CYTAT(S4Raptor @ Mon, 28 Sep 2020 - 05:44)
Panowie czy do mocnego streetowego auta opłaca sie wkładać większe hamulce, skoro nie wykorzystuje się ich na torze ani trackdayach? Samochód to Audi S4 B6 z mocą 600+ obecnie ze zmienionymi zaciskami i klockami, tarcze seria.
Felgi 18- OZ superleggera i na razie, mimo ze sa tez 19, pozostana. Pytanie brzmi - czy warto zmieniac tarcze na wieksze jesli wejda pod ZR18 i co to za tarcze moglyby byc? A drugie dotyczy klockow DS 1.11. Czy to sie na ulice w ogole nadaje?
Zawsze trzeba mieć mocne heble
Bardzo dobre doświadczenie w dorabianiu układów do A4 ma kolega H4mm3R:
https://www.audizine.com/forum/showthread.p...e-on-B8-s/page6i nasze miejscowe forum:
https://a4-klub.pl/topic/18311-upgrade-hamu...comment-5567423Przy takiej mocy i masie auta by hebel był dostatecznie mocy a jednocześnie nie za ciężki i za bardzo nie odbierał osiągów - to zastanowiłbym się nad tarczami dzielonymi z dzwonem alu. Bardzo ładne dzwony customowe może dorobić WRK Brakes:
http://wrkbrakes.com/Do 18" wejdzie Ci max. tarcza ok. 350-360 mm przy zacisku wielotłoczkowym, to przy takich osiągach to raczej za mało chyba, że będziesz mieć bardzo szeroki rotor (dostosowany do wysokiego klocka, min. 68 -70 mm) - tak jak ma oryginalna tarcza od Mercedesa C204 AMG. Ona jest do tego wiercona, nacinana i ma konstrukcję wewnętrzną na pilarach nie na żebrach. Więc jest to prawdziwy hi-tech. W mojej ocenie tarcze 375-380 mm to takie minimum dla Ciebie.
Pomyśleć też trzeba o tyle...
Wiem, że z kompletów, które podchodzą do B5/B6/B7 to dają tarcze od RS4 B5 360x32 i zaciski od S4 B9 - czyli mniejsze Akebono np. tak:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/hamulce-s...udi-a4-s4-b6-b7Osobiście wolałbym customowe tarcze ok. 375-380 mm, podobne jak tarcze pływające od RS4 B7 czy C63 AMG i zacisk Akebono albo z C63 AMG - mają klocek biorący ok. 70 mm bieżni ciernej tarczy i długi na ok. 190 mm - więc ma odpowiednią pojemność cieplną.
Oryginalny zacisk z S4 B6 jest stosunkowo ciężki, ma jeden tłoczek 60 mm i stosunkowo mały powierzchniowo klocek. Co z tego, że dasz większą tarczę jak przy ostrym hamowaniu ten nieduży klocek będzie łapał bardzo wysokie temperatury. Taki klocek i zacisk jak w S4 B6, lub bardzo zbliżony - czyli klocek długości 156 mm i zacisk alu/żeliwo miały np. Volvo XC90 2,4D lub BMW E60 3.0 D. W nowszych Volvo (np. XC60) i mocniejszych BMW E60 (np. 535D) zastąpiono je klockami o długości ponad 190 mm i podobnej szerokości. Do tego zastosowano zaciski dwutłoczkowe (2x44 mm). Więc widać gdzie jest problem oprócz wielkości tarczy.... Dla porównania w BMW E60 M5 (507 KM) dali do takich klocków dodatkowo tarcze z przodu pływające, wiercone 374x36. I to jest mniej więcej adekwatne do Twoich potrzeb biorąc pod uwagę, że masz lżejsze auto ale mocniejsze.
Porównanie klocka praktycznie identycznego jak ten z Twojego zacisku z klockiem wielkości Volvo XC60 albo BMW E60 535D (zapożyczone z Mondeo Klub Polska):
Projekt mój i brata do ciężkiego i szybkiego auta. Tarcza custom, pływająca, robiona pod zamówienie: