Naleśniczek
Sun, 25 Oct 2020 - 15:56
Witam,
czy może ktoś zerknąć na te logi? Wiem, że nie są idealne ale nie chciałem auta męczyć do odciny.
O co chodzi? Auto ma program, ale to już sprzed 3 lat, padło mi turbo i wsadziłem nowe po regeneracji ale o nieco innych numerach i teraz pytanie czy to trzeba ponownie zestroić? To jest ciągle to samo K03 tylko o innej numeracji.
Jak się pod dużym obciążeniem dusi do podłogi to zaczyna się taka "padaczka" i turbo nie podaje liniowo tylko tak skacze boost. Podaje i przestaje i tak w kółko.
I ja już nie wiem co o tym myśleć, bo jedni sugerują wymianę N75, drudzy poluzowanie siłownika w turbo a inni że pompa nie wyrabia i nie ma paliwa.
Byłbym wdzięczny za ocenę co może być nie tak w tym silniku: (dodam że jeszcze niedawno fruwał jak dzik, od 1500 do odciny równiótko..co to się stało teraz no nie wiem..)
https://log.tunezilla.com/s/hX4BV7D9https://log.tunezilla.com/s/l4eU8E7Zhttps://log.tunezilla.com/s/oi1fOvJf
Mis
Mon, 07 Dec 2020 - 13:40
Przecież Ty tam masz tam ubogo, że pozostaje cieszyć się, że tłoki/zawory/gniazda/kolektor/turbo jeszcze żyją.
Sprawdzić wężyk idący z regulatora ciśnienia paliwa w kolektor ssący, a następnie zmierzyć ciśnienie paliwa, skończy się pewnie wymianą pompy paliwa.
Naleśniczek
Tue, 08 Dec 2020 - 19:23
Nie bardzo to wszystko ogarniam, w serwisie stwierdzili problem z gruszką i ją wymienili, nic o paliwie nie było mowy.
Poza tym padnięta pompa paliwa a auto normalnie odpala i jeździ?
W takim razie muszę zmierzyć ciśnienie paliwa, tylko to dziwne przed zmianą turbo było ok a teraz nagle przy zmianie turbina pada pompa paliwa?
P.S. wężyk jest nowy silikonowy, ma może pół roku.
Miloszz
Mon, 21 Dec 2020 - 10:56
A dla mnie sprawa jest prosta - w aucie siedzi jakiś soft, zrobiony pod inny setup, teraz wstawione inne turbo i to nie chodzi.
Albo nowy soft albo powrót do poprzedniej turbiny - takie moje zdanie.
Teraz się wszystko rozjeżdża i stąd ten problem. To tak jakby wsadzić inne wtryski, też nie będzie chodzić poprawnie.
Mis
Mon, 21 Dec 2020 - 16:48
Wystarczy, że stare turbo nie trzymało doładowania, a obecne trzyma, więc brakuje paliwa, proste jak budowa cepa.
Zmierz ciśnienie paliwa albo wymień pompę.
Naleśniczek
Tue, 22 Dec 2020 - 13:40
Ok, nowa pompa VDO Siemens już do mnie jedzie, wymienię i zobaczymy w między czasie wpadła nowa gruszka od turbo i też zmienię w razie czego świeczki. Mam też nowy zawór N75 z ASO (ale inny numer) chociaż nie wiem czy warto go podmieniać.
Zrobię raz jeszcze logi jak wszystko będzie zmontowane.
Mis
Wed, 23 Dec 2020 - 10:20
Ani gruszki ani n75 nie warto, Twój problem to spadające ciśnienie paliwa na 95%.
Naleśniczek
Wed, 23 Dec 2020 - 13:08
Ok pompa już do mnie jedzie, a tak myślę jak dalej nic nie pójdzie (ale liczę na to że będzie problem rozwiązany) to np wsadzic seryjny sterownik o tym nr bez immo i zrobić logi czy bezsensu?
Po prostu żeby przepływka pokazywała 125 g/s, wszystkie nastawienia żeby były ok, paliwo ok i wtedy wiadomo że silnik jest dobry.
Ale ok najpierw to paliwo, jak zmienie pompę to dam znać i spróbuje zlogować auto.
Mis
Wed, 23 Dec 2020 - 16:13
Moim zdaniem nie trzeba aż tak kombinować.
Zapodaj nową pompę, sprawdź czy bez n75 turbo bije zaledwie około 0,3bar z samej gruszki i loguj czy już jest ok.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.