Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Silesia Ring Mazda MX5 NC
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
radzio_gsi
best lap:

pure fun:
piwo
Masakra z tym zawieszeniem. Kuzwa tak ciężko dobrać odpowiednie opony na przód tył inne lub ustawić geometrię by auto nie rzucało co 5s dupa? Przecież tak się nie da zrobić żadnego czasu. Ile te konkretnie auto ma zbieżność tyłu? Wygląda jakby miało conajmniej zero lub w negatywie wręcz.
Andrzejsr
E tam, za wiele po filmie nie można powiedzieć, nie wiemy jak stopa kierowcy na wyjściach chodzi czy nie zerojedynkowo dla wasnie pozarzucania itp. Choć kilka redukcji niepotrzebnych tez zblokowało tył, ale może dla treningu.
Widać są fragmenty gdzie płynnie jedzie i wóz i kierowca czyli da się.
Swoją drogą fajnie szybko na obroty wchodzi i schodzi ?. Ciekawe co tam powiesz kiedś o specyfikacji tego napędu ?

BTW - MX5'kowcy mają poczucie humoru i dystans, przykładowa relacja z jednej z rund smile.gif tylko już takie ilości zawodników tam jeżdżą , że zapisy zamykają zaraz po ich otwarciu smile.gif

https://www.facebook.com/watch/?v=1752271871587620
Bio
CYTAT(piwo @ Tue, 27 Oct 2020 - 17:32) *
Masakra z tym zawieszeniem. Kuzwa tak ciężko dobrać odpowiednie opony na przód tył inne lub ustawić geometrię by auto nie rzucało co 5s dupa? Przecież tak się nie da zrobić żadnego czasu. Ile te konkretnie auto ma zbieżność tyłu? Wygląda jakby miało conajmniej zero lub w negatywie wręcz.

Ty tak na serio? biggrin.gif

5 uślizgów (bo drugiego filmu nie ma co brać pod uwagę)
1 poważniejszy - bardziej wyglądający na za wcześnie dodany gaz
4 małe - wyglądające na wynik charakterystyki auta, gdzie Radzio mógł trochę przesadzić

Samochód ma lekko nadsterowną charakterystykę, która mu ułatwia np.: ostatnią sekcję z szykanami, gdzie do hamowania samochód się "dokręca". Podejrzewam, że jest ona tak ustawiona, bo właściciel chciał, aby wóz sporo chętniej chciał zmieniać kierunek. Zakładając że Radzio nie robił totalnych głupstw za kółkiem. A wg. innych filmów - zwykle nie robi.
mystek
Mocno nadsterowny ten wóz, ale może one tak mają właśnie. Pewnie więcej mógłby powiedzieć ktoś, kto użytkował podobną. Na Kielcach raz na TJS były 3 MX5tki, 2x ND i 1xNC właśnie i strasznie się ślizgały i spinowały mimo 245 opony z tyłu. Wszystkie 3 właśnie 190-200KM (tam chyba typowe mody by to zrobić)
piwo
serio bio serio. charakterystyke auta robi sie tak by auto bylo latwe w prowadzeniu i by moc jak najwczesniej dawac gaz w podloge bez wyjezdzania tylu. taka charaktereystyka to fajna do zabawy przed remiza a nie do robienia czasow na torze gdzie kazdy poslizg to strata w czasie na lini mety. ja tam widzialem na filmie wiele spinow gdzie gaz nie byl w podlodze a na wejsciu w zakret lub z gazem na 30% czyli przy utrzymywaniu predkosci. a wynika to z ustawienia auta. czyli albo opony zle dobrane albo geometria.
radzio_gsi
Zastanawiam się co napisać....
Może zaczniemy od tego, że jeździłem tą srebrną, co Kokon i 2 kółku w aucie udało się zrobić 1:01 z ponad 100kg właścicielem smile.gif
Kiedyś mi Kuzi powiedział, że do aut z wypożyczalni trzeba się dostosować i nie szukać "kwadratowych jaj". Jeżeli będzie jeszcze kiedyś okazja pojechać tym autem, to zmianę nastawów zrobimy w warsztacie.
Na początku jeździłem tym autem bez poślizgów i ścianę czasową miałem w okolicach 2:04 . Na koniec pierwszego dnia Michał wsiadł ze mną do auta i pokazał miejsca, których jeszcze nie znałem smile.gif. Miata z racji nikłego ackermanna bardzo dobrze napędza się w poślizgu. Nadsterowność na wejściu w zakręt była spowodowana dość późnym hamowaniem już w zakręcie (zwróćcie uwagę na kierownicę).
A co do drugiego filmu, było już zimniej, nie było warunu na poprawę czasu, więc był czas na cieszenie się jazdą tym bardziej, że nie siedzę w autach sportowych tak często jak bym chciał.

Mimo wszystko uważam, że mój czas raczej nie jest w kategorii "jeżdżenia pod remizą", chociaż mogę się mylić tongue.gif
Andrzejsr
CYTAT(radzio_gsi @ Wed, 28 Oct 2020 - 09:11) *
Zastanawiam się co napisać....
Może zaczniemy od tego, że jeździłem tą srebrną, co Kokon i 2 kółku w aucie udało się zrobić 1:01 z ponad 100kg właścicielem smile.gif...


