Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Porsche 991 Cup - zepsuty hamulec na Spa
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Filmy i Zdjęcia
mystek
U ła... Swoją drogą polecam kanał tego Greka, mega dobrze jeździ smile.gif

https://www.youtube.com/watch?v=L5hctgSpq34
jackkpl
Nie wiem, jak ja bym się zachował w takiej sytuacji, ale przed taką prostą trzeba mieć świadomość,że hamulec może nie ogarnąć i być przygotowanym na redukcje i hamowanie ręcznym.
mystek
#Jack - z simracingów nauczyłem się tyle, że jak już wiem, że się nie dohamuję, to idzie się po zewnętrznej, żeby nie przecinać toru jazdy nikomu i... strzelam, że koleś by tak zrobił, gdyby nie to, że było to pierwsze auto jeszcze. Nie miał jak tego zrobić niestety. Chyba zachowałbym się tak samo, jak gość na filmie. 0:39 - tutaj wyprzedza to pierwsze auto, prędkość ~190kmh, bałbym się uderzyć w bandę (gdyby pojechał jednak w lewo, na zewnętrzną) przy takiej prędkości nawet bokiem auta smile.gif). Liczył na farta, że może ten pierwszy kierowca go zauważy, albo, że po prostu uda mu się przelecieć mu przed nosem. Nie udało się.
jackkpl
CYTAT(mystek @ Thu, 13 Aug 2020 - 08:44) *
#Jack - z simracingów nauczyłem się tyle, że jak już wiem, że się nie dohamuję, to idzie się po zewnętrznej, żeby nie przecinać toru jazdy nikomu i... strzelam, że koleś by tak zrobił, gdyby nie to, że było to pierwsze auto jeszcze. Nie miał jak tego zrobić niestety. Chyba zachowałbym się tak samo, jak gość na filmie. 0:39 - tutaj wyprzedza to pierwsze auto, prędkość ~190kmh, bałbym się uderzyć w bandę (gdyby pojechał jednak w lewo, na zewnętrzną) przy takiej prędkości nawet bokiem auta smile.gif). Liczył na farta, że może ten pierwszy kierowca go zauważy, albo, że po prostu uda mu się przelecieć mu przed nosem. Nie udało się.

I tak miał fart, bo boczne uderzenie przy 150 w inny wóz to może być trup.
Andrzejsr
Takie Porsche 991 Cup to ma ręczny w ogóle ?
Ale widać że jeden obwód sprawny (tył) cośtam jednak wyhamowywał.
mystek
#Jack - oj tak, no gdyby wbił mu się centralnie w bok, to bankowo byłoby nie fajnie.

#Andrzej - gość tam pisze w opisie filmu, że właśnie tył go coś przyhamował, że inny obwód.
Maciek1234


jak się komuś nie chce oglądać, to akcja jest w 2:40 wink.gif


PS. Dlatego nie lubię na trackdayach jechać z przodu biggrin.gif

jackkpl
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 13 Aug 2020 - 10:15) *
jak się komuś nie chce oglądać, to akcja jest w 2:40 wink.gif


PS. Dlatego nie lubię na trackdayach jechać z przodu biggrin.gif


Tutaj driver zachował zimną krew i obyło się bez strat. Na time attack warto jechać z odstępem, a nie siedzieć komuś na dupie smile.gif
greenhorn
CYTAT(jackkpl @ Thu, 13 Aug 2020 - 06:05) *
[...] przed taką prostą trzeba mieć świadomość,że hamulec może nie ogarnąć i być przygotowanym na redukcje i hamowanie ręcznym.


Jadąc fabrycznym samochodem wyścigowym raczej nie myśli się, że hamulec zniknie między zakrętami.

Dezintegracja tarczy, to trochę inny przypadek niż zagotowany płyn.

Gwarantuję, że w audi dużo wcześniej było czuć kończące się hamulce.
jackkpl
CYTAT(greenhorn @ Thu, 13 Aug 2020 - 11:09) *
Jadąc fabrycznym samochodem wyścigowym raczej nie myśli się, że hamulec zniknie między zakrętami.

Dezintegracja tarczy, to trochę inny przypadek niż zagotowany płyn.

Gwarantuję, że w audi dużo wcześniej było czuć kończące się hamulce.


