Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Coil on plug/wasted spark zamiast rozdzielacza.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Stron: 1, 2
pszczelaszkov
Panowie, kończą mi się przewody WN i cierpliwość do bajzlu z tymi przewodami i dostępem do kopułki od ściany grodziowej, cenowo wcale to jakoś opłacalne też nie jest.
Do tego wyciera się już gładź pod simeringiem.
Stwierdziłem że wywale rozdzielacz i dam coś bardziej bezpośredniego, a tył zaślepie w piździec.
Pierwotnie myślałem o pojedynczych cewkach z Fiata/Alfy 1.4 T.
Jak dobrze widze są to cewki aktywne?
Z powodu iż cewki niestety były by jak to w 20NE bywa, między runnerami wydechowymi, a sterować tym będzie Motronic Ml4.1 który ma wzmacniacz wbudowany.
Rodzi to kilka problemów i z tym pytań, bo tu nie mam praktycznego doświadczenia.A w teorii to można na słońce polecieć w nocy.
1. Czy te cewki wygarną z temperaturą, mogę je osłonić u nasady, ale po pewnym czasie i tak będzie dość gorąco u góry.
2. Jak wygląda w takich wynalazkach sprawa dwell'a, pull-up/down w którym momencie strzelają? ECU daje 5-6ms zależnie od obciążenia.
3. Czym moge zrobić najbezpieczniej "dummy load" aby wzmacniacz w ECU się nie wysypał. Starczy rezystor mocy czy jednak coś bardziej wyrafinowanego?
3. Faktycznie to dobry wybór i mają dobrą wydajność?
4. A może jakiś dobry wasted spark?

Aktualnie system wygląda tak:
1kV/segment, sonda podaje mi w inwersji dry.gif
Przed rozdzielaczem
Zajażenie na 5kV+ i burn time na 1.2ms i 1.5kV.
Przy świecy
Zajażenie na 1.5kV burn z 500V? Aż tak nisko schodzi?

Straty sa przepiękne i to mnie męczy najbardziej. Odkąd pamiętam to nawet na nowym układzie WN iskra wyglądała bardziej jak w zapalniczce, nawet w 126p wyładowanie było lepsze bo aż w oczy raziło laugh.gif .
Jakie ciekawe alternatywy warto by rozważyć? Wole spytać zanim wybiore jakąś kaszane.
kris4cars
Ja u siebie zrobiłem tak, cewki żyją i nic im się nie dzieje, jedynie ostatnio pękła mi jedna gumka i musiałem wymienić bo iskra uciekała.
Ja co prawda mam c16se które ma cewkę aktywną a cewki z t-jet są pasywne. Widzę dwie drogi, albo wypruć z ECU moduł i wysterować na module z 1.8t (o ile ecu nie będzie się buntować) albo zrobić custom jak ja. Ew. możesz wysterować poprzez pull-up jakieś tranzystory i próbować to obudzić.
Ziuzio
CYTAT(pszczelaszkov @ Thu, 29 Oct 2020 - 17:13) *
Panowie, kończą mi się przewody WN i cierpliwość do bajzlu z tymi przewodami i dostępem do kopułki od ściany grodziowej, cenowo wcale to jakoś opłacalne też nie jest.
Do tego wyciera się już gładź pod simeringiem.
Stwierdziłem że wywale rozdzielacz i dam coś bardziej bezpośredniego, a tył zaślepie w piździec.
Pierwotnie myślałem o pojedynczych cewkach z Fiata/Alfy 1.4 T.
Jak dobrze widze są to cewki aktywne?
Z powodu iż cewki niestety były by jak to w 20NE bywa, między runnerami wydechowymi, a sterować tym będzie Motronic Ml4.1 który ma wzmacniacz wbudowany.
Rodzi to kilka problemów i z tym pytań, bo tu nie mam praktycznego doświadczenia.A w teorii to można na słońce polecieć w nocy.
1. Czy te cewki wygarną z temperaturą, mogę je osłonić u nasady, ale po pewnym czasie i tak będzie dość gorąco u góry.
2. Jak wygląda w takich wynalazkach sprawa dwell'a, pull-up/down w którym momencie strzelają? ECU daje 5-6ms zależnie od obciążenia.
3. Czym moge zrobić najbezpieczniej "dummy load" aby wzmacniacz w ECU się nie wysypał. Starczy rezystor mocy czy jednak coś bardziej wyrafinowanego?
3. Faktycznie to dobry wybór i mają dobrą wydajność?
4. A może jakiś dobry wasted spark?

Aktualnie system wygląda tak:
1kV/segment, sonda podaje mi w inwersji dry.gif
Przed rozdzielaczem
Zajażenie na 5kV+ i burn time na 1.2ms i 1.5kV.
Przy świecy
Zajażenie na 1.5kV burn z 500V? Aż tak nisko schodzi?

Straty sa przepiękne i to mnie męczy najbardziej. Odkąd pamiętam to nawet na nowym układzie WN iskra wyglądała bardziej jak w zapalniczce, nawet w 126p wyładowanie było lepsze bo aż w oczy raziło laugh.gif .
Jakie ciekawe alternatywy warto by rozważyć? Wole spytać zanim wybiore jakąś kaszane.


