajdowy niż wyścigowy jak aktualne hot hatche (typu Golf R, Focus itp). No i Yaris wydaje się być bardziej spartański niż wspomniane wozy.


Może trochę źle się wyraziłem. Mi chodziło właśnie o obiekty typu Łódź, Słomczyn, Jastrząb. Wiem, że to nie są poważne tory, a bardziej autodromy. Wszędzie tam mam blisko i wyskakuję na pół dnia w weekend lub nawet po pracy nieraz się udaje. A na tego typu obiektach Yaris może być bardzo szybki smile.gif Wiadomo, to nie jest raczej optymalne auto na obiekt typu Tor Poznań, ale ja nie pod kątem takich obiektów auto kupuję.

Chociaż, jako ciekawostka - 7:56 BTG zrobione przez gościa, który "z ulicy" wsiadł w auto testowe dealera i zabrał je na Ring to chyba nie jest zły czas wink.gif


MadeInPoland
Jakieś ziemskie robi te przeciążenia mimo wszystko.
piwo
czas jest bardzo dobry.
dla przypomnienia:
alpine a110 za 250tys zl 8:03s
hondzia lepsza niz wyglada ek8 type r 7:43.8s
Renalt trophy r 7: 40.100s
alfa 4c za 300tys zl 8:04s
wiec ogolnie robi czas wrazenie choc nie wiem czy baza jest dobra. z drugiej strony mitsubishi evo tez bym o to nie posadzal a jednak na kartodromach wymiataja. moze po prostu za malo jest ludzi ktorzy jezdza rwd porobionymi za podobne pieniadze co miski ale moze sie myle.
Tommo
Wg mnie jest to prawie (trochę drogie jak na taka dyscyplinę) idealne auto do KJS'ów. Czyli zamknięte, brudne place, jakieś stare fabryki z zasyfionym i z erodowanym asfaltem etc. Na torach będzie i tak bić się z lancerami dużo mocniejszymi (ta sama klasa).
kompot
CYTAT(piwo @ Wed, 02 Dec 2020 - 10:42) *
czas jest bardzo dobry.
dla przypomnienia:
alpine a110 za 250tys zl 8:03s
hondzia lepsza niz wyglada ek8 type r 7:43.8s
Renalt trophy r 7: 40.100s
alfa 4c za 300tys zl 8:04s
wiec ogolnie robi czas wrazenie choc nie wiem czy baza jest dobra. z drugiej strony mitsubishi evo tez bym o to nie posadzal a jednak na kartodromach wymiataja. moze po prostu za malo jest ludzi ktorzy jezdza rwd porobionymi za podobne pieniadze co miski ale moze sie myle.

Chyba porównujesz pełne kółko powyżej z bridge to gantry Yarisa, tam trzeba dołożyć pewnie ze 25 s. Ale nie ma tego co porównywać w ten sposób, koleś to wział to dealera.
Albo porównujesz czasy sport auto, gdzie gazeta kręci czasy w dpoobny sposób każdym autem, albo producenckie rekordy, gdzie każdy OEM śrubuje swoje czasu. No albo porównujesz się z kumplem, albo sam Ty/on/ktoś w dwóch autach, które zna tak samo.

EDIT: Objerzałem kawałek kółka. Nie da się porównać tego kółka do fabrycznego, gdzie zawodowiec zna auto i ciśnie na 105%, a tu jeszcze wilgotny tor i 6 stopni C.
piwo

TTE
CYTAT(kirpek @ Mon, 30 Nov 2020 - 21:00) *
To ma szpery jakieś? Kilka miesięcy temu niby zapowiadali ze mają być. Jesli zrobili dobre chlodzenie oleju, to nie powinno być problemu z upalaniem. 100-200 to chyba nie jest target i pomysł na takie auto aczkolwiek lekki jest i mocy dużo.
duzo malych turbo doladowanych silników puchnie mocno przy długich sprintach, np właśnie w takim 100-200.
marka która produkuje głównie auta dla grzybów, robi takie ciekawe auta. Mi się podoba i byłbym jeździł.

w pakiecie "Sport" są szpery przód + tył.


CYTAT(mystek @ Tue, 01 Dec 2020 - 13:35) *
Mam podobne myślenie co Tommo. Odnoszę wrażenie, że Yaris GR to ma być bardziej samochód rajdowy niż wyścigowy jak aktualne hot hatche (typu Golf R, Focus itp). No i Yaris wydaje się być bardziej spartański niż wspomniane wozy.

zdecydowanie tak - auto robione jako baza homologacyjna pod WRC....



CYTAT(piwo @ Sun, 06 Dec 2020 - 10:10) *

jeszcze to, bez gadania smile.gif

[Yossarian]
CYTAT(TTE @ Mon, 07 Dec 2020 - 14:16) *
zdecydowanie tak - auto robione jako baza homologacyjna pod WRC.


A właśnie, że nie, bo w WRC można obecnie wszystko wystawić, patrz Hyundai i20. To, że Toyota zrobiła tego Yarisa AWD to ich dobra wola i tyle, mogliby tak jak Ford, Hyundai, czy Citroen robić max FWD hot hatche albo i to nie.

