Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: VW I.D. R.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
kontrolm
Koleś z niejednego pieca jadł...a tu wyraźnie ma problemy z mówieniem przy przyśpieszaniu ;-)

takie tam auto na bateryjki ;-)
A VW - no wyprodukował do tego znaczek bo chassis jest francuskie(Norma) a elektryka to bodajże Zytek ;-) Bodajże bo podobno więcej tam Tesli ;-)
MadeInPoland
Ile to waży? F1 ma chyba lepsze odejście do 200 niż 5s. Pamiętać należy że f1 waży ile waży z uwagi na regulaminy jak również masa silnika jest ograniczona o mocy nie wspominając.
kontrolm
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 28 Sep 2020 - 09:03) *
Ile to waży? F1 ma chyba lepsze odejście do 200 niż 5s. Pamiętać należy że f1 waży ile waży z uwagi na regulaminy jak również masa silnika jest ograniczona o mocy nie wspominając.

z tym że szybszy niż F1 to chyba trochę pojechali bo jak patrzę jak szybko skacz cyferki podczas wyścigu to tu chyba tak nie idzie ;-) Co wcale nie oznacza że tu jest wolno ;-)

Fajnie widać za to na Nurburingu jak fajnie pomyka po zakrętach po 240-250 kmh i chyba szybciej niż te 250 nie może
yotomeczek
CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 28 Sep 2020 - 09:03) *
Ile to waży? F1 ma chyba lepsze odejście do 200 niż 5s. Pamiętać należy że f1 waży ile waży z uwagi na regulaminy jak również masa silnika jest ograniczona o mocy nie wspominając.


F1 0-200 w ostatnim wyścigu to zdaje się 4,6sek Merce. Zapewne może nieco lepiej smile.gif
VW i elektryki to niezła szopka. Najpierw reklama (z rok temu) ID3 który istniał w prototypach a już mamili klientów. Technologia prosto z Chin (zupełnie jak w Mercu elektrycznym) - ale będą się chwalić że wydumali... Teraz ID3 wchodzi na rynek i w reklamach oczywiście zasięg jednej wersji a nie tej która będzie bardziej dostępna.
yotomeczek
CYTAT(kontrolm @ Mon, 28 Sep 2020 - 09:14) *
...
Fajnie widać za to na Nurburingu jak fajnie pomyka po zakrętach po 240-250 kmh i chyba szybciej niż te 250 nie może


Dziwnie zmontowany film - na koniec długa prosta a ten idzie niecałe 250km/h? Żart - bliżej początku filmu widać jak dobija do 273km/h na niezbyt długiej prostej... chyba że mu bakterie padły pod koniec.
kontrolm
CYTAT(yotomeczek @ Mon, 28 Sep 2020 - 10:08) *
Dziwnie zmontowany film - na koniec długa prosta a ten idzie niecałe 250km/h? Żart - bliżej początku filmu widać jak dobija do 273km/h na niezbyt długiej prostej... chyba że mu bakterie padły pod koniec.

według mnie bateryjki. Tam wszystko jest wyliczone jak tankowanie w F1.
yotomeczek
CYTAT(kontrolm @ Mon, 28 Sep 2020 - 10:14) *
według mnie bateryjki. Tam wszystko jest wyliczone jak tankowanie w F1.


