CYTAT(ROTOR @ Sat, 24 Oct 2020 - 23:21)
Hastings jest kozak , npr jak sie trafi.
Dzięki!
CYTAT(Ziuzio @ Sun, 25 Oct 2020 - 00:14)
W zależności od producenta tłoków, najprawdopodobniej pierścienie, sworznie i ich zabezpieczenia będziesz miał nowe w zestawie( chyba, że kupujesz w ASO, to wszystko osobno jest dostępne).
Przy tłoku 89.445mm, cylinder wg tego co podałeś powinien mieć >89.455mm, ale upewnij się, czy to jest 100% źródło danych. Bo przy tej średnicy tłoka w większości silników z aluminiowym blokiem na OEMowych tłokach zalecany luz tłok-cylinder to 0.02-0.07mm w zależności jak będzie eksploatowany silnik. Przy 0.01mm luzu nie wiem czy uda się zagrzać silnik, nim poprzycierają się tłoki z cylindrami.
Serwisówka producenta(FSM - FactoryServiceManual) do danego silnika nie występuje w liczbie mnogiej. Mogą być co najwyżej różne wydania nieoryginalne, jak Haynes, które kosztują wielokrotnie taniej niż OEMowa dokumentacja(która bywa niedostępna dla innych podmiotów niż ASO, ale linki można znaleźć w sieci
https://sl-i.net/FORUM/showthread.php?18087...y-Model-USDM-EU ).
W ASO też jest komplet, jedynie pierścienie osobno jako paczka.
Tłoki na pewno wpadną OEMowe, choć może niekoniecznie kupowane w ASO, bo tam cena zabija, natomiast pierścienie rozważam aftermarketowe.
Serwisówki Subaru typowo do silnika nie znalazłem, są natomiast kompletne do modeli w których silnik występował i tutaj mówiąc o wersjach miałem na myśli serwisówki dla różnych roczników i róznych modeli samochodów w których ten silnik występował. Jednak wszędzie w rodziale o bloku silnika jest dokładnie ta sama treść, tak samo w tych podlinkowanych przez Ciebie.
Będę niedługo odbierał paczkę części w ASO, to spróbuję podpytać jakie oni mają dane.
CYTAT(przema72 @ Sun, 25 Oct 2020 - 00:31)
Co prawda nie znam zupełnie tych silników i ciężko o jakieś odniesienie przy tej średnicy tłoka , ale jesteś pewny że limit serwisowy owalizacji to 0.01 ? , wydaje mi sie to jednak dość małą wartością , gdzie silniki z niewiele mniejsza średnica tłoka mają limity po 0.05mm
i nie to że sie szczególnie czepiam ale skoro owalizacjia ma być maxymalnie na 0.01mm , to jak dokładnym przyrządem była sprawdzana ? , dotarłeś do tego na jakich wysokościach tulei i w jaki sposób jest to sprawdzane ? , bo trochę nie chce mi sie wierzyć ze jakiekolwiek h6 które nie bierze oleju ma owal poniżej 0.01mm , to jest chyba średnio wykonalne w tych silnikach z normalnym przebiegiem
jak dla mnie to owal na poziomie 0.05 mm byłby w tym silniku do zaakceptowania , tym bardziej ze części są mało dostępne , nie wiadomo czy owal powyżej 0.01 nie powstanie zaraz po dotarciu , a na temat tego silnika mało rzetelnych info
do pomiaru tak małej owalizacji przy sporej średnicy , to chyba wypadało by pewnie wyczyścić powierzchnię cylindra i sprowadzić blok i średnicówkę do tej samej temperatury , bo równie dobrze rozgrzanie jej w dłoni zmieni pomiar , tym bardziej że znalazłem parę info , gdzie nowe nowe bloki przekraczały owal 0.01mm , ktoś też wspominał o konieczności pomiarów owalizacji z płytą symulacyjną , a może być równie dobrze tak że wykańczając maszynowo tuleje z płytą symulacyjną , robiony jest pomiar i to jest to 0.01mm , a po odkręceniu płyty wymiar sie rozjedzie
Mitutoyo to to nie było, ale myślę, że nie ma co przesadzać. W końcu mierzymy tym samym przyrządem, w tych samych warunkach jeden wymiar względem drugiego, więc nawet gdyby nie zgadzała się perfekcyjnie dokładność bezwzględna pomiaru to różnica między dwoma wartościami będzie ok, szczególnie, że średnicówka to nie jest jakieś wybitnie skomplikowane urządzenie, mogę ewentualnie jeszcze sprawdzić na drugim czujniku zegarowym.
Mierzyłem na 3 wysokościach - ok. 1cm od brzegu, środek i sam dół przy tłoku, sprawdzałem po kilka razy, wracałem potem z powrotem do tych samych cylindrów, na koniec jeszcze sprawdziłem na mikrometrze czy się średnicówka w międzyczasie nie rozjechała i było idealne 0, nie sądzę więc, by była to kwestia dokładności pomiaru.
Co do wartości owalu to szperając po internecie widziałem, że w wielu przypadkach tak jak mówisz, te 0.05 jest akceptowalne. Mój silnik nie brał oleju, więc pewnie wiele H6-tek z taką owalizacją również nie bierze. I nie musi być w tym żadnej sprzeczności, po prostu "praktyczne" limity to jedno, a wyśrubowane standardy serwisowe producenta to drugie. Ja się bardziej jak owalizacją martwiłem brakiem jodełki w obecnym stanie, bo to już niedługa droga do zatarcia, a jak już ruszę to i owalizację trzeba będzie poprawić. Jedno ciągnie drugie.
Podpinam zrzut z serwisówki:
https://photos.app.goo.gl/3kns4FMTF9EsUueu7Może coś źle czytam.