CYTAT(erikson74 @ Sun, 30 Aug 2020 - 11:33)
Tak ale jak wspomniałem nie w każdym aucie, wiem jak było w moim volvo bo nie raz deptałem na pedał hamulca żeby sprawdzić ich działanie po wymianie płynu hamulcowego i czegoś takiego nie było, gdyby było tak jak mówisz to dlaczego raz na gazie ten objaw występuje a raz nie w zależności od temperatury silnika to samo na benzynie........gdyby tak było jak mówisz to ten efekt występował by nie zależnie czy gaz czy benzyna
jak wyżej , żeby serwo robiło wspomaganie to silnik musi z niego zaciągać powietrze , wiec to normalne ze obroty sie zmieniają , po drugie zapala ci sie lampa stop wiec w różnych autach sterownik silnika reaguje na zwiększony pobór prądu
a to że w jednym volvo jest inaczej w drugim inaczej nie świadczy o niczym , bo ilość powietrza przy wciśnięciu hamulca jaką dostaje silnik zależy od skoku hamulca , te same modele mogą mieć różny skok pedału hamulca , wynikający z wypracowanych przewodów , zużycia klocków , luzów w prowadnicach jarzma i tłoczków , mogą być też montowane inne serwa lub zaworki zwrotne , samo serwo może potrzebować wiecej powietrza z upływem czasu i to wszystko ma jakiś tam wpływ na to ile pobiera silnik powietrza przez serwo przy wciśnięciu hamulca
wiec technicznie rzecz ujmując , hamulce są sprawne i niema czym sie przejmować bo wystarczy hamować jednokrotnym wciśnięciem pedału bez pompowania i obserwowania jak rosną obroty
albo przeprowadzić dogłębny serwis układu hamulcowego