COPy Fiat/Alfa 1.4T są pasywne.
Jeśli chcesz aktywne P65, to odpowiednikiem aktywnym o symbolu P65T jest cewka 0221604024.
Wystarczy więc wybrać odpowiedni rodzaj cewki.
Tylko ciężka sprawa, aby poprawnie przejść z systemu rozdzielaczowego na WS lub COPy bez wykorzystania jakiegoś SA zapłonowego lub choćby EDISa.
pszczelaszkov
Faktycznie, macie racje, nie wiem jak to przepatrzyłem że są aktywne.
Żebym teraz dobrze zrozumiał bo nie widze nigdzie na necie jednoznacznej informacji, pasywna cewka ma 3 piny: GND, +12, PRĄD z ECU i w fazie spoczynku linia jest wysoko?
A aktywna ma to samo tylko SYGNAŁ z ECU, normalnie linia jest nisko, i dajemy sygnał na tak długo jaki chcemy dwell?
Czyli w pasywnej 3ci PIN to normalny odpowiednik ładowania jak w cewce której mam aktualnie? T.j wystarczy przekierować Mosfetem sygnał z motronica na odpowiednią cewke, a on już ogarnie to jak zwykła cewke?
No pomijając fakt że patrząc po dokumentacji to dwell 5ms już grozi przeładowaniem.
Chociaż doc motronica się zarzeka na 4-5ms, więc może by się dopasował.

Ale to dochodzą koszty jakiś FET'ów na 8A.

Czyli w sumie lepiej wychodzi wziąć aktywna 0221604024,dać dummy load żeby motronic myślał że coś ładuje i bokiem puścić na małe tranzystory sygnałowe, pytanie czym go obciążyć.
Do rozdzielenia na pełną sekwencje to najtaniej mogę w sumie dać 4 punkty magnetyczne na kole rozrządu i 4 małe halotrony.
PCB na kolanie można zrobić,a aktywna będzie miała jakiś overdwell protection?.
Ziuzio
CYTAT(pszczelaszkov @ Fri, 30 Oct 2020 - 00:32) *
Faktycznie, macie racje, nie wiem jak to przepatrzyłem że są aktywne.
Żebym teraz dobrze zrozumiał bo nie widze nigdzie na necie jednoznacznej informacji, pasywna cewka ma 3 piny: GND, +12, PRĄD z ECU i w fazie spoczynku linia jest wysoko?
A aktywna ma to samo tylko SYGNAŁ z ECU, normalnie linia jest nisko, i dajemy sygnał na tak długo jaki chcemy dwell?
Czyli w pasywnej 3ci PIN to normalny odpowiednik ładowania jak w cewce której mam aktualnie? T.j wystarczy przekierować Mosfetem sygnał z motronica na odpowiednią cewke, a on już ogarnie to jak zwykła cewke?
No pomijając fakt że patrząc po dokumentacji to dwell 5ms już grozi przeładowaniem.
Chociaż doc motronica się zarzeka na 4-5ms, więc może by się dopasował.

Ale to dochodzą koszty jakiś FET'ów na 8A.

Czyli w sumie lepiej wychodzi wziąć aktywna 0221604024,dać dummy load żeby motronic myślał że coś ładuje i bokiem puścić na małe tranzystory sygnałowe, pytanie czym go obciążyć.
Do rozdzielenia na pełną sekwencje to najtaniej mogę w sumie dać 4 punkty magnetyczne na kole rozrządu i 4 małe halotrony.
PCB na kolanie można zrobić,a aktywna będzie miała jakiś overdwell protection?.


Pasywna może mieć nawet tylko dwa piny:)
Pasywna ma z reguły +12V oraz "-" z jakiegoś wzmacniacza o odpowiednim czasie ładowania(dwell)
Aktywna ma z reguły +12V, GND oraz sterowanie sygnałem logicznym(najczęściej 5V), czasem jest dodatkowy pin z masą do ecu, aby sygnał sterujący miał dokładną wartość referencyjną 0V(jak np. popularne cewki od VAGów).