Pewnie tak - jest filmik bez montażu z kabiny i potwierdza to co w tym zmontowanym. 273km/h to max jaki osiągnął na nurburgringu.
Jak wreszcie opracują/pokażą światu nowej generacji (o gęstości upakowania energii choćby 2x większej) akumulatory to spalinowce pójdą w odstawkę także w motosporcie.
Ricoshet
Dla mnie i tak niesamowitym pozostaje fakt, że przy całej wyjątkowości IDR'a, jego rekordy w tym najszybszy przejazd na Goodwood czy Pikes Peak, to i tak Porsche 919 Hybrid Evo na Nurburgringu było ponad 45 sekund szybsze i to jest przepaść. Nie wiem czy IDR miał jakieś ograniczniki czy właśnie może jeszcze baterie mniejszej gęstości, no ale i tak robi to wrażenie. Chociaż z jednej strony 680KM IDR'a a 1160KM Porsche też o czymś świadczy smile.gif
jackkpl
Gówno ten elektryk. Jeszcze do technologii spalinowej brakuje. W zakręcie wolniejsze od 919, aero zoptymalizowane pod opór. Więcej mocy niewiele da, bo szybciej w zakręcie nie poleci. A więcej mocy to więcej masy baterii i koło się zamyka. Poza tym on pewnie 2 kółek bez ładowania nie pojedzie, a takie 919 endurance może lecieć smile.gif.
Skiba
Jemu wystarczy ze na Pikes peak ma tą samą moc na dole co na górze, do tego został stworzony.
MadeInPoland
Jak może mieć taką samą moc? To beterie nie rozladowuja sie? Napięcie nie spada?
Skiba
masz racje MiP, ma moc niezależna od wysokości n.p.m lub tez zawartości powietrza. Baterie jak wszystko kiedys się koncza, ale widocznie nie w czasie podjazdu
MadeInPoland
Skiba nie jestem biegły w elektryce ale żeby trzymać napięcie do końca to musiałby mieć spory zapas baterii co netto nie opłacałoby się raczej. Lepiej myślę mniej baterii przez co lżej i przyjęcie na klatce spadku mocy w trakcie podjazdu.
Skiba
sądząc po czasach i tak jest to mocno korzystniejsze niż silnik spalinowy ktorego moc spada prawie przez pół.
MadeInPoland
Czasy podjazdu to nie tylko moc i odejście. Jak masz dane telemetryczne jakie robi przeciążenia na odejściu w trakcie podjazdu to porównamy do spalinowcow. Chyba że uważasz czas podjazdu za wystarczajacy do wnioskowania o spadku mocy to OK.
Skiba
Nie mam i nie potrzebuje żeby ocenić że przejechał w krótszym czasie czyli był szybszy. Nie rozumiem po co porównywać przeciążenia na odejsciu skoro celem wyścigu PP jest bycie jak najszybciej na mecie?
Nie daja medalu za największe przeciążenie na odejsciu. Po co to porównywać ?
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Sat, 03 Oct 2020 - 21:54) *
Gówno ten elektryk. Jeszcze do technologii spalinowej brakuje. W zakręcie wolniejsze od 919, aero zoptymalizowane pod opór. Więcej mocy niewiele da, bo szybciej w zakręcie nie poleci. A więcej mocy to więcej masy baterii i koło się zamyka. Poza tym on pewnie 2 kółek bez ładowania nie pojedzie, a takie 919 endurance może lecieć smile.gif.

można powiedzieć że F1 też do dupy bo jak dojeżdża do mety to już paliwa w zbiorniku ledwie zostaje a niektórym to nawet zbrakło nie raz.
A jak widać po osiągach z PP chyba znacznie lepszy niż spalinowiec bo elektryk 680KM z cieżkimi bateriami wydymał wszystkie benzynówki o mocy minimum 1.5x większej i ta różnica w czasie to wręcz przepaść.
MadeInPoland
Skiba przeczytaj uważnie co pisałeś wyżej i do czego ja się odnoszę to pewnie bez trudu zrozumiesz.
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Mon, 05 Oct 2020 - 09:22) *
można powiedzieć że F1 też do dupy bo jak dojeżdża do mety to już paliwa w zbiorniku ledwie zostaje a niektórym to nawet zbrakło nie raz.
A jak widać po osiągach z PP chyba znacznie lepszy niż spalinowiec bo elektryk 680KM z cieżkimi bateriami wydymał wszystkie benzynówki o mocy minimum 1.5x większej i ta różnica w czasie to wręcz przepaść.


IDR to wydumka nie spełniająca żadnego regulaminu. Ciężko to porównać do czegokolwiek, poza 919 evo.
Elektryk ma za mało mocy, dlatego nie może mieć hardkorowego aero. Na nurbie liczy się moc i tam VW osiąga 260 maks.
F1, LMP wszystko to są samochody budowane pod regulaminy. Nie można optymalizować skrzydła, bo masz maksymalne gabaryty. Nie możesz mieć niskiej masy, bo regulaminy.

