Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: backpressure wydechu przelotowego, spalanie stukowe
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
tomeczekcbr
Czy mierzyliście kiedyś ciśnienie panujące za turbo sprężarką po stronie wydechowej? Ile powinno wynieść?

Mam przelotowe 3" na dwóch tłumikach i wychodzi ok 0,27 bar przed odcinką i to przy ok. 250 z 400 koni zakłądanej mocy wozu.... Wydaje mi się że jakoś sporo i może to jest przyczyną spalania stukowego, słabej reakcji na gaz. Rozbierając wydech, zdejmując z niego kolejne części ciśnienie spada proporcjonalnie do długości co nie eliminuje jakiegoś konkretnego wadliwego elementu.

Zastanawiam się jak to uleczyć.
1. przepustnica z dp w atmosferę powyej 1 bara? do daily super...
2. fazy rozrządu poprzestawiane? coś jakbym egr miał włączony?
3. ???

pozdro
MisioLBN
Przez 3 cale to i 800km przepcha..
tomeczekcbr
a przynajmniej powinno.

może problem leży gdzie indziej. natomist dalej uważam, że gdzieś przy wymienie gazow ssanie/wydech. coś jakby wałek rozrządu byłustawiony w fazę "egr"
pszczelaszkov
Nie wiem czy cisnienie za turbo ma jakikolwiek wiekszy wplyw na prace silnika. Jeśli chodzi o jakieś odniesienie, to 0.15-0.20hPa to standardowe ciśnienie przed FAPem w dieslu na jałowym. Nie specjalnie bym szukał tutaj problemu.
tomeczekcbr
przyczyna może oczywiście być gdzieś indziej. parametry pieca w skrócie

poj 2300ccm CR 8,8-8,9:1 4 zawory na cyl
afr 12.5, paliwo jest
zapłon 21 stopni przy 6000
boost 1,0bar z borg wegnera k24 7400 hybryda (1,7 moze dmuchac)
temp w dolocie 30-35st przy bucie
swiece pfr8 z audi r8, orginalnie były pfr6
zawory szczelne, wyregulowane dość luźno, pierscienie troche puszczają, moze przez luzne pasowanie luz na zamku 0,45mm, kompresja 9,3-9,8 bar, brak nagaru, dosyć głębokie nacięcia w tłokach na zawory
kolektor dolotowy duża pucha 5L zamiast 1,8 litra ori.
fazy rozrządu ustawienie jak ori, wiekszy o 0,8mm skok zaworu dolotowego, wałki 9mm 260stopni

ale tych faz rozrządu bym się uczepił. jakie ma być współotwoarcie zaworów podczas pracy turbo? (wot, 3000-6000obr, 1.0bar), kiedy ma być zamknięcie zaworu wydechowego, jak dużo po gmp? Może zamyka się za wcześnie?

Pytanie jak działa przepłukanie komory podczas współotwarcia zaworów w turbo? Spaliny nie będą sie cofać?

pozdro


kompot
Ciśnienie za muszą wydechową ma olbrzymie znaczenie dla osiąganej mocy, pracy i trwałości turbosprężarki i budowania boostu.
Nie wiem ile powinno być w Twoim setupie, ale biorąc pod uwagę, że auta produkcyjne mają kilkukrotnie większe wartości (i znacznie więcej ekologii w układzie wydechowym) wnioskuję, że 0.27 bar jest OK.
tomeczekcbr
ok. dzięki. Napiszcie mi proszę kiedy cylinder nie zostanie całkowicie opróżniony ze spalin. Czy wtedy jak zawór zamknie się za wcześnie czy jeśli zamknie się za późno to czy spaliny się cofną.

Mowa cały czas o turbo gdzie w kolektorze wydechowym panuje wysokie ciśnienie pewnie ze 3bary.


Chodzi o to, że ten silnik fabrycznie posiada zmienną fazę na wydechu, która służy jako internal egr tylko w zakesie obrotów jałowych. Ale oznacza to, że fabryczne ustawienie tego wałka być może nie leży w najlepszym zakresie wydajności, a takim zakresie, żeby niewielka korekta pozycji (15 stopni) włączyła egr. A ja chcę wiedzieć, w którą stronę mam kręcić wałkiem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.