Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [250k zł] Szybkie nowe auto, a może używka z USA
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2
kososki
Witam,
powoli przymierzam się do zakupu auta. Ogólnie kryterium jest tylko jedne, dobry stosunek mocy/osiągów do ceny, czyli ogólnie żeby auto było szybkie i dawało jakiś fun z jazdy. W związku z tym mam do Was kilka pytań, jak również prosiłbym o opinie odnośnie wrażeń z jazdy, awaryjności wymienionych pojazdów.
Zaznaczam, że jeszcze nie rozpocząłem tournee po salonach, więc póki co opieram się na informacjach zasłyszanych gdzieś w necie, na yt itd.

Tyle słowem wstępu i teraz do konkretów :

1. Moim faworytem jest Ford Mustang w wersji Bullitt, ew GT
Nie ukrywam, że mega mi się podoba w zielonym malowaniu, napęd na tył, silnik, dźwięk wydechu, osiągi to wszystko co przemawia na plus.
Z minusów to obawiam się przede wszystkim awaryjności skrzyni biegów (ponoć lipa z tym straszna), że plastiki niskiej jakości zaczną szybko skrzypieć na każdej nierówności (jak wygląda spasowanie?), beznadziejnego wyciszenia?
Z wad to chyba drogie ubezpieczenie (w porównaniu do reszty) no i ceny z tego co widzę lekko absurdalne na otomoto jak na wyprzedaż rocznika 2019.

2. Audi RS3 (ostatnie sztuki z wyprzedaży)
Drugi w kolejności typ. Na plus przemawia praktyczność (w wersji Sportback możliwe relingi dachowe), osiągi, silnik z potencjałem, dobre rabaty.
Z wad to słyszałem, że nie prowadzi się jednak aż tak fajnie jakby się oczekiwało po hot hatchu, ascetyczne wnętrze poprzedniej generacji średnio mi się podoba.
Nie wiem jak wygląda kwestia awaryjności, czy te silniki są udane, czy mają jakieś znane wady? Jak wygląda serwis auta? Czy za sam znaczek na klapie bagażnika ceny w ASO są mnożone x3?

3. BMW M340i
Kusi uniwersalnością, nowa konstrukcja, chyba udany silnik skoro Toyota go klepnęła do swojej Supry, dobry potencjał. Niestety konfig wychodzi mi 320k zł, a to jednak powyżej kwoty, którą chcę przeznaczyć.
Z wad to trochę kiepskie materiały w środku jak na auto za takie pieniądze.
Wydaje mi się, że swego czasu był ktoś obecny na forum, kto ogarniał dobre rabaty na BMW, ktoś coś?
Te auto ma jakieś znane wady/bolączki poza brzydkimi zegarami cyfrowymi? smile.gif

4. Kia Stinger GT po FL
Niewiele wiem o tym aucie, jest ładne z wyglądu, ale mam wrażenie, że na tym kończą się zalety. Osiągi chyba najsłabsze w zestawieniu, cichy wydech, znaczek Kia na masce też nie zachęca do wydania 240k zł, a o rabaty chyba ciężko.
Jak wygląda awaryjność tego auta, silnik ma jakieś znane problemy? Skrzynia jest bezawaryjna? To chyba nie jest ZF tylko autorska skrzynia Kii. Jak wygląda potencjał silnika na modyfikacje?

5. Mercedes A45S
Jestem raczej sceptycznie nastawiony do tego auta. Ogólnie na plus przemawia wygląd i osiągi, ale cena wysoka, a rabaty u Mercedesa chyba ostatnio podupadły, obawiam się trochę awaryjności ze względu na wyżyłowaną konstrukcję. Chyba najciaśniejszy w zestawieniu, seryjny wydech kiepsko brzmi, potencjału to chyba dużego nie ma, bo moc seryjna jest już mega wysoka jak na pojemność silnika.

Na koniec rozważam jeszcze sprowadzenie auta z USA. Zawsze byłem sceptycznie nastawiony do używek i to jeszcze uszkodzonych (nawet lekko), ale obejrzałem ostatnio trochę odcinków Auto Discover na yt i przyznam, że mnie zaciekawiła taka alternatywa. Tutaj budżet byłby mniejszy niż na nowy.
Jeśli chodzi o używki to rozważałbym 3 typy :
-Ford Mustang (ze względu na dużą różnicę w cenie w stosunku do salonowych PL)
-BMW M4 - pytanie ile wyjdzie taki 3 latek i czy nie jest to studnia bez dna w późniejszym serwisowaniu
-BMW 540i - taka tańsza alternatywa dla M340i, w tym przypadku chciałbym podnieść moc do ok. 450KM stąd pytanie jak ten silnik to znosi i czy wymaga to już większych zmian (np. zmiana turbo, wtrysków itd.)

Tyle na razie, z czasem pewnie pojawią się nowe pytania.
burski
Porsche 718
kinko
A czym jeździłeś do tej pory, tak ze 3 auta wstecz? Łatwiej będzie poznać Twoje preferencje, bo te auta na dole dość mocno się róźnią wink.gif

CYTAT(kososki @ Tue, 24 Nov 2020 - 11:15) *
2. Audi RS3 (ostatnie sztuki z wyprzedaży)
Drugi w kolejności typ. Na plus przemawia praktyczność (w wersji Sportback możliwe relingi dachowe), osiągi, silnik z potencjałem, dobre rabaty.
Z wad to słyszałem, że nie prowadzi się jednak aż tak fajnie jakby się oczekiwało po hot hatchu, ascetyczne wnętrze poprzedniej generacji średnio mi się podoba.
Nie wiem jak wygląda kwestia awaryjności, czy te silniki są udane, czy mają jakieś znane wady? Jak wygląda serwis auta? Czy za sam znaczek na klapie bagażnika ceny w ASO są mnożone x3?

