Mariusz09
Tue, 28 Jul 2020 - 12:47
Witam szukam pomysłu co by tu dlubnac czy pajero, auto jest wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem czyli offroad a po założeniu większych kół obsiadło trochę na żwawośći i przydało by się wykrzesać coś dodatkowego z leciwych 99km.
2,5 turbo, intercooler na gorze silnika mechaniczna pompa,
Kto ma jakieś doświadczeni albo pomysły co z tego wykrzesać proszę o pomoc.
DealMan
Tue, 28 Jul 2020 - 18:53
MBC na turbo, pokręcić śrubką od dawki ewentualnie jakieś poprawienie nawiewu na IC.
Mariusz09
Tue, 28 Jul 2020 - 21:55
Jakiś sens zrobić turbo hybrydę? Albo coś z vnt?
kris309
Wed, 29 Jul 2020 - 13:02
CYTAT(Mariusz09 @ Tue, 28 Jul 2020 - 21:55)
Jakiś sens zrobić turbo hybrydę? Albo coś z vnt?
Masz 2,5ltr i 100KM w serii - popatrz jakie turbo z VNT podejdzie tam najprościej, ale takie co obsługiwało do 2ltr pojemności i da sie zrobić sterowanie na nadciśnienie. Szybko wstanie a do 150KM starczy Ci spokojnie. Większy IC z dobrym nawiewem bo inaczej głowica nie wytrzyma (wiatrak na IC zachowaj!). Reszta to kwestia zestrojenia pompy wtryskowej, evtl. modyfkacja żeby wyżej sie kręciła.
Mis
Wed, 29 Jul 2020 - 14:48
2.4jtd 10V ma vnt sterowane ciśnieniowo, turbo na 170hp starcza bez dymu jak wtryski idealne.
Mariusz09
Wed, 29 Jul 2020 - 21:15
CYTAT(Mis @ Wed, 29 Jul 2020 - 14:48)
2.4jtd 10V ma vnt sterowane ciśnieniowo, turbo na 170hp starcza bez dymu jak wtryski idealne.
Czyli tylko zmodzic kolektor i wysterowac
kris309
Wed, 29 Jul 2020 - 23:27
To turbo nie wstanie w tym 2.5 zbyt wcześnie, a że i tak nie wyciągniesz z tego silnika dużych mocy, brałbym mniejsze turbo żeby dół mieć mocny. W terenówce to chyba dosyć ważne
DealMan
Fri, 31 Jul 2020 - 19:38
Nie modzić nic mechanicznie tylko mbc i dobra podlewka, może zadymi ale będzie kop z dołu, w terenie wystarczy.
Mariusz09
Fri, 31 Jul 2020 - 21:43
CYTAT(DealMan @ Fri, 31 Jul 2020 - 19:38)
Nie modzić nic mechanicznie tylko mbc i dobra podlewka, może zadymi ale będzie kop z dołu, w terenie wystarczy.
Ryzyko ze coś siądzie czy efekty niewymierne do kosztów?
DealMan
Sat, 01 Aug 2020 - 05:17
Urobisz się po pachy a efekt będzie mizerny.
To tylko moje zdanie, nie jestem profi tjunerem, ale wg mnie trzeba się skupić na zmuszeniu silnika do jak najwcześniejszego wstawania a nie robienia koni, przy tym nie dłubiąc kolektorów itd.
Jak brakuje ci mocy w terenie, to lepiej baw się przełożeniami.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.