Jest sens bawić się w rozdzielanie sygnałów? Takim np. EasyEcu Micro doładujesz cewki jak będziesz chciał(bez stresu, że 5ms zjara Ci cewki w WS), paliwo wystroisz jak będziesz chciał, itd. smile.gif
pszczelaszkov
Myślałem o easyecu, ale to znowu musze lecieć z nową wiązką, a jakbym lecial z wiązką to bym sobie ogarnął komore silnika, z komora magistrale wodna. Nie na zime temat tongue.gif Poza tym mam już SMT6 podpięte i daje rade narazie. A rozdzielenie sygnałów to przy kawie można wymyślić i zaimplementować, ewentualnie dam na linie odcięcie przy 4ms(lub opoznienie narastania).
[Yossarian]
W c20xe miałem cewki Denso z Civika Type R K20 pasowały prawie jak z fabryki smile.gif. Możliwe, że w C20NE też by pasowały równie dobrze. Nie pamiętam jak to dokładnie było podpięte bo instalację u mnie wykonał radzio_gsi, więc może do niego się odezwij to coś podpowie też
pszczelaszkov
@[Yossarian]
Też fajnie wyglądają, ale nie widzę do nich takiej ładnej dokumentacji jak P65T, chyba że złe numery wpisuję. Instalacja to inna bajka, ML4.1 nie wie gdzie żyje i poco, c20xe raczej miał już jakieś trigery na wałku. Tutaj wszystko sam muszę zaimplementować. Tylko czekam na ładniejsze dni co sobie wymiary połapie tongue.gif
przema72
z civica są aktywne , ale gdybys wyprowadził sygnał z przed modułu zapłonowego wtedy podłączysz aktywne , zobacz sobie cewki z 1.4tfsi np te czerwone , chyba najlepiej by u ciebie siadły , maja metalową osłonę i same w sobie mocno trzymaja sie na świecy
Dziku
Ale wyprowadzenie sygnału przed modół to półśrodek, trzeba zrobić układ sterujący dwell time itp.
Zostaw to jak jest do czasu robienia komory, a potem zrób sobie jakiś popularny trigger na wale, wałek wykorzystaj do synchronizacji i postaw to w sekwencji zapłonu i wtrysku na jakch chcesz cewkach.
Speeduino oferuje wszystko czego potrzebujesz(a nawet więcej) w cenie deta3....
pszczelaszkov
@Dziku, Motronic praktycznie od początku swojego istnienia działa na 60-2, jaki trigger jest bardziej popularny?
Speeduino fajne, ale tak jak pisałem PCB sobie sam zrobie jak i oprogramowanie, nie problem dla mnie chwycić przerwaniem zbocze i odliczyć czas. Bo jednak jak miałbym płacić za jakieś kolejne doczepy, to wole wziąć za te 700 czy 800 easyecu i puścić standalone(chociaż to też mi się nie podoba tak do końca).
@przema72
Chodzi ci o np: 06C905115M ?
W sumie jedyne czerwone jakie znalazłem i są dostepne jako używane w dobrej cenie.
Bo jednak wolałbym najpierw używki przetestować.
Jesteś pewien że niespadną od wibracji?
p65(t) jednak mają śrubke i można puścic wieniec z metalowej rurki i je pospinać. Z drugiej strony tfsi ładniejsze i gratis osłona termiczna. Ori przewody od c20ne mają po prostu metalowe rurki nasunięte i widzę kris4cars je nawet wykorzystał. Z tym że p65t są grubsze o pol cm i musiałbym dobrac inne.
Tak się rozglądam, widze P100-T, ma 2x tyle energi co p65t i ładuje się nawet do 6ms, ale cena 3ch p65t.
Fajnie że chociaż bosch ma ładne dokumentacje do tych cewek.
Ale mniejsza o to, czegokolwiek nie wsadze to będzie lepsze od tego wynalazku z kręcącym palcem.
Relacja voltage@dwell jest względnie liniowa, to nawet moge zrobić korekcje czasu w locie używając napięcia jako referencje. W przyszłości i tak pewnie jakiś ion sense trzeba będzie zbudować bo będzie za nudno.
Nasrali tych cewek, nie wiadomo co brać.
Zrobie sobie triger wałka na początek bo to tak czy siak trzeba zrobić.
Dziku
Ale z której strony speeduino jest doczepem?
Twoja wola, jak dla mnie to rzeźba w motronicu to jak szuranie tyłkiem po tłuczonym szkle, ale co kto lubi. Jak chcesz robi" dwa razy to samo to twoja wola...
pszczelaszkov
Czyli standalone z arduino? Jeszcze lepiej. tongue.gif
kris4cars
Ja mam puszczone cewki w półsekwencji, bez jakiegoś myślenia o dwell time, moduł zapłonowy to cztery tranzystory z pull-upami. Na module z 1.8t ecu zgłaszał błąd ale wsio działało. Na tym spartańskim rozwiązaniu śmigam już drugi rok, zajechałem komplet świec a cewki bez problemu dają radę. Potrzeba ci tą sekwencję zapłonu? przecież to żadnych plusów nie ma. Najwyżej bym pobawił się w dwell time ale myślę że bez tego będzie żyć.
pszczelaszkov
Ale nie miałeś czasami już wasted sparka w serii i podwojnej cewki?
Taka np: 0 221 503 407 ma czasy ladowania bardzo zbliżone do P65 i można 1:1 zamienić.
Ja mam czasy pod ten typowy bojler.
Generalnie nie potrzebuje pełnej sekwencji, aczkolwiek jak robię 1 triger to mogę zrobić i więcej za jedna robotą. Fakt że pół sekwencje mogę zrobić bez trigera, na samym rejestrze przesuwnym, ale jak już będe robił rejestr to nie daleko do trigera z synchronizacja walka. Koniec końców samo sterowanie tym to żaden problem jeśli ori wzmacniacz oszukam to potem z górki. Mam brak wiedzy przy tym co się stanie jak pod wzmacniacz dam dummy load i jakie cewki się nadają, to co pomiędzy to mam z grubsza ogarnięte. Ale najłatwiej to właśnie by było mieć cewke aktywna z tolerancja jak ta p100-t. Wtedy tylko trzeba przekierować 5v bez zbędnych zabaw. Na upartego to nawet można wydrukować kopułke z 4 hallami, palec zrobic bardziej magnetyczny i już mamy rozdzielacz na pełną sekwencje laugh.gif Sposobów na to multum.

Jak narazie to dzieki wam za modele cewek, sprawdzę czy wzmacniacz da się oszukać i napiszę jaką drogę wybrałem.
pszczelaszkov
Napiszę coś bo jeszcze wyjdzie że odpuściłem i dupę zawracam biggrin.gif.
Mało jeździłem to się nie spieszyłem z tematem.
Jeśli chodzi o cewki to wybrałem opcję @przema72
Cewki VAG'owe są najłatwiej dostępne, na szrotach mają tego w skrzynkach jak jabłek na rynku.
Wylosowałem ZSE043, jakoś mi długością wstępnie pasowały.
Faktycznie stoją jak młodemu panu bez żadnych podpórek.
Mam jakąś testową wiązkę już porobioną,powinna być P&P w obecny system.



