Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pęknięty tłok Lancer Evo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
didos239
Witam, co mogło być przyczyną pęknięcia tłoka. Zużycie materiału, stukowe ?
kremat0r
Nie wiem jak Ty widzisz, ale ja widze, że ten tlok jest mega podziubany stukowym.
didos239
Tlok z prawej też po stukowym?
przema72
CYTAT(kremat0r @ Thu, 24 Sep 2020 - 11:53) *
Nie wiem jak Ty widzisz, ale ja widze, że ten tlok jest mega podziubany stukowym.


Taa , bo podziubał go gwałtowny wzrost ciśnienia a nie kawałki aluminium latające w komorze spalania cool.gif

ślady stukowego to bardziej taki szorstki nagar na tłoku , twoje uszkodzenie to napewno stukowe , ale ciekawe czy nie było też troche za ubogo bo jakiś troche biały ten kawałek tłoka pod ssacymi zaworami
didos239
To się narobilo. Jak myślicie korby I reszta tłoków nadają się Jescze do jazdy po takim stukowym?
pszczelaszkov
Pierścien półke wysadził od zbyt ubogiej mieszanki?
jackkpl
A różnica w okopceniu tłoków nie wskazuje, że może być problem z wtryskiwaczem na tym cylindrze?
didos239
Tylko uszkodzony tlok jest taki jasny. Później dodam zdjęcie każdego tłoka
przemek2f
Latające kawałki alu dobrze czyszczą nagar wink.gif
marcin137
Podaj jakieś parametry tego silnika ile koksu jakie egt afr było , tłoki to przydało by się wyjąć i zobaczyć półki, ja bym zmienił cały komplet a nie tylko ten uszkodzony bo reszta może mieć mikro pęknięcia i odleci krótko po remoncie
didos239
Silnik zrobiony na 350/480 doładowanie 1.4-1.6b cały czas chodziło dobrze. Silnik z auta został wyciągnięty ( lakierowanie komory) po włożeniu silnika auto nie chodzilo jak wczesniej turbo pompowało 0.7b. Założyłem mechaniczny regulator ustawiłem na 1.6b i praktycznie od razu tlok dostał.
Mis
Wygląda na stukowe, może stare paliwo miałeś przez czas lakierowania w baku?
didos239
Paliwo było świeże. bardziej mnie zastanawia czemu nie działał selenoid przez co doładowanie nie było takie jak wcześniej. Może sukowy nie dzialal ?
nomaster
Było coś robione z pierścieniami? Za mała szczelina/kosmiczne EGT też mogła coś takiego zrobić prztarcia na tulei nie ma?
didos239
Z pierscieniami nie bylo nic robione. Wszystkie tłoki popękane na półkach. Trzeba składać I szukać co było przyczyniło się do stukowego
Colin
CYTAT(didos239 @ Thu, 24 Sep 2020 - 15:30) *
Paliwo było świeże. bardziej mnie zastanawia czemu nie działał selenoid przez co doładowanie nie było takie jak wcześniej. Może sukowy nie dzialal ?


Może przez spalanie stukowe sterownik obniżył doładowanie.
A Ty byłeś mądrzejszy i mu wyjaśniłeś, że się mylił.
Tłok pokazał kto miał rację.

Sprawdź wtryski i ciśnienie paliwa.
marcin137
Taki stuk co tak zmasakrował silnik usłyszał bym w aucie bez problemu , lepiej sprawdź przerwę na pierścieniach z 0.6mm powinno być mi półki leciały co chwilę jak było 0.3
Colin
CYTAT(marcin137 @ Fri, 25 Sep 2020 - 20:21) *
Taki stuk co tak zmasakrował silnik usłyszał bym w aucie bez problemu , lepiej sprawdź przerwę na pierścieniach z 0.6mm powinno być mi półki leciały co chwilę jak było 0.3

Byłeś tam może? Bo ja nie, i to dalej zgadywanie.
Ja znam kilka przypadków gdzie doświadczony kierowca nie usłyszał jednego cylindra w Evo. Znam więcej gdzie niedoświadczony jeździł autem które było słychać ze 100m że stuka a on się nie przyjmował.
Także nie mierzmy innych swoją miarą.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.