Silnik jest dobry i sprawdzony, fajnie brzmi, potencjał na mody spory, prowadzenie jak to audi - torową żyletą nie jest.
To auto już za chwilę będzie wyglądać staro przy nowej generacji. Skusiłbym się tylko w przypadku jakiegoś świetnego rabatu.

CYTAT(kososki @ Tue, 24 Nov 2020 - 11:15) *
3. BMW M340i
Kusi uniwersalnością, nowa konstrukcja, chyba udany silnik skoro Toyota go klepnęła do swojej Supry, dobry potencjał. Niestety konfig wychodzi mi 320k zł, a to jednak powyżej kwoty, którą chcę przeznaczyć.
Z wad to trochę kiepskie materiały w środku jak na auto za takie pieniądze.
Wydaje mi się, że swego czasu był ktoś obecny na forum, kto ogarniał dobre rabaty na BMW, ktoś coś?
Te auto ma jakieś znane wady/bolączki poza brzydkimi zegarami cyfrowymi? smile.gif

Rabat idzie dostać na poziomie 10-25%, musisz poszukać tylko dobrego sprzedawcy smile.gif
Silnik jest niesamowity, mam wrażenie że te silniki B48/B58 to powrót na dobre tory w BMW. Spory potencjał na mody i nie słychać o usterkach, a konstrukcja ma już 5 lat.
Skrzynia sprawdzony 8 biegowy ZF, bardzo przyjemnie pracuje.
W środku mi osobiście nie podoba się tylko czcionka i zegary, cała reszta robi dobre wrażenie.
Jak dla mnie najlepsze auto z zestawienia.

CYTAT(kososki @ Tue, 24 Nov 2020 - 11:15) *
4. Kia Stinger GT po FL
Niewiele wiem o tym aucie, jest ładne z wyglądu, ale mam wrażenie, że na tym kończą się zalety. Osiągi chyba najsłabsze w zestawieniu, cichy wydech, znaczek Kia na masce też nie zachęca do wydania 240k zł, a o rabaty chyba ciężko.
Jak wygląda awaryjność tego auta, silnik ma jakieś znane problemy? Skrzynia jest bezawaryjna? To chyba nie jest ZF tylko autorska skrzynia Kii. Jak wygląda potencjał silnika na modyfikacje?

Skrzynia to ZF, to samo co w BMW, tylko inne oprogramowanie, także jest OK.
Nic więcej nie wiem poza tym, że ja przy wysokim wzroście nie mogłem nawet zająć dobrej pozycji (za mało miejsca na głowę), wiec nawet się nie przejechałem.
Nie wiem jak wygląda awaryjność, podatność na mody jakaś jest, ostatnio widziałem wykres na okolice 500km i 700nm po wydechu i sofcie.

CYTAT(kososki @ Tue, 24 Nov 2020 - 11:15) *
5. Mercedes A45S
Jestem raczej sceptycznie nastawiony do tego auta. Ogólnie na plus przemawia wygląd i osiągi, ale cena wysoka, a rabaty u Mercedesa chyba ostatnio podupadły, obawiam się trochę awaryjności ze względu na wyżyłowaną konstrukcję. Chyba najciaśniejszy w zestawieniu, seryjny wydech kiepsko brzmi, potencjału to chyba dużego nie ma, bo moc seryjna jest już mega wysoka jak na pojemność silnika.

Jest szybki już w serii, ale to dobre auto żeby wynająć na 2-3 lata, poznęcać się i oddać, bo jak zauważyłeś tam już w serii jest dosyć mocne wysilenie jednostki.

Podsumowując, szukałbym M340i, ale to tylko moja opinia, która jak to opinia, jest nieobiektywna.
kososki
CYTAT
A czym jeździłeś do tej pory, tak ze 3 auta wstecz? Łatwiej będzie poznać Twoje preferencje, bo te auta na dole dość mocno się róźnią wink.gif

Infiniti Q50 Red Sport (RWD, 445KM). Nie robię dużych przebiegów (ok.15k km rocznie). Jeżdżę głównie autostradami, bardzo mało po mieście (jak już to dla funu) i rzadko krajówkami, także auta idące bardziej w torowy charakter jak 718 nie rozważam.

CYTAT
Silnik jest dobry i sprawdzony, fajnie brzmi, potencjał na mody spory, prowadzenie jak to audi - torową żyletą nie jest.
To auto już za chwilę będzie wyglądać staro przy nowej generacji. Skusiłbym się tylko w przypadku jakiegoś świetnego rabatu.

No właśnie póki co tą opcję zostawiam jako alternatywę, gdy okaże się że reszta wychodzi jednak zbyt drogo

CYTAT
Rabat idzie dostać na poziomie 10-25%, musisz poszukać tylko dobrego sprzedawcy smile.gif
Silnik jest niesamowity, mam wrażenie że te silniki B48/B58 to powrót na dobre tory w BMW. Spory potencjał na mody i nie słychać o usterkach, a konstrukcja ma już 5 lat.
Skrzynia sprawdzony 8 biegowy ZF, bardzo przyjemnie pracuje.
W środku mi osobiście nie podoba się tylko czcionka i zegary, cała reszta robi dobre wrażenie.
Jak dla mnie najlepsze auto z zestawienia.