Co do sterowania, stwierdziłem że zostawię to po stronie motronica, ale to nie na długo bo jak nie urok to sraczka, SMT6 już ma bliżej niż dalej(wał stoi i ten wali urojony sygnał w ECU), a raczej następnego świaniaka nie będe brać tylko standalone.
Wszystkie cewki są podłączone równolegle do zasilania.
ECU będzie chciał strzelić 4-ma cewkami naraz.
Z tym że "kopułka" będzie rozdzielać niskie napięcie zamiast wysokiego aktywując tą cewkę która ma strzelać.
Końcowo z perspektywy motronica będzie zawsze 1 cewka aktywna.
W rozdzielaczu są 4 czujniki hall'a. Każda cewka ma swój.
Zbliżający się trigger da 5v 20mA na wyjściu.
Za trigger będzie robić magnes z twardego ferrytu, chyba więcej niż 200C w głowicy nie będzie.



PCB będzie zalane żywicą jak to ma miejsce w cewkach.
Myślę że takie rozwiązanie jest najbardziej optymalne, bo mogę to zaadaptować do innych wynalazków i jest proste w implementacji. Mogę tym i pełną sekwencje na innym ECU zrobić.
Co do cewek to zmierzyłem czasy ładowania tych ZSE043 i tej co mam teraz.
Zostawiam bo możę komuś się przyda.
Niemiałem jak uzyskać 13.5v dla nich, czy tam mi się nie chciało nie pamiętam tongue.gif

ZSE043 mają overdwell protection na ~12A, a ml4.1 patrząc po krzywej to jakieś 8.5 pewnie odbije.
Robiłem testy na 6ms overdwell na nich i trzymają, zostaję w sumie tylko pytanie czy wzmacniacz w motronicu stabilnie utrzyma 8.5A, bo będzie miał zadanie 2.5ms tak trzymać smile.gif
Czekam na frezera czy się podejmię i będe montował.
Tu jeszcze video z testów w super zaawansowanym labolatorium(widać stabilną prace na overdwellu przy 100Hz)
Testy
No to to na tyle. Jak coś pierdolnie to wrzucę następny post.
jackkpl
O widzę że nie tylko ja skusiłem się na ten oscyloskop na bateryjkę smile.gif.
pszczelaszkov
No dłuższy czas mam już ten wynalazek, ma tam jakieś problemy z referencją i offsetem, ale takie podstawowe rzeczy spokojnie ogarnia i jest poręczny tongue.gif . Jeszcze na tym nowszym firmware można po uarcie zrzucać oscylogramy, wtedy adapterem usb<>uart zrzucam na telefon i sobie na spokojnie obrabiam na PC.
kris4cars
no i super, czekam aż to będzie żyć tongue.gif

PS. myślę że ecu jest bardzo słabo rozbudowane i jeśli (o ile sprawdza to) spawdza to jedynie czy masz podciągnięcie do +12 na przewodzie cewki gdy nie jest wysterowana. Wrzuć mu jakiś rezystor rzędu 10k i zobacz czy zadziała.
pszczelaszkov
Nie no, ML4.1 nic nie sprawdza dlatego fajnie się modzi biggrin.gif. Ale zabezpieczenie na 100% ma. Pewnie jest jakiś prosty układ stałego natężenia, rezystor i "sprzężenie" do tranzystora. A z samym rezystorem zamiast cewki to jedynie mogę na rozruszniku kręcić z wiadomych powodów tongue.gif, a wtedy mam spadek napięcia i ECU celuje w 20ms dwell.
kris4cars
No wiadomo że musisz wszystko złożyć, odpalić i wtedy sprawdzić tongue.gif
pszczelaszkov
Nie samymi sukcesami człowiek żyje, jak obiecałem, tak wrzucam mimo że nie skończyłem. Trochę mi zeszło na inne rzeczy w 34 letnim chrupku zawsze coś się znajdzie do poprawy. cool.gif
Z triggerem z wymiarami poleciałem i był do rozwiercenia ale się wpasował.

A więc pierdolnął pierwszy moduł zanim odpalił i wyglądał tak:

Dostał zwarcia na wyjściu mimo rezystorów.
Następny dostał inną konfiguracje i przytwierdziłem go na surowo.
No i nie umarł.
Mały problem z cewkami, całkowicie zapomniałem sprawdzić; one mają mase na stelażu i trzeba je naciąć aby można było sterować minusem.

No i gówno ożyło! Ale nie do końca:
https://photos.app.goo.gl/Sv3S37cBWvbGgTNN7
Stary motronic obsłużył 4 cop'y na pełnej sekwencji sterując nimi całkowicie 'po swojemu', ale jest 'ale'.
Musi mieć cofnięty zapłon 6 wzgledem serii. Jest to prawdopodobnie spowodowane małym pokryciem przez moduł.
Ma 12% i środek na 10stopni. W stopniach pasuje, czasowo już chyba nie.

Za małe wyprzedzenie, stąd też nie działa powyżej 2k rpm.
I nie wiem o co chodzi z tym przygasaniem, ale snapshot mówi że parzyście po 2 cewki nie ładują i nie palą w tym momencie.

Chciałem spisać prądy ładowania, ale coś się na mnie obraził mój pierdolnik którego do tego używałem.

Generalnie cały czas zakładam że te cewki ze szrotu są wszystkie sprawne ale może być inaczej.
Wygląda na to że sam koncept jest do zrobienia, i byłby tym łatwiejszy gdyby to był nowszy Motronic 1.5, te chyba miały moduł na zewnatrz.
Ale nie wiem czy to dokończę, bo coś wesołego się odwaliło na 3cim cylindrze, szrama jak stąd na madagaskar i tylko 6 atm pompuje.




