Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Strumienica MG Motorsport
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
kontrolm
Cześć

Zanabyłem takie coś jakiś czas temu za grosze celem przetestowania i przyszedł taki czas.
No i ..... nie wiem którą stroną do silnika ;-)
Dzwoniłem do MG - nawet nie pamiętają już takiego produktu.
Dzwoniłem do Michaela - nie za bardzo wiedzą.

Może ktoś miał z tym styczność i pamięta.

Według mnie kołnierzem przykręcanym w stronę silnika ale....

Z góry dzięki za pomoc
flapjck1
to jest rezonator, generalnie prawa strona do silnika
kontrolm
CYTAT(flapjck1 @ Wed, 09 Sep 2020 - 17:07) *
to jest rezonator, generalnie prawa strona do silnika

dzięki za info. Wiesz coś więcej na temat tego ustrojstwa co to robi po co to jest ?
Ziuzio
Kołnierzem w stronę silnika. Duźo znajdziesz pod hasłem exhaust megaphone.
Pierwotnie w sporcie stosowano tylko ten dłuższy stożek, dla potrzeb użytkowych w ruchu ulicznym stosuje się właśnie wersję z dwoma stożkami.
"With a megaphone, the exhaust stream enters the megaphone at the inlet, and begins to expand at a rate which is controlled by the flare of the megaphone shape. As the exhaust stream expands, it gains pressure as it loses velocity in the larger volume of the megaphone(Bernoulli's Principle)."
kontrolm
Zuzio dzięki wielkie. Potestujemy zobaczymy ;-)
flapjck1
CYTAT(kontrolm @ Wed, 09 Sep 2020 - 19:21) *
dzięki za info. Wiesz coś więcej na temat tego ustrojstwa co to robi po co to jest ?


jak wszystkie tuningi - ma zwiekszac osiagi, chodzi o wykorzystanie zjawisk falowych gazow do polepszenia przedmuchu spalin i tym samym poprawianie napelniania

przema72
i zwiększa , o ile obliczymy to prawidłowo i jak w wypadku wyczynowych dwusuwów zastosujemy do każdego cylindra osobno , w silniku wielocylindrowym gdzieś tam daleko na wydechu to najwyżej zmienia dźwięk

kontrolm
coś tam chyba daje i w wielocylindrowcu:
przema72
nie chce tu sie kłócić , ale zaraz mogę pokazać taką samą kartkę w której ten wydech wypadnie najgorzej biggrin.gif

gdzie są na siebie naniesione wykresy ? temperatura i ciśnienie powietrza podczas testu , a ze ten wydech jest w prosiaku to penie są to dwa wydechy po 3cyl a nie jeden dla 6cyl , i oprócz "końcowego wydechu" jest krótki kolektor wydechowy nic po zatym
kontrolm
CYTAT(przema72 @ Fri, 11 Sep 2020 - 07:13) *
nie chce tu sie kłócić , ale zaraz mogę pokazać taką samą kartkę w której ten wydech wypadnie najgorzej biggrin.gif

gdzie są na siebie naniesione wykresy ? temperatura i ciśnienie powietrza podczas testu , a ze ten wydech jest w prosiaku to penie są to dwa wydechy po 3cyl a nie jeden dla 6cyl , i oprócz "końcowego wydechu" jest krótki kolektor wydechowy nic po zatym


dlatego chcę się przekonać sam. Mam za grosze zamontuję pojadę na hamownię - się okaże. Nowa nikomu nie potrzebna wiedza trafi na swoją półeczkę ;-)
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Fri, 11 Sep 2020 - 07:34) *
dlatego chcę się przekonać sam. Mam za grosze zamontuję pojadę na hamownię - się okaże. Nowa nikomu nie potrzebna wiedza trafi na swoją półeczkę ;-)

Nie jedź na hamownie, tylko w przeciągu 15 minut zrób pomiar drogowy na tej samej drodze z wydechem i bez. Rano i wieczorem u mnie wiatr ma inny kierunek i już są różnice. Gdy szukamy 1-2% to ważne.
kontrolm
CYTAT(jackkpl @ Fri, 11 Sep 2020 - 12:39) *
Nie jedź na hamownie, tylko w przeciągu 15 minut zrób pomiar drogowy na tej samej drodze z wydechem i bez. Rano i wieczorem u mnie wiatr ma inny kierunek i już są różnice. Gdy szukamy 1-2% to ważne.

celna uwaga ;-) rozumiem że pijesz do bezsensowności tej modyfikacji ale u mnie różnice mogą być większe z uwagi na to co teraz mam w wydechu i że ta strumienica rezonator megafon wjedzie zamiast tego ;-)
zresztą to taki silnik takie auto gdzie 10 minut pracy szlifierką i wyrzucenie kata dało przyrost mocy z 75 do 88 KM. Kto wie może jeszcze 2 KM do tych 90 uda się uzyskać ;-)
przema72
musisz zrozumieć na jakiej zasadzie działa ten wydech , przy silniku wielocylimdrowym z przodu i megafonie na końcu układu przyrosty będą w granicach błedu pomiaru lub takie jak na dobrze dobranym zwyczajnym wydech
popatrz sobie w jaki sposób ten wydech działa w silnikach 2T , gdzie dzięki zjawiskom falowym tworzy podciśnienie , ale zeby owe zjawiska zachodziły musisz :
- dobrać odpowiednią pojemnosc tłumika
- dobrać średnice i co bardzo ważne długość rurki pomiedzy głowicą a tłumikiem

ale u ciebie silnik jest z przodu , tłumik z tyłu , wiec rura zawsze będzie za długa , po drugie aby wytworzyć podciśnienie trzeba najpierw wytworzyć cisnienie i rozpędzić spaliny , i tu jest problem bo w kolektorze wydechowym rurki są cztery a tylko w jednej nastepuje wzrost cisnienia , i część tego ciśnienia wpada w pozostałe 3 rurki kolektora , i odwrotnie podciśnienie zamiast wysysać tylko spaliny z jednej rurki wysysa je z czterech na raz choć tylko w jednej następuje suw wydechu

dlatego gdybyś zrobił układ jak w 2T , czyli 4 cylindry i każdy ma osobny wydech to przyrosty musiały by być bo to wynika z fizyki , a w klasycznym układzie będzie to najwyzej sprawny układ wydechowy porównywalny z dobrze zrobionym zwykłym wydechem
jackkpl
CYTAT(kontrolm @ Fri, 11 Sep 2020 - 12:53) *
celna uwaga ;-) rozumiem że pijesz do bezsensowności tej modyfikacji ale u mnie różnice mogą być większe z uwagi na to co teraz mam w wydechu i że ta strumienica rezonator megafon wjedzie zamiast tego ;-)
zresztą to taki silnik takie auto gdzie 10 minut pracy szlifierką i wyrzucenie kata dało przyrost mocy z 75 do 88 KM. Kto wie może jeszcze 2 KM do tych 90 uda się uzyskać ;-)

Nie był to zgryźliwy komentarz. Możesz mieć różne spadki i przyrosty w różnych zakresach. U mnie np zawsze pierwszy pomiar po wyjeździe z garażu był 2% lepszy, niż kolejne (zgrzany dolot i kolektor ssący). Efekt taki że pomiar wstępny ,odkręcenie tłumika i pomiar kolejny nie wykazywały różnic w przyspieszeniu smile.gif.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.