Gówno odnosiło się do obecnej technologii baterii, a tym samym samochodu, który to wykorzystuje. Nie można zbudować dobrego wozu na gównianych komponentach.
Cywilne 911gt2rs z porobionym aero i na slicku pojechałoby podobny czas, co IDR (na oponie cywilnej 6:40). Temu IDR do 919 evo brakuje "tylko" 46s smile.gif.

PP jest specyficzne. Elektryk ma przewagę na krętych torach, gdzie liczy się maksymalna trakcja na wyjściu. Tu sterowanie elektryczne jest lepsze. Ale nie można oszukiwać się twierdząc, że IDR to cud. Po prostu spełnia się w warunkach faworyzujących tę technologię.
To trochę jak porównywać łodzie podwodne przy zanurzeniu 100m. Jaki napęd będzie lepszy, spalinowy czy elektryczny? wink.gif
MadeInPoland
A 919evo ma słaby kocioł i powyzej 200kmg jedzie bo jedzie a na 7biegu zdycha.
jackkpl
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 06 Oct 2020 - 09:55) *
A 919evo ma słaby kocioł i powyzej 200kmg jedzie bo jedzie a na 7biegu zdycha.

Zgadza się, wystarczyłoby technologię na równi z tym IDR, czyli jakiś silnik 1500hp (bo takie w F1 jeździły), do tego wspomaganie elektrykiem na przód i jechałoby 5g w zakręcie,a nie marne 3g.
To 919 evo ma 2 litrowy silnik. Tyle, co w dupowozie do wożenia dzieci.
MadeInPoland
Właśnie o tym piszę. Do tego niech taki v12 będzie robiony bez regulaminowej masy minimalnej to ile ważyłby taki co robi 1500KM? 50kg? Ciekawe ile waży v12 z tej nowej valkyrie. P. S. V12 z valkyrie rzekomo 206kg to chyba olowiany blok ma smile.gif

No dobrze może niech waży taki 1500KM te 100kg. Ile waży silnik elektryczny o mocy 1500KM?
BMW's P83 engine used in 2003 season managed an impressive 19,200 rpm and cleared the 900 bhp (670 kW) mark and weighs less than 200 lb (91 kg).
kontrolm
no tak EVO do dupy ID R do dupy ale obydwa dzierżą rekordy torów do których porównuje się wszystkie naj naj auta drogowe. Piszesz Jackpl że specyficzny tor bo ma zakręty ? I jest pod górę ? Przecież to nie wyścigi na 1/4 mili.
Co komu przeszkadza zbudować spalinowca który zduchnie te rekordy niczym świeczkę a przez zakręty będzie pruć jak błyskawica ? Przecież na PP startują nawet potwory o mocach po 2000KM które i tak nie zbliżają się do tych profi ale słabszych aut.
Suzuki winner sprzed paru lat miało 1200KM dwa silniki i gigantyczne aero. To dlaczego w takim razie zrobiło taki dupny czas w porównaniu do elektryka ? Nawet 300KM słabszy Peugeot je zlał i to solidnie.
I co komu po V12 skoro owczesna F1 w V6 Turbo jest szybsza ? I tam nie trzeba dodawać cylindrów a jedynie zdjąć ograniczenie 100l/min żeby było jeszcze szybciej.
Cylindrami się ie wygrywa - udowadniała to kiedyś Honda i Renault swoim V10 w erze V12, potem BMW a na naszym polskim podwórku robią to Jajka i Meganki ;-)
MadeInPoland
Kto Ci napisał że Evo do dupy? Evo super szybką fura co nie znaczy że to kres i nie ma/będzie szybszych a IDR to chyba nie ta liga.
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Tue, 06 Oct 2020 - 12:20) *
no tak EVO do dupy ID R do dupy ale obydwa dzierżą rekordy torów do których porównuje się wszystkie naj naj auta drogowe. Piszesz Jackpl że specyficzny tor bo ma zakręty ? I jest pod górę ? Przecież to nie wyścigi na 1/4 mili.
Co komu przeszkadza zbudować spalinowca który zduchnie te rekordy niczym świeczkę a przez zakręty będzie pruć jak błyskawica ? Przecież na PP startują nawet potwory o mocach po 2000KM które i tak nie zbliżają się do tych profi ale słabszych aut.
Suzuki winner sprzed paru lat miało 1200KM dwa silniki i gigantyczne aero. To dlaczego w takim razie zrobiło taki dupny czas w porównaniu do elektryka ? Nawet 300KM słabszy Peugeot je zlał i to solidnie.
I co komu po V12 skoro owczesna F1 w V6 Turbo jest szybsza ? I tam nie trzeba dodawać cylindrów a jedynie zdjąć ograniczenie 100l/min żeby było jeszcze szybciej.
Cylindrami się ie wygrywa - udowadniała to kiedyś Honda i Renault swoim V10 w erze V12, potem BMW a na naszym polskim podwórku robią to Jajka i Meganki ;-)


Gdzie IDR ma te rekordy? Poza PP? PP ma masę przyspieszeń od 60km/h. To tak samo jakbym mówił,że moja fura lepsza, bo na wyjściu z zakrętu z TCS jest szybsza. Ano jest, po to ją budowałem. Ale na Silesii już nie będzie szybsza smile.gif.
yotomeczek
CYTAT(kontrolm @ Tue, 06 Oct 2020 - 12:20) *
...
I co komu po V12 skoro owczesna F1 w V6 Turbo jest szybsza ? I tam nie trzeba dodawać cylindrów a jedynie zdjąć ograniczenie 100l/min żeby było jeszcze szybciej.
...


Jest szybsza bo układ przeniesienia napędu jest lepszy niż kiedyś. Jest szybsza bo aerodynamika jest chyba najlepsza w historii (nawet 5g w zakrętach) Jest szybsza bo wspomagana ciężkimi wspomagaczami (energia elektryczna daje około 200 KM) - nie jest szybsza z silnika. Układ napędowy ma obecnie moc ok. 1000 KM - ciekawe jak by dzisiejsze bolidy śmigały z silnikami V12 (zapewne ze 100kg lżejsze)...
Yaca

CYTAT(jackkpl @ Tue, 06 Oct 2020 - 09:51) *
IDR to wydumka nie spełniająca żadnego regulaminu. Ciężko to porównać do czegokolwiek, poza 919 evo.
Elektryk ma za mało mocy, dlatego nie może mieć hardkorowego aero. Na nurbie liczy się moc i tam VW osiąga 260 maks.
F1, LMP wszystko to są samochody budowane pod regulaminy. Nie można optymalizować skrzydła, bo masz maksymalne gabaryty. Nie możesz mieć niskiej masy, bo regulaminy.

Gówno odnosiło się do obecnej technologii baterii, a tym samym samochodu, który to wykorzystuje. Nie można zbudować dobrego wozu na gównianych komponentach.
Cywilne 911gt2rs z porobionym aero i na slicku pojechałoby podobny czas, co IDR (na oponie cywilnej 6:40). Temu IDR do 919 evo brakuje "tylko" 46s smile.gif.

PP jest specyficzne. Elektryk ma przewagę na krętych torach, gdzie liczy się maksymalna trakcja na wyjściu. Tu sterowanie elektryczne jest lepsze. Ale nie można oszukiwać się twierdząc, że IDR to cud. Po prostu spełnia się w warunkach faworyzujących tę technologię.
To trochę jak porównywać łodzie podwodne przy zanurzeniu 100m. Jaki napęd będzie lepszy, spalinowy czy elektryczny? wink.gif


+100 !
Korton
CYTAT(yotomeczek @ Mon, 28 Sep 2020 - 09:55) *
F1 0-200 w ostatnim wyścigu to zdaje się 4,6sek Merce. Zapewne może nieco lepiej smile.gif

Riccardo ostatnio zrobił 4.2sek do 200km/h
https://fastestlaps.com/lists/top-fastest-c...es-0-to-200-kph
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.