Nie mam pojęcia czy to pierścień pękł czy jaki grzyb, to jakieś tureckie power seal'e były. Dobre 2kkm dobiły.
Stał 3tyg i przy próbie odpalenia już kompresji nie miał.
A jak go gasiłem to dałbym sobie łape uciąć że palił normalnie. biggrin.gif

Nie mam jeszcze wymyślonego planu naprawczego.
Czy silnik zostaje czy nie, głowica ta czy inna.
siewcu
A co to w ogóle za auto? Rozważasz przejście na inny sterownik? Jeździłem kiedyś kadziorem d, dmuchnięty i odpalony na digifancie z golfa 3 gti. Fajnie to śmigało, a ciągnął do 9500 rpm ^^ Może by pójść w tym kierunku? ECU proste jak budowa cepa, czujniki tylko poprzekładać(a dużo ich nie ma), a stroić idzie praktycznie w każdą stronę.
pszczelaszkov
@Siewcu,
Było to daily i plan był taki aby dmuchnąć na miękko 0.5 i zobaczyć czy się nic nie rozpada i czy zawias nadąża. Jeśli by się nic nie rozpadło to zakucie, kanapka i jakiś standalone.
No ale się wysrało coś i teraz chyba trzeba iść na grubo. Bo widze że czy dmuchany czy nie, jak ma jebnąć to i tak jebnie. Co tam jest ostatniego z II GM Family co wchodzi wzdłużnie? Z20LET?
Chociaż wole c20ne bo jest śmieszniejszy, tylko bloki już ciężko dostać.
A jest to taki kondon z 87.
kris4cars
bierz blok z xev, to praktycznie to samo
pszczelaszkov
Teraz nie pamiętam jak wypadały kanały olejowe od 16 i 8v? Jakieś legendy 100 lat temu były że blok 8v jakoś frezowany musi być pod głowice 16v czy inne grzyby.
Z resztą ta głowica tyle razy planowana była że w podwymiar włazi, zaraz będzie kolizyjny 8v biggrin.gif
Ni w dupe ni w oko tą konfiguracje mam teraz, bo ma być dmuchane ale mam nowe tłoki +0.5 od XE założone i wymusza mi kanapke co mi pasuje bo podciągnie głowice do góry, ale kanapka jest już passé w 20'.
Muszę pomyśleć, narazie jeździ nie szarpie da się nawet wyprzedzać. To jest temat na dłuższe dyskusje tongue.gif
A sam temat COP'a może skończę chociażby dla sportu.
kris4cars
z tego co wiem to bloki są identyczne. Różnica jest w wale, tłokach i korbach ale to też sobie ręki nie dam uciąć bo może być ze ne i xev dzielą takie same korby i wał. Xe na bank ma co innego.



AAA
jeszcze jedna ważna rzecz. XEV poprzeczny ma mniejsze śrubki od miski niż xev wzdłużny laugh.gif
siewcu
A tam passe. Spełnia swoją funkcję, a uszczelki i tak mają skończoną grubość i do kanapki ciężko podejść wink.gif Prędzej musiałbyś kombinować z odprężającymi kutymi tłokami albo krótszymi korbami, a to może nie być takie proste. Ale jak masz zamiar to turbić to w obecnej sytuacji chyba włożyłbym po prostu leta...
pszczelaszkov
Zawsze te śrubki, te inżyniory się już z nudów na krześle chyba kręcili że takie gówna zmieniali biggrin.gif

@siewcu Tylko jakiego? W Z20 nie były czasami wały z gównolitu? Patrze po zdjęciach, myślałem że miały one chociaż natrysk na denka i trochę mi się cena nie widzi. Wszystkie w cenie zafiry, a i tak pewnie rozbierać bym musiał.
To nie są fabrycznie takie korby jak teraz mam z XE? Bo trochę głupio brać słupek za 4-5k.
Chyba że jestem w stanie jeszcze kupić let'a który nie jest rozsypany.
Co szukam info o 2.0 turbo to jest "bierz b207" ale zanim ja b207 ustawie wzdłużnie to następna gwiazdka będzie, jeszcze rozrusznik z drugiej strony.
No i wisko, musi być mocowanie od wisko biggrin.gif
Tak jak pisałem, nie mam koncepcji na te puzzle.
Technologia i budżet do ustalenia.
Dziku
A do b207 jest w ogóle skrzynia rwd inna niż z opla gt? Bo b207 to podobno miało inny bolt pattern niż stare ople...
kris4cars
c20let to chore ceny, z20let to masło, b207 to nic nie pasuje, b2x5 to łapy i miska (pomijając remont i usunięcie balansu przed włożeniem), b2x4 jak poprzednik tylko można więcej dmuchać, jak iść po bandzie to może coś z poza stajni gm? może jakieś bmw albo toyota? 3uzfe np.

Najtaniej i najłatwiej to zostać przy aktualnej konstrukcji.
pszczelaszkov
Za grubo nie lecimy, mam wydech na 2.5" uspawany. Stwierdziłem że wystarczy na tyle ile musi być aby dało się tym jeździć, ten wynalazek ma fabrycznie zestrojony zawias na lekką nadsterowność na wyjściach z zakrętu. Z V8 boje się że zacznie mi jakieś podsterowności robić i nie wiem jak to się zgra. Takie Lotusy z R6 to na wejściu płużyły, a na wyjściu zamiatały i ni w dupe ni w oko to na końcu jeździ. A jednak fajnie by to było sprawdzić na jakimś time attacku.
Będe miał wybebeszonego senatora B to tam może się pobawie w V8.
Wolałbym zostać przy II Family. Jak już jesteśmy w temacie to która głowica wyszła najlepiej?
Najwyżej kupie xeva i naskrobie coś w międzyczasie.
soltyk
jesli tylko 1 cylinder jest uszodzony, rozwaz wstawienie jednej tulei
Ziuzio
CYTAT(pszczelaszkov @ Sun, 19 Sep 2021 - 20:22) *
Wolałbym zostać przy II Family. Jak już jesteśmy w temacie to która głowica wyszła najlepiej?
Najwyżej kupie xeva i naskrobie coś w międzyczasie.


