CYTAT(kontrolm @ Mon, 05 Oct 2020 - 09:22)
można powiedzieć że F1 też do dupy bo jak dojeżdża do mety to już paliwa w zbiorniku ledwie zostaje a niektórym to nawet zbrakło nie raz.
A jak widać po osiągach z PP chyba znacznie lepszy niż spalinowiec bo elektryk 680KM z cieżkimi bateriami wydymał wszystkie benzynówki o mocy minimum 1.5x większej i ta różnica w czasie to wręcz przepaść.
IDR to wydumka nie spełniająca żadnego regulaminu. Ciężko to porównać do czegokolwiek, poza 919 evo.
Elektryk ma za mało mocy, dlatego nie może mieć hardkorowego aero. Na nurbie liczy się moc i tam VW osiąga 260 maks.
F1, LMP wszystko to są samochody budowane pod regulaminy. Nie można optymalizować skrzydła, bo masz maksymalne gabaryty. Nie możesz mieć niskiej masy, bo regulaminy.
Gówno odnosiło się do obecnej technologii baterii, a tym samym samochodu, który to wykorzystuje. Nie można zbudować dobrego wozu na gównianych komponentach.
Cywilne 911gt2rs z porobionym aero i na slicku pojechałoby podobny czas, co IDR (na oponie cywilnej 6:40). Temu IDR do 919 evo brakuje "tylko" 46s
.
PP jest specyficzne. Elektryk ma przewagę na krętych torach, gdzie liczy się maksymalna trakcja na wyjściu. Tu sterowanie elektryczne jest lepsze. Ale nie można oszukiwać się twierdząc, że IDR to cud. Po prostu spełnia się w warunkach faworyzujących tę technologię.
To trochę jak porównywać łodzie podwodne przy zanurzeniu 100m. Jaki napęd będzie lepszy, spalinowy czy elektryczny?