No właśnie ten rabat musiałby być bliżej 25%, żeby było o czym rozmawiać i to mnie martwi, bo mam wrażenie że BMW trochę zmieniło politykę rabatowania i 20% może być już problemem.
Ogólnie w przypadku tego modelu wszystko rozbija się o kasę.

CYTAT
Jest szybki już w serii, ale to dobre auto żeby wynająć na 2-3 lata, poznęcać się i oddać, bo jak zauważyłeś tam już w serii jest dosyć mocne wysilenie jednostki.

Tą opcję pewnie odrzucę, bo jednak chciałbym auto na dłużej niż 2-3 lata.

scoobany111
Jesli rozwazasz M4 to moze nowe/prawie nowe M2 Competition? Silnik ten sam ,tylko ciut mniejsze auto.
Z wymienionych zdecydowanie M340i ,jesli szukasz rabatu i finansowania to uzytkownik szybciutki- stronka gurumotive
h8r
O rany, ale rozrzut...właściwie wszystko pasuje co się zmieści w 250k, a to nie mały budżet. Powinieneś się lepiej określić jak zamierzasz użytkować auto i co rozumiesz przez fun z jazdy. Czy zamierzasz go zabrać kiedyś na tor? Czy użytkujesz głównie w mieście czy poza miastem? Czy bawią Cię sprinty spod świateł, okazjonalny drift przez rondo czy też górskie serpentyny?

W mieście najlepiej sprawdzą się hot-hatche RS3/A45S, zawsze będziesz pierwszy spod świateł, łatwo go zaparkujesz i na szmatki z dziewczyną można pojechać. Z tych 2 wolałbym a45s, bo jest świeższe, wygląda ciekawiej (dla mnie) i torque vectoring na tylnej osi, co pozwoli na kręcenie bączków (mylnie nazywanymi driftem) pod marketem. Przy czym fajne a45s kosztuje sporo ponad 300 i nie wiem czy dostaniesz aż taki rabat.

Stinger jest takim większym hatchem, więc jak potrzebujesz więcej komfortu lub przewozisz więcej osób będzie lepszym wyborem niż twarde agresywne hatche, przy czym ja bym kupił tylko Stingera używanego, bo 240k za Kie ciężko przełknąć.

Mustang z kolei jest (był?) najlepiej sprzedającym się autem sportowym w europie i to nie bierze się z niczego, za niedużo kasy dostajesz dosyć dużo samochodu, choć miejscami wątpliwej jakości. Nie martwiłbym się o awarię, w fordzie za kilka stówek przedłużysz gwarancję i o ile nie będziesz mordował tej skrzyni raz w miesiącu to będzie ok. Moim zdaniem hothatche pomimo mniejszej mocy będą szybsze w każdej sytuacji, ale dźwięk V8 i latanie bokami mi zawsze rekompensowało to, że ktoś jest szybszy, a zawsze ktoś będzie. smile.gif

Nie wypowiem się za bardzo na temat bmw, po prostu się nie znam, ale jedyny model jaki dla siebie bym kupił to M2 Competition (CS jednak trochę za drogi) i dziwię się, że nie ma go w tym zestawieniu.

Jak chcesz ściągać z USA to otwiera się wór możliwości, 250k powinno wystarczyć na lekko uszkodzone C7 Z06 (650KM+) z naprawą na miejscu... jak już złapiesz trakcję to zmiecie wszystko powyżej, ale jak nie to prawdopodobnie zmiecie Ciebie, wóz jest naprawdę trudny i uczy pokory.
kososki
M2 Comp nie mieści się raczej w budżecie - przynajmniej nie widziałem żadnej sztuki poniżej 250k zł. Poza tym kojarzy mi się raczej z idealnym samochodem na tor, a mi bardziej chodzi o szybkie auto na autostradę (dużo jeżdżę Pzn-Wawa), którym od czasu do czasu dla przyjemności polatam sobie po mieście.

Jeśli chodzi o używki to budżet drastycznie maleje, bo co innego auto nowe na gwarancji, a co innego używka lekko uszkodzona, w której trzeba mieć przygotowany kapitał na ew. naprawy. W sytuacji importu to pewnie max. 150k zł chciałbym przeznaczyć.

Może nie wspomniałem o tym na początku, ale jakiś tam wymiar praktyczny chcę, żeby auto prezentowało, dlatego nie biorę pod uwagę takich opcji jak Corvette itd. (z tego co widziałem na yt to ciężko nią wyjechać z garażu podziemnego, żeby nie zahaczyć przodem). Autem nie jeżdżę zbytnio na co dzień, ale chcę żeby dało się tym pojechać też na zakupy itd. a nie tylko wyprowadzić w niedzielę na przejażdżkę smile.gif
h8r
Wydaje mi się, że m2 comp jakiś roczny z przebiegiem kilka tys i gwarancją byłby do dostania, a jak się dobrze pogada to pewnie salonówka na wyprzedaży rocznika, ale przy takim użytkowaniu to może rzeczywiście jakieś 340/540. C43 AMG jest spoko, ale na nowe nie ma szans, a z używanymi różnie bywa. Hatche bym odpuścił, Mustang to raczej na przejażdżki niż na trasy, jakość jednak odstaje od segmentu premium.
kososki
Byłem dzisiaj w salonach Forda popytać o Mustanga/Bullitta i widzę, że sprzedawcy lekko odlecieli.
W jednym oczekiwali 240k zł za 2019r., a w drugim za uszkodzonego w transporcie wręcz 245k zł smile.gif
Z ciekawości zapytałem ubezpieczyciela na ile wyceniany jest Bullitt jako nowy z 2019 roku i okazało się, że jest to 168k zł netto, czyli ok. 206k zł brutto.
No cóż, tą opcję pewnie odrzucę, bo nie będę przepłacał 30k zł za 2-letni samochód.