Ulep C24/X24 16V, momentu na start więcej, a uturbione będzie jeszcze przyjemniejsze:)
https://allegro.pl/oferta/chevrolet-captiva...ika-10184131437
Dziku
Wał z c24/x24 trudno znaleźć, ale fakt byłoby fajne..
Lincoln e30ix
Miałem kilka silników które wymieniłeś i tak:
b207/z20net - mam w Saabie najtańszy, najlżejszy, według mnie bardzo trwały (tylko rozrząd przy 200kkm) ale ogarnąć sterowanie będzie ciężko, w dodatku problem ze skrzynią
z20lel/let/ler/leh, ciekawa opcja, bo pasuje p&p, nawet najsłabszy lel po sofcie w takiej omedze będzie robił 7.x do setki, jak w mojej Astrze Kombi (podobna waga by była do OA):
https://www.youtube.com/watch?v=2kIa7Q3a8jk Ale teraz jak zobaczyłem ceny tych silników to jest jakieś dwukrotnie za dużo, ale jeździ się z tym silnikiem fajnie, zupełnie inaczej niż b207
y22xe i osprzęt z z20xx - trochę zabawy, ale dalej typowy tłok 86mm i wyższa pojemność.
Dziku
Dlaczego problem ze sterowaniem w b207? Że trionic do omegi, czy jak? To można na czymkolwiek postawić, tam żadnych wodotrysków, zmiennej fazy itp nie ma...
pszczelaszkov
@Ziuzio, widziałem u niemców w mancie, 2.4 16V. C24NE z uciętą i zaspawaną głowicą od C30SE.
To całość wywodziła się z CIH'ow.
Ale tego z captivy nie znam, brzmi zabawnie jak c20ne. Z czym to dzieli rozmiarówke? Żeby to nie był czasami jakiś egzotyk z dopasowaniem tłoków etc. bo 1600 za głowice jakoś mnie odstrasza tongue.gif
To Z24SED? Skok tłoka 100mm trochę sporo.
O X24XE to więcej po hiszpańsku mi wyskakuje niż po naszemu, a to nie dobrze.
Nie wiem, trochę się cykam.

@soltyk, Jest to też jakaś opcja, jakby nie było bloków, kompletnie nie wiem jak wygląda taki proces w litym żeliwie, i jak to się sprawuje na dłuższą mete.
Najtanszy blok x20xev za 100zl jest biggrin.gif A i tak czekało by mnie rozebranie silnika do gołego.


@Lincoln
A jak wyglądaja y22xe jeśli chodzi o tłoki i korby większej wytrzymałości? Jest kompatybilny z takimi c22/z22?
Lincoln e30ix
Y22xe wygląda jak xev, miałem go chwilę w Omedze. Blok powinien być taki sam jeśli ma 86mm, jedynie wał i korba trochę inne. Wracając do rysy to na moje oko takie uszkodzenie nie spowoduje takiej utraty kompresji, coś innego tam się jeszcze wysypało.

Tutaj na forum PIWO walczył z b207 i twierdził, że nie jest to łatwa sprawa, trzeba pół Saaba przeszczepić. Wodotrysków nie ma, ale problem stanowi układ - brak czujnika wałków i stukowych na rzecz specjalnych cewek z ionic coś tam. Co ciekawe silnik można kupić nawet jako nówkę, brzmi słabo, ale jak mi znany tu jackpl wystroił to mam zrobione 100kkm z lpg, nie dolewam oliwy między wymianami (0w-40), nadal fabryczne cewki (330kkm) i osprzęt. W tej kasie świetna propozycja.
Dziku
No b207 kusi, bo stosunkowo najświeższy, lekki, w miarę wytrzymały.
Chciałem do lanosa pchać korby i tłoki z z/a16let/ler itp, ale chyba na b207 skończę bo kosztować będzie tyle samo a jednak człowiek nie będzie się bał o korbę przy 180km. Tylko z jaką skrzynią? Najfajniej byłoby z f40, najłatwiej z czymś do czego pasują lanosowe półosie....
Co do omegi, to z24sed i x24sfd i ohcowe odpowiedniki, czyli c24se i x24xf byłyby najfajniejsze z oplowych, ewentualnie c24xe na bazie któregoś z nich i głowy z xe, ale cholery trudno dostępne i roboty dużo, a w takim wypadku to już ls twoim przyjacielem, bo ważty tyle co żeliwne r4...
pszczelaszkov
Co do rysy, to też tak przypuszczam że nią nie ucieka, ale zobacz gdzie ona się zaczyna, to nie jest wynik kontaminacji. Równo z 1szym pierścieniem idzie, więc coś się z nim stało. A średnio składać znowu na nowych jak się okażę że jak dmuchniesz to spaliny wypalą w rysie sobie ścieżke, tak czy tak coś trzeba z nią zrobić.


Wiadomo saaby i ich ION SENSE, ale to całkiem inny blok. Nie ma jak łapy postawić wzdłużnie, na 1szy rzut oka, albo mi siądzie na bagnecie albo na rozruszniku jak przesune. I do tego wspomniany rorusznik z drugiej strony. Rozmyślałem go właśnie z tego względu że jest nowy do dostania. I w sumie tylko dlatego.

