Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Coś do 1/4 mili o pojemności do 2000cm3 wolnossące do 8000 zł
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
2E-E
Witam

Przymierzam się do kupna samochodu którym będzie można z dobrymi wynikami startować na zlotach na 1/4 mili w klasie wolnossące 2.0.
W mojej okolicy różnie można trafić z konkurencją, zdarza się, że przyjadą CRXy wydmuszki porobione na 200 - 220 koni na slickach i w zasadzie jest pozamiatane. Ale bywa i tak, że o puchary walczą ze sobą seryjne BMW 320i E36 oraz Honde Prelude 2.0 16V ;-)

W zeszłym roku postanowiłem spróbować sił, znalazłem Daewoo Nubirę II 2.0 16V 133 KM od starszego pana który miał ją od 20 lat i co roku wszystko w niej remontował. Teoretycznie plan doskonały bo samochód doinwestowany, w miarę lekki i z "mocnym" silnikiem który z założenia powinien poradzić sobie ze wspomnianymi E36 itp.
Okazało się jednak, że słabo z jakością osprzęty Daewoo i samochód cały sezon był popsuty. Na początku silnik gasł, leciał dym z kokpitu - coś było nie tak z elektryką. Jak już uporałem się z tym kolejne zawody znów nie dało rady odwiedzić bo zapiekały się hamulce z przodu i z tyłu oraz zatarło się łożysko. Ogólnie dramat.
Dopiero po sezonie jak już wszystkie zloty się skończyły to Nubira dopiero była zdolna do startów i wyremontowana. Poirytowany tymi wydarzeniami sprzedałem ją w obawie przed kolejnymi postojami.

Na następny sezon chciałbym coś mocniejszego, budżet do 8000 zł. Przeglądałem ogłoszenia i w tych kwotach w zasadzie przewijają się te same auta. Który z nich Waszym zdaniem będzie miał najlepsze osiągi?


1. Peugeot 206 RC 2.0 177 KM

2. Renault Clio Sport 2.0 172 KM

3. MG ZR 1.8 160 KM

4. Toyota Corolla TS 1.8 192 KM

5. Alfa GT 2.0 165 KM

6. Citroen Xsara VTS 2.0 163 KM

7. Ford Focus ST 2.0 173 KM
Ricoshet
Z tego zestawienia, najlepszy raczej Clio Sport. Najlżejszy, najlepszy czas 0-100, dosyć popularny, raczej bezawaryjny, zwrotny. Można go dłubnąć pewnie pod 190KM spokojnie, odelżysz i będzie pewnie koło 15s na 1/4 robił. Może warto dozbierać 5tys i kupić wersję Cup po lifcie? Tam masz już 182 kunie na start.
Z tego zestawienia to jeszcze ewentualnie Peugeot, resztą chyba bym sobie nie zawracał gitary., za ciężkie i większość ponad 8s do 100. Jak do 2litrów i w miarę tanie do 1/4, to musi być jak najmocniejsze przy jak najmniejszej masie, wtedy masz dobry podkład na start, no ale to moja opinia smile.gif
[Yossarian]
Żaden. Honda z K20. 200 KM na start, rozpracowane, droga do okolic 250 KM znana. A i wyżej można. EP3 ostatnio tanie dosyć są. Owszem, starsze ze swapem będą szybsze, bo lżejsze, ale za to potencjalnie więcej problemów.

A Clio ma skrzynię z gównolitu. Serio, z moich obserwwacji przez lata jeżdżenia w KJSach to większość Clio kończyła zawody na poboczu. Jedyne które regularnie dojeżdżało do mety to egzemplarz w którym właściciel dwa razy na sezon robił przegląd skrzyni. Ostatnie co bym o tym wozie powiedział, to to że jest bezawaryjne tongue.gif

206 RC jak już ma więcej sensu bo można go dobrze odchudzić i się tak nie sypie
Blaid
Ep3 do 8k będzie problematyczne do znalezienia
kontrolm
Z francuzów kupujesz Citroena AX - już w serii jest odelżony (szczególnie przedlift) do tego wkładasz silnikj z 206 RC oczywiście po modach. Do tego ruska szpera do skrzyni. I to na 1/4 będzie miało sens. Zrobiony z głową może ważyć okolice 600kg....a może i mniej...
[Yossarian]
A fakt gdzieś przeoczyłem, że do 8k. No to w tej kasie civic mb6 - czyli 5d z B18C4 jest do znalezienia. Może i 3d/coupe z b-seria się trafi, ale raczej o 5d łatwiej w znośnym stanie
ju-by
Coś lekkiego z ABFem, fabryczna Ibiza Cupra 6K około 1050kg albo SWAP : Golf mk.2, Polo 6N.
Coś lekkiego z C20(XE) : Corsa B, Astra F, G.
olozwirski
Dozbieraj na K20 w jak najlżejszej budzie. Taka prawda niestety.
[Yossarian]
CYTAT(ju-by @ Sun, 27 Sep 2020 - 19:06) *
Coś lekkiego z C20(XE) : Corsa B, Astra F, G.


Czas c20xe to już niestety minął - coraz trudniej o niektóre części tongue.gif
ju-by
CYTAT([Yossarian] @ Mon, 28 Sep 2020 - 07:18) *

Czas c20xe to już niestety minął - coraz trudniej o niektóre części tongue.gif


Przez Brexit?
[Yossarian]
Przez ogólne podejście Opla - przepływomierz do wersji M2.5? Nie ma nawet w ASO. Zaminników nie robią. Trójnik w układzie chłodzenia? Nie ma. To drugie akurat prosto dorobić/dopasować od czegoś, no ale więcej z tym roboty niż po prostu z kupieniem w sklepie. Jakiegoś napinacza też już znaleźć nie mogłem nigdzie jak jeszcze swoją Astrę miałem. Ogólnie nie jest to jakiś totalny dramat, ale jak coś rypnie tuż przed zawodami i nie ma jak dokupić w żadnym sklepie, tylko trzeba kombinować z dorabianiem/ściągać z UK, to się mozna nieźle wnerwić. A że nie jest to jakiś wybitny silnik jeśli chodzi o osiągi w serii, albo tani w tuningu to po co się męczyć? Lepiej wybrać coś co nie ma takich problemów z dostępnością rozmaitych dupereli.
GIB
któreś z tych aut da się kupić za 8k w sensownym stanie?
Blaid
Civica z B serią powinieneś znaleźć
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.