Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Modyfikacje nadwozia
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
Rezor
Zabrałem się za naprawę nadwozia po jakiś tam przygodach za kadencji poprzednich właścicieli. Na tą chwilę wycinam panele które spawał (a raczej smarkał) i próbował prostować jakiś rzeźnik. Z racji małej popularności raczej ciężko będzie mi znaleźć fartuchy i pas przedni. Myślałem zamiast tego wspawać rury, zachowując oryginalne podłużnice ale nie wiem na ile jest to legalne smile.gif
Rezor
Ewentualnie czy ktoś może mnie pokierować gdzie szukać informacji jakie przerobki nadwozia są legalne? No i pytanie odnośnie torów/kjsow co można? Mam jakiś pomysł na swój projekt ale nie chce dłubać i ładować kasy żeby zaraz to cofać bo na drogi i imprezy się nie dostanę.
done4
Prawie każdy regulamin techniczny zakazuje modyfikacji podłużnic (wyjątki: 1/4 mili, time atack).
Jeśli wstawisz rury w podłużnice i będzie to niewidoczne to nikt tego sprawdzał nie będzie.
Do takiego auta wstawienie pełnej klatki z zastrzałami do kielichów/sanek to najlepsza opcja.
Klatka do rajdów/kjs musi być wykonana według załącznika J, na tor może być według wytycznych FIA.
Na jakieś większe imprezy to wiadomo, tylko klatki z homologacją.
Rezor
Czyli mogę nawet elementy z włókna zrobić? Oryginalnie maską jest z włókna, a za wodą. Robią nawet drzwi, klapę bagażnika czy cały dach,

A propo dachu, mam szyber, całość waży więcej niż wycięty kawał blachy, nie wiem czy to zalepiać czy robić właśnie cały panel z tworzywa? Jak pomaluje w kolor nadwozia to nikt się rozumiem czepiać nie będzie?
Pytam o kjs bo kiedyś znajomy mi pokazał że w regulaminie zabraniają wywalania radia, a ja u siebie nawet nawiewu czy nagrzewnicy już nie mam smile.gif

CYTAT(done4 @ Wed, 02 Sep 2020 - 20:13) *
Prawie każdy regulamin techniczny zakazuje modyfikacji podłużnic (wyjątki: 1/4 mili, time atack).

Podłużnice chce zostawić, jedynie fartuchy/wzmocnienie blotnika i pas przedni/wspornik chłodnicy chce wymienić na rury
done4
CYTAT(Rezor @ Wed, 02 Sep 2020 - 20:14) *
Podłużnice chce zostawić, jedynie fartuchy/wzmocnienie blotnika i pas przedni/wspornik chłodnicy chce wymienić na rury

W KJS/rajdach zakazane.

Szyba przednia, drzwi przednie, i dach musi być seryjny (szyber można zaślepić), nie można wycinać podłogi oprócz wnęki na koło.
Wywalenie nagrzewnicy to słaby pomysł (jeździsz z pilotem, zawody zaczynają się często wcześnie rano), poza tym nagrzewnica jest obowiązkowa.
Rezor
Ok czyli trzeba szukać/rekonstruować.
Nagrzewnica musi być seryjna czy może być elektryczna? Nawiew będę "przywracał" bo rozleciał mi się mieszalnik, muszę na drukarce zrobić nowy tylko chciałem custom pod nagrzewnice 12v
done4
Lekka nagrzewnica wodna sportowa za kilkaset zł działa dobrze.
Rezor
Dzięki @done4 wywaliłbym kasę na drzwi z laminatu i inne odchudzenia a potem nigdzie bym się tym nie pobawił (chyba że na przypale). Miałem plan zejść do 1t i dopiero moc podnosić ale trudno.
Jeszcze pytanie: co rozumieć przez seryjny dach? Szyber jest wstawiony, czyli i tak muszę go wywalić?
Klapa bagażnika może być z laminatu?
[Yossarian]
Seryjny dach, czyli jak była blacha to ma być blacha i zaślepka szyberdachu z takiego samego materiału. Choć tu na KJS do zaślepki się raczej nie czepiają. Ale już wyżej mogą i będą mieć obiekcje. Nie możesz zastąpić poszycia dachu laminatem po prostu smile.gif

Generalnie na KJS co sędzia to inne pomysły niestety. Lepisz furę według tego co w RSMP wymagają to raczej każdy puści, ale jest ryzyko, ze potem dostaniesz łomot od tych co ich sędzia przepuścił z laminatami w dachu itp. modyfikacjami wink.gif Także generalnie to jak odchudzać to polecam rzeczy które w razie czego są łatwo odwracalne: maska, klapa bagażnika, szyby z poliwęglanu np. smile.gif
pinin
CYTAT(done4 @ Wed, 02 Sep 2020 - 20:13) *
Prawie każdy regulamin techniczny zakazuje modyfikacji podłużnic (wyjątki: 1/4 mili, time atack).
Jeśli wstawisz rury w podłużnice i będzie to niewidoczne to nikt tego sprawdzał nie będzie.
Do takiego auta wstawienie pełnej klatki z zastrzałami do kielichów/sanek to najlepsza opcja.
Klatka do rajdów/kjs musi być wykonana według załącznika J, na tor może być według wytycznych FIA.
Na jakieś większe imprezy to wiadomo, tylko klatki z homologacją.


Na 1/4 do streetu zakazane takie modyfikacje. Jeśli chodzi o klasę Drag/Profi, to jest to dozwolone wraz ze wstawieniem klatki/rollbaru.
Misior
CYTAT(done4 @ Wed, 02 Sep 2020 - 21:36) *
Lekka nagrzewnica wodna sportowa za kilkaset zł działa dobrze.

Taka sama w rolniczym kosztuje niecałą stówkę wink.gif
Ok - nie taka sama ale wygląda prawie identycznie a działa tak samo smile.gif
barbapapa11
Gdzie takie nagrzewnice po stówce sprzedaja:P?
MadeInPoland
W rolniczych oraz autobusowych
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.