Co do wagi ls'a, to nie wiem czy R4 ma 180-200kg. A jeszcze do ls'a trzeba skrzynie doliczyć. Nope za grubo.
Ziuzio
CYTAT(pszczelaszkov @ Sun, 19 Sep 2021 - 22:54) *
@Ziuzio, widziałem u niemców w mancie, 2.4 16V. C24NE z uciętą i zaspawaną głowicą od C30SE.
To całość wywodziła się z CIH'ow.
Ale tego z captivy nie znam, brzmi zabawnie jak c20ne. Z czym to dzieli rozmiarówke? Żeby to nie był czasami jakiś egzotyk z dopasowaniem tłoków etc. bo 1600 za głowice jakoś mnie odstrasza tongue.gif
To Z24SED? Skok tłoka 100mm trochę sporo.
O X24XE to więcej po hiszpańsku mi wyskakuje niż po naszemu, a to nie dobrze.
Nie wiem, trochę się cykam.


Tak, Z24SED, na naszym rynku w Antarze i Captivie, na rynkach Ameryki Południowej też w Astrze i Vectrze. Czasem można trafić za grosze silnik w częściach, głowica z jakiegoś C/X20XE(lub podobne, może być nawet od tego Z24, tylko jakieś dobre wałki potrzeba) i masz fajne GMII 2.4. Skok tłoka 100mm, średnica cylindra 87.50mm.
pszczelaszkov
Widze że kucizny są tylko bezpośrednio w chinczykowie http://vepracing.com/product/Opel-Z24XE-An...cting-rods.html
Jakbym dał cywilizowaną głowice z xeva czy czegoś tutejszego, to w sumie tylko dół miałbym "egzotyczny".

Tłoki pewnie też w razie 'W' można podebrać z nadwymiarów 2.0/2.2.
Zostaje wał i panewki, czy są jakieś cywilizowane dostępne. Bo jak narazie nawet żadnych z gównolitu nie widze.
Chyba że z22se ma te same.


To w sumie będzie 2.0 na strokerze, 2.0(86mm) na wale 100mm dałby 2.3, ciekawe.
Trochę większe rozpoznanie bym musiał zrobić jeśli miałbym na 2.4 się zdecydować.
Gdyby to było jeszcze bardziej dostępne wszystko, cykam się że zatrzymam się na jakimś duperelu i potem będe pół internetu wertował.
Dawidooo
CYTAT(pszczelaszkov @ Sat, 18 Sep 2021 - 22:19) *
Teraz nie pamiętam jak wypadały kanały olejowe od 16 i 8v? Jakieś legendy 100 lat temu były że blok 8v jakoś frezowany musi być pod głowice 16v czy inne grzyby.
Z resztą ta głowica tyle razy planowana była że w podwymiar włazi, zaraz będzie kolizyjny 8v biggrin.gif
Ni w dupe ni w oko tą konfiguracje mam teraz, bo ma być dmuchane ale mam nowe tłoki +0.5 od XE założone i wymusza mi kanapke co mi pasuje bo podciągnie głowice do góry, ale kanapka jest już passé w 20'.
Muszę pomyśleć, narazie jeździ nie szarpie da się nawet wyprzedzać. To jest temat na dłuższe dyskusje tongue.gif
A sam temat COP'a może skończę chociażby dla sportu.

Blok z c18ne jest identyczny jak c20ne tylko trzeba rozwiercić na 2.0.
Będziesz miał wtedy idealny nominał.
Do tego wał 2.0 z ecoteka jest jeszcze do dostania bez problemu w dobrym stanie.
Do wału trzeba kółko rozrządu dobrać odpowiednio szerokie i na pasek z zębem półokrągłym bo ecoteki były na trapezowym. Z kadeta kiedyś dobierałem jakiegoś 1.7 lub jeżeli dobrze pamiętam.
Możesz ew. na to położyć głowicę z c20xe z kanapką wtedy będzie rozwojowo.
Jeden kanał olejowy w głowicy się mija z kanałem w bloku i głowica ma wyfrezowaną fasolkę żeby olej z jednego kanału do drugiego przepływał. Jak głowica za mocno planowana (a pewnie taka będzie) to fasolka jest za płytka, się przytyka i słabe ciśnienie na górze jest.
Można fasolkę pogłębić albo podać zewnętrznie przewodem olej do głowicy. Przy pompie oleju masz korki i w głowicy też.
Do tego wiązka od m2.8 która jest na cewce podwójnej wtedy przy okazji wyeliminujesz aparat zapłonowy.
pszczelaszkov
To o to z tym frezowaniem chodziło, no faktycznie tam jest fasolka jakaś.
Bloku 1.8 szukałem z 5 lat temu jak pierwszy raz go składałem i już wtedy nie mogłem dostać. biggrin.gif
Nawet nie mam nominalnych tłoków więc ten patent mnie nie urządza już jakoś specjalnie.
O innym pasku nie wiedziałem. A kółko od xe nie pasuje na ecotekowe wały?

Jest jeszcze sens płacić za głowice od xe, czy lepiej sobie xev'a poszlifować troche?

Tyle opcji że jedna noc na przemyślenie nie starczy. rolleyes.gif
Ziuzio
CYTAT(pszczelaszkov @ Tue, 21 Sep 2021 - 12:53) *
Widze że kucizny są tylko bezpośrednio w chinczykowie http://vepracing.com/product/Opel-Z24XE-An...cting-rods.html
Jakbym dał cywilizowaną głowice z xeva czy czegoś tutejszego, to w sumie tylko dół miałbym "egzotyczny".

