Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Budowa Pompy ABS/ESP
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
kris4cars
Witajcie, cześć i czołem
Jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na pytanie jak zbudowane są wewnętrzne kanały między pompą a zaworami? Albo pomysł jak to sprawdzić?
Chciał bym wykorzystać pompę z esp do trochę innych celów niż została wymyślona ale kombinuje jak wysterować zawory aby pompowała płyn w zaciski.
Pompa nie musi być jakś konkretna, ale myślę że bosch będzie najbardziej ogólnodostępny, a można też wybierać w rożnych wersjach.
jackkpl
CYTAT(kris4cars @ Sun, 20 Sep 2020 - 21:17) *
Witajcie, cześć i czołem
Jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na pytanie jak zbudowane są wewnętrzne kanały między pompą a zaworami? Albo pomysł jak to sprawdzić?
Chciał bym wykorzystać pompę z esp do trochę innych celów niż została wymyślona ale kombinuje jak wysterować zawory aby pompowała płyn w zaciski.
Pompa nie musi być jakś konkretna, ale myślę że bosch będzie najbardziej ogólnodostępny, a można też wybierać w rożnych wersjach.

Zawory tylko odcinają przepływ, musisz mieć pompę wysokiego ciśnienia,żeby móc cokolwiek napompować.
Kup pompę z ESP za 50zł, postaw na biurko i potestuj, jak działa.
kris4cars
Z tego co wiem to pompa esp działa w dwie strony. Może napompować ciśnienie w zacisk żeby shamować koło lub odpuścić aby odblokować. Kwestia tego że patrząc po schematach hydraulicznych trzeba wysterować 2 lub 3 zawory aby zablokować zacisk lub 2 aby odblokować więc opcji jest dość sporo. Patrząc po takich pompach mamy od 9 do 12 zaworów, szukanie na ślepo pewnie trochę.
jackkpl
CYTAT(kris4cars @ Mon, 21 Sep 2020 - 20:41) *
Z tego co wiem to pompa esp działa w dwie strony. Może napompować ciśnienie w zacisk żeby shamować koło lub odpuścić aby odblokować. Kwestia tego że patrząc po schematach hydraulicznych trzeba wysterować 2 lub 3 zawory aby zablokować zacisk lub 2 aby odblokować więc opcji jest dość sporo. Patrząc po takich pompach mamy od 9 do 12 zaworów, szukanie na ślepo pewnie trochę.


Zwykła pompa ABS może tylko zmniejszyć ciśnienie. Pompa z ESP może podnieść, w celu przyhamowania jakiegoś koła.
Znalazłem ciekawe slajdy smile.gif
http://www.myshared.ru/slide/885243/
tomeczekcbr
tk sobie myślę, że trzeba na podstawie roznic (brakujących zaworów) w pompie abs oraz abs i esp wstepnie stwierdzić które zawory do czego. mam gdzies stare pompy od volvo one mają tylko jedną sekcje na tył i brsakuje im zaworow 2 albo 3. i na tej podstawie można stwierdzić które zawory są na tył. te brakujące... jakim olejem/płynem chcesz to zalać?
kris4cars
CYTAT(tomeczekcbr @ Wed, 23 Sep 2020 - 12:23) *
tk sobie myślę, że trzeba na podstawie roznic (brakujących zaworów) w pompie abs oraz abs i esp wstepnie stwierdzić które zawory do czego. mam gdzies stare pompy od volvo one mają tylko jedną sekcje na tył i brsakuje im zaworow 2 albo 3. i na tej podstawie można stwierdzić które zawory są na tył. te brakujące... jakim olejem/płynem chcesz to zalać?


I to jest dobry pomysł, mam w sumie dwie pompy z AG, jedna tylko ABS, druga z ESP.
Dostanie jakiś olej hydrauliczny możliwie rzadki. Myślę że uszczelnień nie zje bo raczej płyn hamulcowy jest bardziej gryzący laugh.gif
tomeczekcbr
Gumki odporne na dot nie są olejoodporne i odwrotnie.. To widac czasem jak ktoś smarem złym smarem posmaruje tłoczki. Przeciwkurzowe puchna. Ale lej cokolwiek i próbuj.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.