CYTAT(Sarna1 @ Sat, 08 Aug 2020 - 15:04)
Maciek, jeździłeś tym samochodem czy znasz go tylko z gazet i na tym opierasz swoja opinie ?
tym nie jeździłem, ale wiem, jak zachowuje się SUV w terenie, a jak terenówka.
W tym Trailhawku masz kilka kłopotów, gdy mowa o jeździe po terenie.
1. tam wahacze, drążki, całe mechaniczne połączenie koła z nadwoziem robione jest na tych samych częściach, co normalne Renegaty, czy Fiat 500X (i chyba Alfa Romeo Gulietta...) - czyli auta miejskie, projektowane pod jazdę po asfalcie. Uderzenie w kamień, czy dłuższa jazda po dziurach z większymi prędkościami zmasakruje całe podwozie. Na jeden, czy dwa wyjazdy pewnie się tego nie odczuje, ale jeśli to będą regularne upalania, to wszystkie te połączenia się poddadzą.
2. układ przeniesienia napędu realizowany jest sprzęgłem lepkościowym - to jest dobre rozwiązanie, gdy chodzi o ruszenie z miejsca, np. pod ośnieżony stok. Natomiast, jeśli masz do przejechania większy kawałek błota, gdzie koła cały czas pracują, to zwyczajnie zagotujesz olej i stracisz napęd. To samo dotyczy wyhamowania obracającego się koła hamulcem - jak to będzie długotrwałe, to spalisz hamulce, zagotujesz płyn etc.
3. opony 215/65 R17 - strasznie mała opona, bardzo wąska, typu MT nie kupisz, może jakieś AT.
Pickup nie ma tych problemów. Wahacze traktowane są jako osłona koła, napęd masz przez skrzynkę rozdzielczą, możesz jechać na poślizgu "cały dzień", do tego masz blokadę mostu, a opony bez łaski ładujesz 32-33 cali - i tu masz wybór przeogromny. Do tego gratów do liftu, osłon podwozia, płyty pod wyciągarki, osłony progów - bez liku, praktycznie do każdego modelu.
Jak kupisz Renegade Trailhawka, to skończy się tak, że po pierwszym wyjeździe zaczniesz szukać udoskonaleń na rynku amerykańskim i z bazowej kwoty 140k, zrobi się 60-80 tysi. W takiej konfiguracji, jak Jeep opuszcza fabrykę, to się nadaje na polne przecinki, ale tylko latem, gdy jest twardo i sucho. Wiosną nie ma szans na przejechanie, gdy jakiś ciągnik zrobi koleiny. Jak pisałem wcześniej - to jest zdolność terenowa służbowej Octavii, która na pierwszym wyrypie gnie wahacze.
Warto mieć tego świadomość, zanim potraktuje się Trailhawka jako pogromcę polskiego błota. Po prostu warto znać ograniczenia, czy słabe strony tego samochodu.
to są elementy, którymi różni się Trailhawk od innych wersji:
Czujniki parkowania przodem
System kontroli zjazdu HDC
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Pakiet osłon podwozia Off-road: przedniego zawieszenia,
zbiornika paliwa skrzynki rozdzielczej, skrzyni biegów
Kolorowy 7” wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
System multimedialny Uconnect 7.0”
Kompatybilność Apple CarPlayTM / Android AutoTM
Ciemne szyby w części tylnej
Naklejka na masce
Zaczep holowniczy z tyłu
Wielosezonowe maty podłogowe
Winylowe wykończenie paneli drzwi
17” obręcze kół Off-road
I przed zakupem, to dokładnie bym obejrzał ten pakiet osłon, bo być może, wzorem innych marek, zrobiony jest z grubszego plastiku...