Tłoki pewnie też w razie 'W' można podebrać z nadwymiarów 2.0/2.2.
Zostaje wał i panewki, czy są jakieś cywilizowane dostępne. Bo jak narazie nawet żadnych z gównolitu nie widze.
Chyba że z22se ma te same.


To w sumie będzie 2.0 na strokerze, 2.0(86mm) na wale 100mm dałby 2.3, ciekawe.
Trochę większe rozpoznanie bym musiał zrobić jeśli miałbym na 2.4 się zdecydować.
Gdyby to było jeszcze bardziej dostępne wszystko, cykam się że zatrzymam się na jakimś duperelu i potem będe pół internetu wertował.


Jest to raczej rozwinięcie X/Y/Z22XE(cylinder 86mm, skok 94mm) Frontery/Omegi B i większość mechaniki pasuje. Z22SE to już trochę inna konstrukcja(oznaczenie silnika Z24SED trochę myli, zresztą na niektóre rynki ten silnik w katalogach widnieje jako Z24XE. W każdym razie silnik w obrębie Family II ma pojemność 2405ccm, a ten nowszy na łańcuchu ma 2384ccm i po tym najłatwiej je rozróżnić katalogowo).
Głowicy z C20XE raczej łatwo znaleźć nie będzie w dobrych pieniądzach, lepiej pobawić się tą z X20 lub 2.2/2.4, mają po prostu "brzydkie" kanały przez EGR
https://allegrolokalnie.pl/oferta/skrzynia-captiva-24-6rv
https://allegro.pl/oferta/silnik-opel-omega...22xe-7870853976
Oczywiście jest trochę detali jak osłony rozrządu czy jakieś uchwyty pasujące tylko do 2.2/2.4, więc warto mieć całego dawcęsmile.gif
A tu masz nawet 2.2 po rewizji za zwrotem rdzenia:
https://allegro.pl/oferta/silnik-2-2-16v-om...ing-10797279368
pszczelaszkov
Patrząc po wymiarach to 2.2 powinien pozwolić mi przynajmniej na tymczasowe użycie aktualnych tłoków z xe, dobre 10kkm na nich zrobiłem dopiero i dobrze by było je wykorzystać.
Ale to nie jest jakiś punkt decydujący, bo nadal nie wiem co tam się odwaliło i też nie są to żadne specjale.
A do 2.4 taki ślepy rzut jeśli miałbym odprężać i dobrze patrze na wymiary:
https://allegro.pl/oferta/tlok-goetze-ford-...b5y-10931279705
Wysokość kompresji jest o 2mm mniejsza niż xe.
Nie wiem ile ma komora w głowicy żeby wiedzieć czy to dużo.
Fajnie by było gdyby ten tłok się wpasował. Łatwo dostępny.
pszczelaszkov
@Ziuzio
Zapomnij aby dostać dół z24sed bez spiny, rekord to sprzedany 15 minut po wystawieniu.
Wały kupują częściej niż blok, aż się zacząłem zastanawiać nad ich wytrzymałością.
Chyba że biorą tylko ze względu na wykorbienie.
Na internecie ostał się tylko sam blok za 1k. Dobre i to ale bez wału niesklece tego.
A całe silniki droższe od z20let'a biggrin.gif
Jest jeszcze alibaba
https://www.alibaba.com/product-detail/9330...0240876278.html
Tylko nie wiem czy jestem na tyle odważny biggrin.gif
Chyba że ktoś ma na giełdzie pokitrany w co wątpie. Poczekam jeszcze, może się wstrzele.
Jak nie to 2.2.
Nanab
Odgrzewam kotleta. Pomysł umarł czy coś się udało zrobić?
Planuję u siebie w rowerze coś podobnego, zamiast jednej cewki-dwie podwójne i przejście na wasted spark. Na palcu magnes, na kopułce jeden hallotron gdzieś między cylinder 3 a 1, wyprowadzenie z ecu na fabryczną cewkę użyć tylko jako sygnał, bez podłączenia go do cewek(może bym kiedyś dodał opcję lekkich korekt do mapy zapłonu). Tylko temat dwell time mi nie pasuje. Fabrycznie jest jedna cewka, przy np. 6000rpm(a kreci się chyba do 7000rpm) jeden obrót trwa 10ms, na jeden obrót dwa zapłony, wychodzi na to, że dwell time fizycznie nie ma opcji nawet zbliżyć się do 5ms, nawet jakby cewka była ładowana już w momencie kiedy została rozładowana. Z tego powodu odpada też przełączanie co 180 stopni na kolejne cewki od strony masy, zostawiając od strony plusa sygnał z ecu. Ecu będzie chciał już ładować cewkę, a "kopułka" jeszcze będzie miała wybrany poprzedni cylinder.
pszczelaszkov
Pomysł nie tyle co umarł co silnik się rozjebał do końca biggrin.gif Zerwało już chyba totalnie pierścienie na 3cim, bo 0 kompresji. Nie mam na czym testować. A teraz i tak muszę wydumać drugi motor.
A masz tam moduł zapłonowy osobny?
Problem na którym się zatrzymałem, to właśnie za mały footprint dla cewek, jak ecu chciało ładować swoim długim dwellem wcześniej niż załączyło cewke to nie ładował nic. Jakieś zabezpieczenie pewnie.
Miałem już w przygotowaniu drugie pcb z większym footprintem.
Generalnie to nie wyobrażam sobie rozwiązywania tego bez machnięcia pcb. Chyba że masz zwinne chińskie rączki. Najlepiej daj COP'y co się naładują w 2.5ms, jeśli ECU daje tylko 5v sygnał i jesteś w stanie dać 180 pokrycia to zrobić flip/flop z tranzystorów i może wyrobi.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.