Tu chyba jakiś błąd - 1:01 na Silesii ?

A gdzie można tą MX5 przygotowaną z klatką itp wypożyczyć na TD ?

Co do czasu to jak na YT pisałem - jadąc niektóre z zakrętów (np dwa ostatnie przed prostą startową) na 3ce nie 2ce bez niepotrzebnych redukcji, destabilizacji i za mocnego gazu który później trzeba odpuszczać na poprawki wyjścia ja osobiście zyskałem kilka dobrych sekund. I tym autem pewnie podobnie by było, ale mniej zabawowo wówczas.
radzio_gsi
CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 28 Oct 2020 - 09:23) *
Tu chyba jakiś błąd - 1:01 na Silesii ?

A gdzie można tą MX5 przygotowaną z klatką itp wypożyczyć na TD ?

Co do czasu to jak na YT pisałem - jadąc niektóre z zakrętów (np dwa ostatnie przed prostą startową) na 3ce nie 2ce bez niepotrzebnych redukcji, destabilizacji i za mocnego gazu który później trzeba odpuszczać na poprawki wyjścia ja osobiście zyskałem kilka dobrych sekund. I tym autem pewnie podobnie by było, ale mniej zabawowo wówczas.



Sorry 2:01

zgłoś się do tego dżentelmena:
https://www.facebook.com/profile.php?id=1814423318
piwo
ale ja nie mam nic do twojej jazdy Radek bo czas zacny i panowanie nad tak prowadzacym sie autem zacne, a do prowadzenia auta. i ja jak ogladam wiekszosc filmow z mx5 to wlasnie tak to wyglada. wieczne uciekanie tylu. a jak patrze na filmy jacka z jego mev exocetem, ktory ma dokladnie to samo zawieszenie co mx5 bo to jest mx5 to jest duzo duzo stabilniej i na wejsciach i na wyjsciach przy duzo wyzszych predkosciach. moim zdaniem ludzie z mx5 za duzo i za czasesto wzoruja sie na ustawieniach flymiata ktore sa zle i potem wlasnie tak dupa rzuca na kazdym kroku. a tak auto nie moze sie prowadzic ktore ma zrobic dobry czas. ustawienie auta typowe raczej pod proby pacholkowe z nawrotami wokol beczek a nie pod tor na duzych predkosciach.
Alex_R53
CYTAT(piwo @ Wed, 28 Oct 2020 - 10:21) *
ale ja nie mam nic do twojej jazdy Radek bo czas zacny i panowanie nad tak prowadzacym sie autem zacne, a do prowadzenia auta. i ja jak ogladam wiekszosc filmow z mx5 to wlasnie tak to wyglada. wieczne uciekanie tylu. a jak patrze na filmy jacka z jego mev exocetem, ktory ma dokladnie to samo zawieszenie co mx5 bo to jest mx5 to jest duzo duzo stabilniej i na wejsciach i na wyjsciach przy duzo wyzszych predkosciach. moim zdaniem ludzie z mx5 za duzo i za czasesto wzoruja sie na ustawieniach flymiata ktore sa zle i potem wlasnie tak dupa rzuca na kazdym kroku. a tak auto nie moze sie prowadzic ktore ma zrobic dobry czas. ustawienie auta typowe raczej pod proby pacholkowe z nawrotami wokol beczek a nie pod tor na duzych predkosciach.



Podpowiem Ci: AERO smile.gif
Andrzejsr
RadzioGSI , dzięki, nawet miałem okazję go poznać, a tu jakieś supercar.club , pucharowe MX5 nono.

Co do tego MEV Jacka to coś tam pozmieniał w zawieszeniu jednak, no i TCS w stopie i w elektronice nie pozwala na zamiatanie przy wyjściach żeby tracić czas na jak to mówił "jakieś tam kontry" wink.gif
Dużo MX5 fakrycznie zamiata tyłkami co czas przejazdu psuje, ale nie prowadzi to tak często do spinów, tak jakby miały trochę "samostateczności" smile.gif pewnie dlatego m.in. są tak lubiane.
radzio_gsi
CYTAT(piwo @ Wed, 28 Oct 2020 - 10:21) *
ale ja nie mam nic do twojej jazdy Radek bo czas zacny i panowanie nad tak prowadzacym sie autem zacne, a do prowadzenia auta. i ja jak ogladam wiekszosc filmow z mx5 to wlasnie tak to wyglada. wieczne uciekanie tylu. a jak patrze na filmy jacka z jego mev exocetem, ktory ma dokladnie to samo zawieszenie co mx5 bo to jest mx5 to jest duzo duzo stabilniej i na wejsciach i na wyjsciach przy duzo wyzszych predkosciach. moim zdaniem ludzie z mx5 za duzo i za czasesto wzoruja sie na ustawieniach flymiata ktore sa zle i potem wlasnie tak dupa rzuca na kazdym kroku. a tak auto nie moze sie prowadzic ktore ma zrobic dobry czas. ustawienie auta typowe raczej pod proby pacholkowe z nawrotami wokol beczek a nie pod tor na duzych predkosciach.


toż tu jest stabilnie przy wyższych prędkościach, miałem tylko problem odjechać z wolnych zakrętów.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.