Witam,
powoli przymierzam się do zakupu auta. Ogólnie kryterium jest tylko jedne, dobry stosunek mocy/osiągów do ceny, czyli ogólnie żeby auto było szybkie i dawało jakiś fun z jazdy. W związku z tym mam do Was kilka pytań, jak również prosiłbym o opinie odnośnie wrażeń z jazdy, awaryjności wymienionych pojazdów.
Zaznaczam, że jeszcze nie rozpocząłem tournee po salonach, więc póki co opieram się na informacjach zasłyszanych gdzieś w necie, na yt itd.
Tyle słowem wstępu i teraz do konkretów :
1. Moim faworytem jest Ford Mustang w wersji Bullitt, ew GT
Nie ukrywam, że mega mi się podoba w zielonym malowaniu, napęd na tył, silnik, dźwięk wydechu, osiągi to wszystko co przemawia na plus.
Z minusów to obawiam się przede wszystkim awaryjności skrzyni biegów (ponoć lipa z tym straszna), że plastiki niskiej jakości zaczną szybko skrzypieć na każdej nierówności (jak wygląda spasowanie?), beznadziejnego wyciszenia?
Z wad to chyba drogie ubezpieczenie (w porównaniu do reszty) no i ceny z tego co widzę lekko absurdalne na otomoto jak na wyprzedaż rocznika 2019.
2. Audi RS3 (ostatnie sztuki z wyprzedaży)
Drugi w kolejności typ. Na plus przemawia praktyczność (w wersji Sportback możliwe relingi dachowe), osiągi, silnik z potencjałem, dobre rabaty.
Z wad to słyszałem, że nie prowadzi się jednak aż tak fajnie jakby się oczekiwało po hot hatchu, ascetyczne wnętrze poprzedniej generacji średnio mi się podoba.
Nie wiem jak wygląda kwestia awaryjności, czy te silniki są udane, czy mają jakieś znane wady? Jak wygląda serwis auta? Czy za sam znaczek na klapie bagażnika ceny w ASO są mnożone x3?
3. BMW M340i
Kusi uniwersalnością, nowa konstrukcja, chyba udany silnik skoro Toyota go klepnęła do swojej Supry, dobry potencjał. Niestety konfig wychodzi mi 320k zł, a to jednak powyżej kwoty, którą chcę przeznaczyć.
Z wad to trochę kiepskie materiały w środku jak na auto za takie pieniądze.
Wydaje mi się, że swego czasu był ktoś obecny na forum, kto ogarniał dobre rabaty na BMW, ktoś coś?
Te auto ma jakieś znane wady/bolączki poza brzydkimi zegarami cyfrowymi?
4. Kia Stinger GT po FL
Niewiele wiem o tym aucie, jest ładne z wyglądu, ale mam wrażenie, że na tym kończą się zalety. Osiągi chyba najsłabsze w zestawieniu, cichy wydech, znaczek Kia na masce też nie zachęca do wydania 240k zł, a o rabaty chyba ciężko.
Jak wygląda awaryjność tego auta, silnik ma jakieś znane problemy? Skrzynia jest bezawaryjna? To chyba nie jest ZF tylko autorska skrzynia Kii. Jak wygląda potencjał silnika na modyfikacje?
5. Mercedes A45S
Jestem raczej sceptycznie nastawiony do tego auta. Ogólnie na plus przemawia wygląd i osiągi, ale cena wysoka, a rabaty u Mercedesa chyba ostatnio podupadły, obawiam się trochę awaryjności ze względu na wyżyłowaną konstrukcję. Chyba najciaśniejszy w zestawieniu, seryjny wydech kiepsko brzmi, potencjału to chyba dużego nie ma, bo moc seryjna jest już mega wysoka jak na pojemność silnika.
Na koniec rozważam jeszcze sprowadzenie auta z USA. Zawsze byłem sceptycznie nastawiony do używek i to jeszcze uszkodzonych (nawet lekko), ale obejrzałem ostatnio trochę odcinków Auto Discover na yt i przyznam, że mnie zaciekawiła taka alternatywa. Tutaj budżet byłby mniejszy niż na nowy.
Jeśli chodzi o używki to rozważałbym 3 typy :
-Ford Mustang (ze względu na dużą różnicę w cenie w stosunku do salonowych PL)
-BMW M4 - pytanie ile wyjdzie taki 3 latek i czy nie jest to studnia bez dna w późniejszym serwisowaniu
-BMW 540i - taka tańsza alternatywa dla M340i, w tym przypadku chciałbym podnieść moc do ok. 450KM stąd pytanie jak ten silnik to znosi i czy wymaga to już większych zmian (np. zmiana turbo, wtrysków itd.)
Tyle na razie, z czasem pewnie pojawią się nowe pytania.