Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: schemat wiązki silnika e46 m54b30
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
marcin137
hej potrzebny mi schemat wiązki silnika m54b30 w e46 , przy patroszeniu wiązki przy swapie po dłuższym czasie dwa kable mi uciekły jest to czerwony z dwoma białymi paskami kabel od czujnika wału oraz dwa kable od czujnika temp płynu nie mogę znaleźć gdzie to ma iść , oraz pytanko czy żeby pompa paliwa ruszyła przy kręceniu rozrusznikiem potrzebny jej sygnał z wału czy powinna chodzić po stacyjce w ostatniej pozycji też ?
moritz86
Szukaj na newtis schematów. Pompa powinna na chwile po zalopnie sie wlaczyc.
marcin137
Dzięki smile.gif
To że na chwilę po zapłonie to wiem i działa ale przy kręceniu pompa nie działa i tak się zastanawiam czy to może dlatego że wiązka silnika nie podłączona mni. czujnik wału czy powinna już teraz chodzić przy kręceniu rozrusznikiem nowego silnika , plan jest taki żeby podłączyć czujniki oleju i temp płynu oraz czujnik wału seryjnego ecu dla licznika a silnik sterować z emu

Chyba znalazłem czujnik wału

mógł by ktoś potwierdzić kolor kabla RT/WS to czerwono biały i ma być pod +12V?



oraz kolory tego czujnika

moritz86
Wpisz sobie w google bmw wiring color codes
deejey!
CYTAT(marcin137 @ Sat, 31 Oct 2020 - 08:47) *
plan jest taki żeby podłączyć czujniki oleju i temp płynu oraz czujnik wału seryjnego ecu dla licznika a silnik sterować z emu

A po co takie kombinacje, skoro można w emu sterować fabrycznymi zegarami?
marcin137
Dzięki moritz ,
deejey classic też da radę ? U siebie tak mam w mb i dzięki temu działa abs pompa paliwa wentylator po seryjnym pwm-ie a nie zero jedynkowo , rozrusznik , licznik, klima i wiele innych rzeczy dużo mniej zabawy z wiązkami i podłączaniem tego wszystkiego , bmw nie znam pewnie jest obcykane zobaczę co mój tuner który będzie montować emu powie jak szybciej i taniej smile.gif
deejey!
ABS ma swoj sterownik, klima to analog wręcz, rozrusznik to kable z EWS a nie ECU. Pompa paliwa nie pamiętam, chyba przekaznik zwykły z sygnałem ale nie pamietam skąd? Generalnie luźny temat, sam kiedyś chciałem mieć dwa sterowniki, cieszę się, że sobie to darowałem.

Tak, z zwykłym emu można również, jedynie moduł can trzeba dokupić.
moritz86
Pompa paliwa z ecu idzie sygnał na przekaźnik. Zastanów się nad Blackiem będziesz mógł czytać z absu po canie prędkości kół i wykorzystać TC emu
deejey!
CYTAT(moritz86 @ Tue, 03 Nov 2020 - 21:33) *
Pompa paliwa z ecu idzie sygnał na przekaźnik. Zastanów się nad Blackiem będziesz mógł czytać z absu po canie prędkości kół i wykorzystać TC emu


No czyli wystarczy ten pin do EMU przepiąć i gotowe biggrin.gif A co do wentylatora bo nawet nie zauważyłem, to w EMU róznieć można PWM wysterować go, choć prawdę mówiąc z perspektywy czasu nie widzę zalet tego rozwiązania.

Co do czytania prędkości z kół było to już w classic obiecywane, ale on już dawno nie jest wspierany wg mnie. Nawet któraś z aktualizacji zamiast pomóc to pogorszyła i trzeba było wrócić do starszej, bo przestawały działać zegary...
marcin137
Jak podłączyłem czujnik wału i tigger dał sygnał że silnik się kręci to pompa paliwa ruszyła jak coś smile.gif może ktoś mi jeszcze podpowie z którego dokładnie kabla wziąć sygnał prędkości dla emu do LC ?
moritz86
Seryjne ECU dostaje więc szukaj tam.
deejey!
Tak, dostaje ale VSS niestety mi nie działa prawidłowo w EMU i poza jednym postem gdzieś nawet na tym forum to nie znam nikogo komu by to działało
moritz86
Mi działało, teraz już nie korzystam, bo , absu biore
deejey!
A pamiętasz może jaki miałeś config tego? Bo może tu tkwi problem... Ja próbowałem wszystkiego chyba.
moritz86
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.