Mam jednak pytanie odnośnie dwóch innych aut :
- Mercedes A35 AMG - czy wiadomo coś o potencjale tej jednostki i różnicach w stosunku do A45S? Który hot-hatch z niemieckiej trójcy byłby najlepszym wyborem pod kątem modyfikacji w przyszłości, żeby zwiększyć moc do np. 400KM?
- Ford Mustang GT350 Shelby - sprowadzony z USA - z tego co czytałem to te silniki mają/miały jakieś problemy i potrafiły się popsuć przy niewielkich przebiegach.
Czy ktoś wie może coś więcej czy ten problem jest już znany i ogarnięty czy wciąż występuje i kupno tego auta to loteria?
Jakby nie patrzeć sprowadzony z USA byłby pewnie 2018-2019 więc o takie roczniki mi chodzi
Rufios
A35 i A45 mają zupełnie inne silniki
Honada
Pamiętam jak przesiadłem się z Mustanga GT do A35 - całe emocje wyparowały. A35 to szybkie auto na wprost, które w ogóle nie daje przyjemności z jazdy po zakrętach. Ale na tle Mustanga jest bardzo wolne. Do 200 km/h traci ponad 4 s. Potem to już w ogole odpada. Na dodatek dynamikę psuje słaby dźwięk. A35 jest też cholernie twarde na tle Mustanga GT (Bullitta odpuść, jest mniej wygodny na co dzień). Mercedes ma za to genialnie wykończoną kabinę, Linguatronic i daje poczucie obcowania z prawdziwym premium. Ale prywatnie wolałbym S3 jak miałbym iść w wielką trójce, bo jest cichsze, z lekkością nabiera prędkości i dobrze się z nim żyje na co dzień.

Moje typy : Mustang, Stinger, S3/RS a BMW nie jeździłem. Ale ja lubię jak auto żyje i pozwala też na zabawę. To są różne auta i musisz nimi pojeździć, żeby ocenić to co czujesz. Mój znajomy miał M340i chyba 6 miesięcy i je sprzedał dalej. Mustangów też sporo jest oddawanych z leasingów (przede wszystkim Bullitt). Ale ja Mustangiem zrobiłem tysiące kilometrów i mnie to auto nie męczy, wręcz przeciwnie. Ja się w nim relaksuję i potrafię też świetnie bawić na winklach. Uwielbiam nim robić trasy przez Polskę. Rekord to 520 km bez wysiadania wink.gif i bez bólu pleców.

PS. A45S ma inny silnik i przede wszystkim inny napęd na cztery koła (auto potrafi być nasterowane).
lazik
Moim zdaniem z ww. zdecydowanie M340i.

Po chipie 0-100 < 4s i 100-200 < 10s
Prosta droga do 500KM. RS3 i 45AMG też będą pewnie niewiele wolniejsze - ale przewaga BMW to 6 cylindrów vs 4/5 u konkurencji.

Co do ceny - często widzę rabaty BMW rzędu 25%, ale od razu zaznaczam, że to zakupy i rabaty flotowe. Jakiś czas temu znajomy konfigurował właśnie M340i i po rabacie wyszło około 250 kPLN. Nie mam pojęcia ile można ugrać wchodząc do salonu z ulicy.


Mustang - jedno z wolniejszych aut w zestawieniu, ale moim zdaniem ma to coś, no i zawsze jednak V8 + RWD.
Honada
Do setki Mustang na pewno straci do RS3 (jeb***tkie robi 3,9 s w serii wink.gif), ale niektórzy mogą odnieść wrażenie, że Mustang to ma te słynne "papierowe" i "amerykańskie" konie. A tak nie jest.

Mustang GT 450 KM robił mi powtarzalnie 100-200 km/h w 9 sekund. Bez żadnych modów.
Audi RS3 w 10 s.
BMW M340i w 12 sekund (wg Zeperfs, nie testowałem)

Powiedziałbym nawet, że z rolki Mustang jest jednym z najszybszych aut w zestawieniu wink.gif Przynajmniej w serii i na suchym.
As_
Moim zdaniem mustang po lifcie jest też spoko w środku. I mówię to mimo że zawsze byłem ciety na amerykańską tandetę.
scoobany111
M2 Comp nowe po rabacie w sensowym konfigu wychodzi 270k brutto..I to juz z wiekszym hamulcem,fotelami M i harmanem.
M340i wyjdzie tyle samo...
Ja wybieralbym z tych 2,umow sie na jazde probna,to Ci najwiecej wyjasni.
kososki
sytuacja wygląda tak - rozesłałem zapytania do różnych brokerów/dealerów itd.
Nie ukrywam, że faworytem wciąż jest Mustang Bullitt (ze względu na, moim zdaniem, fajniejszy wygląd w stosunku do GT), ale na chwilę bieżącą nie widzę opcji rozsądnego zakupu Mustanga w salonie PL. Wysłałem zapytanie w tej kwestii do firmy zajmującej się importem z USA, także zobaczymy jak to wygląda od tej strony.

Odnośnie M340i, czekam na informację od rożnych brokerów/dealerów odnośnie oferty, więc póki co nie wiem jakiego rabatu się spodziewać, a to definiuje czy w ogóle będę brał ten samochód pod uwagę.