Nie bronię nikogo ani nie pouczam. Natomiast z jakiegoś powodu w BestMotoring przed mocniejszym hamowaniem kierowcy wciskają lewą nogą hamulec (trzymając ciągle gaz). Może to napompowanie układu, a może zachowanie marginesu bezpieczeństwa.
Dodatkowo niby tarcza nie powinna się rozpaść, a opona nie powinna pękać, ale leżąc w piachu trudno jednak dyskutować, co powinno a co nie powinno się zdarzyć wink.gif.
Alex_R53
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 13 Aug 2020 - 10:15) *
[film]

jak się komuś nie chce oglądać, to akcja jest w 2:40 wink.gif


PS. Dlatego nie lubię na trackdayach jechać z przodu biggrin.gif


Miałem IDENTYCZNE wydarzenie na Silesii w tym samym miejscu smile.gif Focus RS mk3 na seryjnych hamulcach... po prostu pojechał sobie dalej minimalnie wytracając prędkość.
A moja żona siedząca na fotelu pasażera zapytała tylko "co Ty robisz?" biggrin.gif
Andrzejsr
Dobrze że ten tor ma miejsce na wylecenie za tą prostą. Widać te homolgacje FIA itd. coś tam wymagają ale i jak widać praktycznie dają.
Jacek a to "testowanie" hamulca lekkim przyhamowaniem to już i tak raczej trochę późno w razie jak jakiś element zawiedzie.
A odległość Ty możesz trzymać , ale ci za Tobą niekoniecznie, obsługa powinna po prostu puszczać w dużych odstępach (mowa o tych małych trackdayach, choć na Silesii właśnie jak byłem też się nieswojo czułem jak cała grupka naraz jechała, a przecież tam pełno miejsca i można się rozjechać z odległościami, zaczynając od wypuszczania w odstępach.
Maciek1234
CYTAT(Andrzejsr @ Thu, 13 Aug 2020 - 13:56) *
Dobrze że ten tor ma miejsce na wylecenie za tą prostą. Widać te homolgacje FIA itd. coś tam wymagają ale i jak widać praktycznie dają.

tam się zaczyna pas startowy, więc jest gdzie lecieć laugh.gif Nie wiem, czy to ma jakiś związek z homologacją (o ile Silesia ją w ogóle ma), bo na drugiej długiej prostej jest po prostu piach.

CYTAT(Andrzejsr @ Thu, 13 Aug 2020 - 13:56) *
A odległość Ty możesz trzymać , ale ci za Tobą niekoniecznie, obsługa powinna po prostu puszczać w dużych odstępach (mowa o tych małych trackdayach, choć na Silesii właśnie jak byłem też się nieswojo czułem jak cała grupka naraz jechała, a przecież tam pełno miejsca i można się rozjechać z odległościami, zaczynając od wypuszczania w odstępach.
kto jak kto, ale jackpl raczej nie ma problemów z nietrzymającymi za nim odległości biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Andrzejsr
No ale nie banda czy jakiś rów bo granica działki zaraz, czy krawężnik.
Tak piszą że ma, choć jak dla mnie mogłoby tych prostych aż takich nie być, widać właśnie że powstał na bazie lotniska. Ale tak widać było znacznie taniej.

Jacek trzyma odległość, wiem smile.gif ale jednak i on hamuje przed zakrętami, a ten za nim takową awarię może mieć.
mystek
a'propo faili, to oprócz meeega dobrego kółka na Norschleife Lamborghini Huracan Super Trofeo LP1200 (1200KM/1200kg), to pod koniec wybuch opony przy ponad 200kmh.

https://www.youtube.com/watch?v=vys7fI8qnYs
pszczelaszkov
@mystek
Jak to mawia klasyk "Poszła opona w ****. Krzychu! Kadetem tera" Warto zauważyć jak puścił hamulec aby odjechać od bandy przy drugim obrocie, kierownik cały czas wiedział co robi.
GIB
ale krótka skrzynia w tym lambo, ale jest niedorzecznie szybki
jackkpl
CYTAT(GIB @ Thu, 03 Sep 2020 - 20:08) *
ale krótka skrzynia w tym lambo, ale jest niedorzecznie szybki

Niedorzerznje szybki to jest 918 smile.gif. Tutaj jakoś to auto nie jedzie.
GIB
ale 20 sekund urwał
mystek
Jak ktoś grał w Assetto Corsa, to tam jest takie Lamborghini Gallardo Stage 3 1200HP. Problemem tego wirtualnego samochodu jest to, że ma seryjne aero i seryjny rozmiar opon na semi. Ultra ciężko się tym jeździ.

#GIB - seryjnie to Huracan Super Trofeo i zostały przełożenia z tejże skrzyni, stąd V-max to "tylko" 270kmh, mniejsza, że osiąga tą prędkość tuż za pierwszym mostem na Dottinger Hoche smile.gif. Kur...sko szybkie to auto.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.