Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Półosie audi
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
nomaster
Kończę projekt i jestem w czarnej. W swojej S8 D2 że skrzynią 8hp mam teraz most od audi A5 o oznaczeniu kcc pasujący pzelozeniami skrzyni ale okazało się że ma szerzej flansze niż oryginalny most. Dokładnie o 1cm na stronę, za cholerę nie pasują mi już org półoski mimo tak niewielkiej różnicy. Mam jedna sztukę od a6c4 i jest krótsza o 3 cm, może ktoś wie co moze z audi podpasowqc? Patrzyl m na szrocie to wszystko jakieś za chude z małymi przegubami. A6 C5 ma tej samej długości co moje org. Spawanie odpada na tyle przy tej mocy to się na pewno urwie.
MisioLBN
Na zamówienie nikt nie dorobi ? W toruniu chyba firma była niepamiętam nazwy ale kojarzy mi się że do 1,5k byś miał 2 półośki.
volski1
Napisz może jaką potrzebujesz długość, będzie łatwiej. Wala się mi trochę tego złomu.
BTW Nie mogę się doczekać aż to zacznie jeździć.wink.gif
olozwirski
Zrób sobie u tokarza dystans miedzy flanszę a przegub.
nomaster
Obszedłem temat trochę z innej strony tzn uciąłem flansze z mostu o 7mm i wygląda ok, jedynie brak jest podebrań pod koszyk przegubu i to trochę ogranicza zakres pracy, nie wiem czy nie jest za mały. Wynosi on około 4mm przy podniesionym kole (jak auto stoi na koziołkach) i zwiększa się do 8-9mm jak koło jest opuszczone. Przy opuszczonym na pewno wystarczy ale czy nie jest za mało w skrajnym położeniu? Kombinować coś z tymi podebraniami? O flanszach też już myślałem, mam tokarkę ale jest z nimi ten sam problem - podebrania na koszyk, do tego super byłaby frezarka ale jeszcze nie mam niestety a tłumaczyć tym wszystkim "fachowcom" to już mi się nie chce...
Idealna długość półosi to razem z przegubem zewnętrznym 645mm wtedy nic nie trzeba by było przerabiać ale nie wiem czy jest możliwość dobrać coś takiego...
Jest jeszcze jedna opcja, flansze ze starego mostu pasuja do tego z a5 pod wszystkie wymiary ale nie mają blokady, też można by tam zrobić coś przykręcanego naprzykład jednak frez na starych flanszach wygląda na jakiś taki zajechany i wolę zostawić te które sa na moście a5 bo swoj most zmieliłem.
1500zł za 2 półośki które nie wiadomo czy wytrzymają jeden start to sporo. Kiedyś dzwoniłem do jednej firmy to od razu krzyczeli, że nie dają mi żadnej gwarancji przy tej mocy (chodziło o przednie).
mlody1921
MOze głupie z mojej strony ale nie niema więcej mięsa na wieloklinach gdzie przeguby ? ciachnac o 5mm na stronę i zrobić wcięcia na seger żeby przeguby siadały po 5mm na strone głębiej ?
nomaster
Zrobiłem ręcznie podebrania na koszyk i mam 8mm luzu przy podniesionym kole. Na pewno wystarczy. Tak przy okazji, żeby nie zakładać tematu. Macie sposoby albo pomysł jak wymyć przegub na wale napędowym który ma fabrycznie zaprasowaną osłonę? Nie chcę tego ściągać a mistrz od demontażu części chyba stosował to jako pal bo piachu w przegubach jest tyle, że raczej tak tego nie złożę. Chodzi o taki wał: https://allegro.pl/oferta/gd-audi-q5-3-0tdi...101b-8513108834 i głównie przegub ktory idzie od skrzyni, ten drugi jakoś raczej poradzę.
Ogólnie to to jest chyba jedyna część która pasuje bez przeróbek w tym aucie...
Misior
CYTAT(nomaster @ Tue, 22 Sep 2020 - 12:29) *
Kończę projekt i jestem w czarnej. W swojej S8 D2 że skrzynią 8hp mam teraz most od audi A5 o oznaczeniu kcc pasujący pzelozeniami skrzyni ale okazało się że ma szerzej flansze niż oryginalny most. Dokładnie o 1cm na stronę


CYTAT(olozwirski @ Tue, 22 Sep 2020 - 20:05) *
Zrób sobie u tokarza dystans miedzy flanszę a przegub.


Musiałby zrobić dystans z ujemnym wymiarem wink.gif
tom cio
Ale pisal tez ze ma od a6 c4 za krotka o 3cm i pod nia moglby byc dystans.
olozwirski
tom cio smile.gif

Żeby zdjąć taki przegub trzeba rozgiąć osłonę, wymyć, później zaklepać.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.