Z RS3 jest ten problem, że ostatnie sztuki znikają z rynku w czasie rzeczywistym i zostały już jakieś niedobitki, najczęściej albo idiotycznie skonfigurowane, albo wciąż wystawione za takie kwoty, że się nie opłaca jak za stary, schodzący model. Z tego co widzę to chyba max 24% rabatu dają i jest to wartość stała. Bardzo prawdopodobne, że zanim dojdę do faktycznego zakupu to już nie będzie nic wartego rozważenia.

Jutro postaram się przejechać do salonu Kii podpytać, ale nie spodziewam się jakiejś spektakularnej oferty (patrząc po tym za ile są wystawione przedliftowe Stingery na otomoto).

Mercedesa A45S raczej odpuszczam, może gdyby w serii oferował jakiś przyzwoity wydech to jeszcze, poza tym gdyby tam było coś więcej niż wyżyłowane 2 litry.



SNiP3R
Ja bym poszukał jakiejś zacnej Corvetty smile.gif
kinko
A co do stingera to przypomniało mi się jeszcze coś.
Zanim w ogóle spróbowałem się przypasować, sprzedawca u dealera zaznaczył, że wersja V6 ma kosmiczne hamulce wymagające specjalistycznego dotarcia biggrin.gif i nie ma możliwości jazdy próbnej, czyli bierzesz pan albo nie bierzesz pan wink.gif

Idź na żywo zagadaj w salonie BMW o rabaty, obsługa elektroniczna (przynajmniej rok temu) tam stała na średnim poziomie.
h8r
W Kii praktycznie nie ma rabatów na Stingera, sprzedawcy nie chcą nawet o tym rozmawiać, mogą dorzucić jakiś gratis (choinka o zapachu kokosa do auta), za to chyba w każdym większym mieście mają demówkę i jazdą testową bym się nie przejmował. Stinger szybko traci na wartości w Stanach (w Polsce to auto prestiżowe biggrin.gif skoda też trzyma cenę), więc warto sprowadzić lekko uszkodzone, ale z drugiej strony jak masz kasę to nie warto się bawić w ulepy i przeróbki, spokojna głowa też jest dużo warta przynajmniej dla mnie.
kososki
Update po dniu dzisiejszym :
- Kię olałem, bo uznałem że i tak bym jej nie kupił za 240k+, a taniej nie będzie poliftowa. Jak mam iść w wariant auta w miarę szybkiego, ale jednak bez charakteru, to wolę w sumie nowe S3 (konfig za 240k zł wyjdzie poniżej 200k zł)

- dostałem info (poprzez gurumotive) odnośnie M340i i niestety rabat jest dużo mniejszy od wspominanych nieraz na tym forum 25%, tym samym cena przekracza budżet. Wciąż czekam na informację od brokerów, ale podejrzewam, że pułapu 260k zł na chwilę bieżącą i tak się nie złamie.

- dostałem info odnośnie sprowadzenia auta z USA i nie jest to tak kolorowo (chyba ze względu na VAT przy leasingu). Takie opcje jak M4 czy Shelby GT350 przekroczyłyby budżet (250k) jaki mam przewidziany na nowe auto, nie mówiąc już o tym, że są to używki 3 letnie więc planowałem przeznaczyć na nie max. 150k+VAT. W grze zostają Mustang/Bullitt, ew. G30 540i, ale czy jest sens brać 3-letnią 540i powypadkową w cenie nowej S3? Chyba tak średnio

- Mercedes A45S wrócił do łask. Uznałem, że nie ma chyba co się tak obawiać tych 422KM z 2 litrów. Teoretycznie na YT są już porobione na 500KM. W każdym razie wysłałem zapytania o ofertę i zobaczymy co z tego wyjdzie.

- Przez chwilę zastanawiałem się nad M2 Comp. Przyznam szczerze, że nie podoba mi się zbytnio, czuć że ma swoje lata, wnętrze też poprzedniej generacji, ale silnik i jego potencjał to bajka na tle wymienionej tutaj konkurencji. Jednak cenowo nie da się zejść poniżej 270k zł za wyprzedaż rocznika (czyli tyle ile M340i do produkcji) i w mojej ocenie jest to nieopłacalne (gdyby rabaty były podobne jak na RS3 to bym rozważał)

Podsumowując, wciąż gromadzę informację i czekam na sporo wycen. Na chwilę bieżącą najbardziej kuszące jest sprowadzenie Bullitta z USA (ok. 130k+VAT za 2019r), co daje 80k zł różnicy w stosunku do 240k zł, których oczekują w salonach Forda. Zwykły GT wyjdzie pewnie jeszcze taniej.

@Honada
Czemu uważasz, że lepszy GT od Bullitta? Co z nim jest nie tak?

Honada
Bullitt ma sztywniejsze nastawy zawieszenia od GT i ma donośniejszy dźwięk silnika w kabinie. To co oferuje wydech wersji GT w trybie sportowym lub torowym naprawdę wystarczy.

Stinger GT to auto z charakter, o ile masz opcjonalny wydech. Miałem takiego, brzmi świetnie i naprawdę daje frajdę ze sportowej jazdy na winkalach. To już nie jest to, co było z początku. Oczywiście ustępuje osiagami Mustangowi czy RS3, ale koniecznie sprawdź jak jeździ. Jeśli jesteś z Warszawy, to jedź na Aleję Katowicką 70 do salonu Kia. Tam powinni załatwić Ci auto do jazdy (zadzwon do nich wcześniej, bo teraz z tym covidem to nie wiadomo... 22 739 85 20).
prnit
Jesli mogę coś podpowiedzieć to może nowe audi S3, 300km z potencjałem na 500 jak będziesz chciał dłubać to temat znany i bardzo łatwy do zrobienia co czyni z tego auta bardzo szybką zabawkę. Wnętrze dziś oglądałem i jest miazga, rewela. W wersji Sedan i chyba edition one można wyrwać do 250 takie auto w pakiecie czarnym z dużą ilością dodatków, piękne autko. Jezdziłem też A45 Amg S i sorry ale tym się nie da jezdzić na codzień, głosno jak cholera nawet na comforcie, do tego comfortu to tam nie ma. Auto piękne, środek też fajny ale na codzień nie wyobrażam sobie tym jezdzić..moze też dlatego ze nie mam już 20 lat smile.gif z tych wymienionych brałbym nowe S3 bo i wygląda i jezdzi jak trzeba no i środek nowoczesny. Bullit chyba też fajny ale to jednak RWD, niestety u nas RWD i 450KM nie ma zupełnie sensu według mnie, bedziesz miał trakcje 5 miesięcy w roku..w takim S3 trakcje masz 10 miesięcy w roku. Jedz sobie obejrzyj to S3. Polecam.
Zurad1
Dla mnie GT jest numerem 1.

v8 > 4 cylindry (do tego tak mocno wysilone)

Oczywiście, zarówno s3 czy a45 w mieście będą równie szybkie a nawet szybsze niż mustang (0-100), ale 100-200 to już zupełnie inna bajka. Dochodzi kwestia praktyczności, jeśli żyjesz w systemie 2+1 to mustang będzie raczej słabym wyborem (niestety), chyba, że masz jeszcze coś innego do jazdy z rodziną.

Złotym środkiem może być własnie rs3 albo 340i (może jakieś demo?)
Rufios
Jeździłem Kia, ale wydanie 240 tys na Kijanke uznałem za średni pomysł.
Wybrałem rocznego Mercedesa C43 AMG. Super auto.
Tylko, że było to 3 lata temu.
Teraz C klasa W205 niedlugo będzie zmiany zmiana będzie na W206.
Fajnie, bo poliftowy C43 AMG ma 390KM, niestety Mercedes odleciał z cenami.
Alus78
Miałem podobny dylemat, budżet trochę mniejszy , jeżdżę więcej miasto niż trasa .
Brałem tylko nowe auto pod uwagę , chce mieć spokój smile.gif, przedłużona gwarancja , po 3 latach sprzedaż z gwarancja zdecydowanie łatwiejsza .
Zamówiłem S3 sedan ale nie zgodzę się z tym jak ktoś wcześniej pisał o super wnętrzu , plastiki bardzo słabe jak na premium- szczególnie drzwi i bardzo szeroki tunel środkowy - prawa noga nienaturalnie ustawiona , jak dla mnie smile.gif
Ale po przeliczeniu kosztów s3 wygrało , kupiłem bardziej rozumem niż sercem .

Serce by wybrało M2 comp, niesamowite auto , ale poza moim budżetem . Wydaje mi się ze w zeszłym roku na wyprzedaży rocznika było do kupienia z rabatem 23%.

Stingera odpuściłem ze względu na utratę wartości .

Rs3 - 8 lat produkcji modelu zrobiło swoje . Kupując nowe auto chce trochę świeżości. smile.gif

Mustang - ma swój klimat , super dźwięk , na trasie tez mi się fajnie jeździło , ale po mieście ze względu na trakcje ( przynajmniej w moich rękach smile.gif nie tak dynamiczne jak pozostałe . Wnętrze tez mi nie pasowało.

scoobany111
Jak nie znajdziesz nic ciekawego to za 230 oddam moje M2C z 27k przebiegu (skrzynia manual)-oczywiscie cesja leasingu/FV
piwo
lexus rcf?
https://allegrolokalnie.pl/oferta/lexus-rc-f-v8
kososki
wspominałem, że na używkę chciałbym przeznaczyć mniej (powiedzmy bardziej 150k zł), także RCF odpada (pomijam, że jest na fv vat marża).

Chwilowo temat stoi w miejscu, nie miałem czasu odwiedzać salonów, nikt też nowy nie odpisał mi na rozesłane zapytania.

Mimo wszystko sytuacja się trochę wyklarowała.

Mercedesa A45S odrzucam po obejrzeniu testu Autowizji na YT. Myślałem, że ten samochód ma dwie zasadnicze wady, małą pojemność silnika w porównaniu do konkurencji i brak brzmienia wydechu. Okazuje się jednak, że w tej cenie nawet 4 końcówki wydechu są fejkowe, a jakość wnętrza to żadne premium.

Kię planuję jeszcze odwiedzić (jak znajdę czas), ale raczej nie będę chętny położyć 250k zł za Stingera. Gdyby dało się zejść w okolicę 225k zł (wraz z customowym wydechem od MG) to jeszcze byłby to deal do rozważenia, ale za 250k zł to już wolę kombinować z M340i za 260k+.

W dużym skrócie na placu boju został Mustang GT z automatem (oglądałem ostatnio na YT filmik porównujący skrzynie manualne i automatyczne, przedlifta i polifta) i w sumie automat wygrywa osiągami, także Bullitta raczej odpuszczę.
Jeśli natomiast nie uda się znaleźć wartej uwagi oferty (czyli na pewno nie 2-letniej wyprzedaży rocznika w cenie katalogowej), ani ładnej sztuki do sprowadzenia z USA, to wariantem awaryjnym (również najbardziej ekonomicznym) jest Audi S3. Już teraz widzę, że brokerzy wystawiają oferty z 20% rabatem, więc za ok. 200k zł, a nawet mniej, można mieć bardzo przyjemny konfig.