A inna sprawa, że Yaris WRC ma silnik R4, to chyba dziwne by było jakby w bazie pod homologację robili tylko R3. Czasy tzw. "homologation specials" odeszły wraz z Grupą A, jakieś 20+ lat temu
MadeInPoland
Yossarian silnik R3 żeby było miejsce na elektryczny zgodnie z regu wrc. Ciekaw jestem kto pierwszy i kiedy zrobi silnik r4 na bazie tego R3
TTE
CYTAT([Yossarian] @ Mon, 07 Dec 2020 - 16:08) *

A właśnie, że nie, bo w WRC można obecnie wszystko wystawić, patrz Hyundai i20. To, że Toyota zrobiła tego Yarisa AWD to ich dobra wola i tyle, mogliby tak jak Ford, Hyundai, czy Citroen robić max FWD hot hatche albo i to nie.
A inna sprawa, że Yaris WRC ma silnik R4, to chyba dziwne by było jakby w bazie pod homologację robili tylko R3. Czasy tzw. "homologation specials" odeszły wraz z Grupą A, jakieś 20+ lat temu

Mogłaby i tak przecież robi od 2017 roku. Ale to auto ma być bazą pod 2022, gdzie już będą 3 cylindry + elektryka (hybrydy), więc to projekt na kolejne lata, a nie na dziś.
Toyota zrobiła to auto tylko i wyłącznie pod WRC - inaczej nie limitowaliby tych aut, tylko walili pełną produkcję na taśmie we Francji gdzie produkuje się Yarisy, a nie w Japonii, gdzie składają go ręcznie w fabryce po LFA. Poczytaj o tym aucie, takich ciekawostek jest dużo więcej, wywiadów z inżynierami, twórcami różnych rozwiązań...
marcinwrxsti
w poniedziałek zrobię kilkanaście kółek po torze Łódź. Nie wiem tylko , czy pozwolą mi to wykonać w odpowiednim tempie (Fastline Academy). I przypuszczam , że na seryjnej oponie. Napiszę , jakie wrażenia i czasy.
mystek
Taki krótki wózek awd, mocny, to idealne rozwiązanie na ODTJ jakie mamy w kraju. Ciekawe, czy ujrzymy to auto w rywalizacji z Evokami i Subaru np za 2 lata
pawel934
CYTAT(marcinwrxsti @ Tue, 08 Dec 2020 - 16:06) *
w poniedziałek zrobię kilkanaście kółek po torze Łódź. Nie wiem tylko , czy pozwolą mi to wykonać w odpowiednim tempie (Fastline Academy). I przypuszczam , że na seryjnej oponie. Napiszę , jakie wrażenia i czasy.


Wow, meeega jestem ciekaw Twoich wrażeń i jaki wykręcisz czas na Łodzi! Nieraz się widujemy tam, ja jeżdżę tą białą MX-5 na felgach w dziwnym kolorze wink.gif
jackkpl
CYTAT(marcinwrxsti @ Tue, 08 Dec 2020 - 16:06) *
w poniedziałek zrobię kilkanaście kółek po torze Łódź. Nie wiem tylko , czy pozwolą mi to wykonać w odpowiednim tempie (Fastline Academy). I przypuszczam , że na seryjnej oponie. Napiszę , jakie wrażenia i czasy.


To jedź bez pasażera smile.gif.
marcinwrxsti
CYTAT(jackkpl @ Wed, 09 Dec 2020 - 07:37) *
To jedź bez pasażera smile.gif.


Napisali, że jedną sesje będę mógł jechać samemu cool.gif
jackkpl
CYTAT(marcinwrxsti @ Wed, 09 Dec 2020 - 08:43) *
Napisali, że jedną sesje będę mógł jechać samemu cool.gif

No to myślę, że 1:00 może pęknąć smile.gif. Ale wiadomo,że fajerwerków nie będzie - to nadal cywil z cywilną geometrią i oponą.
piwo
Pewnie na dodatek założą zimówki
pawel934
No to byłaby prawdziwa potwarz...:/
piwo
No nie wiem czy nie ratunek wink.gif
mystek
https://www.youtube.com/watch?v=kE55_oyrsdU HKS już grzebie smile.gif
marcinwrxsti
Chciałem wkleić tekst ale nie mogę. Chyba za dlugi
piwo
Zawsze można link do fejsa dać.
https://m.facebook.com/groups/1462995125273...p_comment_reply
TTE
No to właśnie sprawdzili GR Yarisa i Focusa RS biggrin.gif rolleyes.gif laugh.gif
mystek
Misha Charoudin na Nordschleife i jego opinia - https://www.youtube.com/watch?v=b5HymlvopgA
Aval
Cudów nie ma, albo Focus nie trzyma serii, albo Toyota ma grube gifty... albo jedno i drugie wink.gif

O ile przy 0-100 można dyskutować o masie/trakcji/przełożeniach/kierowcy, to przy rolce masa wraz ze wzrostem prędkości ma coraz mniejsze znaczenie.
monev
Ten film z porównania z Focusem pokazał nam że jak mamy "zdolnego" kierowcę to 5.2s może trwać krócej niż 4.7s biggrin.gif rolleyes.gif
Odnośnie trzymania serii przez RSa to chyba żaden z fabryki nie wyszedł z 350 KM
ledziu
CYTAT(monev @ Fri, 18 Dec 2020 - 07:18) *
Ten film z porównania z Focusem pokazał nam że jak mamy "zdolnego" kierowcę to 5.2s może trwać krócej niż 4.7s biggrin.gif rolleyes.gif


Tak wygląda "lajf" vs cyferki. Kiedyś było sprawdzanie "ile ma na liczniku" dziś temat bardziej się rozwinął ale wartość podobna biggrin.gif




monev
Ej Ty bez kitu uwierzyłeś w rzetelność tego filmu... huh.gif
ledziu
CYTAT(monev @ Fri, 18 Dec 2020 - 23:18) *
Ej Ty bez kitu uwierzyłeś w rzetelność tego filmu... huh.gif

Prędzej uwierze w rzetelność filmu niż w cyferki laugh.gif
Tom-Lee
https://www.youtube.com/watch?v=qaBdwQOTWdA

Dobrze biegi gosc bije.

Czy tego Yarisa jeszcze da rade kupic?
piwo
Jak mają natluc 40tys tego to chyba starczy dla każdego.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.