didos239
Thu, 24 Sep 2020 - 10:33
Witam, co mogło być przyczyną pęknięcia tłoka. Zużycie materiału, stukowe ?
kremat0r
Thu, 24 Sep 2020 - 11:53
Nie wiem jak Ty widzisz, ale ja widze, że ten tlok jest mega podziubany stukowym.
didos239
Thu, 24 Sep 2020 - 12:04
Tlok z prawej też po stukowym?
przema72
Thu, 24 Sep 2020 - 12:26
CYTAT(kremat0r @ Thu, 24 Sep 2020 - 11:53)
Nie wiem jak Ty widzisz, ale ja widze, że ten tlok jest mega podziubany stukowym.
Taa , bo podziubał go gwałtowny wzrost ciśnienia a nie kawałki aluminium latające w komorze spalania
ślady stukowego to bardziej taki szorstki nagar na tłoku , twoje uszkodzenie to napewno stukowe , ale ciekawe czy nie było też troche za ubogo bo jakiś troche biały ten kawałek tłoka pod ssacymi zaworami
didos239
Thu, 24 Sep 2020 - 12:32
To się narobilo. Jak myślicie korby I reszta tłoków nadają się Jescze do jazdy po takim stukowym?
pszczelaszkov
Thu, 24 Sep 2020 - 12:54
Pierścien półke wysadził od zbyt ubogiej mieszanki?
jackkpl
Thu, 24 Sep 2020 - 13:03
A różnica w okopceniu tłoków nie wskazuje, że może być problem z wtryskiwaczem na tym cylindrze?
didos239
Thu, 24 Sep 2020 - 13:10
Tylko uszkodzony tlok jest taki jasny. Później dodam zdjęcie każdego tłoka
przemek2f
Thu, 24 Sep 2020 - 13:11
Latające kawałki alu dobrze czyszczą nagar
marcin137
Thu, 24 Sep 2020 - 13:50
Podaj jakieś parametry tego silnika ile koksu jakie egt afr było , tłoki to przydało by się wyjąć i zobaczyć półki, ja bym zmienił cały komplet a nie tylko ten uszkodzony bo reszta może mieć mikro pęknięcia i odleci krótko po remoncie
didos239
Thu, 24 Sep 2020 - 14:56
Silnik zrobiony na 350/480 doładowanie 1.4-1.6b cały czas chodziło dobrze. Silnik z auta został wyciągnięty ( lakierowanie komory) po włożeniu silnika auto nie chodzilo jak wczesniej turbo pompowało 0.7b. Założyłem mechaniczny regulator ustawiłem na 1.6b i praktycznie od razu tlok dostał.
Mis
Thu, 24 Sep 2020 - 15:07
Wygląda na stukowe, może stare paliwo miałeś przez czas lakierowania w baku?
didos239
Thu, 24 Sep 2020 - 15:30
Paliwo było świeże. bardziej mnie zastanawia czemu nie działał selenoid przez co doładowanie nie było takie jak wcześniej. Może sukowy nie dzialal ?
nomaster
Fri, 25 Sep 2020 - 06:33
Było coś robione z pierścieniami? Za mała szczelina/kosmiczne EGT też mogła coś takiego zrobić prztarcia na tulei nie ma?
didos239
Fri, 25 Sep 2020 - 08:27
Z pierscieniami nie bylo nic robione. Wszystkie tłoki popękane na półkach. Trzeba składać I szukać co było przyczyniło się do stukowego
Colin
Fri, 25 Sep 2020 - 16:33
CYTAT(didos239 @ Thu, 24 Sep 2020 - 15:30)
Paliwo było świeże. bardziej mnie zastanawia czemu nie działał selenoid przez co doładowanie nie było takie jak wcześniej. Może sukowy nie dzialal ?
Może przez spalanie stukowe sterownik obniżył doładowanie.
A Ty byłeś mądrzejszy i mu wyjaśniłeś, że się mylił.
Tłok pokazał kto miał rację.
Sprawdź wtryski i ciśnienie paliwa.
marcin137
Fri, 25 Sep 2020 - 20:21
Taki stuk co tak zmasakrował silnik usłyszał bym w aucie bez problemu , lepiej sprawdź przerwę na pierścieniach z 0.6mm powinno być mi półki leciały co chwilę jak było 0.3
Colin
Sat, 26 Sep 2020 - 08:37
CYTAT(marcin137 @ Fri, 25 Sep 2020 - 20:21)
Taki stuk co tak zmasakrował silnik usłyszał bym w aucie bez problemu , lepiej sprawdź przerwę na pierścieniach z 0.6mm powinno być mi półki leciały co chwilę jak było 0.3
Byłeś tam może? Bo ja nie, i to dalej zgadywanie.
Ja znam kilka przypadków gdzie doświadczony kierowca nie usłyszał jednego cylindra w Evo. Znam więcej gdzie niedoświadczony jeździł autem które było słychać ze 100m że stuka a on się nie przyjmował.
Także nie mierzmy innych swoją miarą.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.