No nic, temat wciąż otwarty, muszę poszukać więcej informacji odnośnie tej skrzyni A10 w Mustangu GT, bo chyba dość problematyczna jest.
Wie ktoś może coś więcej o tej skrzyni? Czy została poprawiona? Jaki element jest problematyczny?
Sarna1
Mustanga sprzedasz po pół roku - bliski kumpel miał, to nie jest wóz zaprojektowany na Europę smile.gif silnik i automat fajny ale reszta w tym aucie jest duuuuża smile.gif

Kia bez sensu, w tym tygodniu po toruńskiej starówce jeździła taka biała i pierdziala wydechami smile.gif ludzie śmiali się że odpadł wydech z Koreańca smile.gif

A45S to super wóz, nie oglądaj YouTube tylko idz do salonu i pojezdzij, samochód jest o wiele szybszy niż poprzednia wersja, może cichszy - ale to wina regulacji UE i pewnie przede wszystkim GPF”a. Tryb drift działa znakomicie smile.gif wnętrze jest o wiele bardziej premium niż w fordzie i kii, nie ma co porównywać. Dodając do tego ze trafisz go za 240 to jest okazja wink.gif bo nowy golf 8R kosztuje w ładnej konfiguracji tyle samo - a to tylko 310 konny golf.


W używkach skupiłbym się na AMG - poszukaj c63 - za 150 będzie piękny stan z Japonii i jeszcze zostanie 100 na tuniing/serwis. Samochód da 100x więcej frajdy niż powyższe i dźwięk silnika miażdży system. A, i może być praktycznym kombi smile.gif
prnit
A45 amg s cichszy?? jezdziłem salonowym autem ze wszystkimi opcjami włączonymi na comfort i sorry ale jesli nie masz 20 lat to tym się jezdzić na codzień nie da. Wydech buczy, auto jest głośne jak cholera. S3 jest najbardziej uniwersalnym autem które i będzie szybkie i super zrobione w środku i fajnie wygląda na zewnątrz. Bulltt nie wiem, chyba najważniejsze jest to że takie S3 będzie zawsze szybsze od bullita przez napęd haldex....może w Californi nie, ale w PL przez 9/12 na miesięcy napewno tak.
kososki
na pewno mówisz o dźwięku wydechu, czy ordynarnym dźwięku z głośników?
prnit
nie wiem, nie wnikałem co tak buczało jakby był na torze biggrin.gif ustawienia comfort i sprzedawca ustawiał
Sarna1
Pisałem o porównaniu obecnego a45s do poprzedniego a45 - szczególnie przedlift był zdecydowanie głośniejszy niż obecny model wink.gif
ju-by
Hello, już druga strona rozważań a jeszcze nie padły forumowe pewniaki : Opel Insignia GSi FL ani Renault Talisman TCe 225.
racesupport
To proste biggrin.gif Tesla biggrin.gif
kososki
Odświeżam temat, bo w końcu zbliża się moment zamknięcia rozliczenia starego tematu (wypłaty ubezpieczenia), więc w pełni mogę skupić się na wyborze nowego auta.
Przez ostatnie dni na placu boju zostały tak naprawdę 3 auta.
- Ford Mustang - czekam na ofertę z salonu + kalkulację składki ubezp. na używany, bo obawiam się że wyjdzie jakaś absurdalna ze względu na moje zwyżki AC i temat mimo szczerych chęci trzeba będzie odpuścić.
- Kia Stinger GT - wiem, że narzekałem na nią, ale wersja poliftowa wydaje się ciekawą opcją. Jednak na 99% odpadnie, bo oferta jaką dostałem jest tragiczna - 2% rabatu, beznadziejne finansowanie, drogie ubezpieczenie.
- Audi S3 - w sumie faworyt, jako auto uniwersalne, na które dostałem zaskakująco dobry rabat. Poza tym jak to VWFS, warunki leasingu bardzo dobre, ubezp. w Audi też tańsze. Myślę, że uwzględniając wszystkie czynniki wyjdzie ok. 50k zł taniej od Stingera (a konfiguracja bazowa S3 droższa katalogowo niż Stinger)

Innych opcji w sumie już nie rozważam, bo jednak limit odliczeń podatkowych psychicznie mnie blokuje by grubo przekroczyć 200k zł, a jeśli już miałbym to uczynić to opcja jest tylko jedna - M340i, na które z 20% rabatu mogę dostać.

Piszę tego posta tak naprawdę z pytaniem czy ktoś w Warszawie posiada może S3 8Y (nową generację) i byłby tak dobry pokazać mi auto / przewieźć, bo niestety praktycznie we wszystkich salonach w Polsce nie ma ani jednej sztuki, a ciężko kupić samochód, którego się nawet nie widziało smile.gif
QbaqBA
Krotoski nie ma?
kososki
wydaje mi się, że dzwoniłem do wszystkich salonów i odpowiedź wszędzie ta sama - nic nie mają. Chyba salon na placu 3 krzyży będzie miał najwcześniej gdzieś w połowie lutego
rwtnt
W zakresie jazdy to możesz się przejechać s3 8v po lifcie z 7 biegową skrzynią. Nie będzie nowego kokpitu ale silnik, napęd wszystko działa bardzo podobnie.
prnit
Dobry wybór, siedziałem w S3 na placu i fajnie auto jest zrobione, wygląd srodka wkońcu dobry bo ten ostatni był strasznie bidny, wlasciwie srodek wygląda jak troche mniejszy niż A6 co jest duzym plusem, wedłiug mnie swietny wybór i będziesz zadowolony..o dziwo ten srodek tez nie jest taki malutki, można go spokojnie porównać do A4.
Tom-Lee
Szkoda, ze cisza i głusza z wydechu. To mnie najbardziej wkurwia w obecnych samochodach.

