Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: taśma termoizolacyjna na wydech
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
AleksanderVM
Hejka,

Chcę owinąć kolektor wydechowy bo jest blisko kompresora i wszystko się gotuje po paru minutach na torze. Pytania:

1. Jaka taśma - bitumiczna, ceramiczna, inna?
2. Jaka grubość - 1, 1.5, 3 mm?
3. Gdzie kupić - czy te z Alle mogą być?
4. Czy w ogóle się w to bawić czy mi się kolektor rozsypie?
5. Czy zaizolować również rury intercoolera?

Samochód to seryjny SLK 230K do jazdy codziennej i wypadów na tor. Kolektor wygląda tak (nie moje zdjęcie):
Kolektor SLK
done4
Jak owiniesz bitumiczną kolektor wydechowy to będzie się ładnie świecił, i całe auto też.
erikson74
Koledze chodziło o taśmę aluminiową bitumiczną czyli skleja sie pod wpływem temperatury, taka taśma to skrajna lipa jeśli chodzi o odizolowanie ciepła lepsza jest ceramiczna taśma tak zwany bandaż, 1,5 mm to minimum ale można zaczynać od 3 mm im grubsza tym lepiej, mam odizolowane rury od interc. od turbo w miejscach gdzie jest najgoręcej pomalować farbą termoodporną to jeszcze też odizolowuje ciepło w połączeniu z bandażem nie ma tez co spodziewać sie szału ale każda jak najniższa temperatura jest wskazana, ale tam przy chłodnicy raczej sensu nie ma można ewentualnie zastosować osłony do zwykłych rur grzewczych z marketu najlepiej takie które odbijają ciepło to chyba aluminiowe bo do aut są o wiele droższe a niczym sie nie różnią
Skiba
Imo jedyny sensowny heat shield to metalowy - alu/nierdzewka
AleksanderVM
erikson - dzięki
Skiba - czyli wstawić blachę pomiędzy kolektor a kompresor?
MisioLBN
Są takie specjalne "ekrany" termoizolujące. Nie pamiętam teraz konkretnej nazwy ale koszt ~250zł. Tańsza opcja to blacha nierdzewna oklejona taśmą terminczną (taka złota czy srebrna). U mnie pod maską zbiorniczek z płynem chodniczym był tym oklejony i w miejscach gdzie była taśma niema śladu że pożar pod maską.
Skiba
CYTAT(AleksanderVM @ Wed, 05 Aug 2020 - 09:27) *
erikson - dzięki
Skiba - czyli wstawić blachę pomiędzy kolektor a kompresor?


Tak, Przykladow materiał
https://www.ebay.com/i/163918897657?chn=ps&...2BoCDuEQAvD_BwE
erikson74
Można zrobić osłonę z blachy aluminiowej ale podwójnie, ja bym dał na blachę bandaż termo okleił taśmą termo i na to jeszcze blacha oczywiście albo zaginając brzegi albo na nity, co do samych blach nierdzewka chyba przewodzi lepiej ciepło niż alu i dłużej trzyma temperaturę niż alu, alu chyba jest lepszym rozwiązaniem bo przecież osłony katalizatora są zrobione z aluminium pewnie nie bez powodu nie chodzi o kwestię oszczędności, osłony turbo są ze zwykłej podwójnej blachy ale pomiędzy płatami jest jakiś izolator kiedyś przerabiałem osłone turbo do mojej c70 akurat nie miałem oryginału to z tej osłony coś sie sypało nie wiem co to był za izolator
Skiba
oslonach metalowych ważne jest zachowanie odstepu pomiedzy osłoną a elementem izolowanym.
Dodawanie do tego mat rożnego rodzaju powoduje ze ciepło jest w nich kumulowane. A w takim przypadku jak ten jak mniemam wazne jest zeby ciepło z kolektora odprowadzić tylko nie stroną ktora jest blisko kompresora.
Jak owiniesz cały kolektor to ciepło bedzie odporowadzane jedynie przez spaliny, czytaj wydech bedzie sie grzał tylko dalej.
Gusiew
Bandaz plus oslona metalowa z 1cm dystansem od wydechu powinno rozwiazac sprawe w zupelnosci.
mystek
Swoją drogą - co daje takie owinięcie wydechu w silnikach N/A? Nigdy nie interesowałem się tematem, jedynie gdzieś tam się doczytało czy usłyszało, że generalnie poprawia to termodynamikę wydechu i tym samym osiągi. Prawdy/mity? smile.gif
nomaster
Aluminium jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła. Stal nierdzewna co najmniej średnim wśród metali. W osłonach nie chodzi o przewodnictwo ciepła tylko o odbijanie promieniowania podczerwonego które rozchodzi się we wszystkich kierunkach jednakowo. Najlepsza osłona to bandaz lub jakiś materiał który się nie pali i do tego osłona z cienkiej blachy, może to być nawet 0,01mm a ozni j druga warstwa. Taka osłona daje rezultaty takie, że gdy mamy przewiewna komorę silnika można praktycznie ręką dotykać takiego elementu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.