Aha, no i te spowalniacze (zamiast hamulcow) w grupie VAG +300 to tez jest jakis zart.
kososki
wydech to tragedia, zgadzam się, ale wydaje mi się, że część cat-back powinno dać się wymienić bez utraty gwary na resztę auta.
hamulce to też żenada, ale dopóki auto nie będzie użytkowane na torze to do przeżycia.

Wciąż się jeszcze waham czy wziąć S3 czy może sprowadzić Mustanga GT z USA (z salonu odpada, bo wciąż próbują sprzedawać 2-letnie auta po cenach prawie katalogowych)
As_
w leonie było brembo jako opcja.
W S3 nie ma?
Seryjne 340mm takie rzeczywiście słabe?
kososki
no dadzą radę przy normalnej eksploatacji, ale pewnie dużo szybciej się przegrzeją niż u konkurencji.
Są tylko 1-tłoczkowe zaciski, a w M135i dają 4-tłoczkowe i 360mm, A35 też ma chyba 4-tłoczkowe i 350mm więc S3 na tle konkurencji wypada żenująco
Tom-Lee
CYTAT(kososki @ Fri, 22 Jan 2021 - 11:56) *
wydech to tragedia, zgadzam się, ale wydaje mi się, że część cat-back powinno dać się wymienić bez utraty gwary na resztę auta.
hamulce to też żenada, ale dopóki auto nie będzie użytkowane na torze to do przeżycia.

Wciąż się jeszcze waham czy wziąć S3 czy może sprowadzić Mustanga GT z USA (z salonu odpada, bo wciąż próbują sprzedawać 2-letnie auta po cenach prawie katalogowych)


Ja kiedys stalem przed podobnym wyborem i szedlbym w S3 albo A35 AMG. No ale to taki Golf z pod gwiazdy.

CYTAT(As_ @ Fri, 22 Jan 2021 - 12:31) *
w leonie było brembo jako opcja.
W S3 nie ma?
Seryjne 340mm takie rzeczywiście słabe?



W S3 8V nie bylo opcji na zaden hamulec. To jest bodajze jednotloczek. Nie wiem jak w 8Y. To i tak woz nie na tor ale przy takich osiagach to moglby miec lepszy hebel. Na grupach VAGa sa posty o konwersji na lepszy hebel, ale chyba nie o to chodzi w fabrycznie nowym wozie? To samo wydech. Tak to po prostu wyglada.
Bio
CYTAT(Tom-Lee @ Fri, 22 Jan 2021 - 11:47) *
Aha, no i te spowalniacze (zamiast hamulcow) w grupie VAG +300 to tez jest jakis zart.

tymi żartami ludzie spokojnie po nordzie upalają bez krzycznia na hamulce. Jedyny mod to po prostu lepsze tarcze i klocki.
Tom-Lee
CYTAT(Bio @ Fri, 22 Jan 2021 - 13:00) *
tymi żartami ludzie spokojnie po nordzie upalają bez krzycznia na hamulce. Jedyny mod to po prostu lepsze tarcze i klocki.


Wiem jak dziala ten hamulec np. w porownaniu do 4ro tloczka od Brembo na duzej tarczy. Tu raczej nie ma o czym dyskutowac. Dla mnie jest po prostu za maly. W A35 nie mieli takiego dylematu, chociaz ja obu za torowe zabawki na pewno nie uwazam. To sa szybkie DD.
nikosnikos
Mijałem dziś nowe S3 - trzeba przyznać, że wygląda nieźle. Z zewnątrz może bez oszałamiających zmian, ale środek to po prostu przepaść do tej mega biedy, jaka była dotąd. I fakt - dźwięku wydechu brak.
Bio
CYTAT(Tom-Lee @ Fri, 22 Jan 2021 - 13:04) *
Wiem jak dziala ten hamulec np. w porownaniu do 4ro tloczka od Brembo na duzej tarczy. Tu raczej nie ma o czym dyskutowac. Dla mnie jest po prostu za maly. W A35 nie mieli takiego dylematu, chociaz ja obu za torowe zabawki na pewno nie uwazam. To sa szybkie DD.

Zapytaj właścicieli 1-dzej generacji A45 jak im Brembo pomagało gdy w kielcach mieli ciągle warningi o przegrzaniu skrzyni.
Tom-Lee
CYTAT(Bio @ Fri, 22 Jan 2021 - 14:03) *
Zapytaj właścicieli 1-dzej generacji A45 jak im Brembo pomagało gdy w kielcach mieli ciągle warningi o przegrzaniu skrzyni.


Napisalem, ze nie uwazam tych samochodow za zabawki na tor. Druga kwestia to, ze robia do setki w okolicach 5s. Wiec wypadaloby miec czym hamowac, bo nie jezdzisz tym 50 tylko korzystasz z mozliwosci. Zawsze tak jest. Nie po to sie kupuje samochody co maja po 300koni.

Rozmawiamy o hamulcach a nie o przegrzewaniu skrzyni. A z tego co pamietam swoja droga Miko jezdzil tym wozem i robil dobre czasy. Awarie sie zdarzaly.

Nie robmy OT.

Ja bym bral S3/Golfa R/A35 Amg.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.